Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Auto op Maat Verzekering

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Hoe verzeker ik een tweede gezinsauto en kan ik hiervoor mijn schadevrije jaren gebruiken?

U verzekert uw tweede (gezins)auto via onze klantenservice of uw adviseur
U kunt onder bepaalde voorwaarden uw schadevrije jaren gebruiken voor een tweede (gezins-)auto. De korting van de polis van de eerste gezinsauto worden dan overgenomen op de verzekering voor de 2e gezinsauto. Als u een adviseur heeft, kunt u contact opnemen met uw adviseur. Heeft u geen adviseur? Bel met Aegon om te informeren of u hiervoor in aanmerking komt.

Lees meer over de voorwaarden van de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Geldt er een nieuwwaarderegeling op de Aegon Autoverzekering?

U heeft nieuwwaarderegeling bij Aegon Autoverzekering met Allrisk dekking
Is er in het eerste jaar na aankoop sprake van total loss of diefstal? Dan krijgt u de volledige nieuwwaarde van een personenauto van gelijk merk, type en uitvoering vergoed. Bij een All Risk Royaal verzekering heeft u zelfs een nieuwwaarderegeling van drie jaar.

Lees meer over de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe zeg ik mijn schadeverzekering op en wat is de opzegtermijn?
Zeg uw verzekering op via Mijn Aegon
Hiervoor gaat u in Mijn Aegon naar de verzekering die u wilt beëindigen. U vindt ook meer informatie over opzeggen op onze opzegpagina.

U kunt u uw verzekering per maand opzeggen als uw verzekering ouder is dan één jaar
Is uw verzekering nog géén jaar oud? Dan loopt uw verzekering door tot een jaar nadat de verzekering is ingegaan. Dit geldt voor de verzekeringen in het Woon-& VrijeTijdpakket, de Aegon Huisdierenverzekering en Aegon Autoverzekering.

Bij het Woon-& VrijeTijdpakket heeft u keuze uit de volgende verzekeringen: Doorlopende reisverzekering, opstalverzekering, inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering, ongevallenverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn autoverzekering tijdelijk stopzetten/schorsen via Mijn Aegon?
U regelt tijdelijke schorsing van uw autoverzekering via Mijn Aegon, uw adviseur of onze klantenservice
U kunt de verzekering alleen tijdelijk stopzetten als u besluit uw voertuig langere tijd niet te gebruiken. Bijvoorbeeld als uw auto voor een langdurige reparatie in de garage staat.

Schors het kenteken bij de RDW voordat u de autoverzekering tijdelijk stopt
Het schorsen van uw voertuig regelt u zelf via de website van de RDW. Ga hiervoor naar: www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Voertuig-tijdelijk-niet-gebruiken-schorsen-online.aspx. Zodra het kenteken van het voertuig is geschorst mag de auto zich niet meer op de openbare weg begeven. Ook niet in het buitenland. Doet u dit wel? Dan riskeert u een boete. 

U neemt contact op als u de tijdelijke stopzetting ongedaan wilt maken
Neem contact op met uw adviseur of zoek contact met Aegon. Het ongedaan maken van tijdelijke schorsing is nog niet mogelijk via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads