Belangrijke informatie laatste verhuizing van Aegon levensverzekeringen

De verhuizing van de laatste groep Aegon levensverzekeringen naar het administratiesysteem van a.s.r. komt steeds dichterbij. Op 22 november 2025 is het zo ver. Op 6 november ontvangen alle Aegon adviseurs daarom een mail waarin vermeld staat wat zij en hun klanten kunnen verwachten. Hieronder kunt u deze informatie teruglezen. 

Wat staat er vermeld in de brieven?

In de brief vinden klanten informatie over de producten en onze dienstverlening. Ook kan de klant altijd uw contactgegevens in de brief lezen. Daarnaast ontvangen zij ook een overzicht van de veranderingen die op hun product van toepassing zijn. Op deze manier hebben zij altijd een volledig overzicht. Alvast een aantal veranderingen op een rij:

  • De naam van het product verandert.
  • Het bankrekeningnummer verandert.
  • Het moment van premiebetaling kan veranderen.
  • Klanten met een beleggingsverzekering ontvangen twee jaaroverzichten. Een jaaroverzicht tot het moment van verhuizen en een jaaroverzicht tot 1 januari 2026.
  • Omzetting naar een pakket voor levensverzekeringen die bij a.s.r. niet op één verzekering kunnen worden geadministreerd.
  • Fondsaanbod te vinden op www.asr.nl/service/fondsen-koersen onder de categorie ‘Aegon’.

Omnummerbestanden staan voor u klaar op Cockpit

De omnummerbestanden staan zoals eerder aangegeven voor u klaar op Cockpit. Door de verhuizing moeten de polisnummers en POR-codes van de maatschappij worden omgenummerd in uw administratie.

Wat verandert er voor u bij hypotheekgebonden verzekeringen?

Vanuit Aegon bent u gewend aan één aanspreekpunt voor hypotheken en de bijbehorende levensverzekeringen. Bij a.s.r. werkt dit anders. Ook hier vormen de hypotheek en het bijverband twee producten met twee verschillende nummers. Het verschil is dat de hypotheek bij Stater wordt beheerd en de levensverzekering bij a.s.r. Leven. Dit betekent dat klanten de producten in verschillende portalen kunnen bekijken. De levensverzekering kunnen ze bekijken in het a.s.r. account en informatie over de hypotheek kunnen klanten bekijken in MijnHypotheek van Aegon.

Na de verhuizing kunt u met vragen over hypotheken terecht bij het Aegon / a.s.r. team. Voor vragen over levensverzekeringen neemt u contact op met a.s.r. Leven.

Vanaf 1 januari 2026 alleen Cockpit beschikbaar

Vanaf 1 januari 2026 is alleen Cockpit beschikbaar. AIP van Aegon sluit op 31 december, omdat alle levensverzekeringen dan zijn verhuisd naar a.s.r. Wilt u documenten bewaren die op AIP staan? Dan kunt u deze tot en met 31 december 2025 downloaden en opslaan in uw administratie. Gebruiken klanten MijnAegon? Dan kunnen zij vanaf 1 januari 2026 ook alleen inloggen in het a.s.r. account. Klanten zijn hierover geïnformeerd, zoals u in het bericht van 10 oktober op AIP kunt lezen.

Juridische fusie in 2026

U ziet de naam Aegon nog regelmatig in communicatie. De reden is dat de juridische entiteiten Aegon Levensverzekering N.V. en Aegon Spaarkas N.V. nog risicodrager zijn van de verzekeringen. Na de juridische fusie die volgens planning medio 2026 plaatsvindt, wordt dat ASR Levensverzekering N.V. U en klanten worden hierover vooraf geïnformeerd.

Image
Ouder stel kijkt samen op mobiel

Vragen?

We helpen u. U bereikt ons op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur. Op de service en contactpagina  kiest u de contactmogelijkheid die u prettig vindt.