Belangrijke informatie over de verhuizing van Aegon levensverzekeringen
De verhuizing van de eerste groep Aegon levensverzekeringen naar het administratiesysteem van a.s.r. komt steeds dichterbij. Op 17 mei 2025 is het zo ver. Op 7 mei ontvingen intermediairs met een Aegon levensverzekering daarom een mail waarin stond vermeld wat u en uw klanten kunnen verwachten. Hieronder leest u deze informatie terug.
Wat communiceren wij naar klant(en) en wanneer?
Vanaf 22 mei tot en met eind juni 2025 ontvangen alle klanten van wie hun levensverzekering of spaarkasovereenkomst is verhuisd een brief over de veranderingen. Deze brieven versturen wij gefaseerd. De specifieke brieven zijn terug te vinden in AIP op het moment dat wij deze verzenden. Zo is altijd duidelijk wat er is gecommuniceerd op het moment dat klanten contact opnemen.
Wat staat er vermeld in de brieven?
In de brief vindt de klant informatie over zijn producten en onze dienstverlening. Ook kan de klant altijd de contactgegevens van de betreffende intermediair in de brief lezen. Daarnaast ontvangen zij ook een overzicht van de veranderingen die op hun product van toepassing zijn. Op deze manier hebben zij altijd een volledig overzicht. Alvast een aantal veranderingen op een rij:
- De naam van het product verandert
- Het bankrekeningnummer verandert
- Het moment van premiebetaling kan veranderen
- In het bijzondere overgangsjaar verstrekken wij in juni voor beleggingsverzekeringen ook een afsluitend overzicht vanuit de administratie van Aegon
- Omzetting naar een pakket voor traditionele spaarkassen en hybride beleggingsverzekeringen die bij a.s.r. niet op één verzekering kunnen worden geadministreerd
- Fondsaanbod te vinden op www.asr.nl/service/fondsen-koersen onder de categorie 'Aegon'
Omnummerbestanden staan voor u klaar op Cockpit De omnummerbestanden staan nu klaar op Cockpit. Door de verhuizing moeten de polisnummers en POR-codes van de maatschappij worden omgenummerd in uw administratie.
Wat verandert er voor u bij hypotheekgebonden verzekeringen? Vanuit Aegon zijn intermediairs gewend aan één aanspreekpunt voor hypotheken en de bijbehorende levensverzekeringen. Bij a.s.r. werkt dit anders. Ook hier vormen de hypotheek en het bijverband twee producten met twee verschillende nummers. Het verschil is dat de hypotheek bij Stater wordt beheerd en de levensverzekering bij a.s.r. Leven. Na de verhuizing kunnen intermediairs met vragen over hypotheken terecht bij het Aegon / a.s.r. team. Voor vragen over levensverzekeringen kan contact worden opgenomen met a.s.r. Leven.
Omnummerbestanden staan voor u klaar op Cockpit
De omnummerbestanden staan nu klaar op Cockpit. Door de verhuizing moeten de polisnummers en POR-codes van de maatschappij worden omgenummerd in uw administratie.
Wat verandert er voor u bij hypotheekgebonden verzekeringen?
Vanuit Aegon zijn intermediairs gewend aan één aanspreekpunt voor hypotheken en de bijbehorende levensverzekeringen. Bij a.s.r. werkt dit anders. Ook hier vormen de hypotheek en het bijverband twee producten met twee verschillende nummers. Het verschil is dat de hypotheek bij Stater wordt beheerd en de levensverzekering bij a.s.r. Leven. Na de verhuizing kunnen intermediairs met vragen over hypotheken terecht bij het Aegon / a.s.r. team. Voor vragen over levensverzekeringen kan contact worden opgenomen met a.s.r. Leven.
Wat volgt er nog meer?
Dit is de eerste groep levensverzekeringen die we verhuizen naar het administratiesysteem van a.s.r. Later volgt nog een aantal verhuizingen. U wordt hierover op tijd geïnformeerd. Daarnaast kan het zijn dat u de naam Aegon nog regelmatig ziet in communicatie. De reden is dat de levensverzekeringen van Aegon juridisch nog onder Aegon Levensverzekering N.V. of Aegon Spaarkas N.V. blijven vallen. Als de juridische fusie gaat gebeuren, dan informeren wij klanten hierover. Waarschijnlijk is dit in de loop van 2026.