Zakelijk blog

Hoe je snel arbeidsongeschiktheid aan ons doorgeeft

Image
Inloggen in Mijn Aegon
Author Image

Redactie | Aegon Zakelijk

21 September 2022 15:06

Soms wordt arbeidsongeschiktheid te laat gemeld. Bijvoorbeeld als je met klachten blijft doorwerken. Of als je denkt dat ze vanzelf verdwijnen binnen de eigen risicotermijn. Of wanneer je denkt dat het niet meteen hoeft bij een lang eigen risicotermijn. Dit zijn veel voorkomende misverstanden. Meld je arbeidsongeschiktheid daarom zo snel mogelijk bij ons. Dat gaat nu heel makkelijk!

 

Makkelijk en snel melden via aegon.nl
Arbeidsongeschiktheid brengt al snel onzekerheid met zich mee: Hoe vang je lopende opdrachten op? Hoe verloopt je herstel? Maar ook, hoe vang je een verlies aan inkomen op? En omdat jij dan al genoeg aan je hoofd hebt, willen we je graag ontzien! Daarom geef je leuke en minder leuke veranderingen in je leven nu snel en makkelijk aan ons door.

Na ontvangst van jouw melding neemt je casemanager telefonisch contact op om de vervolgstappen te bespreken. Zo heb je snel duidelijkheid over het recht op een uitkering of hulp bij re-integratie. 

 

Zwangerschaps- en bevallingsverlofuitkering regelen

Ben je zwanger? Dan zit je natuurlijk op een roze of misschien wel blauwe wolk. En wil je zoveel mogelijk genieten van je kleintje en je zwangerschap. Maar er komt veel op je af, zowel privé als zakelijk. Want hoe moet het nu bijvoorbeeld verder met je werk? En heb je wel voldoende inkomen? Je hebt waarschijnlijk recht op een zwangerschaps- en bevallingsverlofuitkering. Meld je zwangerschap daarom bij ons. Lever een aantal gegevens aan zoals de uitgerekende datum, samen met een verklaring van de verloskundigenpraktijk. Goed om te weten: deze verklaring mag niet eerder dan bij 20 weken zwangerschap zijn afgegeven.
 

Ook nieuwe belemmeringen geef je online door

Ben je (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt en heb je een nieuw gezondheidsprobleem waardoor je arbeidsongeschiktheid toeneemt? Meld een nieuwe belemmering dan bij ons. Je vult je dossiernummer in, een aantal persoonsgegevens en de nieuwe klacht(en). Jouw bericht komt gelijk bij je persoonlijke casemanager terecht. Wel zo prettig. Je casemanager neemt dan zo snel mogelijk contact op om de nieuwe situatie telefonisch te bespreken.

 

Meer weten over de meldingstermijn?

Kijk dan in de polisvoorwaarden (rechts op de pagina in het donkerblauwe blokje ‘Documenten’). Het beste is om je arbeidsongeschiktheid direct te melden. Wat daarna gebeurt? Lees hoe we je ondersteunen om het werk weer op te pakken.