Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over Aegon Autoverzekering

Veelgestelde vragen

Geldt er een nieuwwaarderegeling op de Autoverzekering?

Alleen Autoverzekering met Allrisk dekking hanteert een nieuwwaarderegeling
Is er in het eerste jaar na aankoop sprake van total loss of diefstal? Dan krijgt u de volledige nieuwwaarde van een personenauto van gelijk merk, type en uitvoering vergoed.  Heeft u een All Risk Royaal verzekering? Dan heeft u zelfs een nieuwwaarderegeling van drie jaar.

Lees meer over de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Bij welke reparateur kan ik terecht voor autoschade?

Heeft u aanrijdingsschade?
Dan is reparatie van aanrijdingsschade gedekt onder de WA Uitgebreide Cascodekking.
De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.

Heeft u ruitschade?
Dan is reparatie gedekt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking. Als het alleen om ruitschade gaat, hoeft u dit niet eerst bij ons te melden. Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade laten herstellen bij een bij Aegon aangesloten hersteller.

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Werkt deze zoektool niet? Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met Chrome of Firefox. Lukt het nog steeds niet? Bel met Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Krijg ik sleepkosten en/of pechhulp vergoed met mijn autoverzekering?

Wij vergoeden sleepkosten in binnen- en buitenland bij een ongeval
U heeft alleen dekking als uw auto zich niet meer zelfstandig kan voortbewegen door dit ongeval. Bij allrisk Royaal heeft u ook dekking bij een mechanisch gebrek.

U heeft recht op pechhulp bij Aegon Autoverzekering Allrisk
  • Bij Allrisk Royaal is pechhulp in Nederland én Europa verzekerd.
  • Bij Allrisk Basis en Allrisk Compleet valt pechhulp in Nederland niet onder de dekking. Voor pechhulp in het buitenland bent u beperkt verzekerd.
Verder is er géén dekking voor pechhulp in binnen-en buitenland. Meer informatie over uw dekking vindt u op uw polisblad en in de polisvoorwaarden.

Heeft u pechhulp of sleephulp nodig?
Bel met de Aegon Schade Service. Onze collega’s zijn dag en nacht bereikbaar.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk stopzetten/schorsen via Mijn Aegon?

Voor het tijdelijk schorsen van uw verzekering gaat u naar Mijn Aegon, uw adviseur of de Aegon klantenservice
U kunt de verzekering tijdelijk stopzetten als u besluit uw voertuig langere tijd niet te gebruiken. Gebruikt u uw voertuig voor langere tijd niet, omdat de auto bijvoorbeeld voor een langdurige reparatie in de garage staat? Dan kunt u de verzekering tijdelijk stopzetten.

Voordat u de autoverzekering bij Aegon tijdelijk stopzet, moet u (eerst) het kenteken schorsen bij de RDW 
Het schorsen van uw voertuig regelt u zelf via de website. Ga hiervoor naar: www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Voertuig-tijdelijk-niet-gebruiken-schorsen-online.aspx. Zodra het kenteken van het voertuig is geschorst mag de auto zich niet meer op de openbare weg begeven. Ook niet in het buitenland. Doet u dit wel? Dan riskeert u een boete. 

U kunt de tijdelijke stopzetting van uw autoverzekering ongedaan maken
Neem contact op met uw adviseur of zoek contact met Aegon. Het ongedaan maken van tijdelijke schorsing is nog niet mogelijk via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe krijg ik een kopie van mijn groene kaart?

Wij sturen u jaarlijks uw groene kaart en polis
Ontvangt u van ons uw polis en groene kaart per e-mail? Print dan zelf een exemplaar of kopie van uw groene kaart uit. Gaat u naar een land waar de groene kaart in groene kleur verplicht is? Dan moet u de groene kaart in kleur uitprinten. U vindt een overzicht waar de groene kaart verplicht is op onze website.

Heeft u de groene kaart (in kleur) nodig, maar kunt u deze zelf niet printen?
Dan kunt u via Mijn Aegon of e-mail een papieren groene kaart aanvragen. Het duurt tot vijf werkdagen, voordat u de groene kaart thuis ontvangt.

Als u de groene kaart niet heeft ontvangen, kunt u een nieuwe groene kaart opvragen

  • Heeft u een adviseur? Neem dan contact op met uw adviseur.
  • Heeft u geen adviseur? Vraag uw groene kaart dan op via onze klantenservice. U stuurt een e-mail om een nieuwe groene kaart op te vragen. Wij sturen u dan een nieuwe digitale versie toe.
  • Bij spoedzaken vragen wij u om ons te bellen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads