Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Er gebeurt iets voordat u op vakantie gaat of tijdens uw vakantie. Wat kunt u doen?

Als u op vakantie gaat, wilt u kunnen genieten. Zorgen over veiligheid en onvoorziene omstandigheden passen daar niet bij. Helaas kan het voorkomen dat er iets gebeurt voordat u op vakantie gaat of tijdens uw vakantie. Dan wilt u graag weten wat u moet doen en waarvoor u verzekerd bent bij Aegon.

 

Hieronder kunt u enkele veelgestelde vragen rondom het annuleren van een vakantie terugvinden.

 

Heeft u nog vragen?

Dan kunt u ons ook bellen via het telefoonnummer 088 344 00 00.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Is het annuleren van mijn reis gedekt?

Als u Annulering heeft meeverzekerd komt u in aanmerking voor dekking
Bij Woon-& VrijeTijdpakket Allrisk is Annulering standaard meeverzekerd. Bekijk uw polisblad in Mijn Aegon voor uw dekking.

Alle onvoorziene omstandigheden waardoor u uw reis moet annuleren zijn verzekerd
De uitsluitingen hierop vindt u in de polisvoorwaarden.

Sluit dekking voor annulering van uw reis binnen 7 dagen na boeking van uw vakantie
Heeft u nog geen reisverzekering bij Aegon? Lees meer over de doorlopende reisverzekering en sluit de verzekering direct af.

Heeft u basisdekking en wilt u een extra module afsluiten?
Ga naar Mijn Aegon en regel het direct zelf.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Als ik tijdens mijn vakantie plotseling naar een(tand-)arts moet, wordt dat dan vergoed?

Wij vergoeden alleen de tandartskosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed
U heeft dus wel een zorgverzekering in Nederland nodig. Daarnaast moet het gaan om een spoedeisende situatie die niet kan wachten totdat u terug bent in Nederland.

Tot welk bedrag wij tandartskosten vergoeden, hangt af van uw dekking
U heeft een Doorlopende Reisverzekering binnen het Woon-en VrijeTijdpakket:

  • Allrisk. Dan heeft u dekking tot €250,-.
  • Basis. Dan heeft u de dekking tot €150,-.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Heb ik recht op een vergoeding als ik een reis voortijdig moet afbreken of in het ziekenhuis lig?

U ontvangt vergoeding voor de ongenoten vakantiedagen
Wij keren een vergoeding uit bij:

  • Een onvoorziene gebeurtenis tijdens uw reis waardoor u naar huis moet
  • Een dierbare in Nederland ernstig ziek is of komt te overlijden
  • Ziekenhuisopname van één of meer dagen.

Wij vergoeden dan de dagen dat u niet meer op vakantie bent of in het ziekenhuis lag.

U heeft alleen recht op deze vergoeding als u de module annulering heeft meeverzekerd
Alleen bij de Doorlopende Reisverzekering met Allrisk dekking binnen het Woon-en VrijeTijdpakket is annulering standaard meeverzekerd.

Bel met Aegon Schade Service in deze situaties
Wij zijn dag en nacht voor u bereikbaar. Wij kijken hoe u het beste geholpen kunt worden in het buitenland. In overleg met Aegon Schade Service is het ook mogelijk om eerder terug te keren naar Nederland.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe meld ik schade aan mijn spullen of woning op mijn Inboedelverzekering of Woonhuisverzekering?

Meldt uw schade via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Of ga naar de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Geldt mijn reisverzekering ook als ik op zakenreis ga?
Met de module Zakenreis op uw reisverzekering heeft u dekking tijdens uw zakenreis
U kunt de module Zakenreis alleen sluiten bij allriskdekking op de Doorlopende Reisverzekering. De module kost €30,- per jaar en sluit u voor een jaar af.  

Neem contact op met uw adviseur om reizen met een zakelijk karakter te verzekeren
Heeft u geen adviseur of regelt u het liever zelf? Sluit de module zakenreis af via Mijn Aegon. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Is werk, stage of studiereis verzekerd op de Reisverzekering of Aansprakelijkheidsverzekering?

Met de Aansprakelijkheidsverzekering bent u verzekerd tijdens stage en studiereis
De verzekering is geldig in alle landen van de wereld. Er is alleen dekking voor buitenlandse stage of studiereis:

  • Voor ongetrouwde kinderen die tijdelijk ergens anders wonen door studie of stage als onderdeel van een studie
  • Als de verzekerde duurzaam in Nederland woont.


Stage of studiereis kunt u meeverzekeren op uw Doorlopende Reisverzekering
U heeft wel Allrisk dekking nodig om stage of studiereis mee te kunnen verzekeren. U verzekert een stage of studiereis dan mee door de aanvullende module Zakenreis af te sluiten.

U bent via module Zakenreis verzekerd voor uw bagage en voor activiteiten tijdens stage of studiereis
Ook activiteiten die u uitvoert die niet met werk of studie te maken hebben, vallen onder de dekking. De premie voor de module Zakenreis is €30,- per jaar onafhankelijk van de gezinssamenstelling. U sluit de module voor minimaal 1 jaar af. 

Dekking zakenreis sluit u zelf af via onze website of u gaat hiervoor naar uw adviseur 
Heeft u een Doorlopende Reisverzekering in het Woon-en VrijeTijdpakket met Allriskdekking?

  • Ja. U sluit de module ‘Zakenreis’ dan af voor minimaal één jaar. U kunt de wijziging zelf doorgeven via Mijn Aegon.
  • Nee. Neem contact op met uw adviseur. Of sluit zelf de all-risk Doorlopende Reisverzekering met de module Zakenreis af via onze website.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wie zijn er (mee)verzekerd op de reisverzekering?

U kunt kiezen om uzelf te verzekeren, uw partner en uw kinderen
Dit kan alleen als deze personen bij u inwonen. Uw kinderen moeten ook ongetrouwd zijn. Er is wel dekking voor uw kind als deze niet bij u inwoont en studeert of duurzaam bij uw (ex-)partner woont.

Lees meer of sluit direct de Aegon Doorlopende Reisverzekering af

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:


Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?