Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Arbeidsongeschikt en nu?

Arbeidsongeschikt zijn is erg vervelend. U kunt uw beroep niet meer uitoefenen en maakt zich zorgen om uw inkomen. Om een uitkering te ontvangen moet u toch een aantal zaken regelen. Wij snappen dat u zich juist nu geen zorgen wilt maken om allerlei administratieve rompslomp. Daarom helpen wij u graag verder. U leest op deze pagina wat u kunt verwachten. Zo weet u waar u aan toe bent.

Bent u arbeidsongeschikt en wilt u dit direct melden?

Arbeidsongeschikt online melden

Bent u bijna arbeidsongeschikt en zoekt u hulp? Bekijk dan hoe u arbeidsongeschiktheid kunt voorkomen.

 

Wat kunt u verwachten nu u arbeidsongeschikt bent?

Hieronder ziet u welke stappen u doorloopt. En wat elke stap voor u inhoudt.

Stap 1 - U geeft uw arbeidsongeschiktheid online door

Het is belangrijk zo snel mogelijk door te geven dat u klachten heeft of arbeidsongeschikt bent. Dit doet u snel en eenvoudig via ons online formulier. Vindt u het lastig om dit online te doen? Dan kunt u ons natuurlijk ook bellen. Op telefoonnummer 088 344 00 53. Om u zo goed mogelijk te helpen, hebben wij het formulier zo volledig mogelijk ingevuld nodig.

Stap 2 - Een van onze casemanagers belt u op

Een casemanager is uw vaste aanspreekpunt. Uw casemanager bekijkt uw informatie en bereidt zich voor op het telefonische intakegesprek. Binnen 5 werkdagen neemt hij of zij telefonisch contact met u op. Het intakegesprek is de basis waarop wij het vervolgtraject bepalen. De afspraken die u samen met uw casemanager maakt, leggen we vast in een persoonlijk Afsprakenplan.

Stap 3 - Wij controleren uw gegevens

Tijdens het eerste gesprek hebben wij afspraken gemaakt en alle gegevens op een rijtje gezet. Wij controleren uw gegevens en beoordelen uw recht op uitkering.

Stap 4 - U hoort van ons of u recht heeft op uitkering

Wij laten u weten of u recht heeft op een uitkering of niet. U ontvangt van ons altijd een e-mail als bevestiging van de uiteindelijke beslissing. Als u recht heeft op een uitkering gaat u door naar stap 5.

Stap 5 - U ontvangt maandelijks uw uitkering

U heeft van ons gehoord dat u een uitkering ontvangt. Dat geeft een gerust gevoel. U ontvangt van ons een e-mail met de startdatum en de hoogte van uw uitkering. Uw uitkering betalen wij u vervolgens maandelijks uit.

Stap 6 - U kunt altijd terecht bij uw casemanager voor vragen

Wij vinden het belangrijk dat u altijd terecht kunt bij ons. Bij wijzigingen vragen wij u om direct contact met ons op te nemen. Natuurlijk kunt u voor alle overige vragen bij uw casemanager terecht.

 

Bent u bijna arbeidsongeschikt en zoekt u hulp?

Voorkomen is beter dan genezen. Ook als u nog niet arbeidsongeschikt bent, maar wel klachten ervaart zijn wij er voor u om u te ondersteunen. Wij vragen u om ook dan contact met ons op te nemen om samen te kijken wat in uw situatie de beste oplossing is. Dit kan betekenen dat wij één van onze providers inschakelen om u verder te helpen.

Bel ons op 088 344 00 53 om te kijken hoe wij bij u arbeidsongeschiktheid kunnen voorkomen.