Natuurlijk doen we er alles aan om uw arbeidsongeschiktheid zorgvuldig te beoordelen. We laten u weten welke deskundigen we inschakelen, wat zij onderzoeken en wat de uitkomsten hiervan zijn. De deskundigen adviseren ons in welke mate u uw eigen beroepswerkzaamheden wel of niet kunt doen. Deze adviezen gebruiken wij in uw re-integratie en om de hoogte van uw uitkering vast te stellen. Misschien bent u het niet eens met de beoordeling. Dan kunt u om een herbeoordeling vragen.
Bespreek de beoordeling eerst met uw contactpersoon bij Aegon
Bent u het niet eens met de beoordeling van de mate van arbeidsongeschiktheid? Bespreek dit dan eerst met uw contactpersoon bij Aegon. Die kan u uitleg geven en samen met u naar een passende oplossing zoeken. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een herbeoordeling aanvragen.
U kunt een herbeoordeling aanvragen
Bij een herbeoordeling wordt uw arbeidsongeschiktheid opnieuw vastgesteld. U kunt zelf onafhankelijke deskundigen voordragen. Wij moeten hier wel mee instemmen. Soms wordt u bij een herbeoordeling opnieuw onderzocht. Wilt u een herbeoordeling aanvragen? Dan moet u binnen 30 dagen na de beoordeling van uw arbeidsongeschiktheid bezwaar bij ons maken. Wij vragen u uw bezwaar goed te onderbouwen. Zo is het voor ons duidelijk waar u het niet mee eens bent. U kunt uw bezwaar naar ons mailen via mediva.schade@aegon.nl.
We delen de kosten van een herbeoordeling
Een herbeoordeling van een arbeidsongeschiktheidsuitkering kan duur zijn. Maar u hoeft een herbeoordeling niet alleen te betalen: wij betalen de helft van de kosten. Uw bijdrage is:
- € 250,- bij een verzekerd bedrag tot € 20.000,-
- € 350,- bij een verzekerd bedrag vanaf € 20.000,- tot € 30.000,-
- € 500,- bij een verzekerd bedrag vanaf € 30.000,-
U betaalt deze bijdrage als voorschot. Is de helft van de kosten lager dan de bijdrage die u heeft betaald? Dan ontvangt u het verschil altijd terug.
Wij betalen uw bijdrage terug als u recht heeft op een hogere uitkering
Na uw betaling start de herbeoordeling. In sommige gevallen krijgt u uw bijdrage terug:
- Blijkt uit de herbeoordeling dat u recht heeft op een hogere uitkering? Dan betalen wij uw bijdrage terug.
- Blijkt uit de herbeoordeling dat u géén recht heeft op een hogere uitkering? Dan betalen wij uw bijdrage niet terug.
De uitkomst van de herbeoordeling is beslissend
Tijdens de herbeoordeling betalen we uit zoals we eerder hadden vastgesteld. Blijkt uit de herbeoordeling dat u recht heeft op een hogere uitkering? Dan betalen wij de hogere uitkering met terugwerkende kracht uit. Blijkt uit de herbeoordeling dat u recht heeft op een lagere uitkering? Dan moet u het teveel ontvangen bedrag aan ons terugbetalen. De uitkomst van de herbeoordeling is beslissend. U kunt daarna niet nog eens bezwaar bij ons maken.
Aegon luistert!
Heeft u suggesties voor verbetering van onze dienstverlening?
Aegon zet alles op alles om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Heeft u suggesties hoe dit beter kan? Dan horen wij dit graag van u!
U kunt een klacht indienen
Bespreek uw ervaring eerst met uw contactpersoon bij Aegon. Die kan samen met u bekijken of we tot een mogelijke oplossing kunnen komen. Komt u er samen niet uit? Stuur dan een brief of e-mail waarin u uw klacht beschrijft en met aanvullende informatie onderbouwt. Vermeld altijd in uw brief of e-mail uw naam, adres en verzekeringsgegevens. U kunt dit sturen naar mediva.schade@aegon.nl. Degene die uw klacht behandelt, is iemand anders dan uw contactpersoon bij Aegon. U ontvangt binnen 10 werkdagen bericht van ons over de behandeling van uw klacht. Dit is afgesproken in de richtlijnen van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).
Daarna kunt u de klacht naar de directie van Aegon sturen
Bent het niet eens hoe uw klacht behandeld is? Dan kunt u een klacht indienen bij de directie van Aegon. U kunt uw brief sturen naar: De directie van Aegon Schadeverzekering, Postbus 6, 2501 AC Den Haag.
Niet eens met de uitkomst? Stuur uw klacht dan naar het Kifid
Bent u ontevreden over de behandeling van uw klacht? Dan kunt u binnen 3 maanden na behandeling hiervan contact opnemen met de onafhankelijke Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Dit kan per brief naar Postbus 93257, 2509 AG Den Haag, of telefonisch via 070 333 89 99. Meer informatie vindt u op www.kifid.nl. Het is pas mogelijk om het Kifid in te schakelen nadat u een klacht heeft ingediend bij Aegon. U kunt uw klacht ook voorleggen aan de rechter.