Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Particulier Verzekeren Schade, wat nu? Schadehersteller zoeken

Aegon heeft een eigen netwerk van schadeherstelbedrijven. Bij elkaar zijn dat honderden bedrijven met wie wij afspraken hebben gemaakt. Dat heeft veel voordelen:

  • Altijd een schadehersteller in de buurt
  • Gratis vervangend vervoer in veel gevallen
  • Vier jaar garantie op de reparatie
  • Minder of helemaal geen eigen risico
  • Niks voorschieten, wij regelen de betaling met de hersteller

Afspraak maken

Heeft u een schadehersteller binnen ons netwerk gevonden en er ook een afspraak mee gemaakt? De schadehersteller beoordeelt dan uw schade. Daarna kunt u besluiten of u de schade wilt laten repareren. Let u daarbij op de volgende factoren?

  • Het schadebedrag 
  • Uw eigen risico
  • De gevolgen voor uw schadevrije jaren

Melden van schade

Als u de schade laat repareren bij een aangesloten hersteller, dan is het melden bij Aegon niet nodig. Dit doet de hersteller voor u. Wij verwerken de schade en regelen de betaling. U ontvangt een bevestigingsmail van de reparatie en notitie van het eigen risico.

Gaat u naar een hersteller waar wij geen afspraken mee hebben gemaakt? Dat heeft gevolgen voor de vergoeding en het eigen risico. Lees de voorwaarden van uw autoverzekering om te weten wat dat voor u betekent. Let op dat u in dit geval wel zelf de schade meldt.

Veelgestelde vragen

Hoe werken schadevrije jaren en de Bonus-Malus ladder?
Krijg ik sleepkosten en/of pechhulp vergoed met mijn autoverzekering?