Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen Aegon Inkomen

Wat gebeurt er als ik een Ziekteverzuimverzekering No-Claim heb en ik mijn werknemer niet of later ziek meld?

Meldt u uw zieke werknemer niet of niet binnen twee dagen op uw Ziekteverzuimverzekering No-Claim?
Dan kijken wij voor het bepalen van uw uitkering naar de dag waarop de ziekmelding bij ons binnenkomt. Wij kijken dan niet naar de eerste ziektedag.

De termijn van de uitkering is maximaal 104 weken onder aftrek van uw eigen risico. Deze termijn gaat wel in op de eerste ziektedag van uw werknemer.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat als ik een Aegon Ziekteverzuim Stop-Loss, WGA-Eigen risicodragen, WIA-Excedent, IVA-Excedent, WGA-Excedent, WGA-Aanvulling, WIA-35min of WIA-Bodem heb en mijn zieke werknemer niet of later meld?
Meldt u uw zieke werknemer niet binnen 13 weken of zoveel eerder als uw werknemer ziek uit dienst gaat?
Dan kunnen wij de ingangsdatum van onze uitkering uitstellen of een uitkering geheel of gedeeltelijk weigeren. Dit doen wij alleen als uw late melding onze belangen schaadt. Bijvoorbeeld omdat een eerdere melding de WIA-instroom had kunnen voorkomen of had beperkt.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wanneer ontvang ik mijn naverrekeningsoverzicht en nieuwe polisblad van het Aegon Gezond Werkplan?
Wij sturen u uw naverrekeningsoverzicht en nieuwe polisblad toe
Als u de gegevens voor de naverrekening aan ons hebt verzonden, sturen wij u na enkele weken uw naverrekeningsoverzicht en nieuwe polisblad toe. Een uitgebreide naverrekeningsspecificatie vindt u op het Aegon Werkgeversportaal. In dit overzicht ziet u de opbouw van uw naverrekening.

U vindt deze naverrekeningsspecificatie als volgt:
  • Klik op de naam van uw bedrijf onder het kopje organisatie.
  • Klik vervolgens op "Dossier".
  • Onder het kopje ”Documenten – gebruiker” vindt u de naverrekeningsspecificatie.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wanneer meld ik mijn zieke werknemer aan bij Aegon voor het Gezond Werkplan?
Heeft u de alleen de Ziekteverzuim Stop-Loss, WGA-Eigenrisicodragen, WIA-Excedent, IVA-Excedent, WGA-Excedent, WGA-Aanvulling, WIA-35min of WIA-Bodem van het Aegon Gezond Werkplan?
U meldt uw zieke werknemer uiterlijk in de 13e week van ziekte of zoveel eerder als uw zieke werknemer uit dienst gaat via ons Werkgeversportaal. 

Heeft u (ook) de Ziekteverzuim No-Claim of ZW-Eigenrisicodragen van het Aegon Gezond Werkplan?
U meldt uw zieke werknemer binnen twee werkdagen bij Aegon via ons Werkgeversportaal. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar vind ik de handleiding voor de naverrekening van het Gezond Werkplan?
U logt in op ons Werkgeversportaal en kiest voor 'Naverrekening'
Als u daarna klikt op ‘Naverrekening starten’ ziet u bovenin de button ‘Handleiding’. Als u op deze knop klikt krijgt u de handleiding te zien.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar doe ik de controle en aanlevering van de gegevens voor de naverrekening van het Aegon Gezond Werkplan?
U heeft inlogcodes voor het Aegon Werkgeversportaal
Via ons Werkgeversportaal kunt de gegevens voor de naverrekening controleren en aanleveren. Een nieuw wachtwoord vraagt u op via de knop “Wachtwoord vergeten”.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik de ZW-Eigenrisicodragenverzekering los sluiten?

Heeft u 20 of minder werknemers?
Dan kunt u de ZW-Eigenrisicodragenverzekering alleen sluiten als u ook onze Ziekteverzuimverzekering No-Claim heeft of sluit.

Heeft u meer dan 20 werknemers?
Dan kunt u de ZW-Eigenrisicodragenverzekering alleen sluiten als u ook onze Ziekteverzuimverzekering No-Claim, Ziekteverzuimverzekering Stop-Loss of WGA-Eigen risicodragenverzekering heeft of sluit.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik de WGA-Eigen risicodragenverzekering los sluiten?
Heeft u 20 of minder werknemers?
Dan kunt u de WGA-Eigenrisicodragenverzekering alleen sluiten als u ook onze Ziekteverzuimverzekering No-Claim en ZW-Eigenrisicodragenverzekering heeft of sluit.

Heeft u meer dan 20 werknemers?
Dan kunt u de WGA-Eigenrisicodragenverzekering ook los sluiten. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik Aegon Dienstverlening voor Verzuim los afsluiten?
U kunt Aegon Dienstverlening voor Verzuim niet los afsluiten
U kunt Aegon Dienstverlening voor Verzuim alleen afsluiten in combinatie met onze Ziekteverzuimverzekering No-claim, ZW-Eigenrisicodragenverzekering en WGA-Eigenrisicodragenverzekering.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Voor welke Aegon-producten doe ik de ziek- en herstelmeldingen via het Werkgeversportaal?
U doet ziek- en herstelmeldingen via onze Werkgeversportaal voor alle verzekeringen in ons Gezond Werkplan
Onder ons Gezond Werkplan vallen Ziekteverzuim No-Claim, Ziekteverzuim Stop-Loss, ZW-Eigenrisicodragen, WGA-Eigenrisicodragen, WIA-excedent, IVA-Excedent, WGA-Excedent, WGA-Aanvulling, WIA-35min en WIA-Bodem.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Moet ik mijn werknemer ook bij de arbodienst ziek- en hersteld melden als ik de zieke werknemer heb gemeld via het Werkgeversportaal?

Is uw arbodienst bij ons bekend en heeft deze een aansluiting op ons Werkgeversportaal?
Dan gaan de ziek- en herstelmeldingen die u doet in ons Werkgeversportaal automatisch door naar uw arbodienst. En hoeft u uw werknemer maar één keer ziek en hersteld te melden.

Is uw arbodienst nog niet bij ons bekend of heeft deze nog geen aansluiting op ons Werkgeversportaal?
Dan geeft u uw zieke werknemer zowel aan uw arbodienst als aan ons door.

De volgende arbodiensten hebben nu een aansluiting op ons Werkgeversportaal:

  • ArboNed
  • Capability
  • Regiopoortwachters
  • MKBasics.nl
  • Zorg van de zaak

Krijg ik voor elk polisnummer inloggegevens voor het Werkgeversportaal?

Ons Werkgeversportaal werkt op klantniveau
U krijgt één set inloggegevens. Ook als u meerdere polisnummers van ons Gezond Werkplan heeft. De voorwaarde is wel dat al uw polisnummers onder hetzelfde klantnummer vallen.

Kan mijn adviseur voor mij de naverrekening van het Gezond Werkplan doen in het Werkgeversportaal?

U kunt uw adviseur op het Werkgeversportaal autoriseren om uw gegevens in te zien
Uw adviseur kan dan ook voor u de naverrekening doen. 
Als u uw adviseur niet autoriseert, bent u voor hem niet zichtbaar in het Werkgeverportaal. U kunt uw autorisatie altijd weer intrekken.
 
Staat uw vraag er niet tussen?