Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Reisverzekering

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?

Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld dan uw schade op de inboedelverzekering. Als uw schade nog niet hersteld is en u wilt de schade laten herstellen bel dan met 088 344 00 00. Is uw schade al hersteld? Meld deze dan online via de pagina Online schade melden.
 
Heeft u geen inboedelverzekering bij Aegon? En is de schade op vakantie ontstaan?
U kunt uw schade dan melden onder uw reisverzekering. U meldt uw schade op de pagina Online schade melden.
 
Meer informatie kun u vinden op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Laat u uw Samsung smartphone bij ons herstellen?
Helaas is er op dit moment is er een wereldwijd probleem met de levering van Samsung onderdelen voor smartphones. Dit kan betekenen dat een onderdeel, dat benodigd is voor herstel van uw Samsung Smartphone, niet direct op voorraad is bij onze herstelpartners en daardoor het herstel langer duurt dan 5 werkdagen (inclusief verzending). Onze herstelpartners doen er alles aan om uw Samsung Smartphone zo spoedig mogelijk te herstellen. Aangezien dit een wereldwijd probleem betreft zal ieder herstelbedrijf in Nederland tegen dit probleem aanlopen. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland.
 
Geen nood? Meldt uw schade dan via onze website
U kunt uw schade online melden via de pagina Online schade melden.
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf hersteld dan uw schade. Dit kan voor schade aan uw auto, huis of spullen. U betaalt zo ook vaak minder tot geen eigen risico wanneer u het door de Aegon schade service laat herstellen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik vergoeding voor het annuleren van mijn reis bij Aegon?

Geef het annuleren van uw reis zo snel mogelijk door aan Aegon
U geeft annulering binnen 72 uur nadat de onverwachte omstandigheid gebeurt aan ons door. De onverwachte omstandigheid is de reden waarom u annuleert.  In de voorwaarden van uw verzekering leest u wanneer u dekking heeft voor annulering en welke vergoedingen wij  bieden.
 
Meld de annulering rechtstreeks aan Aegon of via uw adviseur
U kunt de annulering melden via onze website, via schade melden.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heb ik recht op een vergoeding als ik een reis voortijdig moet afbreken of in het ziekenhuis lig?

U ontvangt vergoeding voor de ongenoten vakantiedagen
Wij keren een vergoeding uit bij:

  • Een onvoorziene gebeurtenis tijdens uw reis waardoor u naar huis moet
  • Een dierbare in Nederland ernstig ziek is of komt te overlijden
  • Ziekenhuisopname van één of meer dagen.

Wij vergoeden dan de dagen dat u niet meer op vakantie bent of in het ziekenhuis lag.

U heeft alleen recht op deze vergoeding als u de module annulering heeft meeverzekerd
Alleen bij de Doorlopende Reisverzekering met Allrisk dekking binnen het Woon-en VrijeTijdpakket is annulering standaard meeverzekerd.

Bel met Aegon Schade Service in deze situaties
Wij zijn dag en nacht voor u bereikbaar. Wij kijken hoe u het beste geholpen kunt worden in het buitenland. In overleg met Aegon Schade Service is het ook mogelijk om eerder terug te keren naar Nederland.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is mijn kind of een persoon buiten mijn gezin meeverzekerd op de reisverzekering?

U kunt uw kinderen meeverzekeren
Geef op uw polis bij gezinssamenstelling door: "gezin met kinderen of eenoudergezin". Om uw kinderen te kunnen verzekeren, moeten uw kinderen wel ongetrouwd zijn. 

Als kinderen niet bij u wonen, is er dekking als uw kinderen:

  • Studeren. Ook als uw kinderen zelf op vakantie gaan, zijn uw kinderen verzekerd.
  • Duurzaam bij uw (ex-)partner wonen.


Bent u gescheiden en heeft uw ex-partner al een reisverzekering voor uw kinderen?
Dan hoeft u zelf geen dekking voor uw kinderen af te sluiten. Uw kinderen zijn dan meeverzekerd op de reisverzekering van uw ex-partner.

Wenst u een persoon buiten uw gezinssituatie te verzekeren?
Neem contact op met uw adviseur.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ben ik verzekerd voor wintersport, onderwatersport en andere gevaarlijke sporten?

Recreatieve wintersport en onderwatersport valt onder uw reisverzekering
Duiken, skiën en snowboarden zijn dus geen probleem. U heeft geen dekking voor sport met een wedstrijdelement en bij bewust roekeloos gedrag.

U bent verzekerd voor gevaarlijke sporten als u de Doorlopende Reisverzekering binnen het Woon-en VrijeTijdpakket heeft
Onder gevaarlijke sporten verstaan wij:

  • Bergbeklimmen
  • Bobsleeën
  • Ijshockey
  • Skeleton
  • Ski-alpinisme
  • Skispringen
  • Off-piste / buiten de piste skiën
  • Skijoring
  • Para-skiën
  • Heliskiën
  • Speedskiën
  • Figuurspringen bij freestyle-skiën.
Paardrijden, kitesurfen en surfen vallen niet onder gevaarlijke sporten.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Als ik een reis van langer dan een half jaar wil maken, ben ik daar dan voor verzekerd?

Het hangt af van uw verzekering of een  reis langer dan zes maanden gedekt is
Heeft u een:

  • Basis Doorlopende Reisverzekering binnen het Woon- & VrijeTijdpakket? Dan bent u per reis 90 aaneengesloten dagen verzekerd. Reizen langer dan 90 dagen kunt u niet apart meeverzekeren.
  • All risk Doorlopende Reisverzekering binnen het Woon- & VrijeTijdpakket? Dan bent u per reis 180 aaneengesloten dagen verzekerd. Duurt uw reis langer?  Dan kunnen wij deze periode verlengen tot maximaal 365 dagen. De kosten voor deze uitbreiding bedragen rond €16,- per periode van 30 dagen exclusief assurantiebelasting. Neem hiervoor contact op met uw adviseur.
  • Reisverzekering Online? Dan bent u per reis 180 aaneengesloten dagen verzekerd. U kunt reizen langer dan 180 dagen niet apart meeverzekeren.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is het annuleren van mijn reis gedekt?

Alleen standaard dekking voor annulering bij Doorlopende Reisverzekering allrisk
U heeft géén standaard dekking voor annuleringskosten bij:

  • Reisverzekering voorwaarden 2011
  • Reisverzekering voorwaarden 2014 
  • Doorlopende Reisverzekering in het Woon-en VrijeTijdpakket met basisdekking.

U regelt het meeverzekeren van annuleringskosten via Mijn Aegon of door met Aegon te bellen. Annuleringsdekking kunt u alleen binnen 7 dagen na uw boeking afsluiten. 

Per reis is een maximum bedrag aan annuleringskosten meeverzekerd
Deze bedragen vindt u terug in de voor u geldende voorwaarden, die op uw polisblad staan.

In de voorwaarden staat wanneer wij annulering vergoeden
Wij vergoeden annuleringskosten voor bijna iedere onvoorziene bijzondere omstandigheid bij:

  • Reisverzekering voorwaarden 2014 met annuleringsdekking
  • Woon- & VrijeTijdpakket met all risk dekking. 

Wij vergoeden annuleringskosten alleen in bepaalde situaties bij:
  • Reisverzekering voorwaarden 2011 met annuleringsdekking. U kijkt voor de dekking op pagina 9 van de voorwaarden.
  • Basisverzekering in het Woon- & VrijeTijdpakket. U kijkt voor de dekking op pagina 12 en 13 van de voorwaarden.
Benoemen wij uw situatie niet in deze voorwaarden? Dan heeft u geen dekking.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is de status van afhandeling van mijn schade?

U vindt de status van uw schade in Mijn Aegon
Log in op Mijn Aegon en doorloop de volgende stappen:
  • Klik op de verzekering waarvan u de status van de schade wil weten
  • Klik boven in het scherm op 'Schades'
  • In dit scherm staat bij 'Status' hoe ver wij met afhandeling van uw schade zijn.

Er zijn drie verschillende statussen mogelijk
  • In behandeling. Wij zijn uw schademelding nog aan het behandelen.
  • Aflopend. U ontvangt op zeer korte termijn een brief of e-mail met de uitkomst van uw schade.
  • Gesloten. Wij hebben uw schademelding afgehandeld.


In het tabblad Correspondentie vindt u meer informatie
Heeft uw schade de status in behandeling? Dan ziet u op deze pagina het verloop van uw schademelding. U ziet ook of wij nog wachten op bepaalde informatie. U vindt hier ook de betalingsbrief als wij hebben uitbetaald aan u of uw tussenpersoon.

Kijk in de Aegon Schadewijzers voor meer informatie over het schademeldingsproces
Bekijk ook de verzekeringsvoorwaarden voor de verzekeringen bij Aegon voor auto, inboedel, woonhuis(opstal), reis, rechtsbijstand, aansprakelijkheid en ongevallen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads