Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Opstalverzekering

Direct laten herstellen

Laat uw schade direct door een Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf repareren. Ook voor schade die snel hersteld moet worden zoals gebroken glas of waterschade schakelen wij direct een hersteller in. 

Bel 088 344 00 00

Online schade melden

Geef uw schade online aan ons door of stuur uw ingevulde schadeformulier in. U kunt uw schade ook via uw adviseur doorgeven. De contactgegevens van uw adviseur kunt u terugvinden op uw polis.

Online schade melden

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik schade via Mijn Aegon?

Kies bovenin het scherm voor het tabblad “Schades”
Klik bovenaan op “Nieuwe schade melden”. Uw persoonlijke gegevens zijn hier al ingevuld. U meld schade op deze manier voor de rechtsbijstandverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, ongevallenverzekering, doorlopende reisverzekering, inboedelverzekering en woonhuisverzekering.  In Mijn Aegon ziet u direct na het melden van uw schade dat uw schade is ingediend.

U meldt schade tot €1.000,- ook via Mijn Aegon App
Dit geldt voor schades op uw inboedel-, reis- en opstalverzekering. De Mijn Aegon app is beschikbaar voor zowel Apple als Android. Download de app via onze website.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn schadeverzekering of autoverzekering?

U voert de wijziging in via Mijn Aegon
Log in op Mijn Aegon en doorloop de volgende stappen:
  • Klik op de verzekering die u wilt wijzigen
  • Klik onderin het scherm met de gegevens van uw verzekering, op de knop wijzigen
  • Doorloop de stappen om uw wijziging definitief te maken
  • U krijgt een melding met bevestiging van uw wijziging. Als wij de wijziging nog moeten beoordelen, geven wij dit aan in de bevestiging.
Dit geldt voor alle schadeverzekeringen bij Aegon. Aegon heeft een inboedelverzekering, woonhuisverzekering, doorlopende reisverzekering, rechtsbijstandverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en ongevallenverzekering.

U ontvangt een e-mail met een nieuw polisblad nadat uw wijziging geaccepteerd is
Na ontvangst van deze e-mail is de wijziging verwerkt in Mijn Aegon. Als wij  uw wijziging direct kunnen verwerken, ontvangt u dezelfde dag een e-mail. Moeten wij uw wijziging nog beoordelen? Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen een reactie.

Lukt het niet om uw wijziging via Mijn Aegon door te geven?
Neem dan contact op met uw adviseur. Heeft u geen adviseur? Dan passen wij uw verzekering voor u aan. Geef uw wijziging door via ons contactformulier. Zet in het contactformulier de volgende gegevens:
  • Uw geboortedatum
  • Uw postcode en huisnummer
  • Uw polisnummer
  • De laatste 3 cijfers van het rekeningnummer waarmee u uw premie betaalt
  • De gewenste wijziging
U ontvangt van ons bericht over de verdere afhandeling van uw verzoek.

Vraag toegang aan voor Mijn Aegon,  als u nog geen toegang heeft. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland.
 
Geen nood? Meldt uw schade dan via onze website
U kunt uw schade online melden via de pagina Online schade melden.
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf hersteld dan uw schade. Dit kan voor schade aan uw auto, huis of spullen. U betaalt zo ook vaak minder tot geen eigen risico wanneer u het door de Aegon schade service laat herstellen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat zijn de gevolgen voor mijn schadeverzekeringen als ik mijn woning verhuur?

Woningverhuur is niet standaard meeverzekerd
Dit geldt voor uw Inboedelverzekering, Opstalverzekering, Rechtsbijstandverzekering en Aansprakelijkheidsverzekering. U bent daardoor niet of beperkt verzekerd bij:

  • Beschadiging van uw inboedel of uw woning door huurders
  • Diefstal van uw spullen door huurders
  • Aansprakelijk gesteld worden door huurders bij schade
  • Rechtsbijstand bij juridische problemen rondom verhuur

Verhuur verzekerd via aanvullende dekking op Woon-en VrijeTijdpakket
Voor dekking bij verhuur sluit u aanvullende dekking af op uw verzekering binnen het Woon-en VrijeTijdpakket. Neem hiervoor contact op met uw adviseur. Het telefoonnummer van uw adviseur staat op uw polisblad. Heeft u géén adviseur? Bel met Aegon. U geeft verhuur altijd aan ons door.

Bij commerciële, tijdelijke, huur bekijk de veelgestelde vraag: Ben ik verzekerd voor commerciële verhuur aan toeristen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar vind ik de polisvoorwaarden en algemene voorwaarden van Aegon producten?

U vindt de voorwaarden terug in Mijn Aegon
Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website

U vindt de voorwaarden ook op onze website
Op www.aegon.nl vindt u deze op de pagina Polisvoorwaarden en algemene voorwaarden. Ook kunt u de voorwaarden inzien op de productpagina van uw product onder 'Downloads'.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven 
Ga hiervoor naar ‘Adreswijziging doorgeven’. Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Zijn uw partner en kinderen ook klant bij Aegon en verhuizen zij mee? Dan kunt u dit ook doorgeven.

Uw eigen adres wijzigen kan ook via Mijn Aegon
Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website. Dit account maakt u aan op het bij Aegon bekende adres.  

U kunt uw adreswijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven
Stuur ons hiervoor een ondertekent verzoek met de volgende gegevens:

  • uw naam en voorletters
  • uw oude en nieuwe adres
  • uw geboortedatum
  • uw polis- en rekeningnummer(s)
  • eventuele meeverhuizers


Dit stuurt u naar:
Aegon Nederland N.V. 
Postbus 202
2501 CE
Den Haag

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?

U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw levens- of schadeverzekering
U kiest in het blauwe menu links voor 'Mijn Gegevens'. De optie staat op de pagina 'Mijn Gegevens' bij het kopje 'Betaalgegevens'.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u per e-mail of per post naar Aegon
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en mailt het naar fsdeb@aegon.nl. Een goed leesbare foto e-mailen mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd 
De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn huis verzekeren tijdens aanbouw of verbouwing?

Of uw huis te verzekeren is bij aanbouw of verbouwing hangt af van uw situatie
Wij kijken graag samen met u naar de mogelijkheden om uw huis in deze situatie te verzekeren. Bel met Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ben ik verzekerd als ik schade heb door blikseminslag, kortsluiting of stroomuitval?

Schade door blikseminslag is gedekt op uw inboedelverzekering
Heeft u schade aan elektronische apparatuur? Breng het apparaat dan meteen naar een erkend reparateur voor een technisch rapport waarin staat of herstel mogelijk is. Het rapport stuurt u mee met uw schademelding .

Schade door kortsluiting kunt u melden
In sommige gevallen is schade die is ontstaan door kortsluiting gedekt. U kunt de schade melden. Binnen 10 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

Bij schade aan uw mobiele telefoon, laptop of tablet belt u met de Aegon Schade Service
De Aegon Schade Service is bereikbaar op telefoonnummer 088 344 00 00. Wij schakelen een reparateur voor u in.

Heeft u schade aan de inhoud van uw vriezer of koelkast(en) door stroomuitval veroorzaakt door blikseminslag?
Dan is het maximaal verzekerd bedrag afhankelijk van uw dekking. In de polisvoorwaarden leest u tot welk bedrag wij deze schade vergoeden.

Wilt u meer informatie over het schade melden en het schademeldingsproces?
Kijk in de Aegon Schadewijzer voor inboedelschades.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik een kopie van de polis van mijn schadeverzekering krijgen?

U kunt uw polis inzien, downloaden en printen via Mijn Aegon
Voor uw polisblad, klikt u na het inloggen op Mijn Aegon op uw polisnummer. Daarna klikt u op het tabblad ‘Correspondentie’. Onder uw polisnummer vindt u uw polisblad en alle e-mails die wij naar u hebben verstuurd.

Aegon verstaat onder schadeverzekering, uw verzekering voor rechtsbijstand, ongevallen, aansprakelijkheid, auto, inboedel en opstal of woonhuis.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar ben ik voor verzekerd met de opstalverzekering?

U heeft dekking voor schade aan uw woonhuis
U bent voor bijna alle schadeoorzaken verzekerd met deze woonhuisverzekering. Meld schade hier.
Onder de dekking valt bijvoorbeeld:

  • Elke schade aan uw huis die is ontstaan door brand, storm, inbraak, vandalisme, leidingbreuk (waterschade).
  • Extra kosten als u door schade tijdelijk niet in uw huis kunt wonen.
  • U moet door de schade bijvoorbeeld in een hotel of in een ander huis moet verblijven.
  • Schade aan glas, ook in windschermen, dakramen en dakkoepels. Ook de kosten van noodvoorzieningen zijn gedekt.
  • Kosten van opsporing van defect aan waterleiding, c.v.- en airconditioninginstallaties in geval van waterschade.
  • Antennes, zonweringen en zonnepanelen.

Op onze website vindt u de voorwaarden met daarin de gedekte schadeoorzaken van het Woon- & VrijeTijdpakket en de Online Opstalverzekering.

Op basis van een recent taxatierapport of ingevulde herbouwwaardemeter krijgt u garantie tegen onderverzekering
Deze garantie betekent dat wij de werkelijke schade vergoeden, ook als deze meer bedraagt dan het verzekerd bedrag. U blijft dus niet met een financiële strop zitten.
 

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads