Afhandeling dossier vóór verwerkingspauze? Regel het op tijd!

We werken hard aan de geplande verhuizing van het laatste deel (eenderde) van de Aegon-hypotheekportefeuille. Dit raakt zowel onze acceptatie- als beheerprocessen. Deze keer gaan we ook alle lopende aanvragen en openstaande beheerverzoeken verhuizen van de Aegon-systemen naar het Stater-systeem.

We willen dit samen met u goed voorbereiden zodat de verhuizing zo soepel mogelijk verloopt. Daarom lassen we voor alle nog niet-verhuisde hypotheken, alle openstaande aanvragen en beheerverzoeken weer een verwerkingspauze in. In die pauzeperiode handelen we zoveel mogelijk dossiers af vóór de verhuisdatum.

Image
banner verhuizing

Zoveel mogelijk klantdossiers tijdig afhandelen

We willen zoveel mogelijk dossiers compleet krijgen en afronden tot en met bindend aanbod voordat de verwerkingspauze ingaat. Helpt u mee? U ontvangt begin september meer informatie van ons over de vervolgstappen voor niet-complete dossiers.   

Goed om te weten

De verwerking van uw dossiers garanderen we alleen als wij het volledige verzoek, dus inclusief alle benodigde documenten, in één keer kunnen beoordelen. Voldoet uw verzoek aan deze vereisten? En stuurt u het verzoek vóór de genoemde data en tijdstippen in? Dan handelen wij uw verzoek vóór de verwerkingspauze af.

Acceptatie

Verwerkingspauze zaterdag 29 september t/m 12 oktober 2025
Werkstroom
Uiterlijke inleverdatum
Garantiedatum verwerking dossier vóór 29 september

Dossier compleet

5 september, 18.00 uur

Bindend aanbod

Passeren t/m 20 oktober

Notaris regelt via ECH met Aegon

Getekend bindend aanbod retour bij Aegon

Beheer

Verwerkingspauze 22 september t/m 12 oktober 2025
Werkstroom
Uiterlijke inleverdatum
Garantiedatum verwerking vóór 22 september

OHA: Renteaanbod explain (aanvraag + compleet dossier)

31 augustus 2025

Renteaanbod

OHA: Renteaanbod standaard leennormen

31 augustus 2025

Renteaanbod

OHA: Bindend aanbod standaard leennormen

31 augustus 2025

Bindend aanbod 

OHA: Bindend aanbod explain

31 augustus 2025

Bindend aanbod

Omzetten hypotheekvorm

31 augustus 2025

Bindend aanbod

Extra aflossen

21 september 2025

Betaling klant vóór 24 september

Bouwdepot verlenging / wijziging

21 september 2025

-

Overige wijzigingsverzoeken

31 augustus 2025

-

Informatie voor notarissen

Passeren:

Passeringen tot en met 3 oktober gaan via ECH. We hebben de benodigde stukken van de notaris uiterlijk donderdag 25 september, 23:59 uur nodig. Dan kunnen we nog op tijd een definitieve afrekening verstrekken en het geld overmaken. Voor passeringen tussen 6 en 20 oktober geldt een noodproces. Die details delen we begin september. Goed om te weten voor u: voor het overmaken, hebben we een getekend bindend aanbod nodig. Zorgt u ervoor dat dit tijdig binnen is? 

Heeft uw klant een depot en gaat hij passeren tussen 15 september en 20 oktober? Dan mag de klant vooraf de notaris vragen de facturen uit te laten betalen bij aktepassering.  

Aflossing (opvragen aflosnota) van een bestaande hypotheek:

We garanderen een aflosnota als de passeerdatum voor 17 oktober is. We gaan er dan vanuit dat de notaris 15 werkdagen voor de passeerdatum een aflosnota aanvraagt.   

Is het bezoek bij de notaris vanaf 17 oktober? En is de aflosnota nog niet aangevraagd? Dan vragen wij de notaris op maandag 13 oktober contact op te nemen met de notarisdesk bij Stater.  

Informatie voor klanten

We informeren klanten op een later moment dat zij rond de verhuizing tijdelijk geen wijzigingen kunnen doorgeven.  

Goed om te weten

Hypotheekaanvragen en beheerverzoeken voor nieuwe Aegon-klanten (leningnummer begint vanaf 7.5.) kennen geen verwerkingspauze. Deze gaan namelijk al via het Stater-systeem.

De Aegon-hypotheek blijft na de verhuizing naar het administratiesysteem van Stater nog steeds een Aegon-hypotheek. De naamswijziging naar a.s.r. gebeurt in 2026.

Door de verwerkingspauze kan het langer duren voordat we uw verzoek hebben verwerkt. We streven ernaar dat we zo snel mogelijk weer op de verwerkingstijden zitten die u van ons gewend bent. We houden u op de hoogte via mail. Zie ook de verwerkingstijdenpagina.

Houd er rekening mee dat genoemde data van de verwerkingspauze uitgaan van de geplande verhuisdatum. Deze kan nog veranderen.

Voor bankspaarrekeningen deelden we eerder informatie over de verwerkingspauze. Meer weten? Lees dit bericht met alle details. 

Ook het leven-bedrijf kent een verwerkingspauze. Informatie over gekoppelde levensverzekeringen aan een Aegon-hypotheek, heeft u van a.s.r. Leven gekregen.

Een verhuizing kost tijd 

We staan voor u klaar en gaan ervoor om de afgegeven garanties op verwerking te behalen. Helpt u ons mee door rekening te houden met de genoemde inleverdata? Dan zorgen we samen voor een succesvolle verhuizing! De verwerking starten we vanaf maandag 13 oktober weer op. 

Vragen?

We helpen graag. Bekijk Aegon Hypotheken naar a.s.r. of neem contact op met uw relatiemanager.