Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen Aansprakelijkheidsverzekering

Praktijkvoorbeeld 1

Stel voor u bent aan het fietsen en let even niet goed op waardoor u tegen een geparkeerde auto aanrijdt. De lak en de spiegel van de auto zijn beschadigd. U als fietser bent aansprakelijk voor de schade aan de auto en die wordt dan gedekt door uw aansprakelijkheidsverzekering.

Praktijkvoorbeeld 2

Uw zoontje van 5 wast ongevraagd de auto van de buurman. Hij doet dit niet met water maar met zand. De lak van de auto zit vol krassen. Thuiswonende kinderen zijn meeverzekerd op de aansprakelijkheidspolis van de ouders. De schade, zoals die hierboven wordt omschreven, wordt vergoed.

Praktijkvoorbeeld 3

U wandelt met uw hond (aangelijnd) in het park. U komt een kennis tegen die ook zijn hond (aangelijnd) uitlaat. U loopt gezellig samen op. Zonder enige aanleiding valt uw hond de andere hond aan. De andere hond moet hierdoor naar de dierenarts. De kosten van de dierenarts worden vergoed.

 

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Hoe meld ik schade aan mijn spullen of woning op mijn Inboedelverzekering of Woonhuisverzekering?

Meldt uw schade via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Of ga naar de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld de schade online via Mijn Aegon of de pagina Schade melden. Is de schade nog niet hersteld en wilt u reparatie laten uitvoeren aan uw apparaat? Bel met 088 344 00 00. 
 
Schade aan apparatuur die ontstaat tijdens vakantie valt onder uw reisverzekering
U meldt uw schade op de Doorlopende Reisverzekering online.
 
Meer informatie vind u op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wie zijn er verzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering?

U kunt kiezen om uzelf te verzekeren alsook partner en kinderen
Uw dekking vindt u terug op het polisblad. In de voorwaarden vindt u de personen die onder de door u gekozen dekking vallen.

Ouders, grootouders, ongetrouwde familieleden of huispersoneel meeverzekeren?
Dat kan als zij bij u wonen. U of uw partner moet ook een directe (bloed)relatie hebben tot deze (groot)ouders of familieleden.
 
Meer weten of direct afsluiten? Ga naar de Aegon aansprakelijkheidsverzekering.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is er verzekerd onder de aansprakelijkheidsverzekering?

U bent verzekerd tegen de financiële gevolgen wanneer u schade bij iemand anders veroorzaakt
Veroorzaakt u, uw gezinslid of een huisdier schade aan een ander? Dan kan de ander u daarvoor aansprakelijk stellen.

Als u aansprakelijk bent, heeft u de verplichting om de schade te vergoeden
Deze schades kunnen oplopen tot forse bedragen. U bent verzekerd tot 1.250.000 of 2.500.000 euro.

Sluit een aansprakelijkheidsverzekering af of bekijk uw aansprakelijkheidsverzekering in Mijn Aegon
In Mijn Aegon kunt u zien tot welk maximum bedrag u en uw gezin is verzekerd. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar vind ik de polisvoorwaarden en algemene voorwaarden van Aegon producten?

U vindt de voorwaarden van uw product in Mijn Aegon
Klik op het product waarvan u de voorwaarden in wilt zien. Vervolgens vindt u bij uw product de optie 'Documenten', waaronder de voorwaarden. Heeft u een Aegon Bankproduct, dan vindt u de voorwaarden onder de tab 'Product informatie'.

Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website

De productvoorwaarden staan ook op onze website
Op de pagina Polisvoorwaarden en algemene voorwaarden vindt u al onze voorwaarden. Ook kunt u de voorwaarden inzien op de productpagina van uw product onder 'Downloads'.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ben ik in het buitenland verzekerd met mijn aansprakelijkheidsverzekering?

U heeft wereldwijde dekking met de aansprakelijkheidsverzekering
Meer informatie over de aansprakelijkheidsverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe werkt loyaliteitskorting in het Woon- & VrijeTijdpakket?
U bouwt per jaar 2% loyaliteitskorting op bij het Woon- & VrijeTijdpakket per verzekering
Deze korting bouwt u op vanaf het moment dat u bij ons een verzekering in het Woon- & VrijeTijdpakket afsluit. Deze korting loopt op tot 10% en is alleen van toepassing als u de verzekering onafgebroken bij ons heeft lopen. U bouwt de korting op per verzekering. Sluit u een nieuwe verzekering af? Dan start de opbouw van loyaliteitskorting per ingang van de verzekeirng.

Het percentage loyaliteitskorting dat u heeft opgebouwd, krijgt u als korting op uw premie
U ontvangt de korting na de verjaardag van uw verzekering. Dit noemen wij de prolongatiedatum.  

U kunt kiezen uit verschillende verzekeringen
In het Woon- & VrijeTijdpakket kunt u een verzekering afsluiten voor inboedel,  Woonhuis(Opstal), reizen, rechtsbijstand, ongevallen en aansprakelijkheid.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?
U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw levens- of schadeverzekering
U kiest in het blauwe menu links voor Mijn Gegevens. De optie staat op de pagina Mijn Gegevens onder het kopje 'Betaalgegevens'.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. Heeft u ook een actief bouwdepot? Wij vragen u dan om op het machtigingsformulier aan te geven of de tegenrekening hiervan ook aangepast moet worden. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u per e-mail of per post naar Aegon
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en mailt het naar betalingen@aegon.nl. Een goed leesbare foto e-mailen mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd 
De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads