Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Auto op Maat Verzekering

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe verzeker ik een tweede gezinsauto en kan ik hiervoor mijn schadevrije jaren gebruiken?

U verzekert uw tweede (gezins)auto via onze klantenservice of uw adviseur
U kunt onder bepaalde voorwaarden uw schadevrije jaren gebruiken voor een tweede (gezins-)auto. De korting van de polis van de eerste gezinsauto worden dan overgenomen op de verzekering voor de 2e gezinsauto. Als u een adviseur heeft, kunt u contact opnemen met uw adviseur. Heeft u geen adviseur? Bel met Aegon om te informeren of u hiervoor in aanmerking komt.

Lees meer over de voorwaarden van de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Geldt er een nieuwwaarderegeling op de Aegon Autoverzekering?

U heeft nieuwwaarderegeling bij Aegon Autoverzekering met Allrisk dekking
Is er in het eerste jaar na aankoop sprake van total loss of diefstal? Dan krijgt u de volledige nieuwwaarde van een personenauto van gelijk merk, type en uitvoering vergoed. Bij een All Risk Royaal verzekering heeft u zelfs een nieuwwaarderegeling van drie jaar.

Lees meer over de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe zeg ik mijn verzekering op en wat is de opzegtermijn?

Zeg uw verzekering op via Mijn Aegon
Hiervoor gaat u in Mijn Aegon naar de verzekering die u wilt beëindigen. U vindt ook meer informatie over opzeggen op onze opzegpagina.

U kunt u uw verzekering per maand opzeggen als uw verzekering ouder is dan één jaar
Is uw verzekering nog géén jaar oud? Dan loopt uw verzekering door tot een jaar nadat u de verzekering heeft afgesloten. Dit geldt voor de verzekeringen in het Woon-& VrijeTijdpakket, de Aegon Huisdierenverzekering en Aegon Autoverzekering. Binnen het Woon-& VrijeTijdpakket  heeft u  keuze uit de volgende verzekeringen: Doorlopende reisverzekering, opstalverzekering, inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering, ongevallenverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk stopzetten/schorsen via Mijn Aegon?

U regelt tijdelijke schorsing van uw autoverzekering via Mijn Aegon, uw adviseur of onze klantenservice
U kunt de verzekering alleen tijdelijk stopzetten als u besluit uw voertuig langere tijd niet te gebruiken. Bijvoorbeeld als uw auto voor een langdurige reparatie in de garage staat.

Schors het kenteken bij de RDW voordat u de autoverzekering tijdelijk stopt
Het schorsen van uw voertuig regelt u zelf via de website van de RDW. Ga hiervoor naar: www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Voertuig-tijdelijk-niet-gebruiken-schorsen-online.aspx. Zodra het kenteken van het voertuig is geschorst mag de auto zich niet meer op de openbare weg begeven. Ook niet in het buitenland. Doet u dit wel? Dan riskeert u een boete. 

U neemt contact op als u de tijdelijke stopzetting ongedaan wilt maken
Neem contact op met uw adviseur of zoek contact met Aegon. Het ongedaan maken van tijdelijke schorsing is nog niet mogelijk via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads