Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

4 tips voor sneeuwpret zonder zorgen

Het is weer tijd voor wintersport! Voor veel sneeuwliefhebbers is de voorpret al begonnen. Misschien heeft u al gekeken hoeveel sneeuw er ligt. En wat de snelste route is. Maar heeft u al aan uw verzekering gedacht? Wij geven u graag een paar tips voor een zorgeloze wintersport.

1. Pak slim in

Natuurlijk, dikke sokken en een warme pyjama mogen niet ontbreken in de koffer. Maar heeft u hier al aan gedacht?

  • In sommige landen is een groene kaart verplicht. Daarmee toont u aan dat uw auto verzekerd is. Lees alles over de groene kaart.
  • Heeft u een Aegon reisverzekering? Zorg dan dat u uw polisgegevens bij de hand heeft. Tip: Download met uw smartphone de Mijn Aegon app, dan heeft u uw polisgegevens bij de hand en kunt u in 11 vragen gemakkelijk uw schade melden. 
  • Zet dan het nummer van de Schade Service in uw telefoon: +31 088 344 00 00. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar bij noodgevallen. Geen nood, maar wel schade? Dan kunt uw schade online melden of neem contact op met uw adviseur.

2. Ga goed verzekerd op reis 

Een goede reisverzekering is onmisbaar voor een zorgeloze vakantie. Maar niet elke reisverzekering is geschikt voor een wintersportvakantie. Vaak moet u daar een aparte wintersportdekking voor afsluiten. Deze dekking vergoedt bijvoorbeeld het vervoer vanaf de piste in een banaan of helikopter. En het vervoer naar Nederland met een zogenaamde gipsvlucht. Moet u langer in uw vakantieland blijven doordat uw partner zijn been gebroken heeft en maakt u daardoor extra kosten van bijvoorbeeld een overnachting? Ook dat wordt vergoed. Bij de reisverzekeringen van Aegon is wintersport automatisch meeverzekerd.

Let op! In sommige wintersportlanden, zoals Zwitserland, zijn de kosten voor medische zorg hoger dan in Nederland. Veel zorgverzekeringen vergoeden niet meer dan het bedrag dat in Nederland gebruikelijk is. Alles wat daarboven komt, moet u dus zelf betalen. De Aegon reisverzekering vergoedt meestal de daadwerkelijke zorgkosten voor een behandeling in het buitenland. Zo komt u niet voor extra kosten te staan.

3. Check uw polis 

Voorkom teleurstellingen en check vooraf in uw polis wat uw reisverzekering wel én niet dekt:

  • Gaat u ski’s of andere materialen huren? Controleer dan of uw verzekering schade aan gehuurde spullen vergoedt. Vaak is dat niet het geval.    
  • Medische kosten worden niet altijd standaard meeverzekerd in een reisverzekering. Soms moet u hier een aparte module voor afsluiten.
  • Van skibril tot skibroek: een goede sportuitrusting kost veel geld. Schade kan dan ook flink in de papieren lopen. Bekijk vooraf wat uw verzekering maximaal vergoedt bij schade aan uw sportuitrusting. Dit bedrag kan per verzekering verschillen.
  • Laat uw kostbare spullen nooit zonder toezicht achter. Schade door diefstal wordt in dat geval namelijk niet vergoed.
  • Meedoen aan een skiwedstrijd? Spannend, maar let op! De meeste reisverzekeringen vergoeden schade aan ski’s of snowboards door wedstrijden niet. 

 

4. Schakel op tijd de Schade Service in

Aegon Schade Service is 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken. Dat is handig, want in sommige gevallen is het éxtra belangrijk dat u de Schade Service op tijd inschakelt. Zo wordt u snel geholpen én voorkomt u onverwachte kosten. Neem in de volgende situaties meteen contact op met de Schade Service:

  • Als u directe hulpverlening nodig heeft. Bijvoorbeeld bij autopech, waardoor uw auto moet worden weggesleept. Of als u vervangend vervoer nodig heeft.
  • Bij medische kosten. Natuurlijk is het niet altijd mogelijk om eerst contact met de Schade Service op te nemen. Maar doe dit wel zo snel mogelijk.
  • Als u langer op uw vakantiebestemming moet blijven, of juist eerder naar huis moet.

Tijd voor sneeuw, skiën en... schade?

Op wintersport wilt u zich natuurlijk vooral bezighouden met skiën, sneeuw en schnaps. En niet met schade. Dat begrijpen wij bij Aegon heel goed. Maar mocht u ons tóch nodig hebben, dan staan wij voor u klaar. Met deze tips bent u in elk geval verzekerd van een geweldige wintersportvakantie!

Veelgestelde vragen

Heb ik dekking voor wintersport, onderwatersport en andere gevaarlijke sporten?

U bent verzekerd bij recreatieve wintersport, gevaarlijke sport en onderwatersport
Deze dekking geldt niet voor sport met een wedstrijdelement en bij bewust roekeloos gedrag.

Via All Risk dekking zijn medische kosten automatisch meeverzekerd
Bij de basisdekking bent u niet standaard verzekerd voor medische kosten. Deze module kunt u wel afsluiten. Kijk op uw polisblad om te zien of u medische kosten op uw basisverzekering heeft afgesloten.

Op de reisverzekering verzekeren wij uw sportuitrusting tot een maximaal bedrag per gebeurtenis 
Op de inboedelverzekering is uw sportuitrusting verzekerd onder de kostbaarhedendekking.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Heb ik tijdens mijn vakantie recht op vervangend vervoer?
U heeft recht op een gelijkwaardige auto onder de Doorlopende Reisverzekering
Wij vergoeden een bedrag tot €500,- bij basisdekking en €1.500,- bij allrisk. Uw auto moet dan: 
  • voor of tijdens uw reis onbruikbaar zijn geworden én
  • niet binnen 48 te repareren zijn
Auto's ouder dan 8 jaar moeten APK gekeurd zijn en goed onderhouden
Uw auto mag niet langer dan een jaar voor begin van de reis een onderhoudsbeurt hebben gehad. 

Neem bij pech altijd contact op met Aegon Schade Service.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is de dekking voor banden of opslag van banden?
Voor opslag van banden is er dekking tot €1.000,- bij schade of diefstal
Dit geldt alleen als u uw banden heeft opgeslagen in uw woonhuis of een bijgebouw van uw woning. Dit geldt voor zomerbanden en winterbanden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ik heb schade door wateroverlast, sneeuw of ijzel (gladheid). Wat moet ik doen?
Meld schade aan uw spullen of woning online als reparatie niet nodig is
U gaat hiervoor naar Mijn Aegon of het schade melden stappenplan. Is direct reparatie nodig? Bel het noodnummer

Het hangt af van uw dekking of wij reparatie aan uw auto vergoeden
Dekking heeft u alleen bij WA Extra dekking of Allrisk op de Aegon Autoverzekering. Deze dekking geldt voor waterschade bij wateroverlast, sneeuw of ijzel.

Laat uw auto bij dekking herstellen bij een aangesloten hersteller
Maak direct een afspraak bij een aangesloten hersteller. Gaat u niet naar een aangesloten hersteller? Dan heeft dit gevolgen voor eigen risico én moet u de schade zelf bij ons melden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ben ik met de ongevallenverzekering ook tijdens het sporten en op vakantie verzekerd?

Wij sluiten geen sporten uit van dekking
U heeft het hele jaar overal ter wereld dekking.

De enige uitsluiting bij sporten is “waaghalzerij”
Met waaghalzerij bedoelen wij het zonder ervaring en zonder begeleiding uitoefenen van een gevaarlijke sport.

U bent het hele jaar door en overal ter wereld verzekerd
Lees meer over de Aegon Aansprakelijkheidsverzekering. ​

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar kan ik de Mijn Aegon app downloaden?
U download de Mijn Aegon app via de website, de App store of Google Play
Ga naar Download de Mijn Aegon app in 4 eenvoudige stappen
U vult hier uw e-mailadres in en ontvangt van ons een link naar de App store.

Ook kunt u de Mijn Aegon app voor iPhone of iPad downloaden via de App Store. Heeft u een smartphone of tablet met Android? Dan kunt u de Mijn Aegon app ook downloaden via Google Play.
De Mijn Aegon app niet beschikbaar voor de Windows Phone. Wel kunt u uw gegevens online inzien via Mijn Aegon.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?