Informatiepagina Vertraging of afbreking

Heeft uw klant de reis eerder moeten afbreken vanwege het overlijden van een familielid? Of had uw klant vertraging op de heenreis? Dat is natuurlijk vervelend! Als de gebeurtenis is gedekt op deze verzekering, kan uw klant in aanmerking komen voor een vergoeding.

Wilt uw klant de reis annuleren vanwege corona? Bekijk dan voor meer informatie onze coronapagina .

Goed om te weten:

  • Bij de basisdekking is uw klant niet standaard verzekerd voor het annuleren van de reis. Dit is een optionele dekking. Annulering is bij de allriskdekking standaard meeverzekerd. Op het polisblad staat welke dekking(en) u meeverzekerd heeft.
  • Annulering is alleen verzekerd voor reizen die maximaal zeven dagen voor de ingangsdatum van de verzekering of aanvullende dekking Annulering (bij de basisdekking) zijn geboekt.
  • Moet uw klant tijdens de reis onverwachts terugkeren naar Nederland? Neem dan contact op met Aegon Schade Service om dit te melden. Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer +31 88 344 00 00. Wij zijn dag en nacht bereikbaar.

Bekijk ook de polisvoorwaarden en het polisblad voor de dekking. 

Benodigde documenten:

Voeg de volgende documenten toe aan de schademelding:

  • Boekingsnota.
  • Specificatie van de vergoeding door vervoerder bij vertraging op de heenreis.

Wij kunnen om aanvullende informatie vragen.

Later documenten toevoegen

Wilt u documenten toevoegen aan een bestaande schademelding?

  1. Ga naar de betreffende claim in AIP.
  2. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u vervolgens op 'Toevoegen communicatie met bijlage(n)'
Direct schade melden: zo eenvoudig is het!
  1. Log in op AIP.
  2. Klik op het tabblad Schade linksonder op "Claimen".
  3. Selecteer de juiste relatie.
  4. Kies vervolgens de polis waarop u de schade wil melden.
  5. Voeg de benodigde documenten toe.

Veelgestelde vraag