Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Uw verzekeringen zijn vernieuwd

U heeft een of meer verzekeringen bij Aegon. Deze zijn omgezet naar het Aegon Woon- & VrijeTijdpakket. Daarmee heeft u onze nieuwste verzekeringen met voorwaarden die weer helemaal bij de tijd zijn.

Uw verzekeringen zijn omgezet naar het Woon- & VrijeTijdpakket

U was goed verzekerd. Maar uw verzekeringen waren niet meer helemaal van deze tijd. Daarom hebben we uw verzekeringen overgezet naar het Woon- & VrijeTijdpakket. Zo heeft u al uw verzekeringen overzichtelijk op één polis en zijn uw verzekeringen klaar voor de toekomst.

Wat is het Woon- & VrijeTijdpakket?

Met het Woon- & VrijeTijdpakket heeft u voortaan al uw verzekeringen op één polis. De verzekeringen in dit pakket sluiten naadloos op elkaar aan. Zo bent u nooit dubbel verzekerd en hoeft u zich geen zorgen te maken over gaten in uw dekking. Meer weten? Lees hier verder.

Bekijk per verzekering wat er verandert

We kunnen ons voorstellen dat u even wilt bekijken wat er is veranderd. Daarom hebben we de belangrijkste verschillen voor u op een rijtje gezet. Zo kunt u uw oude en nieuwe verzekeringen gemakkelijk met elkaar vergelijken. Bekijk het verschillenoverzicht voor de:

U kunt ook de voorwaarden naast elkaar houden

Wilt u echt alles weten over uw voorwaarden? Lees de  huidige en nieuwe voorwaarden op uw gemak na. 

Eenvoudig online opzeggen?

Bent u het niet eens met de omzetting van uw verzekeringen naar het Woon- & VrijeTijdpakket? Dan kunt u uw verzekeringen eenvoudig online opzeggen. U regelt het direct via dit formulier.

Veelgestelde vragen

Waarom verandert de premie door omzetting van mijn schadeverzekering?

Wij zetten uw verzekering om naar het Woon- & Vrijetijdpakket
Hier hoort een nieuwe premie bij. De afgelopen jaren zijn er meer schadeclaims gedaan. Als gevolg hiervan is de schadelast toegenomen. Om te zorgen dat wij schades kunnen blijven vergoeden, hebben wij de premie hierop aangepast. Deze premie is niet te verlagen. Helaas gaat u waarschijnlijk meer premie betalen dan nu het geval is. U vindt uw premie op uw nieuwe polis. In het weekend van 27 mei hebben wij u deze polis per mail gestuurd.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom zetten jullie mijn schadeverzekering om naar het Woon-en VrijeTijd-pakket?

Wij willen al onze klanten verzekeren via ons nieuwste product
Dit nieuwe product past namelijk beter bij deze tijd. Daarnaast vinden wij dat we de productvernieuwingen die wij doorvoeren ook moeten aanbieden aan onze bestaande klanten. Daarom zetten wij uw verzekering per 1 juli om naar een vergelijkbare verzekering in het Woon-& VrijeTijdpakket. In het weekend van 27 mei heeft u een e-mail met de nieuwe polis en premie ontvangen. Wij zetten uw verzekering automatisch om. U hoeft hier niets voor te doen.
 
Met uw schadeverzekering bij Aegon bent u goed verzekerd
Op dit moment bent u bij ons goed verzekerd, maar niet via ons nieuwste product. Met de nieuwe verzekering heeft u een uitstekende dekking die grotendeels overeenkomt met de huidige dekking. Een overzicht van de verschillen en verbeteringen per verzekering vindt u in de e-mail die u van ons heeft ontvangen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is het verschil in dekking tussen mijn oude en nieuwe schadeverzekering?

U ziet de verschillen in dekking terug in onze verschillenoverzichten
We begrijpen dat u graag het verschil wilt weten tussen de oude verzekering en de nieuwe verzekering. Daarom hebben we de verschillen voor u op een rij gezet in verschillenoverzichten:

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wanneer zetten jullie mijn schadeverzekering om naar het Woon-en VrijeTijdpakket?

Uw nieuwe verzekering gaat per 1 juli 2017 in
Voor de omzetting heeft u het weekend van 27 mei uw polis en bijbehorende premie ontvangen. Begin juni kunt u de polis en bijbehorende voorwaarden ook inzien via Mijn Aegon. Bent u benieuwd naar de voorwaarden die na omzetting gelden? Bekijk de pagina over het Woon-en VrijeTijdpakket voor de voorwaarden die per juli voor u gaan gelden. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mag ik mijn schadeverzekering opzeggen door de omzetting naar de nieuwe voorwaarden?

Wij begrijpen het als u niet zit te wachten op een nieuwe polis
Wilt u niet dat uw verzekering wordt omgezet? Dan kunt u uw verzekeringen bij Aegon kosteloos opzeggen. U kunt uw verzekering opzeggen via ons opzegformulier. Ook kunt uw verzekering zelf opzeggen via Mijn Aegon. 
 
Van 1 juli tot 1 september 2017 is uw omgezette verzekering dagelijks opzegbaar
In deze periode kunt u de verzekering dagelijks opzeggen op een door u te bepalen datum. Deze datum moet wel voor 1 september 2017 liggen. Na 1 september geldt 1 maand opzegtermijn. Zeg uw verzekering op via Mijn Aegon of gebruik ons opzegformulier.
 
Wij vinden het jammer als u besluit de verzekering op te zeggen
Wij passen uw verzekering aan omdat wij al onze klanten willen verzekeren via ons nieuwste product. Dit nieuwe product past namelijk beter bij deze tijd. Daarnaast vinden wij dat we productvernieuwingen ook moeten aanbieden aan onze bestaande klanten. Beëindigt u de verzekering? Dan heeft u vanaf die datum bij schade geen dekking meer via deze verzekering. Zorg ervoor dat u de verzekeringen die u nodig heeft op tijd ergens anders afsluit.
 
Eventueel teveel geïncasseerde premie betalen wij terug
U ontvangt het bedrag na 30 dagen automatisch van ons terug.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Bel met een medewerker

U bereikt ons via telefoonnummer 070 344 50 66 op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. En op zaterdag tussen 09.00 en 13.00 uur.