Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Particulier Verzekeren Reisverzekering Doorlopende Reisverzekering Een reis geboekt? Volg deze 3 stappen!

Een reis geboekt? Volg deze 3 stappen!

Vraag je je af wat je moet doen als je reis niet door kan gaan? En met wie je contact kunt opnemen? We helpen je op weg met 3 belangrijke stappen.

Stap 1 - Annuleer je reis niet zelf

Zo voorkom je dat je een eventuele vergoeding misloopt. Overleg altijd eerst met je reisorganisatie over een mogelijke oplossing (zie stap 2). Die stap is ook nodig om een vergoeding van Aegon te kunnen krijgen, als je géén regeling krijgt van de reisorganisatie (zie stap 3). Annuleer een reis dus niet zelf, maar doe dat in overleg.

Stap 2 - Neem contact op met je reisaanbieder

Kan jouw reisorganisatie, luchtvaartmaatschappij of accommodatie de reis niet uitvoeren? Dan moet de organisatie waar je jouw vakantie hebt geboekt als eerste een voorstel doen voor terugbetaling of compensatie van de reiskosten. Denk aan een voucher of omboekregeling. Dit geldt voor alle reisbureaus, ongeacht of ze zijn aangesloten bij de ANVR of niet. Kijk eens rond op de website van jouw reisaanbieder. Vind je daar niet de informatie die je zoekt? En ga je binnen een week op reis? Neem dan contact op met je reisaanbieder over een oplossing, eventueel in overleg met jouw adviseur.

Goed om te weten: is er een andere regeling of vergoeding? Dan bieden wij geen dekking voor annuleringskosten, omdat de kosten van je reis al gedekt zijn.

Stap 3 - Biedt je reisaanbieder géén regeling aan? Check onze dekking!

Is op je reisbestemming code oranje of rood van kracht? Dan krijg je van ons een vergoeding van de annuleringskosten als aan álle onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

  • Je vertrekt binnen 7 dagen. Is de reis verder in de toekomst gepland? Dan is het nog niet zeker of jouw reis wel of niet door kan gaan.
  • Je hebt de allriskdekking.
  • De Doorlopende Reisverzekering Allrisk is afgesloten vóór 14 maart 2020.
  • De reis is geboekt vóór 14 maart 2020.
  • De reisaanbieder biedt geen terugbetaling of voucher aan en de reis kan niet in een andere periode worden geboekt. Bij het indienen van een claim hebben wij een kopie nodig van het bericht van je reisaanbieder, waarin staat dat er in jouw situatie geen compensatieregeling wordt getroffen. Dat kan bijvoorbeeld een brief, e-mail of chatbericht zijn. Als de reisaanbieder niet reageert dan hebben wij bij het indienen van een claim een kopie nodig van het bericht dat je naar jouw reisaanbieder hebt gestuurd.