Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Er gebeurt iets voordat u op vakantie gaat of tijdens uw vakantie. Wat kunt u doen?

Als u op vakantie gaat, wilt u kunnen genieten. Zorgen over veiligheid en onvoorziene omstandigheden passen daar niet bij. Helaas kan het voorkomen dat er iets gebeurt voordat u op vakantie gaat of tijdens uw vakantie. Dan wilt u graag weten wat u moet doen en waarvoor u verzekerd bent bij Aegon.

 

Hieronder kunt u enkele veelgestelde vragen rondom het annuleren van een vakantie terugvinden. Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons ook bellen via het telefoonnummer 088 344 00 00.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Is het annuleren van mijn reis gedekt?

Alleen standaard dekking voor annulering bij Doorlopende Reisverzekering allrisk
U heeft géén standaard dekking voor annuleringskosten bij:

  • Reisverzekering voorwaarden 2011
  • Reisverzekering voorwaarden 2014 
  • Doorlopende Reisverzekering in het Woon-en VrijeTijdpakket met basisdekking.

U regelt het meeverzekeren van annuleringskosten via Mijn Aegon of door met Aegon te bellen. Annuleringsdekking kunt u alleen binnen 7 dagen na uw boeking afsluiten. 

Per reis is een maximum bedrag aan annuleringskosten meeverzekerd
Deze bedragen vindt u terug in de voor u geldende voorwaarden, die op uw polisblad staan.

In de voorwaarden staat wanneer wij annulering vergoeden
Wij vergoeden annuleringskosten voor bijna iedere onvoorziene bijzondere omstandigheid bij:

  • Reisverzekering voorwaarden 2014 met annuleringsdekking
  • Woon- & VrijeTijdpakket met all risk dekking. 

Wij vergoeden annuleringskosten alleen in bepaalde situaties bij:
  • Reisverzekering voorwaarden 2011 met annuleringsdekking. U kijkt voor de dekking op pagina 9 van de voorwaarden.
  • Basisverzekering in het Woon- & VrijeTijdpakket. U kijkt voor de dekking op pagina 12 en 13 van de voorwaarden.
Benoemen wij uw situatie niet in deze voorwaarden? Dan heeft u geen dekking.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Als ik tijdens mijn vakantie plotseling naar een(tand-)arts moet, wordt dat dan vergoed?

Wij vergoeden alleen de tandartskosten die niet door uw zorgverzekeraar niet vergoed
U heeft dus wel een zorgverzekering in Nederland nodig. Daarnaast moet het gaan om een spoedeisende situatie die niet kan wachten totdat u terug bent in Nederland.

Tot welk bedrag wij tandartskosten vergoeden, hangt af van uw verzekering
Heeft u een:

  • reisverzekering binnen het Woon-en VrijeTijdpakket. Dan vergoeden wij bij dekking:
    • Allrisk tot €250,-.
    • Basis tot €150,-.
  • reisverzekering online. Als u Geneeskundige Kosten heeft meeverzekerd vergoeden wij tot €250,-.


De dekking Geneeskundige kosten afsluiten op uw online reisverzekering?
Dit regelt u via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heb ik recht op een vergoeding als ik een reis voortijdig moet afbreken of in het ziekenhuis lig?

U ontvangt vergoeding voor de ongenoten vakantiedagen
Wij keren een vergoeding uit bij:

  • Een onvoorziene gebeurtenis tijdens uw reis waardoor u naar huis moet
  • Een dierbare in Nederland ernstig ziek is of komt te overlijden
  • Ziekenhuisopname van één of meer dagen.

Wij vergoeden dan de dagen dat u niet meer op vakantie bent of in het ziekenhuis lag.

U heeft alleen recht op deze vergoeding als u de module annulering heeft meeverzekerd
Alleen bij de Doorlopende Reisverzekering met Allrisk dekking binnen het Woon-en VrijeTijdpakket is annulering standaard meeverzekerd.

Bel met Aegon Schade Service in deze situaties
Wij zijn dag en nacht voor u bereikbaar. Wij kijken hoe u het beste geholpen kunt worden in het buitenland. In overleg met Aegon Schade Service is het ook mogelijk om eerder terug te keren naar Nederland.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland.
 
Geen nood? Meldt uw schade dan via onze website
U kunt uw schade online melden via de pagina Online schade melden.
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf hersteld dan uw schade. Dit kan voor schade aan uw auto, huis of spullen. U betaalt zo ook vaak minder tot geen eigen risico wanneer u het door de Aegon schade service laat herstellen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Geldt mijn reisverzekering ook als ik op zakenreis ga?

Een zakenreis is niet standaard meeverzekerd op uw reisverzekering
Het hangt af van uw verzekering of u dekking voor een zakenreis kunt afsluiten.

Dekking voor uw zakenreis is mogelijk op de Doorlopende Reisverzekering van het Woon-en VrijeTijdpakket
Hiervoor heeft u de module 'Zakenreis' als aanvullende dekking nodig. De module Zakenreis sluit u voor minimaal een jaar af. De premie is rond € 30,- per jaar, onafhankelijk van de gezinssamenstelling. Neem contact op met uw adviseur om reizen met een zakelijk karakter te verzekeren. Heeft u geen adviseur of regelt u het liever zelf? Sluit de module zakenreis af via Mijn Aegon. 

Bij een Online Reisverzekering kunt u géén reizen met een zakelijk karakter verzekeren
Wel kunt u overstappen naar het Woon- & VrijeTijdpakket voor deze  dekking. Zo gaat u goed verzekerd op reis. Voor de overstap naar het Woon-& VrijeTijdpakket, bel met Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is werk, stage of studiereis verzekerd op de Reisverzekering of Aansprakelijkheidsverzekering?

Aansprakelijkheid tijdens stage en studiereis valt onder de aansprakelijkheidsverzekering
De verzekering is geldig in alle landen van de wereld. Er is alleen dekking voor buitenlandse stage of studiereis:

  • Voor ongetrouwde kinderen die tijdelijk ergens anders wonen door studie of stage als onderdeel van een studie
  • Als de verzekerde duurzaam in Nederland woont.

Stage of studiereis is niet standaard meeverzekerd op de reisverzekering
Alléén op de Doorlopende Reisverzekering van het Woon- en VrijeTijdpakket met Allrisk dekking kunt u stage of studiereis meeverzekeren. U moet hiervoor de module Zakenreis afsluiten. U bent dan verzekerd voor uw bagage en voor activiteiten. Ook activiteiten die u uitvoert die niet met werk of studie te maken hebben, vallen onder de dekking.

Dekking zakenreis sluit u via uw adviseur of via Mijn Aegon
Heeft u een Doorlopende Reisverzekering in het Woon-en VrijeTijdpakket met Allriskdekking?

  • Ja? U sluit de module ‘Zakenreis’ dan af voor minimaal één jaar. Hiervoor kunt u terecht bij uw adviseur. Of u kunt de wijziging zelf doorgeven via Mijn Aegon.
  • Nee? Neem contact op met uw adviseur. Of sluit zelf de all-risk Doorlopende Reisverzekering met de module Zakenreis af via onze website.

De premie voor de module Zakenreis is €30,- per jaar onafhankelijk van de gezinssamenstelling. U sluit de module voor minimaal 1 jaar af.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is mijn kind of een persoon buiten mijn gezin meeverzekerd op de reisverzekering?

U kunt uw kinderen meeverzekeren
Geef op uw polis bij gezinssamenstelling door: "gezin met kinderen of eenoudergezin". Om uw kinderen te kunnen verzekeren, moeten uw kinderen wel ongetrouwd zijn. 

Als kinderen niet bij u wonen, is er dekking als uw kinderen:

  • Studeren. Ook als uw kinderen zelf op vakantie gaan, zijn uw kinderen verzekerd.
  • Duurzaam bij uw (ex-)partner wonen.


Bent u gescheiden en heeft uw ex-partner al een reisverzekering voor uw kinderen?
Dan hoeft u zelf geen dekking voor uw kinderen af te sluiten. Uw kinderen zijn dan meeverzekerd op de reisverzekering van uw ex-partner.

Wenst u een persoon buiten uw gezinssituatie te verzekeren?
Neem contact op met uw adviseur.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de knop 'Account aanmaken'. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Account aanmaken'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?