Onze hulp bij geldzorgen

Het kan gebeuren dat uw klant moeite heeft om de hypotheek te betalen. Bijvoorbeeld omdat de maandelijkse vaste lasten stijgen, er tijdelijk minder inkomen is of door een financiële tegenvaller. Dan is het lastig rondkomen. Op deze pagina ziet u wat wij voor uw klant kunnen betekenen, dat varieert van betaalafspraken maken tot Service op Maat. Ons doel is daarbij woningbehoud. We beginnen altijd met het in contact komen met de klant en zijn/haar persoonlijke situatie bekijken. Nadat we die kennen en de wensen in beeld hebben, beoordelen we of de klant kunnen helpen. In veel situaties kunnen we meedenken en meehelpen.

Image
Moeder en dochter in de keuken

De klant...

heeft een betaalachterstand op de hypotheek

Ook als het financieel tegenzit, staan we voor onze klanten klaar. Samen met de klant gaan we op zoek naar een oplossing bij betalingsproblemen voor de lopende hypotheek. We komen graag zo snel mogelijk met de klant in contact. We willen voorkomen dat de problemen zich verder opstapelen. De klant bereikt ons op werkdagen van 8.30-17.30 uur op telefoonnummer 085-225 10 67. Ook via Mijn Aegon kan de klant laagdrempelig contact met ons opnemen.

maakt zich zorgen over de toekomstige betaling van de hypotheek

Zijn de totale lasten in de toekomst niet meer betaalbaar voor de klant? Dan kunnen we ook naar een duurzame oplossing kijken binnen de bestaande hypotheek. Bijvoorbeeld doordat de inkomsten lager worden door langdurige ziekte of arbeidsongeschiktheid.  Of is er een andere reden waardoor de klant de hypotheek niet meer kan betalen. Vraag de klant om contact op te nemen met team Service op Maat. Want goed inzicht in de financiën is het begin van de oplossing. De klant bereikt ons op werkdagen op telefoonnummer 085-225 10 67. Natuurlijk mag u ook contact met ons opnemen. Dan bekijken we samen hoe we de klant gaan benaderen.

Image
Regel het via Mijn Aegon

Informatievoorziening en de privacy van onze klanten

De privacy van onze klanten is erg belangrijk. We mogen betaalachterstanden en gemaakte betaalafspraken daarom niet met u delen. Niet via ons portaal en ook niet via de telefoon of chat. Zijn er aanpassingen in de hypotheek nodig? Dan neemt Service op Maat tijdelijk de hypotheek in beheer. Zij verzorgen de hypotheekaanpassingen samen met de klant. Natuurlijk krijgt u daarna weer het klantbeheer over die hypotheek. U ziet dan de nieuwe hypotheek in AIP. Dit voorkomt dat de klant kosten moet maken en daar geen geld voor heeft. Alleen in uitzonderlijke situaties met dreigende betaalproblemen bieden wij deze Service op Maat aan onze bestaande klanten aan.

Downloads

Flyer voor klanten

Veelgestelde vragen

Wij proberen het opnieuw 
De incasso vindt altijd op of rond de eerste van de maand plaats. Is de incasso niet gelukt? Dan ontvangt de klant van ons een brief waarin we aangeven dat we het nog eens proberen. Dat doen we rond de 15e van de maand. Lukt dat niet? Dan vragen we uw klant om zelf de hypotheekbetaling naar ons over te maken.  
 
Via Mijn Aegon kan de klant een openstaande rekening direct via iDeal betalen 
Onder 'Betalingen' ziet de klant een overzicht van zijn hypotheekbetalingen. Hier kan de klant een openstaande nota gemakkelijk betalen.  

Mist de klant vaker betalingen? Kijk op onze pagina ‘Hulp bij geldzorgen’ hoe we de klant kunnen helpen.

We incasseren op of rond de eerste werkdag van de maand de hypotheeklasten 
Dit doen we via automatische incasso. De klant betaalt altijd per maand en achteraf. Het is alleen mogelijk om per maand en via automatische incasso te betalen.  
​ 
De betaaldatum staat vast 
Deze kunnen we niet voor de klant aanpassen.  
 
De klant kan deze informatie vinden op onze website: Zorgen over de betaling van je hypotheek?

Hier kan de klant alles nog eens rustig doorlezen. Ook onze contactgegevens zijn op deze pagina terug te vinden.