Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen Aansprakelijkheidsverzekering

Praktijkvoorbeeld 1

Stel voor u bent aan het fietsen en let even niet goed op waardoor u tegen een geparkeerde auto aanrijdt. De lak en de spiegel van de auto zijn beschadigd. U als fietser bent aansprakelijk voor de schade aan de auto en die wordt dan gedekt door uw aansprakelijkheidsverzekering.

Praktijkvoorbeeld 2

Uw zoontje van 5 wast ongevraagd de auto van de buurman. Hij doet dit niet met water maar met zand. De lak van de auto zit vol krassen. Thuiswonende kinderen zijn meeverzekerd op de aansprakelijkheidspolis van de ouders. De schade, zoals die hierboven wordt omschreven, wordt vergoed.

Praktijkvoorbeeld 3

U wandelt met uw hond (aangelijnd) in het park. U komt een kennis tegen die ook zijn hond (aangelijnd) uitlaat. U loopt gezellig samen op. Zonder enige aanleiding valt uw hond de andere hond aan. De andere hond moet hierdoor naar de dierenarts. De kosten van de dierenarts worden vergoed.

 

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland.
 
Geen nood? Meldt uw schade dan via onze website
U kunt uw schade online melden via de pagina Online schade melden.
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf hersteld dan uw schade. Dit kan voor schade aan uw auto, huis of spullen. U betaalt zo ook vaak minder tot geen eigen risico wanneer u het door de Aegon schade service laat herstellen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?

Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld dan uw schade op de inboedelverzekering. Als uw schade nog niet hersteld is en u wilt de schade laten herstellen bel dan met 088 344 00 00. Is uw schade al hersteld? Meld deze dan online via de pagina Online schade melden.
 
Heeft u geen inboedelverzekering bij Aegon? En is de schade op vakantie ontstaan?
U kunt uw schade dan melden onder uw reisverzekering. U meldt uw schade op de pagina Online schade melden.
 
Meer informatie kun u vinden op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Laat u uw Samsung smartphone bij ons herstellen?
Helaas is er op dit moment is er een wereldwijd probleem met de levering van Samsung onderdelen voor smartphones. Dit kan betekenen dat een onderdeel, dat benodigd is voor herstel van uw Samsung Smartphone, niet direct op voorraad is bij onze herstelpartners en daardoor het herstel langer duurt dan 5 werkdagen (inclusief verzending). Onze herstelpartners doen er alles aan om uw Samsung Smartphone zo spoedig mogelijk te herstellen. Aangezien dit een wereldwijd probleem betreft zal ieder herstelbedrijf in Nederland tegen dit probleem aanlopen. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wie zijn er verzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering?

U heeft de keuze om verschillende personen mee te verzekeren
U kunt kiezen tussen de dekking gezinsverband of alleenstaand:

  • Bij gezinsverband verzekeren wij u, uw partner, uw kinderen, uw logés en uw huispersoneel. Ook verzekeren wij bij u inwonende (groot-)ouders, ongehuwde bloed- en aanverwanten van u of u partner.
  • Bij alleenstaand verzekeren wij u, uw logés en uw huispersoneel.

 
Bij logés en huispersoneel is er alleen onder bepaalde voorwaarden dekking
  • Uw logés, voor zover er voor hun aansprakelijkheid geen dekking op een andere verzekering.
  • Uw huispersoneel voor zover hun aansprakelijkheid verband houdt met werk voor u.

 
Welke personen verstaat Aegon onder partner en kind in gezinsverband?
  • Onder partner verstaan wij: echtgenoot/echtgenote, geregistreerde partner of ongehuwde partner waarmee u samenwoont.
  • Onder kinderen verstaan wij: Ongehuwde biologische, pleeg- en stiefkinderen van u of uw echtgenoot/echtgenote of partner. Deze kinderen moeten bij u inwonen of uitwonend zijn voor studie.

Meer informatie over de aansprakelijkheidsverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik schade via Mijn Aegon?

Kies bovenin het scherm voor het tabblad “Schades”
Klik bovenaan op “Nieuwe schade melden”. Uw persoonlijke gegevens zijn hier al ingevuld. U meld schade op deze manier voor de rechtsbijstandverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, ongevallenverzekering, doorlopende reisverzekering, inboedelverzekering en woonhuisverzekering.  In Mijn Aegon ziet u direct na het melden van uw schade dat uw schade is ingediend.

U meldt schade tot €1.000,- ook via Mijn Aegon App
Dit geldt voor schades op uw inboedel-, reis- en opstalverzekering. De Mijn Aegon app is beschikbaar voor zowel Apple als Android. Download de app via onze website.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom heb ik een aansprakelijkheidsverzekering nodig?

Zo verzekert u zich tegen de financiële gevolgen van aansprakelijkheid
Veroorzaakt u, uw gezinslid of een huisdier schade aan een ander? Dan kan de ander u daarvoor aansprakelijk stellen. Als u aansprakelijk bent, heeft u de verplichting om de schade te vergoeden. Deze schades kunnen oplopen tot forse bedragen. Daarom is het verstandig om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.

De specialisten van Aegon stellen vast of u voor schade aansprakelijk bent
Zij doen dit op basis van jurisprudentie. Dat betekent dat gekeken wordt naar rechterlijke uitspraken uit eerdere rechtzaken in gelijksoortige situaties.

Is de partij die u aansprakelijk stelde, het niet eens met de uitkomst?
Dan kan deze partij, de aansprakelijkheidsvraag voorleggen aan de rechter.

Meer informatie over de Woonverzekeringen bij Aegon

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar vind ik de polisvoorwaarden en algemene voorwaarden van Aegon producten?

U vindt de voorwaarden terug in Mijn Aegon
Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website

U vindt de voorwaarden ook op onze website
Op www.aegon.nl vindt u deze op de pagina Polisvoorwaarden en algemene voorwaarden. Ook kunt u de voorwaarden inzien op de productpagina van uw product onder 'Downloads'.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ben ik in het buitenland verzekerd met mijn aansprakelijkheidsverzekering?

U heeft wereldwijde dekking met de aansprakelijkheidsverzekering
Meer informatie over de aansprakelijkheidsverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik een kopie van de polis van mijn schadeverzekering krijgen?

U kunt uw polis inzien, downloaden en printen via Mijn Aegon
Voor uw polisblad, klikt u na het inloggen op Mijn Aegon op uw polisnummer. Daarna klikt u op het tabblad ‘Correspondentie’. Onder uw polisnummer vindt u uw polisblad en alle e-mails die wij naar u hebben verstuurd.

Aegon verstaat onder schadeverzekering, uw verzekering voor rechtsbijstand, ongevallen, aansprakelijkheid, auto, inboedel en opstal of woonhuis.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe werkt de loyaliteitskorting in het vernieuwde Woon- & VrijeTijdpakket?

U bouwt per jaar 2% loyaliteitskorting op bij het Woon- & VrijeTijdpakket 
Deze korting bouwt u op vanaf het moment dat u bij ons een Woon- & VrijeTijdpakket afsluit. Deze korting loopt op naar maximaal 10%. Deze korting is alleen van toepassing als u de verzekering onafgebroken bij ons heeft lopen. Het percentage dat u heeft opgebouwd, krijgt u als korting op uw premie. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?

U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw levens- of schadeverzekering
U kiest in het blauwe menu links voor 'Mijn Gegevens'. De optie staat op de pagina 'Mijn Gegevens' bij het kopje 'Betaalgegevens'.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u per e-mail of per post naar Aegon
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en mailt het naar fsdeb@aegon.nl. Een goed leesbare foto e-mailen mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd 
De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads