Migratie van Aegon levensverzekeringen naar a.s.r.
Tussen half augustus en september 2025 wordt de tweede groep Aegon-klanten geïnformeerd over de verhuizing van hun Aegon levensverzekering naar het systeem waarin a.s.r. haar levensverzekeringen administreert. Via de mail hebben wij u inmiddels geïnformeerd van de (globale) planning, de communicatie richting uw klanten en wat u kunt verwachten in 2025. Hieronder vindt u een samenvatting van deze mail.
Tot de verhuizing vindt u klant- en polisinformatie in AIP zoals u gewend bent. Na de verhuizing van een product is de informatie in te zien in Cockpit, het a.s.r. intermediair portaal.
Migratie november 2025: wat communiceren wij naar u en uw klanten?
- Augustus / september 2025 – Vooraankondiging naar uw klanten: Boodschap van de mailing is de aankondiging van de verhuizing in november 2025. Daarnaast verandert ons bankrekeningnummer na de verhuizing. En de dag waarop de premie wordt afgeschreven, kan anders zijn dan de klant gewend is. Hier ziet u een voorbeeldbrief
- November / december 2025 – Brief naar uw klanten over de veranderingen na de verhuizing: Boodschap van de brief is wat de verhuizing inhoudt en wat er verandert voor (het product van) de klant. Bij deze brief ontvangt uw klant een overzicht van alle veranderingen.
Dit blijft hetzelfde voor uw klant
De premie blijft hetzelfde
Betalen uw klanten nog premie? De premie die zij bij Aegon betalen, verandert niet.
De polis en voorwaarden blijven geldig
Uw klanten houden de polis en voorwaarden van Aegon. Van de zaken die wel wijzigen, ontvangen zij na de verhuizing nog een brief.
Dit verandert er voor uw klant
Het moment van de premiebetaling kan veranderen
Aegon schrijft de premie af op een vaste datum in de maand. a.s.r. schrijft de premie af op de ingangsdatum van de verzekering. Bijvoorbeeld: is de ingangsdatum van de verzekering 10 januari? Dan schrijft a.s.r. de premie telkens op de 10e van de maand af.
Het bankrekeningnummer verandert
We informeren uw klanten vooraf, omdat het bankrekeningnummer en incassantnummer veranderen. Klanten zien dit terug op de (digitale) afschriften als zij Aegon hebben gemachtigd voor een automatische incasso. Maakt de klant zelf de premie over? Dan vragen we de klant na de verhuizing de premie over te maken naar het nieuwe bankrekeningnummer op naam van Aegon. Op dit moment hoeven klanten nog niets te doen.
Bovenstaande veranderingen gelden voor alle premiebetalende klanten met een Aegon levensverzekering of Aegon spaarkasovereenkomst. Na iedere verhuizing ontvangt elke klant nog een brief met daarbij de specifieke wijzigingen per product(en).
Goed om te weten
De levensverzekeringen van Aegon blijven juridisch tot in 2026 onder Aegon Levensverzekering N.V. of Aegon Spaarkas N.V. vallen. Ze gaan in 2025 alleen over naar het administratiesysteem van a.s.r. Hiervoor is een verwerkersovereenkomst gesloten. Dit betekent dat de juridische gegevens van Aegon nog worden vermeld en de premie ook nog naar een bankrekeningnummer van Aegon wordt overgemaakt. Wel ontvangen klanten na migratie alle communicatie vanuit a.s.r.
Heeft u vragen?
Bel ons gerust. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.30 uur. Ons telefoonnummer is (058) 244 33 55. Wilt u liever chatten? Log dan in via AIP. Wij helpen u graag verder.