Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over Aegon Autoverzekering

Veelgestelde vragen
Hoe meld ik schade aan mijn spullen of woning op mijn Inboedelverzekering of Woonhuisverzekering?

Meldt uw schade via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Geen Mijn Aegon? Krijg binnen vijf minuten toegang door een account aan te maken via iIDIN. Meld schade buiten Mijn Aegon via de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Geldt er een nieuwwaarderegeling op de Aegon Autoverzekering?

U heeft nieuwwaarderegeling bij Aegon Autoverzekering met Allrisk dekking
Is er in het eerste jaar na aankoop sprake van total loss of diefstal? Dan krijgt u de volledige nieuwwaarde van een personenauto van gelijk merk, type en uitvoering vergoed. Bij een All Risk Royaal verzekering heeft u zelfs een nieuwwaarderegeling van drie jaar.

Lees meer over de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Bij welke reparateur kan ik terecht voor ruitschade aan mijn auto?

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Herstel van uw auto:

  • Bij aanrijdingsschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking. De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.
  • Bij ruitschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking.

U kunt direct naar de aangesloten hersteller gaan bij ruitschade
Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade dan laten herstellen.

Werkt onze pagina vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt niet?
Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met een andere browser. Bijvoorbeeld met Google Chrome of Mozilla Firefox. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik mijn autoverzekering tijdelijk stopzetten/schorsen?
U kunt uw autoverzekering tijdelijk stopzetten
Als u bijvoorbeeld besluit uw voertuig voor een langere tijd niet te gebruiken of als uw auto voor een langdurige reparatie in de garage staat.

Schorst u eerst het kenteken bij de RDW
Dit kan via de website van de ‘RDW’. Zodra het kenteken is geschorst bent u niet langer verplicht uw voertuig te verzekeren. Hierna kunt u uw autoverzekering tijdelijk stopzetten. Ook is uw voertuig niet meer APK-plichtig en betaalt u geen wegenbelasting meer. Uw auto mag zich niet meer op de openbare weg bevinden. Ook niet in het buitenland. Doet u dit wel dan riskeert u een boete. 

Via Mijn Aegon kunt u uw autoverzekering tijdelijk stopzetten
Ga naar 'Mijn producten' en klik op de verzekering die u wilt wijzigen. Onderaan de pagina klikt u op wijzigen.

U betaalt kosten voor het tijdelijk stoppen van uw autoverzekering
€ 6,05 inclusief assurantiebelasting.

Wij reserveren een bedrag aan premie bij het tijdelijk stopzetten van uw autoverzekering
Dit bedrag verrekenen wij als u uw autoverzekering heractiveert. Of u krijgt dit bedrag terug als u besluit om uw autoverzekering te beëindigen.

De tijdelijke stopzetting kunt u niet ongedaan maken via Mijn Aegon
Neemt u hiervoor contact met ons op.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon krijgt u eenvoudig inzicht in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Krijg ik sleepkosten en/of pechhulp vergoed met mijn autoverzekering?
Wij vergoeden sleepkosten in binnen- en buitenland bij een ongeval
U heeft alleen dekking als uw auto zich niet meer zelfstandig kan voortbewegen door dit ongeval. Bij allrisk Royaal heeft u ook dekking bij een mechanisch gebrek.

U heeft recht op pechhulp bij Aegon Autoverzekering Allrisk
  • Bij Allrisk Royaal is pechhulp in Nederland én Europa verzekerd.
  • Bij Allrisk Basis en Allrisk Compleet valt pechhulp in Nederland niet onder de dekking. Voor pechhulp in het buitenland bent u beperkt verzekerd.
Verder is er géén dekking voor pechhulp in binnen-en buitenland. Meer informatie over uw dekking vindt u op uw polisblad en in de polisvoorwaarden.

Heeft u pechhulp of sleephulp nodig?
Bel met de Aegon Schade Service. Onze collega’s zijn dag en nacht bereikbaar.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is een Bonusbeschermer voor de Autoverzekering?

Een Bonusbeschermer is een extra dekking op uw autoverzekering
Door deze dekking valt u na een eerste schade in een verzekeringsjaar niet terug in no-claim korting. No-claim korting is korting op uw verzekeringspremie voor elk jaar dat u geen schade rijdt. De no-claim korting kan oplopen tot maar liefst 75%.  Dit maakt de bonusbeschermer een aantrekkelijke extra dekking op uw autoverzekering.

Wilt u de bonusbeschermer afsluiten? Dan is dit mogelijk bij de Allrisk Compleet of de Allrisk Royaal module van de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads