Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen Aansprakelijkheidsverzekering

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik schade aan mijn spullen of woning op mijn Inboedelverzekering of Woonhuisverzekering?

Meldt uw schade via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Geen Mijn Aegon? Krijg binnen vijf minuten toegang door een account aan te maken via iIDIN. Meld schade buiten Mijn Aegon via de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u op uw inboedelverzekering via Mijn Aegon
Schade kun je ook aan ons doorgeven via de pagina Schade melden. Is de schade aan uw apparaat nog niet hersteld en wilt u reparatie laten uitvoeren? Lees meer over telefoon, tablet of laptop schade.
 
Schade aan apparatuur die ontstaat tijdens vakantie valt onder uw reisverzekering
Geef je schade door via Mijn Aegon. U kunt uw schade ook online melden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wie zijn er verzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering?

U kunt kiezen om uzelf te verzekeren evenals uw partner en kinderen
Uw dekking vindt u terug op het polisblad. In de voorwaarden vindt u de personen die onder de door u gekozen dekking vallen.

Ouders, grootouders, ongetrouwde familieleden of huispersoneel meeverzekeren?
Dat kan als zij bij u wonen. U of uw partner moet ook een directe (bloed)relatie hebben tot deze (groot)ouders of familieleden.
 
Lees meer of sluit direct de Aansprakelijkheidsverzekering af.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is er verzekerd onder de aansprakelijkheidsverzekering?

U bent verzekerd tegen de financiële gevolgen wanneer u schade bij iemand anders veroorzaakt
Veroorzaakt u, uw gezinslid of een huisdier schade aan een ander? Dan kan de ander u daarvoor aansprakelijk stellen.

Als u aansprakelijk bent, heeft u de verplichting om de schade te vergoeden
Deze schades kunnen oplopen tot forse bedragen. U bent verzekerd tot 1.250.000 of 2.500.000 euro.

Sluit een aansprakelijkheidsverzekering af of bekijk uw aansprakelijkheidsverzekering in Mijn Aegon
In Mijn Aegon kunt u zien tot welk maximum bedrag u en uw gezin is verzekerd. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar vind ik de polisvoorwaarden en algemene voorwaarden van Aegon producten?

U vindt de productvoorwaarden op onze website
Bij Polisvoorwaarden en algemene voorwaarden vindt u alle voorwaarden. 

U vindt de polisvoorwaarden van uw bankrekening of schadeverzekering ook in Mijn Aegon
Bij uw:

  • bankrekening vindt u de voorwaarden onder het tabblad ‘Product informatie’
  • schadeverzekering vindt u de voorwaarden door te klikken op uw verzekering. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ben ik in het buitenland verzekerd met mijn aansprakelijkheidsverzekering?

U heeft wereldwijde dekking met de aansprakelijkheidsverzekering
Meer informatie leest u op de pagina Aansprakelijkheidsverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe werkt loyaliteitskorting in het Woon- & VrijeTijdpakket?
U bouwt per jaar 2% loyaliteitskorting op bij het Woon- & VrijeTijdpakket per verzekering
Deze korting bouwt u op vanaf het moment dat u bij ons een verzekering in het Woon- & VrijeTijdpakket afsluit. Deze korting loopt op tot 10% en is alleen van toepassing als u de verzekering onafgebroken bij ons heeft lopen. U bouwt de korting op per verzekering. Sluit u een nieuwe verzekering af? Dan start de opbouw van loyaliteitskorting per ingang van de verzekeirng.

Het percentage loyaliteitskorting dat u heeft opgebouwd, krijgt u als korting op uw premie
U ontvangt de korting na de verjaardag van uw verzekering. Dit noemen wij de prolongatiedatum.  

U kunt kiezen uit verschillende verzekeringen
In het Woon- & VrijeTijdpakket kunt u een verzekering afsluiten voor inboedel,  Woonhuis(Opstal), reizen, rechtsbijstand, ongevallen en aansprakelijkheid.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?
U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw hypotheek, levens- of schadeverzekering
  • Voor levens- of schadeverzekering: U kiest in het blauwe menu links voor Mijn Gegevens. Op de pagina Mijn Gegevens kiest u voor 'wijzig' onder het kopje 'Betaalgegevens'.
  • Voor hypotheek: onder het tabblad ‘Mijn producten’ klikt u op uw hypotheek. Vervolgens kiest u voor ‘Overige wijzigingen’ in het 'Zelf regelen' menu rechts op de pagina. In het omschrijvingsveld geeft u aan dat u het rekeningnummer wilt wijzigen. Vermeld hier ook het nieuwe rekeningnummer (deze optie is niet beschikbaar in de Mijn Aegon app). 

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd. De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. Heeft u ook een actief bouwdepot? Wij vragen u dan om op het machtigingsformulier aan te geven of de tegenrekening hiervan ook aangepast moet worden. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u naar ons via ons webformulier of per post 
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en zendt deze naar ons via www.aegon.nl/reactie/financieel. Een goed leesbare foto mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

U kunt ook uw rekeningnummer wijzigen waarop uw lijfrente wordt gestort
Hiervoor stuurt u een getekend verzoek. Lees meer bij Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor mijn Garantie Inkomen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.