Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen Aansprakelijkheidsverzekering

Praktijkvoorbeeld 1

Stel voor u bent aan het fietsen en let even niet goed op waardoor u tegen een geparkeerde auto aanrijdt. De lak en de spiegel van de auto zijn beschadigd. U als fietser bent aansprakelijk voor de schade aan de auto en die wordt dan gedekt door uw aansprakelijkheidsverzekering.

Praktijkvoorbeeld 2

Uw zoontje van 5 wast ongevraagd de auto van de buurman. Hij doet dit niet met water maar met zand. De lak van de auto zit vol krassen. Thuiswonende kinderen zijn meeverzekerd op de aansprakelijkheidspolis van de ouders. De schade, zoals die hierboven wordt omschreven, wordt vergoed.

Praktijkvoorbeeld 3

U wandelt met uw hond (aangelijnd) in het park. U komt een kennis tegen die ook zijn hond (aangelijnd) uitlaat. U loopt gezellig samen op. Zonder enige aanleiding valt uw hond de andere hond aan. De andere hond moet hierdoor naar de dierenarts. De kosten van de dierenarts worden vergoed.

 

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Hoe meld ik een schade op mijn verzekering?

Autoschade meldt u via de pagina Schade melden
Bij een aanrijding is een Europees aanrijdingsformulier nodig met doordrukvel. Of u meldt de schade via MobielSchadeMelden.nl app.

Woonschade meldt u via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Of ga naar de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw auto, huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld dan uw schade op de inboedelverzekering. Als uw schade nog niet hersteld is en u wilt de schade laten herstellen bel dan met 088 344 00 00. Is uw schade al hersteld? Meld deze dan online via de pagina Schade melden.
 
Heeft u geen inboedelverzekering bij Aegon? En is de schade op vakantie ontstaan?
U kunt uw schade dan melden onder uw reisverzekering. U meldt uw schade op de pagina Schade melden.
 
Meer informatie kun u vinden op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wie zijn er verzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering?

U heeft de keuze om verschillende personen mee te verzekeren
U kunt kiezen tussen de dekking gezinsverband of alleenstaand:

  • Bij gezinsverband verzekeren wij u, uw partner, uw kinderen, uw logés en uw huispersoneel. Ook verzekeren wij bij u inwonende (groot-)ouders, ongehuwde bloed- en aanverwanten van u of u partner.
  • Bij alleenstaand verzekeren wij u, uw logés en uw huispersoneel.

 
Bij logés en huispersoneel is er alleen onder bepaalde voorwaarden dekking
  • Uw logés, voor zover er voor hun aansprakelijkheid geen dekking op een andere verzekering.
  • Uw huispersoneel voor zover hun aansprakelijkheid verband houdt met werk voor u.

 
Welke personen verstaat Aegon onder partner en kind in gezinsverband?
  • Onder partner verstaan wij: echtgenoot/echtgenote, geregistreerde partner of ongehuwde partner waarmee u samenwoont.
  • Onder kinderen verstaan wij: Ongehuwde biologische, pleeg- en stiefkinderen van u of uw echtgenoot/echtgenote of partner. Deze kinderen moeten bij u inwonen of uitwonend zijn voor studie.

Meer informatie over de aansprakelijkheidsverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is er verzekerd onder de aansprakelijkheidsverzekering?

U bent verzekerd tegen de financiële gevolgen wanneer u schade bij iemand anders veroorzaakt
Veroorzaakt u, uw gezinslid of een huisdier schade aan een ander? Dan kan de ander u daarvoor aansprakelijk stellen.

Als u aansprakelijk bent, heeft u de verplichting om de schade te vergoeden
Deze schades kunnen oplopen tot forse bedragen. U bent verzekerd tot 1.250.000 of 2.500.000 euro.

Sluit een aansprakelijkheidsverzekering af of bekijk uw aansprakelijkheidsverzekering in Mijn Aegon
In Mijn Aegon kunt u zien tot welk maximum bedrag u en uw gezin is verzekerd. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar vind ik de polisvoorwaarden en algemene voorwaarden van Aegon producten?

U vindt de voorwaarden van uw product in Mijn Aegon
Klik op het product waarvan u de voorwaarden in wilt zien. Vervolgens vindt u bij uw product de optie 'Documenten', waaronder de voorwaarden. Heeft u een Aegon Bankproduct, dan vindt u de voorwaarden onder de tab 'Product informatie'.

Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website

De productvoorwaarden staan ook op onze website
Op de pagina Polisvoorwaarden en algemene voorwaarden vindt u al onze voorwaarden. Ook kunt u de voorwaarden inzien op de productpagina van uw product onder 'Downloads'.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ben ik in het buitenland verzekerd met mijn aansprakelijkheidsverzekering?

U heeft wereldwijde dekking met de aansprakelijkheidsverzekering
Meer informatie over de aansprakelijkheidsverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe werkt loyaliteitskorting in het Woon- & VrijeTijdpakket?
U bouwt per jaar 2% loyaliteitskorting op bij het Woon- & VrijeTijdpakket
Deze korting:
  • Bouwt u op vanaf het moment dat u bij ons een Woon- & VrijeTijdpakket afsluit
  • Loopt op naar maximaal 10% en is alleen van toepassing als u de verzekering onafgebroken bij ons heeft lopen.

Het percentage loyaliteitskorting dat u heeft opgebouwd, krijgt u als korting op uw premie
U ontvangt de korting na de verjaardag van uw verzekering. Dit noemen wij de prolongatiedatum. In het Woon- & VrijeTijdpakket kunt u de volgende verzekeringen afsluiten:
  • Inboedelverzekering
  • Woonhuisverzekering ofwel Opstalverzekering
  • Doorlopende reisverzekering
  • Rechtsbijstandsverzekering
  • Ongevallenverzekering
  • Aansprakelijkheidsverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?
U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw levens- of schadeverzekering
U kiest in het blauwe menu links voor Mijn Gegevens. De optie staat op de pagina Mijn Gegevens onder het kopje 'Betaalgegevens'.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. Heeft u ook een actief bouwdepot? Wij vragen u dan om op het machtigingsformulier aan te geven of de tegenrekening hiervan ook aangepast moet worden. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u per e-mail of per post naar Aegon
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en mailt het naar betalingen@aegon.nl. Een goed leesbare foto e-mailen mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd 
De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads