Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Overlijdensrisicoverzekering

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Kan de Aegon Overlijdensrisicoverzekering in termijnen uitgekeerd worden aan nabestaanden?

De Aegon Overlijdensrisicoverzekering keert altijd één bedrag uit
Uw nabestaanden kunnen het vrijkomende bedrag storten in één van de andere financiële producten bij Aegon of bij een andere aanbieder. Via dat product regelen zij dan dat er bedragen in termijnen beschikbaar komen.

Meer informatie over de Aegon Overlijdensrisicoverzekering

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe berekent Aegon de premie voor de Aegon Overlijdensrisicoverzekering?

De hoogte van premie berekenen wij bij het begin van de verzekering
De premie is afhankelijk van:
  • Het aantal verzekerden.
  • De leeftijd van de verzekerde.
  • De hoogte van het verzekerde bedrag.
  • De looptijd van de verzekering.
  • Of de verzekerde wel of niet rookt.
  • De gezondheidstoestand van de verzekerde(n).
  • De hoogte van de marktrente.


De premie blijft de hele looptijd gelijk.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is er een medische keuring nodig bij de aanvraag van de overlijdensrisicoverzekering?

Of een medische keuring nodig is, hangt af van het bedrag waarvoor u zich wilt verzekeren.

Bij een verzekerd bedrag tot € 350.000 is een medische keuring niet verplicht
Dan is in eerste instantie een ingevulde en ondertekende gezondheidsverklaring voldoende.
Als de gezondheidsverklaring onvoldoende informatie geeft, vragen wij u een aanvullende gezondheidsverklaring in te vullen. Daarnaast kan de medisch adviseur met uw toestemming extra informatie opvragen bij de specialist of huisarts. Soms vragen wij om een medisch onderzoek. Als dit nodig is, dan informeren wij u altijd schriftelijk. 

Bij een verzekerd bedrag boven de € 350.000? is een medische keuring verplicht
Deze keuring geeft inzicht in uw gezondheid en bepaalt de hoogte van uw premie. De kosten voor deze medische keuring zijn voor rekening van Aegon.

Bekijk de brochure U moet worden gekeurd! Wat nu? voor meer informatie over een medische keuring.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads