Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Arbeidsongeschikt en nu?

Niets vervelender voor een ondernemer dan ziek zijn. U kunt uw beroep niet meer uitoefenen en maakt zich zorgen om uw bedrijf en inkomen. We snappen dat u daarom zo snel mogelijk weer terug wilt naar uw bedrijf. Daar willen wij u graag bij helpen en dit voor u zo vertrouwd en eenvoudig mogelijk maken. 

Bent u arbeidsongeschikt en wilt u dit direct melden?

Arbeidsongeschikt online melden

Bent u bijna arbeidsongeschikt en zoekt u hulp? Bekijk dan hoe u arbeidsongeschiktheid kunt voorkomen.

 

Wat kunt u verwachten nu u arbeidsongeschikt bent?

Hieronder ziet u welke stappen u doorloopt. En wat elke stap voor u inhoudt.

Stap 1 - U geeft uw arbeidsongeschiktheid online door

Het is belangrijk zo snel mogelijk door te geven dat u klachten heeft of arbeidsongeschikt bent. Dit doet u snel en eenvoudig via ons online formulier. Probeer dit formulier zo volledig mogelijk in te vullen. Zo kunnen we u goed helpen. Vindt u het lastig om dit online te doen? Bel ons dan gerust op telefoonnummer 088 344 00 53 of stuur onder vermelding van uw polisnummer een e-mail naar mediva.schade@aegon.nl.

Stap 2 - U wordt gebeld door uw casemanager

Binnen 5 werkdagen wordt u gebeld door uw casemanager. De casemanager is uw vaste aanspreekpunt. U hoeft dus niet steeds uw situatie opnieuw uit te leggen. U spreekt met de casemanager uw situatie door en maakt samen een aantal afspraken. De afspraken worden aan u bevestigd per e-mail. De afspraken gaan over de mate van uw arbeidsongeschiktheid, de verwachting van uw herstel en eventueel aanvullende ondersteuning. Daarnaast hoort u of u in aanmerking komt voor een arbeidsongeschiktheidsuitkering. In uw polisvoorwaarden staat hoe wij uw arbeidsongeschiktheid beoordelen. Heeft u (nog) geen recht op een uitkering? Dan wordt dit ook aan u bevestigd met bijbehorende reden.

Stap 3 - Uw maandelijkse uitkering begint

U heeft van ons gehoord dat u een uitkering krijgt. Dat geeft een gerust gevoel. In een aparte e-mail leest u hoe hoog uw uitkering is. En wanneer uw uitkering begint. U krijgt het geld maandelijks op uw rekening gestort.

Stap 4 - Uw casemanager neemt contact op met de medisch adviseur

Uw casemanager bespreekt uw arbeidsongeschiktheid met onze medisch adviseur. Onze medisch adviseur geeft zijn of haar visie over de hersteltermijn van uw arbeidsongeschiktheid. Soms heeft de medisch adviseur extra informatie nodig van uw arts en of behandelaar. We vragen u dan eerst of we contact mogen opnemen met uw arts. Ook kunnen we u vragen een medisch onderzoek te ondergaan. De kosten hiervan zijn altijd voor ons.

Stap 5 - De arbeidsdeskundige denkt met u mee

Na een gesprek met uw casemanager kan het zijn dat wij een arbeidsdeskundige inschakelen. Dit is een onafhankelijke adviseur die Aegon in overleg met u aanwijst. De arbeidsdeskundige neemt hierna contact met u op voor het maken van een afspraak. De arbeidsdeskundige geeft aan hoe u uw werkzaamheden aan kunt passen of op kunt bouwen. Hierbij houdt de arbeidsdeskundige rekening met uw beperkingen én mogelijkheden. Op basis van het onderzoek adviseert de arbeidsdeskundige ons over de mate van arbeidsongeschiktheid en de mogelijkheden om u te begeleiden bij werkhervatting. U kunt ervan uitgaan dat uw privacy bij alle contacten gewaarborgd is.

Stap 6 - Wat kunt u doen als u het niet met ons eens bent?

Wij doen er alles aan om uw arbeidsongeschiktheid zorgvuldig te beoordelen en u op een snelle en verantwoorde manier weer aan de slag te helpen. U kunt van ons verwachten dat we regelmatig contact met u houden en u informeren welke stappen, waarom nodig zijn en wat de uitkomsten hiervan zijn. Het kan echter voorkomen dat u het niet met ons eens bent of dat u ontevreden bent over de behandeling. Bespreekt u dit dan gerust met uw casemanager. Die kan u een toelichting geven en samen met u naar een passende oplossing zoeken. Komt u er samen niet uit? Dan bestaat er altijd de mogelijkheid voor een herbeoordeling. Meer informatie hierover vindt u hier.

Stap 7 - U kunt altijd bij ons aankloppen voor extra ondersteuning

Tijdens uw herstel staat u er niet alleen voor. U kunt naast reguliere zorg allerlei vormen van begeleiding krijgen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • bedrijfskundige advisering en begeleiding, bijvoorbeeld bij financiële problematiek of conflicten
  • fysieke begeleiding, zoals gespecialiseerde fysiotherapie
  • psychologische begeleiding, ook preventief!
  • begeleiding naar een andere baan of een ander beroep

We werken samen met partijen die deze ondersteuning bieden. Heeft u zelf ervaring met een fijne manier van ondersteuning? Bespreek het met uw casemanager. Want er is vaak meer mogelijk dan u denkt.

Voelt u arbeidsongeschiktheid aankomen en zoekt u hulp?

Voorkomen is beter dan genezen. Bent u nog niet arbeidsongeschikt maar heeft u wel klachten? Ook dan zijn we er voor u. Bel ons op 088 344 00 53, of vul een online aangifte formulier in met uw hulpvraag zodat wij contact met u opnemen. Dan bekijken we samen wat in uw situatie de beste oplossing is en welke begeleiding daarbij hoort.

Meer informatie

In de brochure arbeidsongeschikt en nu leest u met wie u te maken krijgt gedurende de bovenstaande stappen, hoe wij omgaan met privacy en wat u kunt doen als u het niet met ons eens bent.