Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over Aegon Autoverzekering

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik een schade op mijn autoverzekering?

Meld schade aan uw auto
Het is belangrijk dat u de stappen van het schade melden goed doorloopt. Wilt u meer weten? Kijk dan in de Aegon Schadewijzer voor autoschades.

Bij autoschade door aanrijding heeft u een Europees aanrijdingsformulier Het is belangrijk dat hier een doordrukvel bij zit. U heeft dit formulier nodig om de schade samen met de tegenpartij af te wikkelen. Heeft u dit formulier nog niet? Vraag hier het Europees aanrijdingsformulier aan.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland.
 
Geen nood? Meldt uw schade dan via onze website
U kunt uw schade online melden via de pagina Schade melden.
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf hersteld dan uw schade. Dit kan voor schade aan uw auto, huis of spullen. U betaalt zo ook vaak minder tot geen eigen risico wanneer u het door de Aegon schade service laat herstellen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Geldt er een nieuwwaarderegeling op de Autoverzekering?

Alleen Autoverzekering met Allrisk dekking hanteert een nieuwwaarderegeling
Is er in het eerste jaar na aankoop sprake van total loss of diefstal? Dan krijgt u de volledige nieuwwaarde van een personenauto van gelijk merk, type en uitvoering vergoed.  Heeft u een All Risk Royaal verzekering? Dan heeft u zelfs een nieuwwaarderegeling van drie jaar.

Lees meer over de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Bij welke reparateur kan ik terecht voor autoschade?

Heeft u aanrijdingsschade?
Dan is reparatie van aanrijdingsschade gedekt onder de WA Uitgebreide Cascodekking.
De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.

Heeft u ruitschade?
Dan is reparatie gedekt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking. Als het alleen om ruitschade gaat, hoeft u dit niet eerst bij ons te melden. Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade laten herstellen bij een bij Aegon aangesloten hersteller.

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Werkt deze zoektool niet? Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met Chrome of Firefox. Lukt het nog steeds niet? Bel met Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk stopzetten/schorsen via Mijn Aegon?

Voor het tijdelijk schorsen van uw verzekering gaat u naar Mijn Aegon, uw adviseur of de Aegon klantenservice
U kunt de verzekering tijdelijk stopzetten als u besluit uw voertuig langere tijd niet te gebruiken. Gebruikt u uw voertuig voor langere tijd niet, omdat de auto bijvoorbeeld voor een langdurige reparatie in de garage staat? Dan kunt u de verzekering tijdelijk stopzetten.

Voordat u de autoverzekering bij Aegon tijdelijk stopzet, moet u (eerst) het kenteken schorsen bij de RDW 
Het schorsen van uw voertuig regelt u zelf via de website. Ga hiervoor naar: www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Voertuig-tijdelijk-niet-gebruiken-schorsen-online.aspx. Zodra het kenteken van het voertuig is geschorst mag de auto zich niet meer op de openbare weg begeven. Ook niet in het buitenland. Doet u dit wel? Dan riskeert u een boete. 

U kunt de tijdelijke stopzetting van uw autoverzekering ongedaan maken
Neem contact op met uw adviseur of zoek contact met Aegon. Het ongedaan maken van tijdelijke schorsing is nog niet mogelijk via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:

  • Klik op account aanmaken en maak een persoonlijke account aan.
  • U ontvangt een activatiecode per e-mail of brief.
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Krijg ik sleepkosten en/of pechhulp vergoed met mijn autoverzekering?

Wij vergoeden sleepkosten in binnen- en buitenland bij een ongeval
U heeft alleen dekking als uw auto zich niet meer zelfstandig kan voortbewegen door dit ongeval. Bij allrisk Royaal heeft u ook dekking bij een mechanisch gebrek.

U heeft recht op pechhulp bij Aegon Autoverzekering Allrisk
  • Bij Allrisk Royaal is pechhulp in Nederland én Europa verzekerd.
  • Bij Allrisk Basis en Allrisk Compleet valt pechhulp in Nederland niet onder de dekking. Voor pechhulp in het buitenland bent u beperkt verzekerd.
Verder is er géén dekking voor pechhulp in binnen-en buitenland. Meer informatie over uw dekking vindt u op uw polisblad en in de polisvoorwaarden.

Heeft u pechhulp of sleephulp nodig?
Bel met de Aegon Schade Service. Onze collega’s zijn dag en nacht bereikbaar.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is een Bonusbeschermer voor de Autoverzekering?

Een Bonusbeschermer is een extra dekking op uw autoverzekering
Door deze dekking valt u na een eerste schade in een verzekeringsjaar niet terug in no-claim korting. No-claim korting is korting op uw verzekeringspremie voor elk jaar dat u geen schade rijdt. De no-claim korting kan oplopen tot maar liefst 75%.  Dit maakt de bonusbeschermer een aantrekkelijke extra dekking op uw autoverzekering.

Wilt u de bonusbeschermer afsluiten? Dan is dit mogelijk bij de Allrisk Compleet of de Allrisk Royaal module van de Aegon Autoverzekering.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik in Mijn Aegon een nieuwe autoverzekering of schadeverzekering afsluiten?

U kunt in Mijn Aegon geen nieuwe verzekering afsluiten
Een nieuwe autoverzekering of woonverzekering kunt u direct aanvragen via onze website. Of u kunt ervoor kiezen om de verzekering via uw adviseur af te sluiten.

Woonverzekeringen bij Aegon
Onder woonverzekeringen verstaan wij:
  • Inboedelverzekering
  • Opstalverzekering
  • Doorlopende Reisverzekering
  • Rechtsbijstandverzekering
  • Aansprakelijkheidsverzekering
  • Ongevallenverzekering

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads