Wat je van ons kunt verwachten

Je kunt ervan op aan dat we je verzekering up to date houden. Dat houdt in dat jouw product altijd voldoet aan wet- en regelgeving. Zodra daarin iets verandert, hoor je dat van ons. Sowieso ontvang je jaarlijks een overzicht van de verzekering die je bij ons hebt afgesloten. Daarbij zit ook informatie over mogelijke aanpassingen van je premie en voorwaarden. Het is belangrijk dat je dan zelf checkt of de verzekering nog past bij jouw situatie. Je adviseur kan je hierbij helpen.

Meer weten over onze dienstverlening bij een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV)? Lees hieronder wat je van ons kunt verwachten.

Image
Aegon Cappital

Wist je dat....

  • We jou helpen bij het fysiek, mentaal én financieel fit blijven? Je hebt bij ons de keuze uit verschillende preventiediensten en twee ervan bieden we gratis aan: coaching en het meten van je ondernemersgeluk. 
  • Je eens per jaar gebruik kan maken van het optierecht (ook wel ‘verhogingsrecht’ genoemd) bij je AOV? Daarmee kun je de verzekerde som met maximaal 10% verhogen. En wordt je AOV te duur? Dan kun je altijd je risicoprofiel aanpassen. Denk hierbij aan je verzekerde som, eigenrisicotermijn en de uitkeringsduur. Overleg dit soort ideeën ook met je adviseur.
  • Je jouw AOV altijd kan combineren met een schenkkring? Oók als je de eerste twee jaar niet hebt meeverzekerd.
  • Re-integreren bij arbeidsongeschiktheid is bij ons altijd maatwerk. Samen met je casemanager overleg je wat voor jou de beste weg is naar duurzame inzetbaarheid.

En natuurlijk is wat je hierboven leest maar een kleine greep uit wat we voor onze klanten doen.

Waar kan je op rekenen als je een verzoek hebt? 

Heb je een vraag over je verzekering? Je kunt met alle vragen en verzoeken terecht bij je adviseur. Die doet er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Hij kent je persoonlijke omstandigheden ook het beste. Wist je trouwens dat je je persoonlijke- en polisgegevens op Mijn Aegon kunt inzien? Hier staan altijd de meest actuele gegevens. Uiteraard kan je ook bij ons terecht. We doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk een antwoord op je vraag te geven. 

Als je ons belt...

...kan vaak een van onze medewerkers je vraag direct beantwoorden. We staan in elk geval telefonisch voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. 

Als je ons op een andere manier bereikt...

...zoals via de mail of door het stellen van een vraag via het webformulier: bekijk op deze pagina hoe je ons bereikt op een manier die bij je past.

Image
Horloge verzekeren? Regel het gemakkelijk en snel online.

Mijn Aegon: 24/7 toegang tot jouw persoonlijke omgeving

Ook bij ons kun je van alles zelf online regelen: mét Mijn Aegon. Daarmee heb je 24/7 toegang tot jouw persoonlijke digitale omgeving. Je kunt hier:

  • Je verzekering(en) bekijken.
  • Direct je bijbehorende polisvoorwaarden en dekking inzien.
  • Heb je een adviseur? Dan is hij of zij je eerste aanspreekpunt, omdat ‘ie jou kent én de mogelijkheden van de verzekering. De combinatie van die twee bepalen namelijk wat in jouw situatie het beste is.
Inloggen Mijn Aegon

We luisteren naar jou 

Zo hebben we verschillende klantonderzoeken. We meten regelmatig hoe klanten onze dienstverlening ervaren. En we gebruiken input van klanten voordat we onze producten aanpassen. En een klacht? Die zien we als een kans om te verbeteren.

Wat verwachten we van jou? 

Het is belangrijk dat de dekking van je verzekering past bij je situatie. Verandert er iets in je persoonlijke situatie? Denk hierbij bijvoorbeeld aan je inkomen, de inhoud van je werk, de verhouding tussen uitvoerend werk versus leidinggeven? Geef dit dan na overleg met je adviseur op tijd aan ons door. Zo blijft je verzekering goed bij je situatie passen. Ben je arbeidsongeschikt? Meld dit dan direct bij ons. Ondernemen is natuurlijk het liefste dat je doet. Dus wil je arbeidsongeschiktheid voorkomen. Ook daar kunnen we je bij helpen, met onze slimme preventiediensten. En het mooie is: de rekening voor deze extra diensten gaat gewoon naar ons. Handig!

Wat als we niet aan je verwachting voldoen? 

Elke dag opnieuw doen we ons uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar we blijven mensen, dus ook wij kunnen fouten maken. Is er iets gebeurd waar je niet blij mee bent? Laat het ons dan weten, dan zoeken we samen naar een oplossing. Je kunt bijvoorbeeld een klacht indienen.

Hoe we de premie incasseren

Betaal je via automatische incasso?

We incasseren de premie rond de 1e of 16e van de maand. Dit doen we vanaf rekeningnummer NL56ABNA0511544669.

Betaal je via acceptgiro?

Dan ontvang je vanaf juni 2023 alleen een factuur per post, dus zonder de acceptgiro. In deze factuur staan alle gegevens die nodig zijn om de betaling te doen. Helaas is het niet mogelijk facturen digitaal toe te sturen.

Je kunt deze betaalwijze ook aanpassen naar automatische incasso. Dan schrijven we het bedrag automatisch af van jouw rekening. Wil je de betaalwijze omzetten naar automatische incasso? Mail dan naar betalingen@aegon.nl en vermeld hierbij je polisnummer.

Moeite om je rekening te betalen?

Heb je een AOV en een betaalachterstand? Of kun je je AOV tijdelijk niet betalen? Pas ‘m dan aan. Overleg met je adviseur hoe we je financiële zorgen kunnen verlichten. Een beperktere dekking is altijd beter dan helemaal geen dekking. Ook kunnen we kijken of we je een betalingsregeling kunnen aanbieden, als het een keer niet lukt om je premie op tijd te betalen. Telefonisch bereik je ons via 058 – 2443700. Mailen kan natuurlijk ook.

Krijg weer grip op je geld als het even tegenzit 

We merken allemaal dat alles duurder wordt. Verwacht jij dat je het de komende periode financieel niet voor elkaar kunt boksen? Bijvoorbeeld omdat je je verzekering niet kan betalen? Neem dan contact op met je adviseur.

Vind je erover praten nog een te grote stap? Kijk dan eens op Geldfit Zakelijk waar je ervaringen van anderen leest. En tips krijgt om grip op je geld te krijgen. Hier kun je anoniem en gratis een online test doen. Je ontvangt dan binnen 2 minuten een persoonlijk advies. Ook krijg je een overzicht van organisaties in de buurt die je verder kunnen helpen. Wil je liever iemand die met je meedenkt? Je kunt met Geldfit ook bellen via 0800 - 8115 of chatten voor persoonlijk advies. 

 

Usabilla Feedback