Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Er gebeurt iets voordat u op vakantie gaat of tijdens uw vakantie. Wat kunt u doen?

Als u op vakantie gaat, wilt u kunnen genieten. Zorgen over veiligheid en onvoorziene omstandigheden passen daar niet bij. Helaas kan het voorkomen dat er iets gebeurt voordat u op vakantie gaat of tijdens uw vakantie. Dan wilt u graag weten wat u moet doen en waarvoor u verzekerd bent bij Aegon.

 

Hieronder kunt u enkele veelgestelde vragen rondom het annuleren van een vakantie terugvinden.

 

Heeft u nog vragen?

Dan kunt u ons ook bellen via het telefoonnummer 088 344 00 00.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Waar vind ik of annuleren van mijn reis gedekt is?

Als u Annulering heeft meeverzekerd komt u in aanmerking voor dekking
Bij Woon-& VrijeTijdpakket Allrisk is Annulering standaard meeverzekerd. Bekijk uw polisgegevens in Mijn Aegon voor uw dekking. De verzekerde bedragen verschillen per gezinssamenstelling

Alle onvoorziene omstandigheden waardoor u uw reis moet annuleren zijn verzekerd
De uitsluitingen hierop vindt u in de polisvoorwaarden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Als ik tijdens mijn vakantie plotseling naar een(tand-)arts moet, wordt dat dan vergoed?

Wij vergoeden alleen de tandartskosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed
U heeft dus wel een zorgverzekering in Nederland nodig. Daarnaast moet het gaan om een spoedeisende situatie die niet kan wachten totdat u terug bent in Nederland.

Tot welk bedrag wij tandartskosten vergoeden, hangt af van uw dekking
U heeft een Doorlopende Reisverzekering binnen het Woon-en VrijeTijdpakket:

  • Allrisk. Dan heeft u dekking tot €250,-.
  • Basis. Dan heeft u de dekking tot €150,-.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Heb ik recht op een vergoeding als ik een reis voortijdig moet afbreken of in het ziekenhuis lig?

U ontvangt vergoeding voor de ongenoten vakantiedagen
Wij keren een vergoeding uit bij:

  • Een onvoorziene gebeurtenis tijdens uw reis waardoor u naar huis moet
  • Een dierbare in Nederland ernstig ziek is of komt te overlijden
  • Ziekenhuisopname van één of meer dagen.

Wij vergoeden dan de dagen dat u niet meer op vakantie bent of in het ziekenhuis lag.

U heeft alleen recht op deze vergoeding als u de module annulering heeft meeverzekerd
Alleen bij de Doorlopende Reisverzekering met Allrisk dekking binnen het Woon-en VrijeTijdpakket is annulering standaard meeverzekerd.

Bel met Aegon Schade Service in deze situaties
Wij zijn dag en nacht voor u bereikbaar. Wij kijken hoe u het beste geholpen kunt worden in het buitenland. In overleg met Aegon Schade Service is het ook mogelijk om eerder terug te keren naar Nederland.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe meld ik schade aan mijn spullen of woning op mijn Inboedelverzekering of Woonhuisverzekering?

Meldt uw schade via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Geen Mijn Aegon? Krijg binnen vijf minuten toegang door een account aan te maken via iIDIN. Meld schade buiten Mijn Aegon via de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Valt een zakenreis onder de dekking van mijn Aegon Doorlopende Reisverzekering?
Een zakenreis valt niet standaard onder de dekking van uw reisverzekering
U kunt hiervoor de aanvullende dekking ‘Zakenreis’ afsluiten. Deze aanvullende dekking kunt u alleen afsluiten bij de ‘Allrisk Doorlopende Reisverzekering’. Spullen die zakelijk zijn aangeschaft voor of tijdens de reis zijn niet verzekerd op deze aanvullende dekking.

U kunt de aanvullende dekking ‘Zakenreis’ meeverzekeren via uw adviseur of in Mijn Aegon
In Mijn Aegon klikt u op uw reisverzekering. Onderaan de pagina klikt u op 'Wijzigen'. Hier doorloopt u de aangegeven stappen. Bij stap 3 selecteert u eerst 'Doorlopende Reis Allrisk' om de aanvullende dekking 'Zakenreis' mee te verzekeren.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Is werk, stage of studiereis verzekerd op de Reisverzekering?

Stage of studiereis kunt u meeverzekeren op uw Doorlopende Reisverzekering
U heeft wel Allrisk dekking nodig om stage of studiereis mee te kunnen verzekeren. U verzekert een stage of studiereis dan mee door de aanvullende module Zakenreis af te sluiten.

U bent via module Zakenreis verzekerd voor uw bagage en voor activiteiten tijdens stage of studiereis
Ook activiteiten die u uitvoert die niet met werk of studie te maken hebben, vallen onder de dekking. De premie voor de module Zakenreis is €30,- per jaar onafhankelijk van de gezinssamenstelling. U sluit de module voor minimaal 1 jaar af. 

Dekking zakenreis sluit u zelf af via onze website of u gaat hiervoor naar uw adviseur 
Heeft u een Doorlopende Reisverzekering in het Woon-en VrijeTijdpakket met Allriskdekking?

  • Ja. U sluit de module ‘Zakenreis’ dan af voor minimaal één jaar. U kunt de wijziging zelf doorgeven via Mijn Aegon.
  • Nee. Neem contact op met uw adviseur. Of sluit zelf de all-risk Doorlopende Reisverzekering met de module Zakenreis af via onze website.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wie zijn er (mee)verzekerd op de reisverzekering?

U kunt kiezen om uzelf te verzekeren, uw partner en uw kinderen
Dit kan alleen als deze personen bij u inwonen. Uw kinderen moeten ook ongetrouwd zijn. Er is wel dekking voor uw kind als deze niet bij u inwoont en studeert of duurzaam bij uw (ex-)partner woont. Er geldt geen leeftijdsgrens voor het verzekeren van een kind.

Lees meer of sluit direct de Doorlopende Reisverzekering af.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon krijgt u eenvoudig inzicht in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?