Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over de Opstalverzekering

Direct laten herstellen

Laat uw schade direct door een Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf repareren. Ook voor schade die snel hersteld moet worden zoals gebroken glas of waterschade schakelen wij direct een hersteller in. 

Bel 088 344 00 00

Online schade melden

Geef uw schade online aan ons door of stuur uw ingevulde schadeformulier in. U kunt uw schade ook via uw adviseur doorgeven. De contactgegevens van uw adviseur kunt u terugvinden op uw polis.

Online schade melden

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Hoe geef ik een wijziging door op mijn schadeverzekering?
U wijzigt uw verzekering via Mijn Aegon
Nadat u heeft 'ingelogd' klikt u op de verzekering die u wilt wijzigen. Onderaan de pagina klikt u op ‘Wijzigen’. Hier doorloopt u de aangegeven stappen.
 
U ontvangt een bevestiging per mail
Als wij uw wijziging eerst moeten beoordelen ontvangt u hierover ook een e-mail. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe meld ik schade aan mijn spullen of woning op mijn Inboedelverzekering of Woonhuisverzekering?

Meldt uw schade via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Geen Mijn Aegon? Krijg binnen vijf minuten toegang door een account aan te maken via iIDIN. Meld schade buiten Mijn Aegon via de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat zijn de gevolgen voor mijn schadeverzekeringen als ik mijn woning verhuur?

Woningverhuur is niet meeverzekerd bij Aegon
Verhuur kunt u meeverzekeren via aanvullende dekking binnen het Woon-en VrijeTijdpakket. Neem hiervoor contact op met uw adviseur of met Aegon. Geef verhuur altijd aan ons door.

Heeft u een hypotheek bij Aegon?
Bekijk dan de veelgestelde vraag 'Mag ik mijn woning verhuren als ik een Aegon hypotheek heb?'.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar vind ik de polisvoorwaarden en algemene voorwaarden van Aegon producten?

U vindt de productvoorwaarden op onze website
Bij Polisvoorwaarden en algemene voorwaarden vindt u alle voorwaarden. 

U vindt de polisvoorwaarden van uw bankrekening of schadeverzekering ook in Mijn Aegon
Bij uw:

  • bankrekening vindt u de voorwaarden onder het tabblad ‘Product informatie’
  • schadeverzekering vindt u de voorwaarden door te klikken op uw verzekering. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

Uw adresgegevens wijzigt u via Mijn Aegon
U kiest voor de optie ‘Wijzigen’ bij 'Adresgegevens' in 'Mijn Aegon'. Heeft u nog geen account voor Mijn Aegon? Maak dan een account aan via de pagina 'Account aanmaken'. Dit account maakt u aan op het bij Aegon bekende adres. 

U kunt uw adres wijzigen door dit online aan ons door te geven 
Ga hiervoor naar onze pagina ‘Regel uw verhuizing’. Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Zijn uw partner en kinderen ook klant bij Aegon en verhuizen zij mee? Dan kunt u dit ook doorgeven.

Heeft u een verzekering voor uw inboedel of woonhuis via Aegon?
Dan geeft u de wijziging ook door voor uw verzekering. Dit doet u met ons webformulier 'Verzekering meeverhuizen'.

Hoe u uw e-mailadres wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag 'Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?'.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?
U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw hypotheek, levens- of schadeverzekering
  • Voor levens- of schadeverzekering: U kiest in het blauwe menu links voor Mijn Gegevens. Op de pagina Mijn Gegevens kiest u voor 'wijzig' onder het kopje 'Betaalgegevens'.
  • Voor hypotheek: onder het tabblad ‘Mijn producten’ klikt u op uw hypotheek. Vervolgens kiest u voor ‘Overige wijzigingen’ in het 'Zelf regelen' menu rechts op de pagina. In het omschrijvingsveld geeft u aan dat u het rekeningnummer wilt wijzigen. Vermeld hier ook het nieuwe rekeningnummer (deze optie is niet beschikbaar in de Mijn Aegon app). 
Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd. De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. Heeft u ook een actief bouwdepot? Wij vragen u dan om op het machtigingsformulier aan te geven of de tegenrekening hiervan ook aangepast moet worden. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u naar ons via ons webformulier of per post 
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en zendt deze naar ons via www.aegon.nl/reactie/financieel. Een goed leesbare foto mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

U kunt ook uw rekeningnummer wijzigen waarop uw lijfrente wordt gestort
Hiervoor stuurt u een getekend verzoek. Lees meer bij Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor mijn Garantie Inkomen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe verzeker ik opstal van mijn woning(en) bij verhuizing, verkoop, aanbouw of verbouwing?

Samen met u kijken wij graag naar de mogelijkheden om uw huis in deze situaties te verzekeren
Gaat u bijvoorbeeld uw woning verbouwen of laat u een aanbouw plaatsen op uw woning? Of heeft u door aankoop van een woning, tijdelijk twee woningen? Neem contact met ons op.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ben ik verzekerd als ik schade heb door blikseminslag, kortsluiting of stroomuitval?

Schade door blikseminslag is gedekt op uw inboedelverzekering
Breng beschadigde elektronische apparatuur naar een erkend reparateur voor een technisch rapport. Het rapport stuurt u mee met uw schademelding op uw inboedelverzekering. In dit rapport moet duidelijk staan of herstel mogelijk is.

In sommige gevallen is schade door kortsluiting verzekerd
U kunt de schade melden om te kijken of kortsluiting in uw situatie verzekerd is. Binnen 10 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

Bekijk ook Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is er gedekt onder de opstalverzekering?

Onder de opstalverzekering valt de schade aan uw woonhuis
U heeft de keus onder het Woon- & VrijeTijdpakket voor een Basisdekking en een Allrisk dekking. Kijk in Mijn Aegon om te zien welke dekking u heeft. 

U kunt in uw voorwaarden terugvinden wat er precies verzekerd is met de Basisdekking
Onder de dekking valt onder andere:

  • Brand
  • Storm
  • Diefstal
  • Waterschade


Met de Allriskdekking bent u voor alles verzekerd wat niet uitgesloten is in uw voorwaarden
U bent dus verzekerd voor bijna iedere andere onvoorziene gebeurtenis, die een beschadiging veroorzaakt en plotseling en onverwachts ontstaat.
 
Hier vindt u de voorwaarden van het Woon- & VrijeTijdpakket
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads