Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Uw verzekering van Kruidvat loopt door bij Aegon

Kruidvat stopt met het aanbieden van verzekeringen. U heeft hier bericht van ontvangen. De Kruidvat-verzekering die u heeft, is een samenwerking met Aegon. Als u schade had, werd uw schade al door Aegon behandeld. Ook incasseerde Aegon de premie. Uw verzekering loopt dan ook gewoon door zoals u gewend bent. Alleen de naam verandert van Kruidvat in Aegon.

Op deze pagina vindt u alle belangrijke informatie. We veranderen op dit moment niets aan de premie en de voorwaarden. Natuurlijk kan dit in de toekomst wel gebeuren. Als wij iets veranderen, laten wij u dat ruim van te voren weten. 

Wilt u meer informatie over uw verzekeringen?

Voortaan vindt u de informatie van uw verzekering op onderstaande pagina's:

Aansprakelijkheidsverzekering

Autoverzekering

Huisdierenverzekering

Inboedelverzekering

Ongevallenverzekering

Woonhuisverzekering

Rechtsbijstandverzekering

Reisverzekering

Wijziging doorgeven

U kunt een wijziging via e-mail aan ons doorgeven. 

Nieuwe verzekering afsluiten

Wilt u een nieuwe verzekering bij Aegon afsluiten, bekijk het assortiment verzekeringsproducten.

Direct hulp nodig?

Heeft u hulp nodig bij noodsituaties als:

  • Diefstal
  • Ziekte
  • Pech tijdens uw vakantie
  • Brand
  • Storm- of waterschade

Bel Aegon schade service

+31 (0) 88 344 00 00
(24 uur per dag bereikbaar)

 

Online schade melden

U kunt uw schade online bij ons melden. Wij helpen u graag met een snelle afwikkeling van uw schade.

 

Schade melden

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Waar vind ik de voorwaarden van de huisdierenverzekering?

U vindt de voorwaarden van uw huisdierenverzekering op aegon.nl onze website
Wij hebben twee verschillende voorwaardennummers voor de huisdierverzekering. Op uw polisblad vindt u het voorwaardenummer van uw verzekering.

U kunt nota's tot twaalf maanden oud declareren
Wij keren alleen vergoeding uit voor nota's die onder de voorwaarden vallen. Bekijk ook onze pagina over declaraties indienen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik een huisdier bij Aegon verzekeren?

U sluit een huisdierenverzekering via onze website of via een adviseur
Er is een wachttermijn van 30 dagen voor het indienen van declaraties. Wordt uw huisdier ziek tijdens deze periode? Dan zijn alle kosten die daaruit voortkomen, niet verzekerd. De wachttermijn geldt niet bij een ongeval van uw huisdier. In dit geval vergoeden wij kosten van de geneeskundige behandeling.

U kunt een Berner Sennenhond niet verzekeren
Wij hebben besloten dit ras niet te verzekeren omdat het ras meer medische afwijkingen heeft dan andere hondenrassen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat doe ik als mijn huisdier een nieuwe eigenaar heeft?

Meld het aan Aegon als uw huisdier een nieuwe eigenaar heeft
U geeft dit door via ons contactformulier. Doet u afstand van uw huisdier? Dan moet u een afstandsverklaring overleggen. Nadat wij deze verklaring hebben ontvangen, beëindigen wij de Huisdierenverzekering. 

Een afstandsverklaring is een ondertekende verklaring waarin u, als oude eigenaar, verklaart dat uw huisdier is overgedragen aan een nieuwe eigenaar. U en de nieuwe eigenaar ondertekenen deze verklaring. Vermeld op de afstandsverklaring ook de datum van eigendomsoverdracht. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe declareer ik kosten op de Aegon Huisdierenverzekering en heb ik een eigen bijdrage?

U dient uw declaraties in via het declaratieformulier op onze website
Vul het declaratieformulier volledig in en upload de originele nota’s. U moet uiterlijk 12 maanden na de eerste behandeling de nota’s bij ons indienen via het declaratieformulier. Doet u dat niet binnen 12 maanden? Dan is er geen dekking.
 
U heeft een standaard eigen bijdrage van € 50, - per ingediende declaratie
Dit betekent dat u meerdere behandelingen per formulier mag opgegeven, zodat wij slechts één keer het eigen risico inhouden. Wij rekenen geen eigen risico voor de module crematie. Bekijk ook informatie over op uw huisdierenverzekering declareren.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is de dekking op mijn Huisdierenverzekering?

U heeft dekking voor de ziektekosten van uw huisdier die u maakt in Nederland
Hieronder valt bijvoorbeeld kosten voor:
  • Het consult van de dierenarts
  • Opname en behandeling (inclusief operaties en narcose) als dit medisch gezien nodig is
  • Onderzoek dan nodig is om een aandoening of letsel door ongeval vast te stellen
  • In Nederland geregistreerde diergeneesmiddelen
  • Hulpmiddelen voor genezing zoals verband en implantaten.
Bekijk voor andere dekkingen de polisvoorwaarden van de huisdierenverzekering.

U sluit een aanvullende module Reis af voor dekking van uw huisdier in het buitenland
Kiest u voor de aanvullende module Reis? Dan vergoeden wij ook de ziektekosten van uw huisdier in Europa en aan de Middellandse Zee grenzende landen. De complete lijst met landen vindt u terug in de polisvoorwaarden. De maximale vergoeding voor ziektekosten van uw huisdier gemaakt in het buitenland per verzekeringsjaar is € 1.000, - per huisdier.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland.
 
Geen nood? Meldt uw schade dan via onze website
U kunt uw schade online melden via de pagina Online schade melden.
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf hersteld dan uw schade. Dit kan voor schade aan uw auto, huis of spullen. U betaalt zo ook vaak minder tot geen eigen risico wanneer u het door de Aegon schade service laat herstellen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?