Informatiepagina Andere schades Reis

Uw klant heeft tijdens zijn of haar reis kosten gemaakt die onverwacht zijn ontstaan. Dit zijn vaak kosten die komen door een ongeval of ziekte van uw klant, een direct familielid of reisgenoot. Als er dekking is, komt uw klant in aanmerking voor een vergoeding.

Voorbeelden van ‘andere schades’ zijn:

  • Kosten die u heeft moeten maken wegens onverwacht langer verblijf (bijvoorbeeld een extra overnachting omdat u niet kon of mocht vliegen).
  • Vervoerskosten vanuit het buitenland naar uw woonplaats.
  • Vervangende kleding en/of toiletartikelen bij vermissing van uw koffer bij aankomst op de reisbestemming.
  • Vooruitbetaalde skipassen/-lessen als u door ziekte of een ongeval niet meer skiën.

Bekijk ook de polisvoorwaarden en het polisblad voor de dekking. 

Benodigde documenten:

Afhankelijk van de reden van annulering kan de klant om aanvullende informatie worden gevraagd. Voeg de volgende documenten toe aan de schademelding:

  • Boekingsnota bij reis in Nederland.
  • Nota’s/bonnetjes van de extra gemaakte kosten (indien van toepassing).
  • Aansprakelijkstelling bij schade aan verblijf.
  • Foto’s van de schade (dichtbij en veraf) bij schade aan verblijf.
  • Het dossiernummer van Aegon Schade Service (indien van toepassing).

Wij kunnen om aanvullende informatie vragen.

 

Later documenten toevoegen

Wilt u documenten toevoegen aan een bestaande schademelding?

  1. Ga naar de betreffende claim in AIP.
  2. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u vervolgens op 'Toevoegen communicatie met bijlage(n)'
Direct schade melden: zo eenvoudig is het!
  1. Log in op AIP.
  2. Klik op het tabblad Schade linksonder op "Claimen".
  3. Selecteer de juiste relatie.
  4. Kies vervolgens de polis waarop u de schade wil melden.
  5. Voeg de benodigde documenten toe.