Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Inboedelverzekering

Direct uw schade laten herstellen

Laat uw schade aan uw inboedel direct door een Aegon Schade Service aangesloten schadeherstelbedrijf repareren. Ook voor schade aan bijvoorbeeld uw laptop, telefoon of laminaat. Wij schakelen direct een schadehersteller in.

Bel 088 344 00 00 

Online schade melden 

Geef uw schade online aan ons door of stuur uw ingevulde schadeformulier in. U kunt uw schade ook via uw adviseur doorgeven. De contactgegevens van uw adviseur kunt u terugvinden op uw polis. 

Online schade melden

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland.
 
Geen nood? Meldt uw schade dan via onze website
U kunt uw schade online melden via de pagina Online schade melden.
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf hersteld dan uw schade. Dit kan voor schade aan uw auto, huis of spullen. U betaalt zo ook vaak minder tot geen eigen risico wanneer u het door de Aegon schade service laat herstellen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?

Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld dan uw schade op de inboedelverzekering. Als uw schade nog niet hersteld is en u wilt de schade laten herstellen bel dan met 088 344 00 00. Is uw schade al hersteld? Meld deze dan online via de pagina Online schade melden.
 
Heeft u geen inboedelverzekering bij Aegon? En is de schade op vakantie ontstaan?
U kunt uw schade dan melden onder uw reisverzekering. U meldt uw schade op de pagina Online schade melden.
 
Meer informatie kun u vinden op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Laat u uw Samsung smartphone bij ons herstellen?
Helaas is er op dit moment is er een wereldwijd probleem met de levering van Samsung onderdelen voor smartphones. Dit kan betekenen dat een onderdeel, dat benodigd is voor herstel van uw Samsung Smartphone, niet direct op voorraad is bij onze herstelpartners en daardoor het herstel langer duurt dan 5 werkdagen (inclusief verzending). Onze herstelpartners doen er alles aan om uw Samsung Smartphone zo spoedig mogelijk te herstellen. Aangezien dit een wereldwijd probleem betreft zal ieder herstelbedrijf in Nederland tegen dit probleem aanlopen. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is mijn inboedel verzekerd bij diefstal buiten mijn woonhuis?

U heeft dekking voor onderstaande gebeurtenissen buiten uw woonhuis
 

  • Als de diefstal vooraf is gegaan door braak en zich in een goed afgesloten ruimte bevond. De inboedel mag zich niet langer dan 3 maanden op een ander adres bevinden.
  • Bij een gewelddadige beroving of afpersing
  • Bij diefstal uit een motorrijtuig, terwijl u op dat moment in dat motorrijtuig aanwezig was
  • Bij diefstal uit een motorrijtuig als u niet in het voertuig was en er sporen van braak zijn
  • Bij diefstal van tuinmeubelen en wasgoed. Deze moeten wel aanwezig zijn in de tuin of op het balkon die bij uw verzekerde woonhuis hoort.

Meld hier de schade. Twijfelt u of u verzekerd bent of heeft u een andere vraag? Bel met Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven 
Ga hiervoor naar ‘Adreswijziging doorgeven’. Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Zijn uw partner en kinderen ook klant bij Aegon en verhuizen zij mee? Dan kunt u dit ook doorgeven.

Uw eigen adres wijzigen kan ook via Mijn Aegon
Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website. Dit account maakt u aan op het bij Aegon bekende adres.  

U kunt uw adreswijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven
Stuur ons hiervoor een ondertekent verzoek met de volgende gegevens:

  • uw naam en voorletters
  • uw oude en nieuwe adres
  • uw geboortedatum
  • uw polis- en rekeningnummer(s)
  • eventuele meeverhuizers


Dit stuurt u naar:
Aegon Nederland N.V. 
Postbus 202
2501 CE
Den Haag

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik een kopie van de polis van mijn schadeverzekering krijgen?

U kunt uw polis inzien, downloaden en printen via Mijn Aegon
Voor uw polisblad, klikt u na het inloggen op Mijn Aegon op uw polisnummer. Daarna klikt u op het tabblad ‘Correspondentie’. Onder uw polisnummer vindt u uw polisblad en alle e-mails die wij naar u hebben verstuurd.

Aegon verstaat onder schadeverzekering, uw verzekering voor rechtsbijstand, ongevallen, aansprakelijkheid, auto, inboedel en opstal of woonhuis.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads