Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Heb ik een groene kaart nodig?

Veelgestelde vragen

Wat is belangrijk om te weten over de groene kaart?
In Nederland en de meeste Europese landen is de groene kaart niet verplicht
Wilt u weten wanneer u wel verplicht bent om de originele groene kaart bij zich te hebben? Bekijk dan onze servicepagina over de groene kaart voor auto en caravan. Valt uw caravan onder de groene kaart van uw auto? Geef de gegevens van uw caravan dan door aan Aegon voor een groene kaart. Wij vragen u om merk, type, kenteken en chassisnummer van uw caravan.
 
U ontvangt jaarlijks een groene kaart van Aegon per e-mail
Ook vindt u uw groene kaart in Mijn Aegon. Via Mijn Aegon kunt u zelf een exemplaar downloaden en uitprinten. Gebruik groen printerpapier als u naar een land gaat waar de groene kaart verplicht is. Lukt het niet om uw groene kaart zelf te printen? Neem contact met ons op.

Wij raden u aan om de groene kaart mee te nemen
Op de groene kaart staat namelijk informatie die u in geval van een aanrijding nodig heeft. Zoals de geldigheid bij punt 3 en het groene kaartnummer bij punt 4. Ook staat de dekking van uw Autoverzekering en het telefoonnummer van Aegon Schade Service op uw groene kaart.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is de status van afhandeling van mijn schade?
Voor het inzien van uw schadestatus gaat u naar Mijn Aegon
Wilt u weten waar in Mijn Aegon u de status van uw schade kunt inzien? Bekijk dan de pagina status van uw schademelding.

U vindt bij status in behandeling meer informatie in het tabblad Correspondentie
Zoals of wij nog wachten op bepaalde informatie. Als wij hebben uitbetaald, vindt u hier ook de betalingsbrief.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Bij welke reparateur kan ik terecht voor autoschade?

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Herstel van uw auto:

  • Bij aanrijdingsschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking. De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.
  • Bij ruitschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking.

U kunt direct naar de aangesloten hersteller gaan bij ruitschade
Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade dan laten herstellen.

Werkt onze pagina vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt niet?
Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met een andere browser. Bijvoorbeeld met Google Chrome of Mozilla Firefox. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Krijg ik sleepkosten en/of pechhulp vergoed met mijn autoverzekering?
Wij vergoeden sleepkosten in binnen- en buitenland bij een ongeval
U heeft alleen dekking als uw auto zich niet meer zelfstandig kan voortbewegen door dit ongeval. Bij allrisk Royaal heeft u ook dekking bij een mechanisch gebrek.

U heeft recht op pechhulp bij Aegon Autoverzekering Allrisk
  • Bij Allrisk Royaal is pechhulp in Nederland én Europa verzekerd.
  • Bij Allrisk Basis en Allrisk Compleet valt pechhulp in Nederland niet onder de dekking. Voor pechhulp in het buitenland bent u beperkt verzekerd.
Verder is er géén dekking voor pechhulp in binnen-en buitenland. Meer informatie over uw dekking vindt u op uw polisblad en in de polisvoorwaarden.

Heeft u pechhulp of sleephulp nodig?
Bel met de Aegon Schade Service. Onze collega’s zijn dag en nacht bereikbaar.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ben ik verzekerd voor stormschade aan mijn auto?
Waar u voor bent verzekerd op uw autoverzekering hangt af van uw verzekering
wettelijke aansprakelijkheid (WA)wettelijke aansprakelijkheid Extra
(WA Extra)
wettelijke aansprakelijkheid Allrisk
(WA Allrisk)
Geen dekking voor storm.
Ook is er geen dekking voor andere oorzaken van buitenaf.
Wel is er dekking voor schade die u aan een andere auto toebrengt. Bijvoorbeeld doordat het portier van uw auto tegen een andere auto aanwaait.








 
Er is dekking voor storm voor de landen die op uw groene kaart staan.
U heeft dekking voor storm bij een: 
  • Tak die op uw auto valt
  • Dakpan die tegen uw auto vliegt
  • Overstroming die ontstaat waardoor uw auto vol met water is gelopen.
  • Groot pak sneeuw die op uw auto valt vanuit een boom waaronder u geparkeerd stond.
Ook in andere situaties is er dekking.
Deze schades hebben geen invloed op uw bonus/malus-korting of het aantal schadevrije jaren dat u heeft.
Recht op vervangend vervoer tijdens reparatie van stormschade bij dekking
Laat u uw auto repareren bij een hersteller die niet bij de Aegon Schade Service is aangesloten? Dan vervalt dit recht. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.