Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over het Aegon Woon- & VrijeTijdpakket

Veelgestelde vragen
Hoe werkt loyaliteitskorting in het Woon- & VrijeTijdpakket?
U bouwt per jaar 2% loyaliteitskorting op bij het Woon- & VrijeTijdpakket per verzekering
Deze korting bouwt u op vanaf het moment dat u bij ons een verzekering in het Woon- & VrijeTijdpakket afsluit. Deze korting loopt op tot 10% en is alleen van toepassing als u de verzekering onafgebroken bij ons heeft lopen. U bouwt de korting op per verzekering. Sluit u een nieuwe verzekering af? Dan start de opbouw van loyaliteitskorting per ingang van de verzekeirng.

Het percentage loyaliteitskorting dat u heeft opgebouwd, krijgt u als korting op uw premie
U ontvangt de korting na de verjaardag van uw verzekering. Dit noemen wij de prolongatiedatum.  

U kunt kiezen uit verschillende verzekeringen
In het Woon- & VrijeTijdpakket kunt u een verzekering afsluiten voor inboedel,  Woonhuis(Opstal), reizen, rechtsbijstand, ongevallen en aansprakelijkheid.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar vind ik de polisvoorwaarden en algemene voorwaarden van Aegon producten?

U vindt de voorwaarden van uw product in Mijn Aegon
Klik op het product waarvan u de voorwaarden in wilt zien. Vervolgens vindt u bij uw product de optie 'Documenten', waaronder de voorwaarden. Heeft u een Aegon Bankproduct, dan vindt u de voorwaarden onder de tab 'Product informatie'.

Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website

De productvoorwaarden staan ook op onze website
Op de pagina Polisvoorwaarden en algemene voorwaarden vindt u al onze voorwaarden. Ook kunt u de voorwaarden inzien op de productpagina van uw product onder 'Downloads'.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat zijn de poliskosten voor schadeverzekeringen?
U betaalt €6,05 aan poliskosten bij het Woon-& VrijeTijdpakket
Deze kosten betaalt u voor het aanvragen van een verzekering. Dit bedrag is inclusief assurantiebelasting. U betaalt geen poliskosten voor het toevoegen of wijzigen van een verzekering in het Woon-& VrijeTijdpakket. Binnen het Woon-& VrijeTijdpakket is er keuze uit de aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekering, ongevallenverzekering, rechtsbijstandverzekering, doorlopende reisverzekering en opstalverzekering.

U betaalt poliskosten bij Aegon Autoverzekering Voor het aanvragen of wijzigen van de verzekering betaalt u €6,05 poliskosten. Voor het aan- of afmelden van uw auto bij het RDW betaalt u €12,10.  Beide bedragen zijn inclusief assurantiebelasting. U betaalt geen kosten voor het tijdelijk stopzetten via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wie zijn er verzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering?

U kunt kiezen om uzelf te verzekeren alsook partner en kinderen
Uw dekking vindt u terug op het polisblad. In de voorwaarden vindt u de personen die onder de door u gekozen dekking vallen.

Ouders, grootouders, ongetrouwde familieleden of huispersoneel meeverzekeren?
Dat kan als zij bij u wonen. U of uw partner moet ook een directe (bloed)relatie hebben tot deze (groot)ouders of familieleden.
 
Meer weten of direct afsluiten? Ga naar de Aegon aansprakelijkheidsverzekering.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ben ik in het buitenland verzekerd met mijn aansprakelijkheidsverzekering?

U heeft wereldwijde dekking met de aansprakelijkheidsverzekering
Meer informatie over de aansprakelijkheidsverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is er verzekerd onder de aansprakelijkheidsverzekering?

U bent verzekerd tegen de financiële gevolgen wanneer u schade bij iemand anders veroorzaakt
Veroorzaakt u, uw gezinslid of een huisdier schade aan een ander? Dan kan de ander u daarvoor aansprakelijk stellen.

Als u aansprakelijk bent, heeft u de verplichting om de schade te vergoeden
Deze schades kunnen oplopen tot forse bedragen. U bent verzekerd tot 1.250.000 of 2.500.000 euro.

Sluit een aansprakelijkheidsverzekering af of bekijk uw aansprakelijkheidsverzekering in Mijn Aegon
In Mijn Aegon kunt u zien tot welk maximum bedrag u en uw gezin is verzekerd. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Is mijn inboedel verzekerd buiten mijn woonhuis?

U heeft dekking voor onderstaande gebeurtenissen buiten uw woonhuis

  • Als de diefstal vooraf is gegaan door braak en zich in een goed afgesloten ruimte bevond. De inboedel mag zich niet langer dan 3 maanden op een ander adres bevinden.
  • Bij een gewelddadige beroving of afpersing
  • Bij diefstal uit een motorrijtuig, terwijl u op dat moment in dat motorrijtuig aanwezig was
  • Bij diefstal uit een motorrijtuig als u niet in het voertuig was en er sporen van braak zijn
  • Bij diefstal van tuinmeubelen en wasgoed. Deze moeten wel aanwezig zijn in de tuin of op het balkon die bij uw verzekerde woonhuis hoort.

Meld hier de schade. Twijfelt u of u verzekerd bent of heeft u een andere vraag? Neem contact met ons op.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ben ik verzekerd als ik schade heb door blikseminslag, kortsluiting of stroomuitval?

Schade door blikseminslag is gedekt op uw inboedelverzekering
Breng beschadigde elektronische apparatuur naar een erkend reparateur voor een technisch rapport. Het rapport stuurt u mee met uw schademelding op uw inboedelverzekering. In dit rapport moet duidelijk staan of herstel mogelijk is.

In sommige gevallen is schade door kortsluiting verzekerd
U kunt de schade melden om te kijken of kortsluiting in uw situatie verzekerd is. Binnen 10 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

Bekijk ook Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe werkt het melden van een juridisch conflict of ontvangen van rechtsbijstand?

U heeft recht op rechtsbijstand als u een rechtsbijstandverzekering heeft
Stichting SRK verzorgt de rechtshulp voor de Aegon Rechtsbijstandverzekering. 

Meld uw zaak zo vroeg mogelijk bij SRK Rechtbijstand
De contactgegevens vindt u op de pagina over een beroep doen op uw rechtsbijstandverzekering.

Bel bij twijfel of hulp bij het aanmelden van u zaak ook met SRK
SRK is te bereiken op het telefoonnummer 079 344 81 81. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 18:00 uur.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Is het annuleren van mijn reis gedekt?

Als u Annulering heeft meeverzekerd komt u in aanmerking voor dekking
Bij Woon-& VrijeTijdpakket Allrisk is Annulering standaard meeverzekerd. Bekijk uw polisblad in Mijn Aegon voor uw dekking.

Alle onvoorziene omstandigheden waardoor u uw reis moet annuleren zijn verzekerd
De uitsluitingen hierop vindt u in de polisvoorwaarden.

Sluit dekking voor annulering van uw reis binnen 7 dagen na boeking van uw vakantie
Heeft u nog geen reisverzekering bij Aegon? Lees meer over de doorlopende reisverzekering en sluit de verzekering direct af.

Heeft u basisdekking en wilt u een extra module afsluiten?
Ga naar Mijn Aegon en regel het direct zelf.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Heb ik recht op een vergoeding als ik een reis voortijdig moet afbreken of in het ziekenhuis lig?

U ontvangt vergoeding voor de ongenoten vakantiedagen
Wij keren een vergoeding uit bij:

  • Een onvoorziene gebeurtenis tijdens uw reis waardoor u naar huis moet
  • Een dierbare in Nederland ernstig ziek is of komt te overlijden
  • Ziekenhuisopname van één of meer dagen.

Wij vergoeden dan de dagen dat u niet meer op vakantie bent of in het ziekenhuis lag.

U heeft alleen recht op deze vergoeding als u de module annulering heeft meeverzekerd
Alleen bij de Doorlopende Reisverzekering met Allrisk dekking binnen het Woon-en VrijeTijdpakket is annulering standaard meeverzekerd.

Bel met Aegon Schade Service in deze situaties
Wij zijn dag en nacht voor u bereikbaar. Wij kijken hoe u het beste geholpen kunt worden in het buitenland. In overleg met Aegon Schade Service is het ook mogelijk om eerder terug te keren naar Nederland.

Wie zijn er (mee)verzekerd op de reisverzekering?

U kunt kiezen om uzelf te verzekeren, uw partner en uw kinderen
Dit kan alleen als deze personen bij u inwonen. Uw kinderen moeten ook ongetrouwd zijn. Er is wel dekking voor uw kind als deze niet bij u inwoont en studeert of duurzaam bij uw (ex-)partner woont.

Lees meer of sluit direct de Aegon Doorlopende Reisverzekering af

Geldt mijn reisverzekering ook als ik op zakenreis ga?

Met de module Zakenreis op uw reisverzekering heeft u dekking tijdens uw zakenreis
U kunt de module Zakenreis alleen sluiten bij allriskdekking op de Doorlopende Reisverzekering. De module kost €30,- per jaar en sluit u voor een jaar af.  

Neem contact op met uw adviseur om reizen met een zakelijk karakter te verzekeren
Heeft u geen adviseur of regelt u het liever zelf? Sluit de module zakenreis af via Mijn Aegon. 

Heb ik dekking voor wintersport, onderwatersport en andere gevaarlijke sporten?

U bent verzekerd bij recreatieve wintersport, gevaarlijke sport en onderwatersport
Deze dekking geldt niet voor sport met een wedstrijdelement en bij bewust roekeloos gedrag.

Via All Risk dekking zijn medische kosten automatisch meeverzekerd
Bij de basisdekking bent u niet standaard verzekerd voor medische kosten. Deze module kunt u wel afsluiten. Kijk op uw polisblad om te zien of u medische kosten op uw basisverzekering heeft afgesloten.

Op de reisverzekering verzekeren wij uw sportuitrusting tot een maximaal bedrag per gebeurtenis 
Op de inboedelverzekering is uw sportuitrusting verzekerd onder de kostbaarhedendekking.
Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads