Informatiepagina Hulpverlening onderweg

Uw klant is standaard verzekerd voor hulpverlening onderweg. Dit geldt ook voor autohulp in het buitenland. Bekijk in de polis of er een eigen risico van toepassing is. In de voorwaarden leest u in welke situaties uw klant verzekerd is. Soms zijn er maximale vergoedingen van toepassing.

Lees de voorwaarden die van toepassing zijn op de Doorlopende reisverzekering

Goed om te weten:

  • Om voor vergoedingen van redelijke kosten in aanmerking te komen, moet uw klant altijd vooraf toestemming hebben van Aegon Schade Service: +31 88 344 00 00.
  • Gaat uw klant op reis naar een gebied met kleurcode oranje of rood? Dan is hulpverlening niet verzekerd. Er is wel dekking voor hulpverlening als uw klant vertrekt naar een gebied met kleurcode groen of geel, waarbij de kleurcode tijdens de reis verandert in oranje of rood (Dit alleen geldt voor klanten die de voorwaarden 3032 hebben,)
  • Heeft uw klant noodzakelijke medische kosten gemaakt in het buitenland? Lees hier hoe u de schade kunt melden (met link naar andere tegel)
  • Heeft uw klant onvoorziene kosten gemaakt en al een schadenummer ontvangen? Dan kunt u bonnetjes of andere bewijzen toevoegen aan de bestaande schademelding.

Benodigde documenten:

Voeg de volgende documenten toe:

  • nota('s) van de extra gemaakte kosten die niet door Aegon zijn vergoed.
  • boekingsnota.
Later documenten toevoegen

Wilt u documenten toevoegen aan een bestaande schademelding?

  1. Ga naar de betreffende claim in AIP.
  2. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u vervolgens op 'Toevoegen communicatie met bijlage(n)'
Direct schade melden: zo eenvoudig is het!
  1. Log in op AIP.
  2. Klik op het tabblad Schade linksonder op "Claimen".
  3. Selecteer de juiste relatie.
  4. Kies vervolgens de polis waarop u de schade wil melden.
  5. Voeg de benodigde documenten toe.