Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Er gebeurt iets voordat u op vakantie gaat of tijdens uw vakantie. Wat kunt u doen?

Als u op vakantie gaat, wilt u kunnen genieten. Zorgen over veiligheid en onvoorziene omstandigheden passen daar niet bij. Helaas kan het voorkomen dat er iets gebeurt voordat u op vakantie gaat of tijdens uw vakantie. Dan wilt u graag weten wat u moet doen en waarvoor u verzekerd bent bij Aegon.

 

Hieronder kunt u enkele veelgestelde vragen rondom het annuleren van een vakantie terugvinden.

 

Heeft u nog vragen?

Dan kunt u ons ook bellen via het telefoonnummer 088 344 00 00.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Is het annuleren van mijn reis gedekt?

Of het annuleren van uw reis gedekt is onder uw reisverzekering hangt af van uw verzekering
Bekijk in Mijn Aegon uw polisblad om te zien welke dekking u heeft meeverzekerd. Onderstaand ziet u of en wat er is verzekerd op welke dekking.

Bij Woon-&VrijeTijdpakket Allrisk is annulering standaard meeverzekerd
Alle onvoorziene omstandigheden waardoor u uw reis moet annuleren zijn verzekerd. De uitsluitingen hierop vindt u in de voorwaarden.

U sluit een losse module af voor annulering bij Woon-&VrijeTijdpakket Basis
Op uw polisblad ziet u of u deze module heeft meeverzekerd. In de voorwaarden ziet u precies in welke omstandigheden u dekking heeft om te annuleren.

Sluit dekking voor annulering van uw reis binnen 7 dagen na boeking van uw vakantie
Heeft u nog geen reisverzekering bij Aegon? Lees meer over de doorlopende reisverzekering en sluit de verzekering direct af.
Heeft u basisdekking en wilt u een extra module afsluiten? Ga naar Mijn Aegon en regel het direct zelf. Of bel met Aegon te bellen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Als ik tijdens mijn vakantie plotseling naar een(tand-)arts moet, wordt dat dan vergoed?

Wij vergoeden alleen de tandartskosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed
U heeft dus wel een zorgverzekering in Nederland nodig. Daarnaast moet het gaan om een spoedeisende situatie die niet kan wachten totdat u terug bent in Nederland.

Tot welk bedrag wij tandartskosten vergoeden, hangt af van uw dekking
U heeft een Doorlopende Reisverzekering binnen het Woon-en VrijeTijdpakket:

  • Allrisk. Dan heeft u dekking tot €250,-.
  • Basis. Dan heeft u de dekking tot €150,-.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heb ik recht op een vergoeding als ik een reis voortijdig moet afbreken of in het ziekenhuis lig?

U ontvangt vergoeding voor de ongenoten vakantiedagen
Wij keren een vergoeding uit bij:

  • Een onvoorziene gebeurtenis tijdens uw reis waardoor u naar huis moet
  • Een dierbare in Nederland ernstig ziek is of komt te overlijden
  • Ziekenhuisopname van één of meer dagen.

Wij vergoeden dan de dagen dat u niet meer op vakantie bent of in het ziekenhuis lag.

U heeft alleen recht op deze vergoeding als u de module annulering heeft meeverzekerd
Alleen bij de Doorlopende Reisverzekering met Allrisk dekking binnen het Woon-en VrijeTijdpakket is annulering standaard meeverzekerd.

Bel met Aegon Schade Service in deze situaties
Wij zijn dag en nacht voor u bereikbaar. Wij kijken hoe u het beste geholpen kunt worden in het buitenland. In overleg met Aegon Schade Service is het ook mogelijk om eerder terug te keren naar Nederland.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een schade op mijn verzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland. 

Geen nood? Meld uw schade online via Mijn Aegon of de pagina Schade melden
Alleen autoschade kunt u niet via Mijn Aegon melden. Meld uw schade in Mijn Aegon via het tabblad “Schades”. Klik hiervoor op “Nieuwe schade melden”.  Bij inboedel-, reis-of opstalschade tot €1.000,-, kunt u schade ook melden via de app. 
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf herstelt uw schade aan uw auto, huis of spullen. Laat u uw schade door de Aegon schade service herstellen? Dan betaalt u zo vaak ook minder tot geen eigen risico.

Bij autoschade door aanrijding is een Europees aanrijdingsformulier nodig
Het is belangrijk dat hier een doordrukvel bij zit. U heeft dit formulier nodig om de schade samen met de tegenpartij af te wikkelen. U kunt het Europees aanrijdingsformulier aanvragen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Geldt mijn reisverzekering ook als ik op zakenreis ga?
Een zakenreis is niet standaard meeverzekerd op uw reisverzekering
Het hangt af van uw verzekering of u dekking voor een zakenreis kunt afsluiten.

Dekking voor uw zakenreis is mogelijk op de Doorlopende Reisverzekering van het Woon-& VrijeTijdpakket
Hiervoor heeft u de module 'Zakenreis' als aanvullende dekking nodig. De module Zakenreis sluit u voor minimaal een jaar af. De premie is rond € 30,- per jaar, onafhankelijk van de gezinssamenstelling. Neem contact op met uw adviseur om reizen met een zakelijk karakter te verzekeren. Heeft u geen adviseur of regelt u het liever zelf? Sluit de module zakenreis af via Mijn Aegon. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is werk, stage of studiereis verzekerd op de Reisverzekering of Aansprakelijkheidsverzekering?

Met de Aansprakelijkheidsverzekering bent u verzekerd tijdens stage en studiereis
De verzekering is geldig in alle landen van de wereld. Er is alleen dekking voor buitenlandse stage of studiereis:

  • Voor ongetrouwde kinderen die tijdelijk ergens anders wonen door studie of stage als onderdeel van een studie
  • Als de verzekerde duurzaam in Nederland woont.


Stage of studiereis kunt u meeverzekeren op uw Doorlopende Reisverzekering
U heeft wel Allrisk dekking nodig om stage of studiereis mee te kunnen verzekeren. U verzekert een stage of studiereis dan mee door de aanvullende module Zakenreis af te sluiten.

U bent via module Zakenreis verzekerd voor uw bagage en voor activiteiten tijdens stage of studiereis
Ook activiteiten die u uitvoert die niet met werk of studie te maken hebben, vallen onder de dekking. De premie voor de module Zakenreis is €30,- per jaar onafhankelijk van de gezinssamenstelling. U sluit de module voor minimaal 1 jaar af. 

Dekking zakenreis sluit u zelf af via onze website of u gaat hiervoor naar uw adviseur 
Heeft u een Doorlopende Reisverzekering in het Woon-en VrijeTijdpakket met Allriskdekking?

  • Ja. U sluit de module ‘Zakenreis’ dan af voor minimaal één jaar. U kunt de wijziging zelf doorgeven via Mijn Aegon.
  • Nee. Neem contact op met uw adviseur. Of sluit zelf de all-risk Doorlopende Reisverzekering met de module Zakenreis af via onze website.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wie zijn er (mee)verzekerd op de reisverzekering?

U kunt uw partner en of kinderen meeverzekeren op uw reisverzekering
U geeft uw gezinssamenstelling door bij het afsluiten van uw verzekering. Deze kan natuurlijk veranderen en deze kan u dan ook wijzigen. U kunt kiezen voor:

  • Uzelf
  • Uzelf en uw partner
  • Uzelf, uw partner en kinderen
  • Uzelf en uw kinderen
Deze personen zijn dan ook meeverzekerd op uw reisverzekering. Om uw thuiswonende kinderen te kunnen verzekeren, moeten uw kinderen wel ongetrouwd zijn. Als uw kinderen niet bij u wonen, is er dekking als uw kinderen:
  • Studeren. Ook als uw kinderen zelf op vakantie gaan, zijn uw kinderen verzekerd.
  • Duurzaam bij uw (ex-)partner wonen.


Bent u gescheiden en heeft uw ex-partner al een reisverzekering voor uw kinderen?
Dan hoeft u zelf geen dekking voor uw kinderen af te sluiten. Uw kinderen zijn dan meeverzekerd op de reisverzekering van uw ex-partner.

Wilt u een persoon buiten uw gezinssituatie te verzekeren?
Neem contact op met uw adviseur.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:


Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?