Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Auto op Maat Verzekering

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn schadevrije jaren gebruiken voor een tweede (gezins-)auto?

U kunt onder bepaalde voorwaarden uw schadevrije jaren gebruiken voor een tweede (gezins-)auto
De korting van de polis van de eerste gezinsauto worden dan overgenomen op de verzekering voor de 2e gezinsauto. Als u een adviseur heeft, kunt u contact opnemen met uw adviseur. Heeft u geen adviseur? Bel met Aegon om te informeren of u hiervoor in aanmerking komt.

Lees meer over de Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Geldt er een nieuwwaarderegeling op de Autoverzekering?

Alleen Autoverzekering met Allrisk dekking hanteert een nieuwwaarderegeling
Is er in het eerste jaar na aankoop sprake van total loss of diefstal? Dan krijgt u de volledige nieuwwaarde van een personenauto van gelijk merk, type en uitvoering vergoed.  Heeft u een All Risk Royaal verzekering? Dan heeft u zelfs een nieuwwaarderegeling van drie jaar.

Lees meer over de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik mijn particuliere schadeverzekering opzeggen en wat is de opzegtermijn?

U vindt hier meer informatie over opzeggen 
Als u de verzekering opzegt, ontvangt u ook informatie over de voor u geldende opzegtermijn. U kunt uw verzekering na één jaar, per maand opzeggen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk stopzetten/schorsen via Mijn Aegon?

Voor het tijdelijk schorsen van uw verzekering gaat u naar Mijn Aegon, uw adviseur of de Aegon klantenservice
U kunt de verzekering tijdelijk stopzetten als u besluit uw voertuig langere tijd niet te gebruiken. Gebruikt u uw voertuig voor langere tijd niet, omdat de auto bijvoorbeeld voor een langdurige reparatie in de garage staat? Dan kunt u de verzekering tijdelijk stopzetten.

Voordat u de autoverzekering bij Aegon tijdelijk stopzet, moet u (eerst) het kenteken schorsen bij de RDW 
Het schorsen van uw voertuig regelt u zelf via de website. Ga hiervoor naar: www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Voertuig-tijdelijk-niet-gebruiken-schorsen-online.aspx. Zodra het kenteken van het voertuig is geschorst mag de auto zich niet meer op de openbare weg begeven. Ook niet in het buitenland. Doet u dit wel? Dan riskeert u een boete. 

U kunt de tijdelijke stopzetting van uw autoverzekering ongedaan maken
Neem contact op met uw adviseur of zoek contact met Aegon. Het ongedaan maken van tijdelijke schorsing is nog niet mogelijk via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads