Veelgestelde vragen over Garantie Inkomen

Veelgestelde vragen

Kan ik de Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een alimentatielijfrente?
U kunt de Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een alimentatielijfrente
Een alimentatielijfrente is een manier om de partneralimentatie te voldoen. Door het storten van een eenmalig bedrag (koopsom) wordt de alimentatieplicht afgekocht. Deze koopsom is voor de betalende ex-echtgenoot fiscaal aftrekbaar, als de lijfrente aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • De koopsom wordt gestort bij een verzekeraar. Banksparen is niet toegestaan voor een alimentatielijfrente.
  • De uitkeringen gaan direct in na het betalen van de koopsom.
  • De ex-partner krijgt de uitkeringen.
  • De uitkeringen eindigen uiterlijk bij het overlijden van de ex-partner.
  • De uitkeringen worden belast in box 1 van de ex-partner.


Meer informatie over de Aegon Garantie Inkomen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een lijfrente invalide (klein)kind?
U kunt Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een lijfrente invalide (klein)kindDe koopsom die u betaalt is volledig aftrekbaar van uw belastbare inkomen als de lijfrente aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • Uw (klein)kind moet chronisch ziek of gehandicapt zijn.
  • Uw (klein)kind moet meerderjarig zijn en niet (of gedeeltelijk) in staat zijn in zijn/haar eigen levensonderhoud te voorzien
  • De uitkeringen zijn bestemd voor het levensonderhoud van uw (klein)kind.
  • De uitkeringen eindigen uitsluitend bij het overlijden van uw (klein)kind.

Meer informatie van de Belastingdienst over Lijfrente voor meerderjarig invalide (klein)kind

Meer informatie over Garantie Inkomen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor mijn Garantie Inkomen?
U stuurt voor het wijzigen van uw rekeningnummer een verzoek met handtekening
Wilt u in uw verzoek het volgende vermelden?
  • uw naam, adres en woonplaats
  • uw oude en uw nieuwe IBAN. Uw nieuwe rekeningnummer kan geen spaarrekening zijn.
U stuurt ook een kopie bankafschrift van het nieuwe rekeningnummer mee
Deze kopie is niet ouder dan drie maanden. Het is belangrijk dat de naam van de begunstigde en het rekeningnummer hierop zichtbaar goed zijn. Bedragen mag u onzichtbaar maken.
Meer informatie over waar een kopie aan moet voldoen of hoe u een bankafschrift downloadt, leest u op de pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank

U kunt uw ingescande verzoek met een kopie bankafschrift via dit webformulier toesturen. U mag ook een foto maken hiervan en uploaden, zolang alle gegevens goed duidelijk zijn.
Een brief kunt u sturen naar onderstaande adres.

Wij passen uw rekeningnummer binnen 10 werkdagen aan
U krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging.

Aegon Levensverzekering N.V.
Postbus 23001
8900 MB Leeuwarden

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon krijgt u eenvoudig inzicht in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?
U kunt een account aanmaken als u zelf klant bent zoals verzekeringnemer of rekeninghouder
Als bijvoorbeeld partner van de verzekernemer, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als u nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk. 

Nieuw product afgesloten?
Houd er rekening mee dat een nieuwe polis na twee tot vier dagen zichtbaar is in uw account.

U kunt u online identificeren via uw bank met iDIN
Met iDIN bevestigt u ons eenmalig uw gegevens
  • Kunt u uw bank niet selecteren? Dan maakt uw bank nog niet gebruik van iDIN. Kies dan voor identificatie per brief
  • Komen uw gegevens van uw bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor identificatie per brief.
  • Krijgt u een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening?  Dat kan. Let er op dat u gebruik maakt van uw eigen persoonlijke inloggegevens en niet die van uw partner selecteert.
 Onlangs verhuisd?
Geef dan eerst uw nieuwe adres aan ons door via het webformulier op deze pagina: Adreswijziging
U kunt daarna na 48 uur uw account aanmaken.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads