Uw klant heeft autoschade
Online schade melden Voertuigen

Op deze pagina vindt u de meest voorkomende autoschades. Dit kunnen schades zijn met een personenauto maar ook een kampeerauto, motorrijwiel of ander voertuig. Kies de situatie die van toepassing is op uw klant en wij leggen uit hoe eenvoudig en gemakkelijk u via het Aegon Intermediair Portal (AIP) de schade hiervoor kan melden.
Welke situatie is van toepassing?
Aanrijding
Uw klant is betrokken bij een aanrijding. Ga na of er gewonden zijn en of er een tegenpartij betrokken is bij de schade.
Diefstal
Of uw klant verzekerd is tegen diefstal van het voertuig is afhankelijk van de dekking. Controleer de polis.
Ruit
Het is goed om te weten welke verzekering uw klant heeft afgesloten. Zo weet u door wie de schade herstelt moet worden.
Andere schades
Of uw klant verzekerd is voor schade door bijvoorbeeld storm, brand, kortsluiting of joyriding is afhankelijk van de dekking. Controleer altijd de polis.
Dringend hulp nodig?
Voor hulp bij noodgevallen in Nederland of in het buitenland zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar via (088) 344 00 00.
Directe schadeafhandeling
Als uw klant schade heeft en de tegenpartij is hiervoor aansprakelijk, zullen wij namens de klant de tegenpartij aansprakelijk stellen en de schade verhalen. Dit houdt in dat de klant - ook met alleen een WA-verzekering - de schade aan de auto door ons kan laten afhandelen. Dit doen wij volgens de Directe Schadeafhandeling. Dit is de methode die de meeste verzekeraars volgen als uw klant geen Uitgebreide Cascodekking (Allrisk) heeft. Wil de klant liever zelf de tegenpartij aansprakelijk stellen, dan kan dat natuurlijk ook.