Contactinformatie

Algemeen

Veelgestelde vragen

Er zijn meerdere gebruikersrechten
Afhankelijk van uw kantoorrechten kunt u, als beheerder, gebruikersrechten toekennen aan uw collega’s. U kunt als beheerder aan een gebruiker dezelfde rechten toekennen als de rechten die u heeft. U kunt de gebruikersrechten van een collega wijzigen bij 'gebruikersbeheer'. 

Welke gebruikersrechten zijn er voor het Aegon Intermediair Portaal en kan de beheerder deze veranderen?

Onderstaande rechten kunnen worden toegekend

  • Beleggingsobjecten
  • Betaalrekeningen
  • Consumptief Krediet
  • Elektronisch Geld
  • Hypothecair Krediet
  • Inkomensvezekering
  • Pensioenverzekering
  • Premiepensioenverderingen
  • Schadeverzekeringen particulier
  • Schadeverzekeringen zakelijk
  • Spaarrekeningen
  • Vermogen
  • Zorgverzekeringen
  • Klantbeeld
  • Financieel Rekening Courant
  • Hersteladvies
  • Advieskansen
Meer informatie leest u in de Handleiding AIP Gebruikersbeheer.


Gebruikersrechten aanpassen

De AIP-beheerder van het adviseurskantoor kan de gebruikersrechten op AIP aanpassen. Binnen onderstaande handleiding worden de volgende onderwerpen beschreven:

  • Hoe te achterhalen wie uw AIP-beheerder is
  • Hoe de AIP-beheerder de rechten kan aanpassen
  • Welke rechten we kennen op AIP

Meer informatie vind je in de Handleiding AIP Gebruikersbeheer

Uw beheerder kan een portefeuille overzicht voor hypotheken en leven downloaden via het Aegon Intermediair Portaal
Alleen de beheerder van een kantoor kan dit aanvragen. De beheerder kiest bij het tabblad hypotheek voor 'Portefeuille inzicht'. Voor een Leven-product kunt de portefeuillegegevens downloaden onder tabblad Leven. 


Via het Aegon Intermediair Portaal kunt u ook financiële documenten, debiteuren beheer en rekening-courant overzichten downloaden
In AIP klikt u hiervoor op 'Algemeen'. Hier staat aan de rechterkant 'Kantoor'. Onder deze optie staan de volgende opties waar u op kunt klikken: 'Financiële Documenten', 'Debiteurenbeheer' en 'Rekening courant'. 
De beheerder is degene die binnen uw organisatie de toegang kan verlenen tot de Aegon Intermediair Portaal 
De beheerder kan u de juiste rechten toewijzen. Wie de beheerder is binnen uw organisatie vraagt u intern na. Indien u een account voor het Aegon Intermediair Portaal heeft, vindt u de beheerder van uw organisatie via 'Mijn Account' in het Aegon Intermediair Portaal.  
U kunt een intermediairwijziging doorgeven via ons webformulier
Dit formulier vindt u via Intermediair wijzigen. U uploadt bij dit formulier een schriftelijke, ondertekende verklaring van de verzekeringnemer.

Wilt u nog andere wijzigingen doorgeven?
Vergeet dan niet deze wijzigingen via 'Muteren' door te voeren onder het betreffende polisnummer.

Contactinformatie

Contact FS

Credit management Hypotheken

Telefoon: 085 225 10 67 E-mail: hulpbijgeldzorgen@aegon.nl

 

Credit Management Consument & Vorderingen

Complexe vorderingen (onterecht/teveel uitbetaald bedrag terugvorderen): Telefoon: 058 244 3168 E-mail: terugbetalen@aegon.nl

 

Leven, Schade Particulier en Polissen

Telefoon: 058 244 3843 E-mail: betalingen@aegon.nl

 

Payment

(Vragen over polissen met credit saldo of zonder achterstand of algemene betalingsvragen) Telefoon: 058 244 6861 E-mail: fsgz@aegon.nl

 

Tussenpersoon administratie

Telefoon: 058 244 6861 E-mai: fstp@aegon.nl

 

Relatiemanager

Geen relatiemanager beschikbaar.

Bezoek- en postadres

Aegon Leeuwarden

Snekerkade 1

8911 AA Leeuwarden

Telefoon: (058) 244 32 10

Postbus 23000

8900 MA Leeuwarden

Melden overlijden

Aegon Nabestaandendesk

088 344 00 20

Bereikbaarheid: Alle werkdagen van 8:30 tot 17.30. De medewerkers van de Nabestaandendesk helpen u graag verder. Wij streven ernaar dat u zo snel mogelijk een medewerker spreekt die u helpt bij het melden van een overlijden.

Telefoon

Aegon Leeuwarden

(058) 244 32 10

Bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17.30 uur

 

Supportdesk Intermediair Portal: voor technische ondersteuning

(070) 344 50 00

Bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur

Hypotheek

Veelgestelde vragen

Is de hypotheek verhuisd?
Tweederde van de Aegon hypotheken is verhuisd naar E-adviseur. Staat het hypotheekcontract in het omnummeroverzicht? Dan is dit contract verhuisd naar E-adviseur Naar E-adviseur Meer over E-adviseur 

Is de hypotheek niet verhuisd? 
Dan volg je de status gemakkelijk zelf op het Aegon Intermediair Portaal. Ga naar 'Hypotheken in aanvraag' op de HypothekenstartpaginaJe ziet nu alle lopende aanvragen van jouw kantoor. Op dossierniveau zie je onder andere wanneer het dossier wordt beoordeeld en of we misschien op een actie van je wachten. Goed om te weten: om klantgegevens in te kunnen zien log je eerst in.

Ook het aanvragen van een wijziging doe je gemakkelijk zelf
Hulp nodig? We hebben een handleiding gemaakt met alle functionaliteiten van ons Portaal. Deze kun je downloaden op deze pagina: Handleidingen 

Is de hypotheek verhuisd?
Tweederde van de Aegon hypotheken is verhuisd naar E-adviseur. Staat je hypotheekcontract in het omnummeroverzicht? Dan is dit contract verhuisd naar E-adviseur Naar E-adviseur Meer over E-adviseur 

Is de hypotheek niet verhuisd? 
Dan kun je de klantgegevens inzien op het Aegon Intermediair Portaal. Zoek de klant op hypotheeknummer of klantnaam. Na het selecteren van de juiste klant, kom je in het klantbeeld. Hier zie je alle gegevens die ook voor de klant in Mijn Aegon inzichtelijk zijn. Zoals welke rentepercentages gelden en welke tariefklasse bijvoorbeeld. 

Status van een lopende aanvraag bekijken
Onder 'Hypotheken in aanvraag' of 'Hypotheken in beheer' kun je de status van de aanvraag volgen. Hier zie je gelijk voor welke aanvragen wij een actie van je nodig hebben. 

Ook het aanvragen van een wijziging doe je hier gemakkelijk zelf
Hulp nodig? We hebben een handleiding gemaakt met alle functionaliteiten van ons Portaal. Deze kun je downloaden op deze pagina: Handleidingen 

Advieskansen
Ondertussen zijn de meeste Aegon-hypotheken verhuisd naar E-adviseur. Dus je portefeuilleoverzicht is niet meer compleet. Daardoor kunnen we geen passende advieskansen meer geven. Bekijk de hypotheekgegevens in E-adviseur.
Wij toetsen voorafgaand aan het renteaanbod en de uitbetaling van de hypotheekgelden de financiële verplichting van klant bij het BKR
Onder NHG normen is het daarnaast verplicht om nog een BKR te doen op het moment van bindend aanbod (of binnen 3 dagen). 

Wij vragen een buitenlandse krediettoetsing aan in België, Duitsland, Italië en Oostenrijk zodra het dossier compleet is
Heeft uw klant een van deze nationaliteiten, is hij momenteel woonachtig in één van deze landen, of is hij een grensarbeider? Dan vindt er ook een buitenlandse toets plaats. De informatie is meestal na 1 dag teruggekoppeld. De Italiaanse toets duurt vaak langer.

De volgende kredietsoorten zijn voor ons niet acceptabel: 
  • RN2-codering;
  • Een (lopende en/of afgeloste) lening met een A-codering;
  • Een hypotheekachterstand (HY);
  • Schuldhulp (SH);
  • Een saneringskrediet (SK);
  • Een rekening overstand (RO);
  • Coderingen (A)1 t/m 5.

Goed om te weten: Achterstandscoderingen blijven tot 5 jaar na herstelmelding zichtbaar bij het BKR. Een achterstand registratie op een hypothecair krediet (HY) of krediet overige onroerende zaken (HO) accepteren wij nooit, ook niet als deze aan één van bovenstaande voorwaarden voldoet! Wij accepteren de aanvraag ook niet wanneer uit de werkgeversverklaring blijkt dat er sprake is van loonbeslag

Wij vragen om een taxatie van de aan te kopen woning
Een taxatie van de woning is altijd verplicht, met als enige uitzondering nieuwbouw. Wij accepteren 3 soorten taxaties om de woningwaarde aan te tonen:
  • Gevalideerd taxatierapport; 
  • Calcasa Desktop Taxatie;
  • De Hybride waardering van Nederlands Register Vastgoed Taxateurs (NRVT).
Voorwaarden gevalideerd taxatierapport
De waardepeildatum van een gevalideerd taxatierapport mag op datum bindend aanbod niet ouder is dan 6 maanden. Het rapport moet uitgebracht zijn door tussenkomt van een door de Stichting Nederlands Register Vastgoed Taxateurs (NRVT) gecertificeerd validatie-instituut. Als de marktwaarde voor verbouwing van de woning al voldoende is voor het verstrekken van de lening, dan is het niet nodig de verbouwingskosten te specificeren in een taxatierapport. 

Voorwaarden Calcasa Desktop Taxatie
Er kan gebruik gemaakt worden van een Calcasa Desktop Taxatie als: 
  • De totale lening (inclusief de aangevraagde lening) lager is dan 90% van de marktwaarde én er sprake is van:
    • aankoop van een bestaande woning; of 
    • oversluiting van de bestaande lening(en) voor de eigen woning; of 
    • afsluiten van een overbruggingskrediet; of 
    • verhogen van een bestaande Aegon Hypotheek; of 
    • wijzigen van een bestaande Aegon Hypotheek.  
  • Het bedrag van de aangevraagde lening (inclusief overbrugging) is niet meer dan € 1000.000,-. 
  • De minimale betrouwbaarheidsscore van de Calcasa Desktop Taxatie is 5.
  • De Calcasa Desktop Taxatie moet voor een financiering bij Aegon zijn opgesteld. 
Een Calcasa Desktop Taxatie is niet toegestaan in de volgende situaties: 
  • aankoop van een nieuwbouwwoning;
  • aanvragen waarbij een marktwaarde na verbouw nodig is;
  • afkoop erfpachtcanon;
  • als uit de Calcasa blijkt dat er sprake is van een hoog risico op funderingsschade en/of er is een (indicatief) bedrag voor herstel mogelijke funderingsschade opgenomen;
  • in alle gevallen van een verkoop met een (dreigend) verlies waarbij de opbrengst van de woning onvoldoende is om daaruit de vorderingen uit hoofde van de lening te voldoen.

Voorwaarden hybride taxatie
Bij bestaande bouw kun je ook een hybride taxatie gebruiken. Hierbij beoordeelt een taxateur een modelwaarde. De taxateur keurt deze goed of af. Voor een hybride taxatie gelden de volgende voorwaarden:

  • Toegestaan bij nieuwe aanvragen, oversluitingen en aanvullende leningen;
  • Toegestaan bij verbouwingen (waarde voor verbouw wordt aangehouden);
  • De lening mag niet meer dan 90% van de marktwaarde zijn;
  • Het onderpand mag geen woonboerderij zijn;
  • De taxatie moet voldoen aan de richtlijnen van NHG of Aegon Hypotheken;
  • Niet mogelijk als de koopovereenkomst onvoldoende informatie biedt over de geschiktheid van het onderpand voor bewoning;
  • Niet mogelijk bij afkoop van erfpacht.

Aegon Hypotheken accepteert de volgende hybride taxaties:

  • Een Calcasa Desktoptaxatie, beoordeeld door een taxateur of expert van Calcasa.
  • De Hybride waardering van de NRVT.

Alleen een modelwaardering (zoals een WOZ-verklaring) is niet toegestaan.

Goed om te weten: een Calcasa kun je niet gebruiken om de te winnen waardestijging van je woning aan te tonen ná een verbouwing of renovatie. 

Wij behouden ons bij een hypotheekaanvraag het recht om een gevalideerd taxatierapport op te vragen.
 

Contactinformatie

Hypotheken Acceptatie:

Hypotheeknummer begint H: Bel (058) 244 34 00 

Leningnummer begint vanaf de cijfers 75 en hoger? Bel  030 2579540 

Hypotheken Beheer:

(058) 244 66 50

Bereikbaarheid: alle werkdagen van 8:30 tot 17:30. De medewerkers van de Servicedesk Hypotheken helpen u graag verder. Ingelogd? Dan kunt u uw vragen ook stellen via de chat of aan onze BeleidBuddy.

Menu keuze
Afdeling

Optie 1

Adviseur of notaris

Optie 2

Consument

Financial Services

Behandelt:  

  • Vragen over betaalachterstanden hypotheek en verpande levensverzekering (ook (elders) verpand)
  • Vragen over betalingsregelingen 
  • Schuldsaneringsverzoeken over hypotheken
  • Vragen over BKR meldingen      
Telefoonnummer
E-mail

Debiteuren Beheer

085 225 10 67

Credit Management Bijzonder Beheer Hypotheken

Is de tweedelijns debiteurenbewaking van Hypotheken.

Behandelt:

  • Verkopen van woningen, waarbij een restschuld ontstaat of waarbij er achterstand is
  • Heeft contact met verzekeraar bij schade aan het onderpand (Bijzonder Beheer)
  • Restitutie (terugbetaling) vragen over een hypotheek met achterstand. 
Telefoonnummer
E-mail

Bijzonder Beheer

058 244 33 62

Vragen over praktijkfinancieringen en hypotheken met zakelijke onderpanden

Telefoonnummer
E-mail

CM Zakelijk

058 244 37 00

Arno Arnold

058 244 37 85

  

Marco Ruig

058 244 33 25

  

Gerben v/d Veen

058 244 66 75

  

Relatiemanager

Geen relatiemanager beschikbaar.

Accountmanager

Geen accountmanager beschikbaar.

Pensioen

Veelgestelde vragen

Een werkgever machtigt u via het werkgeversportaal.
Alle communicatie naar werknemers is in het Nederlands en het Engels beschikbaar. Ook in het Werkgeversportaal kunt u kiezen voor weergave in het Nederlands of Engels. U vindt daar ook een Engelstalige handleiding.
U vindt de definitie van de franchise in uw pensioenregeling in het pensioenreglement
Op www.aegon.nl/zakelijk kunt u rechtsbovenaan inloggen. Heeft u nog geen account van Mijn Aegon Zakelijk? Vraag dan een activatielink aan via supportdesk@aegon.nl. Vermeld daarbij uw klantnummer, e-mailadres en mobiele nummer. Achter inlog vindt u het pensioenreglement. Hierin leest u de exacte definitie van de franchise van de betreffende pensioenregeling. 

Franchise op de website van het bedrijfstakpensioenfonds  
Volgt de pensioenregeling een bedrijfstakpensioenfonds? Kijk dan op de website. De meeste pensioenfondsen tonen de nieuwe franchise rond de jaarwisseling. 
 
Mijn Aegon is de persoonlijke online omgeving van uw klant. Hier staan alle producten bij Aegon op een rij. Dus ook het Aegon Uitkerend Beleggingspensioen. Uw klant ziet hoeveel pensioen hij elke maand krijgt. Hoeveel partnerpensioen er is geregeld. En we publiceren elke dag de nieuwste koersinformatie over de beleggingen. Ook staat hier alle communicatie die uw klant van ons heeft ontvangen. Zoals de jaaropgaaf en de jaarlijkse brief met de nieuwe hoogte van het pensioen.
 
Telefoonnummers Pensioen
Afdeling
Nummer

Aegon DB Abonnement beheer

Aegon Cappital offertes en service adviseur

Direct Ingaand Pensioen

DGA Beleggingspensioen (bestaande regeling)

Accountmanager

Geen accountmanager beschikbaar.

Telefoonnummers Pensioen
Afdeling
E-mail

Aegon DB Abonnement beheer

Aegon Cappital offertes en service adviseur

Direct Ingaand Pensioen

aankooppensioen@aegon.nl

DGA Beleggingspensioen (bestaande regeling)

Postadres Pensioen

Aegon Levensverzekering B.V.

Postbus 16150

2500 BD Den Haag

Inkomen

Contactinformatie

Klantenteam Zelfstandig Ondernemer

Neem contact op

Klantenteam Inkomen Collectief

Neem contact op
Leven

Veelgestelde vragen

U kunt de beschikbare polisgegevens van uw klant inzien bij het klantbeeld
Hier komt u als volgt:
  • Zoek de klant in het zoekscherm door met behulp van naam, plaats of polisnummer en klik op de 'klant'.
  • Het detailscherm van de desbetreffende klant verschijnt, dit is het 'Klantbeeld'
  • Klik binnen de sectie 'Producten & contracten' bij het betreffende polisnummer op 'Inzien'.
Beschikbare data:
  • Algemene gegevens
  • Verzekeringnemer
  • Verzekerde
  • Ingangs- en einddatum
  • Dekking
  • Premiegegevens
  • Begunstigde
  • Fondsverdeling 
  • Belegde waarde
  • Voorbeeldkapitalen
  • Garantiekapitaal
  • Doelkapitaal
  • Bijbehorende correspondentie
Na inloggen vindt u hier de AIP handleiding voor Leven: Handleidingen Leven
 
  • Zoek de klant in het zoekscherm via naam, plaats of polisnummer en klik de betreffende klant aan. Het detailscherm van de desbetreffende klant verschijnt. Dit is het 'Klantbeeld'. 
  • De kopie polis vindt u binnen de sectie 'Klant documenten'. 
Na inloggen vindt u hier de AIP handleiding voor Leven: Handleidingen Leven


 
Deze informatie vindt u als volgt:
  • Zoek de klant in het zoekscherm door met behulp van naam, plaats of polisnummer en klik op de 'klant'. 
  • Het detailscherm van de desbetreffende klant verschijnt, dit is het 'Klantbeeld' 

  • Klik binnen de sectie 'Producten & contracten' bij het betreffende polisnummer op 'Inzien'. 


In de jaarlijkse renseigneringsinformatie geven we ook informatie over de waarde van de beleggingsverzekering van uw klant en de eventueel aanwezige garantie. 

Deze informatie is voor de klant ook digitaal 
U kunt uw klant ook wijzen op de mogelijkheden van Mijn Aegon. Met Mijn Aegon kan uw klant zijn levensverzekeringen, spaar- en beleggingsrekeningen en zijn Aegon hypotheek online inzien.  

Extra inleg is mogelijk als dit specifiek in contractsdocumentatie vermeld staat
Verlengen of een extra storting doen is echter niet altijd rendabel. De kosten die uw klant maakt voor zijn extra inleg kan hij waarschijnlijk niet meer terugverdienen.  

 
U kunt online wijzigen doorgeven voor de levensverzekering van uw klant
Alle polisgegevens vindt u als volgt: 
  • Zoek de klant in het zoekscherm door met behulp van naam, plaats of polisnummer en klik op de 'klant'. Het detailscherm van de desbetreffende klant verschijnt, dit is het 'Klantbeeld'
  • Klik binnen de sectie “Producten & contracten” bij het betreffende polisnummer op “Muteren”
  • Vul het mutatieformulier in en voeg eventuele documenten toe. 

Na inloggen vindt u hier de AIP handleiding voor Leven: Handleidingen Leven

Algemeen telefoonnummer Levensverzekeringen:

(058) 244 33 55

Bereikbaarheid alle werkdagen:

  • van 8.30 tot 17.30 uur

Is er na 4 minuten nog geen medewerker beschikbaar? Spreek dan onze voicemail in. Als u voor 17:00 uur onze voicemail inspreekt bellen wij u dezelfde dag terug. Ook is het mogelijk om met een medewerker te chatten. Log dan in op dit Aegon Intermediair Portaal.

Credit Management Consument & Vorderingen

Behandeling fee nota's, betalingsachterstanden en complexe vorderingen: Telefoon: 058 244 3843 E-mail: betalingen@aegon.nl

 

Payroll

Behandeling navorderingen en uitbetalingen van pensioen- en lijfrenteuitkeringen Telefoon: 058 244 6867 E-mail: fsexcasso@aegon.nl

 

Tussenpersoon administratie

Behandeling alle wijzigingen op tussenpersoon- en portefeulleniveau

Telefoon: 058 244 6861 E-mail: fstp@aegon.nl

Account manager

Geen account manager beschikbaar.

Telefoon

Collectieve Inkomensverzekeringen voor Werkgevers en werknemers: Voor vragen van adviseurs over de naverrekening, het werkgeversportaal, en vragen over het Aegon Gezond Werkplan, Ziekteverzuim en WIA: 070 344 5223 (ma t/m vr 8.30 uur – 17.30 uur)

Individuele Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen: Voor vragen van adviseurs voor Zelfstandig ondernemers over de AOV: 070 344 5218 (ma t/m vr 8.30 uur – 17.30 uur).

Accountmanager

Geen accountmanager beschikbaar.