Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Opstalverzekering

Direct laten herstellen

Laat uw schade direct door een Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf repareren. Ook voor schade die snel hersteld moet worden zoals gebroken glas of waterschade schakelen wij direct een hersteller in. 

Bel 088 344 00 00

Online schade melden

Geef uw schade online aan ons door of stuur uw ingevulde schadeformulier in. U kunt uw schade ook via uw adviseur doorgeven. De contactgegevens van uw adviseur kunt u terugvinden op uw polis.

Online schade melden

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe wijzig ik mijn schadeverzekering of autoverzekering?

U voert de wijziging in via Mijn Aegon
Log in op Mijn Aegon en doorloop de volgende stappen:
  • Klik op de verzekering die u wilt wijzigen
  • Klik onderin het scherm met de gegevens van uw verzekering, op de knop wijzigen
  • Doorloop de stappen om uw wijziging definitief te maken
  • U krijgt een melding met bevestiging van uw wijziging. Als wij de wijziging nog moeten beoordelen, geven wij dit aan in de bevestiging.
Dit geldt voor alle schadeverzekeringen bij Aegon. Aegon heeft een inboedelverzekering, woonhuisverzekering, doorlopende reisverzekering, rechtsbijstandverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en ongevallenverzekering.

U ontvangt een e-mail met een nieuw polisblad nadat uw wijziging geaccepteerd is
Na ontvangst van deze e-mail is de wijziging verwerkt in Mijn Aegon. Als wij  uw wijziging direct kunnen verwerken, ontvangt u dezelfde dag een e-mail. Moeten wij uw wijziging nog beoordelen? Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen een reactie.

Lukt het niet om uw wijziging via Mijn Aegon door te geven?
Neem dan contact op met uw adviseur. Heeft u geen adviseur? Dan passen wij uw verzekering voor u aan. Bel met ons om uw wijziging door te geven.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland. 

Geen nood? Meld uw schade online via Mijn Aegon of de pagina Schade melden
Alleen autoschade kunt u niet via Mijn Aegon melden. Meld uw schade in Mijn Aegon via het tabblad “Schades”. Klik hiervoor op “Nieuwe schade melden”.  Bij inboedel-, reis-of opstalschade tot €1.000,-, kunt u schade ook melden via de app. 
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf herstelt uw schade aan uw auto, huis of spullen. Laat u uw schade door de Aegon schade service herstellen? Dan betaalt u zo vaak ook minder tot geen eigen risico.

Bij autoschade door aanrijding is een Europees aanrijdingsformulier nodig
Het is belangrijk dat hier een doordrukvel bij zit. U heeft dit formulier nodig om de schade samen met de tegenpartij af te wikkelen. U kunt het Europees aanrijdingsformulier aanvragen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat zijn de gevolgen voor mijn schadeverzekeringen als ik mijn woning verhuur?

Woningverhuur is niet standaard meeverzekerd
Dit geldt voor uw Inboedelverzekering, Opstalverzekering, Rechtsbijstandverzekering en Aansprakelijkheidsverzekering. U bent daardoor niet of beperkt verzekerd bij:

  • Beschadiging van uw inboedel of uw woning door huurders
  • Diefstal van uw spullen door huurders
  • Aansprakelijk gesteld worden door huurders bij schade
  • Rechtsbijstand bij juridische problemen rondom verhuur


Verhuur verzekerd via aanvullende dekking op Woon-en VrijeTijdpakket
Voor dekking bij verhuur sluit u aanvullende dekking af op uw verzekering binnen het Woon-en VrijeTijdpakket. Neem hiervoor contact op met uw adviseur. Het telefoonnummer van uw adviseur staat op uw polisblad. Heeft u géén adviseur? Bel met Aegon. U geeft verhuur altijd aan ons door.

Bij commerciële, tijdelijke, huur bekijk de veelgestelde vraag: Ben ik verzekerd voor commerciële verhuur aan toeristen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar vind ik de polisvoorwaarden en algemene voorwaarden van Aegon producten?

U vindt de voorwaarden terug in Mijn Aegon
Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website

U vindt de voorwaarden ook op onze website
Op www.aegon.nl vindt u deze op de pagina Polisvoorwaarden en algemene voorwaarden. Ook kunt u de voorwaarden inzien op de productpagina van uw product onder 'Downloads'.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven 
Ga hiervoor naar ‘Adreswijziging doorgeven’. Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Zijn uw partner en kinderen ook klant bij Aegon en verhuizen zij mee? Dan kunt u dit ook doorgeven.

Uw eigen adres wijzigen kan ook via Mijn Aegon
Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze pagina Inloggen Mijn Aegon. Dit account maakt u aan op het bij Aegon bekende adres.  

U kunt uw adreswijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven
Stuur ons hiervoor een ondertekend verzoek met de volgende gegevens:

  • uw naam en voorletters
  • uw oude en nieuwe adres
  • uw geboortedatum
  • uw polis- en rekeningnummer(s)
  • eventuele meeverhuizers


Dit stuurt u naar:
Aegon Nederland N.V. 
Postbus 202
2501 CE
Den Haag

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?

U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw levens- of schadeverzekering
U kiest in het blauwe menu links voor 'Mijn Gegevens'. De optie staat op de pagina 'Mijn Gegevens' bij het kopje 'Betaalgegevens'.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u per e-mail of per post naar Aegon
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en mailt het naar betalingen@aegon.nl. Een goed leesbare foto e-mailen mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd 
De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe verzeker ik opstal van mijn woning(en) bij verkoop, aanbouw of verbouwing?

Het hangt af van uw situatie of u uw huis kunt verzekeren
Gaat u bijvoorbeeld uw woning verbouwen of laat u een aanbouw plaatsen op uw woning? Of heeft u door aankoop van een woning, tijdelijk twee woningen? Bel met Aegon. Samen met u kijken wij graag naar de mogelijkheden om uw huis in deze situaties te verzekeren.


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ben ik verzekerd als ik schade heb door blikseminslag, kortsluiting of stroomuitval?

Schade door blikseminslag is gedekt op uw inboedelverzekering
Heeft u schade aan elektronische apparatuur? Breng het apparaat dan meteen naar een erkend reparateur voor een technisch rapport waarin staat of herstel mogelijk is. Het rapport stuurt u mee met uw schademelding op uw inboedelverzekering.

Schade door kortsluiting kunt u melden
In sommige gevallen is schade die is ontstaan door kortsluiting gedekt. U kunt de schade melden. Binnen 10 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

Bij schade aan uw mobiele telefoon, laptop of tablet belt u met de Aegon Schade Service
De Aegon Schade Service is bereikbaar op telefoonnummer 088 344 00 00. Wij schakelen een reparateur voor u in.



 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is er gedekt onder de opstalverzekering?

Onder de opstalverzekering valt de schade aan uw woonhuis
U heeft de keus onder het Woon- & Vrijetijd voor een Basisdekking en een Allrisk dekking. Kijk in Mijn Aegon om te zien welke dekking u heeft. 

Bent u verzekerd met de Basisdekking?
U kunt in uw voorwaarden kijken wat er precies verzekerd is met de Basisdekking
Hieronder valt onder andere:

  • Brand
  • Storm
  • Diefstal
  • Waterschade

Bent u verzekerd met de Allriskdekking?
Dan bent u voor alles verzekerd wat niet uitgesloten is in uw voorwaarden. U bent dus verzekerd voor bijna iedere andere onvoorziene gebeurtenis, die een beschadiging veroorzaakt en plotseling en onverwachts ontstaat.
 
Hier vindt u de voorwaarden van het Woon- & VrijeTijdpakket
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads