Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Met uw auto op vakantie

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Ben ik verplicht om de groene kaart bij mij te hebben?

In Nederland en de meeste Europese landen is de groene kaart niet verplicht
Wilt u weten in welke landen de originele groene kaart verplicht is? Bekijk dan dit overzicht.

Wij raden u aan om uw groene kaart en de verzekeraars hulpkaart mee te nemen op vakantie
Zo heeft u altijd alle belangrijke informatie en telefoonnummers bij de hand.

Uw groene kaart ontvangt u per e-mail en print u zelf uit
U print de groene kaart in:
  • Zwart-wit in de landen waar een groene kaart niet verplicht is.
    U kunt uw groene kaart ook via uw mobiele telefoon laten zien.
  • Kleur of op groen papier in landen waar u verplicht de groene kaart bij zich moet hebben.

Heeft u de groene kaart niet in uw e-mail? Of kunt u deze niet in kleur of op groen papier printen?
Als u een adviseur heeft, kunt u met uw adviseur contact opnemen. Heeft u geen adviseur? Dan kunt u via Mijn Aegon een exemplaar opvragen. Of vraag de groene kaart op via onze klantenservice door een e-mail te sturen.

Bij spoedzaken belt u met Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe krijg ik een kopie van mijn groene kaart?

Wij sturen u jaarlijks uw groene kaart en polis
Ontvangt u van ons uw polis en groene kaart per e-mail? Print dan zelf een exemplaar of kopie van uw groene kaart uit. Gaat u naar een land waar de groene kaart in groene kleur verplicht is? Dan moet u de groene kaart in kleur uitprinten. U vindt een overzicht waar de groene kaart verplicht is op onze website.

Heeft u de groene kaart (in kleur) nodig, maar kunt u deze zelf niet printen?
Dan kunt u via Mijn Aegon of e-mail een papieren groene kaart aanvragen. Het duurt tot vijf werkdagen, voordat u de groene kaart thuis ontvangt.

Als u de groene kaart niet heeft ontvangen, kunt u een nieuwe groene kaart opvragen

  • Heeft u een adviseur? Neem dan contact op met uw adviseur.
  • Heeft u geen adviseur? Vraag uw groene kaart dan op via onze klantenservice. U stuurt een e-mail om een nieuwe groene kaart op te vragen. Wij sturen u dan een nieuwe digitale versie toe.
  • Bij spoedzaken vragen wij u om ons te bellen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Krijg ik sleepkosten en/of pechhulp vergoed met mijn autoverzekering?

Wij vergoeden sleepkosten in binnen- en buitenland bij een ongeval
U heeft alleen dekking als uw auto zich niet meer zelfstandig kan voortbewegen door dit ongeval. Bij allrisk Royaal heeft u ook dekking bij een mechanisch gebrek.

U heeft recht op pechhulp bij Aegon Autoverzekering Allrisk
  • Bij Allrisk Royaal is pechhulp in Nederland én Europa verzekerd.
  • Bij Allrisk Basis en Allrisk Compleet valt pechhulp in Nederland niet onder de dekking. Voor pechhulp in het buitenland bent u beperkt verzekerd.
Verder is er géén dekking voor pechhulp in binnen-en buitenland. Meer informatie over uw dekking vindt u op uw polisblad en in de polisvoorwaarden.

Heeft u pechhulp of sleephulp nodig?
Bel met de Aegon Schade Service. Onze collega’s zijn dag en nacht bereikbaar.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads