Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Pensioenklanten van Aegon staan centraal in nieuwe campagne

3 januari 2008

Elke gepensioneerde die vanaf eind september voor het eerst een pensioen via AEGON ontvangt, krijgt een boeket bloemen om dit bijzondere en feestelijke moment te vieren. Tot het einde van dit jaar voert AEGON een brede campagne om te laten zien dat bij AEGON de klant op de eerste plaats komt (en dat we groot en goed zijn in pensioenen). Een kwart van alle maandelijkse verzekeringspensioenen wordt door AEGON verstrekt.

Vanaf begin van de maand november zijn er reclames op TV te zien waarin klanten van AEGON centraal staan. Echte klanten, realistisch gefilmd. Zo’n dertig verschillende mensen die net met pensioen zijn gegaan kregen een boeket bloemen overhandigd door TV-coryfee Koos Postema. De komst van het boeket was vooraf door AEGON aangekondigd, de komst van Koos Postema echter niet. Aan vrijwel elke voordeur werd enthousiast gereageerd en Koos Postema binnen gevraagd. In de gesprekken die in de huiskamer ontstonden, vertelden de gepensioneerden Postema spontaan over hun arbeidzame leven en hun plannen voor de toekomst.

Uit deze gesprekken zijn er 12 geselecteerd die – stuk voor stuk samengevat in 40 seconden – de komende maanden in diverse reclameblokken te zien zijn.

De campagne zal niet alleen zichtbaar zijn op de televisie. Foto’s van de overhandiging van de boeketten worden gebruikt voor advertenties, billboards en abriposters. Naast het boeket bloemen ontvangen de klanten die met pensioen gaan ook de AEGON Pensioenkalender, een boekje vol praktische tips en nuttige informatie voor mensen die met pensioen gaan.

Met deze campagne wil AEGON laten zien dat de klant op de eerste plaats komt en dat we groot en goed zijn in pensioenen. Dat we betrokken zijn bij belangrijke momenten en veranderingen in het leven van de klant, zoals het moment dat iemand met pensioen gaat. AEGON wil dit echt, realistisch en met bewijsvoering communiceren. We tonen onze betrokkenheid door het sturen van een leuk maar bescheiden bloemetje. En laten dit zien aan een breed publiek met echte, realistische beelden. De campagne loopt van 1 november tot en met 11 december.

Voordat de uitreiking van de boeketten van start kon gaan heeft AEGON aan pensioenfondsen en werkgevers gevraagd of zij hieraan hun medewerking wilden verlenen. Een aantal heeft hierop om uiteenlopende redenen niet gereageerd, waardoor AEGON niet alle mensen aan wie een pensioenuitkering verstrekt wordt van een boeket bloemen kan voorzien tijdens deze campagne. Mochten er echter gepensioneerden zijn die alsnog een bloemetje van AEGON op prijs stellen, dan kunnen zij contact opnemen met AEGON via telefoonnummer: 070 344 8000. Het boeket bloemen en de AEGON Pensioenkalender zal dan alsnog bij hen bezorgd worden.