Klantenservice

De rekening-courant van uw pensioenregeling

Heeft u de pensioenregeling voor uw werknemers bij Aegon? Dan heeft u vast gemerkt dat u van ons geen factuur krijgt. U heeft namelijk een lopende rekening heeft bij Aegon: een rekening-courant. Hoe werkt een rekening-courant precies? Op deze pagina vindt u uitleg, filmpjes en veelgestelde vragen.

Naar Beheernet

Snel uw saldo inzien

U vindt uw rekening-courant in Beheernet. Daar ziet u 24 uur per dag welke boekingen er zijn gedaan. Bijna elke wijziging in uw pensioenregeling zorgt voor een boeking. Wanneer een negatief saldo ontstaat, verwachten we dat u dit voldoet. U krijgt geen factuur. Het is daarom belangrijk dat u regelmatig uw saldo checkt. Wilt u een overzicht van alle boekingen per maand? Met een paar klikken downloadt u een overzicht in Excel.

Een specificatie downloaden

Geeft u een wijziging door voor een werknemer in uw pensioenregeling? Bijna elke wijziging in de administratie zorgt voor een boeking in uw rekening-courant. Denk aan een dienstverlating, een nieuwe aanmelding, een parttimewijziging of een salariswijziging. Wilt u een specificatie met de boekingen per werknemer? Ook dat is met een paar klikken geregeld.

Veelgestelde vragen

De premies voor uw pensioenregeling boeken wij in een rekening-courant
Dit is een lopende rekening waarbij geen facturen horen. U kunt doorlopend het saldo zien via Mijn Aegon Zakelijk. U logt in via de groene knop rechtsbovenaan op www.aegon.nl/zakelijk. 
Heeft u nog geen account van Mijn Aegon Zakelijk? Vraag dan een activatielink aan via supportdesk@aegon.nl. Vermeld daarbij uw klantnummer, e-mailadres en mobiele nummer.

Wilt u weten wat het openstaande saldo is?
In Mijn Aegon Zakelijk gaat u naar Beheernet. Hier ziet u onder het tabblad ‘rekening-courant’ de stand van uw saldo. U maakt hier ook downloads van de boekingen. Wanneer een negatief saldo ontstaat, verwachten we dat u dit voldoet. Het is dus belangrijk dat u regelmatig het saldo bekijkt.
Verwacht u geen premiebetalingen op korte termijn?
Dan betalen wij uw positieve saldo graag aan u uit. Stuur ons via ons webformulier uw verzoek tot uitbetaling. We boeken het saldo over op het bankrekeningnummer waarvan wij de laatste premiebetaling ontvingen.

Wilt u het bedrag op een ander bankrekeningnummer ontvangen?
Upload dan via het webformulier ook een recent bankafschrift op naam van uw bedrijf.
 
De premie voor de nieuwe maand is al inbegrepen in het rekening-courantsaldo
Kreeg u een herinnering of aanmaning? Hierop staan alleen de bedragen die al langer dan een maand openstaan.