onna-onna autoverzekering

Onna-onna maakt onderdeel uit van Aegon. Heb jij als klant van onna-onna een schade? Of wil je jouw verzekering aanpassen?

Op deze pagina vind je alle informatie over de autoverzekering van onna-onna.

Image
onna-onna autoverzekering

Dekkingen

Er zijn drie dekkingsmogelijkheden: WA, WA-Plus of WA-Casco. We leggen hier kort de drie mogelijkheden uit. Verder is er bij onna-onna altijd dekking wanneer jouw handtas uit jouw auto wordt gestolen.

WA
WA-Plus
WA-Casco

24/7 hulpverlening na een ongeval in Nederland en in het buitenland. 

Gedekt

Gedekt

Gedekt

Letselschade en materiele schade aan anderen (bijvoorbeeld botbreuken)

Gedekt

Gedekt

Gedekt

Diefstal van uw handtas uit jouw auto

Tot € 750,-

Tot € 750,-

Tot € 750,-

Schade door brand, diefstal, inbraak, joyriding, storm en hagel

Geen dekking

Gedekt

Gedekt

Ruitschade

Geen dekking

Gedekt

Gedekt

Schade aan jouw eigen auto die je zelf veroorzaakt hebt 

Geen dekking

Geen dekking

Gedekt

Gratis leenauto bij reparatie via Aegon Schade Service

Geen dekking

Gedekt

Gedekt

Accessoire dekking

Geen dekking

Tot € 750,-

Tot € 1.250,-

Vervanging van jouw autosleutels na diefstal

Geen dekking

Tot € 500,-

Onbeperkt

Lege-accuservice Nederland voor elektrische auto's

Geen dekking

Geen dekking

Gedekt

Nieuwwaarderegeling (bij totaalverlies van jouw nieuwe auto)

Geen dekking

Geen dekking

Tot 36 maanden

Aanschafwaarderegeling (bij totaal verlies van uw 2e hands auto)

Geen dekking

tot 24 maanden (als auto bij aankoop nog geen vijf jaar oud is

tot 24 maanden (als auto bij aankoop nog geen vijf jaar oud is

Hoe kunnen wij je helpen?

Aanvullende modules

Welke aanvullende modules van onna-onna kunnen voor jou interessant zijn?

Bekijk de aanvullende modules
Wat te doen bij schade?

Bij schade moet je rekening houden met een aantal zaken. Denk hierbij aan de stappen die je moet nemen, het inschakelen van een expert en documenten die belangrijk zijn.

Meer informatie op schade
Wijzigen en opzeggen

Hoe wijzig je iets in jouw verzekering of zeg je deze op?

Bekijk hoe je kan wijzigen en opzeggen
Documenten

Bekijk de verschillende polisvoorwaarden, het Internationaal verzekeringsbewijs of het Europees schadeformulier

Bekijk de polisvoorwaarden en verzekeringskaarten

Aanvullende modules    

Welke aanvullende modules van onna-onna kunnen voor jou interessant zijn?

Pechhulp in binnen- en buitenland

Heb je pech onderweg? Dan helpen wij jou snel weer op weg. Of je nu een lekke band hebt of een haperende motor. Ook als het jouw eigen schuld is, omdat je bijvoorbeeld ergens met een lege tank staat. Bij onna-onna kan je kiezen voor pechhulp in Nederland of voor pechhulp in Europa (inclusief Nederland). 

Heb je direct hulp nodig? Wij staan 24 uur per dag voor jou klaar om te helpen bij pech of schade. Je kan ons altijd bereiken via 088 344 00 00, dan zorgen wij ervoor dat er zo snel mogelijk hulp komt.

Schadeverzekering inzittenden

Een ongeluk kan vervelende gevolgen hebben. De Schadeverzekering inzittenden dekt de daadwerkelijk geleden schade na een ongeval. Denk aan schade aan jouw kleding en bagage of bijvoorbeeld medische kosten. Ook inkomstenverlies, een aangepaste woning of een hulp in de huishouding wordt door deze verzekering gedekt. Dit geldt voor jou zelf, maar ook de mensen die met jou meerijden. De Schadeverzekering inzittenden heb je al voor een paar euro’s per maand.

Rechtsbijstandverzekering

Krijg je een juridisch conflict door een gebeurtenis met de auto die je bij ons verzekerd hebt? Dan kan je met deze aanvullende verzekering rekenen op rechtshulp. Bijvoorbeeld wanneer het onduidelijk is wie een ongeval heeft veroorzaakt. Dan komt de zaak vaak voor de rechter. Het is dan prettig om goede juridische bijstand te krijgen. Bekijk voor meer informatie de polisvoorwaarden.

Wil je jouw dekking wijzigen of uitbreiden?

Dit kan eenvoudig online via Mijn Aegon of op onze wijzigingspagina.

Wat te doen bij schade?

Bij schade moet je rekening houden met een aantal zaken. Denk hierbij aan de stappen die je moet nemen, het inschakelen van een expert en documenten die belangrijk zijn.

Alles over de schadeafhandeling

Voor een uitgebreid overzicht kan je onze Schade, wat nu?-pagina bezoeken. Ook vind je hier meer informatie over onder andere de groene kaart, schade-experts en Aegon Schade Service. Alle diensten die hier beschreven staan, gelden ook voor klanten van onna-onna.

Online stappenplan

Heb je schade gehad? Je kan eenvoudig zien wat je moet doen via ons online stappenplan.

Het is ook mogelijk om schade te melden via Mijn Aegon.

Naar Mijn Aegon

Heb je nog geen Mijn Aegon-account? Maak er dan één aan.

Hoe wijzig je iets in jouw verzekering of zeg je deze op?

 

Wijzigen of opzeggen kan eenvoudig via Mijn Aegon. In je persoonlijke en beveiligde online omgeving kan je al jouw verzekeringszaken snel en makkelijk kan regelen.

Heb je nog geen Mijn Aegon-account? Maak er dan één aan

Het is ook mogelijk om op andere manieren een wijziging door te voeren of de verzekering op te zeggen.

Let op: Het is niet mogelijk om een nieuwe autoverzekering van onna-onna aan te vragen. Ben je op zoek naar een nieuwe autoverzekering? Lees meer over de Aegon Autoverzekering.

Documenten

Bekijk of download hier de verzekeringskaarten, polisvoorwaarden en het Europees schadeformulier.

Verzekeringskaarten

Wat is wel en niet verzekerd? De belangrijkste informatie vind je op de Verzekeringskaart.

Polisvoorwaarden en downloads

Regel het in Mijn Aegon

Ook voor klanten van onna-onna is het mogelijk om gebruik te maken van Mijn Aegon. Jouw persoonlijke, beveiligde online omgeving waarin je al jouw verzekeringszaken snel en makkelijk kunt regelen.

Heb je nog geen Mijn Aegon-account? Inloggen Mijn Aegon

Veel gestelde vragen

Schadevrije jaren zijn van invloed op jouw bonus-malus korting
Ieder jaar dat je schadevrij rijdt, bouw je één schadevrij jaar op en ga je één trede omhoog op de bonus-malus ladder. Als je een schade hebt veroorzaakt, verlies je een gedeelte van jouw korting. Meer informatie hierover vind je op onze pagina Schadevrije jaren en Uw autoschade: claimen of zelf betalen?

Jouw schadevrije jaren staan geregistreerd in Roy-data
Dit is een centrale gegevensbank van alle verzekeraars die aangesloten zijn bij het Verbond van Verzekeraars. Na het beëindigen van een autoverzekering worden jouw schadevrije jaren vrijgegeven in Roy-data. Wij accepteren schadevrije jaren die tot 5 jaar oud zijn. 

 

Dit is afhankelijk van de dekking
Op je polisblad in Mijn Aegon lees je welke dekking(en) je verzekerd hebt. 
 
WA-verzekeringGeen dekking voor schade aan je auto. 
WA-Extra / Beperkte cascodekkingSchade aan je auto is verzekerd. Ook in de landen die op de groene kaart staan.
Allrisk Basis, Compleet en Royaal / Uitgebreide cascodekkingSchade aan je auto is verzekerd. Ook in de landen die op de groene kaart staan.

Goed om te weten: 

Schade aan je auto meld je via jouw adviseur of onze website
Heeft je je verzekering afgesloten via een adviseur? Neem dan contact op met je adviseur. Op onze website meld je de schade via onze pagina Schade melden en declareren
Het claimen van een schade heeft effect op jouw premie en schadevrije jaren
Per schademelding is dit vijf jaar. Hierdoor daalt de bonus-maluskorting. De premie wordt in het nieuwe verzekeringsjaar verhoogd. Hiervan stellen wij je ruim van te voren op de hoogte.

Een autoschade: claimen of zelf betalen?
Het opnieuw opbouwen van bonus-maluskorting op jouw autoverzekering kost meerdere jaren. Dit kan oplopen tot honderden euro’s verschil in premie per jaar. Neem je het schadebedrag voor eigen rekening, dan behoud je de bonus-maluskorting. Bereken daarom, voordat je beslist, eerst het effect op jouw premie. Lees hier meer over op onze pagina 
Uw autoschade: claimen of zelf betalen?.
Na een aanrijding is het van belang dat je:
  • foto's maakt van de betrokken auto's. Op deze foto's moet het merk, type en kenteken van de auto's zichtbaar zijn. 
  • samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier invult. 
  • aangifte doet van de aanrijding bij de plaatselijke politie.
  • contact opneemt met onze alarmcentrale +3188 344 00 00. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Voor het verzekeren van een tweede auto neemt u contact op met uw adviseur of met ons 
De contactgegevens van uw adviseur kunt u vinden op uw polisblad in Mijn Aegon. Als u geen adviseur heeft neemt u hiervoor telefonisch of via de chat contact op met ons.