Nieuwe voorwaarden Doorlopende Reisverzekering

Image
reisverzekering

We gaan altijd voor nóg betere producten. Zo kunnen ontwikkelingen, vragen van klanten en ervaringen een reden zijn om onze voorwaarden aan te passen. Dat is nu het geval bij onze reisverzekering. Het coronavirus gaf de doorslag. Je leest alle ins en outs op deze pagina.

De belangrijkste veranderingen op een rij

Als er voor of tijdens je reis iets gebeurt, wil je natuurlijk niet voor verrassingen staan. Althans geen vervelende verrassingen. Daarom hebben we ook meteen wat zaken verduidelijkt. Dat helpt.

Een greep uit de veranderingen:

  1. Annulering als gevolg van een pandemie is niet verzekerd met de allriskdekking, zoals nu ook al geldt voor het coronavirus*. Heb je de basisdekking? Dan verandert er niets op dit onderdeel. Bij de basisdekking waren pandemieën namelijk al niet verzekerd.

    Een korte toelichting: de hoogte van de premie hangt af van wat er is verzekerd. De premie willen we zo laag mogelijk houden. Tegelijkertijd willen we jou de beste kwaliteit en service blijven bieden, óók in de toekomst. Zo kun je op ons blijven rekenen als je hulp nodig hebt op reis. 

  2. We hebben de term ‘onvoorziene bijzondere omstandigheid’ verduidelijkt. Hier kregen we vragen over, bijvoorbeeld rondom het coronavirus. Wanneer is iets ‘onvoorzien bijzonder’? We geven nu een toelichting in de voorwaarden.

  3. De aanvullende module Zakenreis is aangepast, zodat je precies weet wat wel en niet verzekerd is.

  4. De dekking voor autohulp geldt voor álle motorrijtuigen. Dus niet meer alleen voor auto’s. Wel zo prettig!

*Heb je een vraag over corona en je reisverzekering? Wij hebben antwoorden! Lees het op de coronapagina.

Alle aanpassingen in één overzicht

In onderstaand document zie je álle verschillen tussen de oude en nieuwe voorwaarden. Uiteraard lees je hier ook de nieuwe voorwaarden.

Document verschillenoverzicht Doorlopende Reisverzekering

Wil je meer weten?

Neem dan contact met ons op. We helpen je graag!

Veel gestelde vragen

Heb je je verzekering afgesloten via een adviseur? Beëindig je verzekering dan via je adviseur. Heb je je verzekering zelf bij ons hebt afgesloten? Beëindig deze dan via Mijn Aegon. Je klikt hiervoor op de verzekering die je wilt beëindigen. Hierna klik je onderaan de pagina bij 'Zelf regelen' op 'Opzeggen verzekering'. 

Goed om te weten:
  • Heb je je verzekering zelf bij ons afgesloten en geen Mijn Aegon account? Of ligt de beëindigingsdatum in het verleden? Bijvoorbeeld omdat je jouw auto of woning al een tijdje geleden hebt verkocht, dan beëindig je je verzekering via ons webformulier Verzekering opzeggen
  • De opzegtermijn van je verzekering staat op je polisblad. Deze vind je in Mijn Aegon bij je verzekering.







 
Dit is afhankelijk van de dekking waarvoor je gekozen hebt
Bij de basisdekking ben je hier niet standaard voor verzekerd. Op je polisblad lees je of je de dekking Annulering hebt meeverzekerd. Is dit niet het geval? Dan kun je deze dekking afsluiten via je adviseur of Mijn Aegon. Je kunt deze dekking alleen afsluiten voordat je vertrekt en maximaal zeven dagen na het boeken van je reis. Deze dekking heeft een minimale looptijd van één jaar.
 
Bij de allriskdekking is annulering standaard verzekerd. Voor een specifieke reis kun je tijdelijk het verzekerd bedrag verhogen. Geef dit wel binnen 14 dagen na boekingsdatum en voor vertrek aan ons door via je adviseur of Mijn Aegon.

Maximaal verzekerd bedrag per gezinssamenstelling 
Gezinssamenstelling BasisAllrisk
Uzelf € 1.500,-€ 2.500,-
Uzelf en uw partner € 3.000,-€ 4.000,-
Uzelf met kinderen € 3.000,-€ 4.000,-
Uzelf en uw partner met kinderen€ 4.000,-€ 5.000,-
Een zaken*-, studie- of stagereis is niet standaard verzekerd
Je kunt hiervoor de aanvullende dekking Zakenreis* afsluiten. Deze dekking heeft een minimale looptijd van één jaar en kun je afsluiten bij de allriskdekking van de Aegon Doorlopende Reisverzekering. Deze dekking sluit je af via je adviseur of Mijn Aegon. In Mijn Aegon klik je op je reisverzekering. Onderaan de pagina klik je op Wijzigen en doorloop je de aangegeven stappen. 

Deze aanvullende dekking is gelijk aan de standaarddekking van de Aegon Doorlopende Reisverzekering
Er is dekking voor bagage, hulpverlening en (goederen in) logiesverblijven, geneeskundige kosten, geld en geldswaardig papier, autohulp en annulering. Spullen die zakelijk zijn aangeschaft voor of tijdens de reis zijn niet verzekerd.

*Je bent verzekerd als je op zakenreis gaat voor: 
  • besprekingen
  • bezoek aan congressen
  • administratief werk
  • toezichthoudend werk
  • opleidingen of cursussen
  • stages
  • vrijwilligerswerk
Annulering vanwege maatregelen tegen een pandemie is niet verzekerd. Daarom is annuleren vanwege code geel niet verzekerd.

Goed om te weten:
Als jouw reis niet door kan gaan vanwege corona biedt jouw reisaanbieder meestal een regeling aan. Bijvoorbeeld een voucher, omboekregeling of terugbetaling.
Annulering vanwege code oranje of rood op je bestemming door corona is niet verzekerd. Corona is namelijk geen bijzonder onvoorziene omstandigheid meer. Ook als code groen of geel van toepassing was op het moment van boeken en is veranderd naar oranje of rood. 

Goed om te weten:
Als jouw reis niet door kan gaan vanwege corona biedt jouw reisaanbieder meestal een regeling aan. Bijvoorbeeld een voucher, omboekregeling of terugbetaling.