Inkomen Collectief
Arbeidsongeschiktheid door het coronavirus is gedekt in de verzuimverzekeringen van Aegon. Ook als dit het gevolg is van aanwezigheid in een gebied waarvoor de overheid een negatief reisadvies heeft afgegeven. Aegon heeft een algemene uitsluiting: er is geen recht op uitkering bij arbeidsongeschiktheid als deze is ontstaan, bevorderd of erger is geworden door opzet of grove schuld. We beoordelen per situatie of dit zo is.
U moet eerst uw werknemer toevoegen
U doet dit door te klikken op de knop ‘Werknemer toevoegen’. Nadat u alle gegevens heeft ingevuld en opgeslagen, kunt u de werknemer ziek melden.

Heeft de medewerker een contract voor bepaalde tijd?
Dan moet u eerst de datum uit dienst invoeren. Zodra deze datum verstreken is, vindt u de werknemers onder het tabblad 'Werknemers uit dienst'.

 
U autoriseert zelf uw adviseur voor het werkgeversportaal
Dit doet u in het werkgeversportaal. U en uw adviseur kunnen dan allebei werknemermutaties en ziek- en hersteldmeldingen doen. Wisselt u van adviseur? Dan vervalt automatisch de autorisatie van uw oude adviseur. U moet zelf uw nieuwe adviseur autoriseren. U kunt de autorisatie ook altijd weer intrekken.
Aegon kan u helpen met al uw vragen over de te zetten stappen bij een zieke werknemer
Aegon helpt ook bij de inzet van bijvoorbeeld een 2e spoor traject, mediation, burn out coaching en nog veel meer.
 
In verband met een premieachterstand op je verzekering hebben wij een incassobureau ingeschakeld. Voor inhoudelijke vragen kun je ons bellen op 058 244 37 00. Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 bereikbaar.
 
AOV
De arbeidsongeschiktheidsverzekering van Aegon keert uit als er sprake is van arbeidsongeschiktheid zoals beschreven staat in de polisvoorwaarden. Ook restverschijnselen moeten vallen onder deze definitie om recht op uitkering te geven.
Bij de Aegon AOV kunt u kiezen uit vier varianten
Iedere variant geeft aan voor welke aandoeningen u verzekerd bent:
  • Ongevallen. U bent alleen verzekerd tegen ongevallen.
  • Ongevallen en ernstige aandoeningen. Onder ernstige aandoeningen vallen kanker en hart- en vaatziekten.
  • Ongevallen en aandoeningen exclusief psychische aandoeningen.
  • Ongevallen en aandoeningen inclusief psychische aandoeningen.
De vuistregel is: hoe meer aandoeningen u verzekert, hoe hoger de AOV-premie wordt.
Meld je arbeidsongeschikt bij ons, dan beoordelen wij of je recht hebt op een uitkering
Meld hier dat je arbeidsongeschikt bent. Je krijgt niet alleen een uitkering: Wij helpen je ook om zo snel mogelijk weer te gaan werken. Je vaste casemanager begeleidt je in dit proces. In de brochure: 'Arbeidsongeschikt. En nu?' staat precies wat je van ons mag verwachten als je je arbeidsongeschikt meldt.
Nee, de Aegon AOV verplicht je niet om een ander beroep te kiezen als je arbeidsongeschikt wordt of bent.
In verband met een premieachterstand op je verzekering hebben wij een incassobureau ingeschakeld. Voor inhoudelijke vragen kun je ons bellen op 058 244 37 00. Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 bereikbaar.
 
Pensioen
U vindt de definitie van de franchise van uw pensioenregeling in het pensioenreglement
Op www.aegon.nl/zakelijk kunt u via de groene knop rechtsboven inloggen. Heeft u nog geen account van Mijn Aegon Zakelijk? Vraag dan een activatielink aan via supportdesk@aegon.nl.
Vermeld daarbij uw klantnummer, e-mailadres en mobiele nummer. Achter inlog vindt u uw pensioenreglement. Hierin leest u de exacte definitie van de franchise van uw pensioenregeling. 

Franchise op de website van het bedrijfstakpensioenfonds  
Volgt uw pensioenregeling een bedrijfstakpensioenfonds? Kijk dan op hun website. De meeste pensioenfondsen tonen de nieuwe franchise rond de jaarwisseling. 
 
Beheernet is vervangen door Mijn Aegon Zakelijk
U kunt voortaan inloggen via Mijn Aegon Zakelijk. Op die manier zijn uw gegevens nóg beter beveiligd. Heeft u nog geen account van Mijn Aegon Zakelijk? Vraag dan een activatielink aan via supportdesk@aegon.nl. Vermeld daarbij uw klantnummer, e-mailadres en mobiele telefoonnummer. 
De premie voor de nieuwe maand is al inbegrepen in het rekening-courantsaldo
Kreeg u een herinnering of aanmaning? Hierop staan alleen de bedragen die al langer dan een maand openstaan.
Verwacht u geen premiebetalingen op korte termijn?
Dan betalen wij uw positieve saldo graag aan u uit. Stuur ons via ons webformulier uw verzoek tot uitbetaling. We boeken het saldo over op het bankrekeningnummer waarvan wij de laatste premiebetaling ontvingen.

Wilt u het bedrag op een ander bankrekeningnummer ontvangen?
Upload dan via het webformulier ook een recent bankafschrift op naam van uw bedrijf.
 
Vermogensbeheer

Veelgestelde vragen

Snel naar Fondsen en Koersen

U ziet op uw polisblad of in Mijn Aegon in welk fonds of welke fondsen u belegt
De meest actuele fonds- en koersinformatie vindt u op onze site op de pagina Fondsen en Koersen.

We helpen je graag verder via één van de mogelijkheden hiernaast

Stel je vraag aan een van onze medewerkers. Vaak kunnen zij je vraag direct beantwoorden. We staan voor je klaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur.

E-mail

  • Stel direct uw vraag aan de juiste afdeling
  • Binnen enkele dagen een reactie
Stuur een e-mail

Telefonisch contact

  • Via een gesproken menu verbinden we je door met de juiste afdeling
  • Iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur bereikbaar
Toon het telefoonnummer

Vrijblijvend persoonlijk advies van uw adviseur

Uw adviseur kan u persoonlijk en professioneel financieel advies geven, passend bij uw situatie. Vind een adviseur bij u in de buurt.

Vind een onafhankelijk adviseur

Inloggen op portalen en mutaties doorvoeren

Aegon heeft verschillende beveiligde portalen waarbinnen Aegon met zakelijke relaties samenwerkt. Hier kunt u inloggen op de verschillende omgevingen.

Log in op een van onze portalen

Inkomensverzekeringen

Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor Zelfstandig Ondernemers: 070 344 5218 (ma t/m vr 8.30 – 17.30)

Collectieve Inkomensverzekeringen voor Werkgevers en werknemers: o.a. Ziekteverzuim en WIA 070 344 5223 (ma t/m vr 8.30 – 17.30)

 

Collectief pensioen

Voor werkgevers en adviseurs: 070 344 4320 (ma t/m vr 8.30 – 17.30)

Voor (oud)werknemers: 088 344 1234 (ma t/m vr 8.30 – 17.30)

Inkomensverzekeringen

Collectieve Inkomensverzekeringen voor Werkgevers en werknemers:
Voor vragen over de naverrekening, het werkgeversportaal, en vragen over het Aegon Gezond Werkplan, Ziekteverzuim en WIA:
070 344 5223 (ma t/m vr 8.30 uur – 17.30 uur)

Individuele Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen:
Voor vragen van Zelfstandig ondernemers over de eigen AOV:
070 344 5218 (ma t/m vr 8.30 uur – 17.30 uur)

Pensioen

Werkgevers en adviseurs met vragen over de pensioenregeling:
070 344 4320 (ma t/m vr 8.30 uur – 17.30 uur)

Werknemers of deelnemers met vragen over pensioen via de werkgever: 088 344 1234 (ma t/m vr 8.30 uur – 17.30 uur)

Collectieve inkomensverzekeringen

Stuur een e-mail

 

Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen

Stuur een e-mail

Image
Aegon partners

Ons team

De collega's van Aegon klantenservice staan van maandag tot en met vrijdag voor je klaar. Ze helpen je via e-mail en telefoon. We mogen in verband met privacyregelgeving alleen de persoon op wiens naam een contract staat helpen.

Wil je Aegon bezoeken?

Adressen en routes naar Aegon kantoren.