Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over Aegon Autoverzekering

Veelgestelde vragen
Hoe meld ik schade aan mijn spullen of woning op mijn Inboedelverzekering of Woonhuisverzekering?

Meldt uw schade via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Of ga naar de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Geldt er een nieuwwaarderegeling op de Aegon Autoverzekering?

U heeft nieuwwaarderegeling bij Aegon Autoverzekering met Allrisk dekking
Is er in het eerste jaar na aankoop sprake van total loss of diefstal? Dan krijgt u de volledige nieuwwaarde van een personenauto van gelijk merk, type en uitvoering vergoed. Bij een All Risk Royaal verzekering heeft u zelfs een nieuwwaarderegeling van drie jaar.

Lees meer over de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Bij welke reparateur kan ik terecht voor autoschade?

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Herstel van uw auto:

  • Bij aanrijdingsschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking. De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.
  • Bij ruitschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking.

U kunt direct naar de aangesloten hersteller gaan bij ruitschade
Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade dan laten herstellen.

Werkt onze pagina vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt niet?
Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met een andere browser. Bijvoorbeeld met Google Chrome of Mozilla Firefox. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk stopzetten/schorsen via Mijn Aegon?
U kunt de verzekering alleen tijdelijk stopzetten als u besluit uw voertuig langere tijd niet te gebruiken
Bijvoorbeeld als uw auto voor een langdurige reparatie in de garage staat.

Schors het kenteken bij de RDW voordat u de autoverzekering tijdelijk stopt
Het schorsen van uw voertuig regelt u zelf via de website van de RDW. Zodra het kenteken van het voertuig is geschorst mag de auto zich niet meer op de openbare weg begeven. Ook niet in het buitenland. Doet u dit wel? Dan riskeert u een boete. 

U regelt tijdelijke schorsing van uw autoverzekering via Mijn Aegon, uw adviseur of onze klantenservice
Voor het schorsen van uw verzekering in Mijn Aegon klikt u op uw Autoverzekering. Onderin het scherm kunt u klikken op de knop om de schorsing aan te vragen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:


Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Krijg ik sleepkosten en/of pechhulp vergoed met mijn autoverzekering?
Wij vergoeden sleepkosten in binnen- en buitenland bij een ongeval
U heeft alleen dekking als uw auto zich niet meer zelfstandig kan voortbewegen door dit ongeval. Bij allrisk Royaal heeft u ook dekking bij een mechanisch gebrek.

U heeft recht op pechhulp bij Aegon Autoverzekering Allrisk
  • Bij Allrisk Royaal is pechhulp in Nederland én Europa verzekerd.
  • Bij Allrisk Basis en Allrisk Compleet valt pechhulp in Nederland niet onder de dekking. Voor pechhulp in het buitenland bent u beperkt verzekerd.
Verder is er géén dekking voor pechhulp in binnen-en buitenland. Meer informatie over uw dekking vindt u op uw polisblad en in de polisvoorwaarden.

Heeft u pechhulp of sleephulp nodig?
Bel met de Aegon Schade Service. Onze collega’s zijn dag en nacht bereikbaar.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is een Bonusbeschermer voor de Autoverzekering?

Een Bonusbeschermer is een extra dekking op uw autoverzekering
Door deze dekking valt u na een eerste schade in een verzekeringsjaar niet terug in no-claim korting. No-claim korting is korting op uw verzekeringspremie voor elk jaar dat u geen schade rijdt. De no-claim korting kan oplopen tot maar liefst 75%.  Dit maakt de bonusbeschermer een aantrekkelijke extra dekking op uw autoverzekering.

Wilt u de bonusbeschermer afsluiten? Dan is dit mogelijk bij de Allrisk Compleet of de Allrisk Royaal module van de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads