De hypotheken van Aegon verhuizen

De hypotheken van Aegon verhuizen in 2025 naar het systeem waarin a.s.r. haar hypotheken administreert. Lees hier wat dit voor jou betekent.

Image
verhuizing hypotheken

Je hypotheek blijft nog een Aegon-hypotheek

Is je Aegon-hypotheek verhuisd? Dan krijg je een brief waarin we je vertellen wat de verhuizing precies voor jou betekent. Ons verhuisteam doet er alles aan om de verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat je je snel thuis voelt.

Maand
Datum van afschrijving

Juni

27 juni 2025

Juli

30 juli 2025

Augustus

28 augustus 2025

September

29 september 2025

Oktober

30 oktober 2025

November

27 november 2025

December

30 december 2025

Wat verandert er na de verhuizing?

Betaling van je hypotheek

We gaan enkele dagen eerder afschrijven. Nu schrijven we op de eerste werkdag van de nieuwe maand je hypotheekbedrag van de maand ervoor af. Na de verhuizing gebeurt dit 2 werkdagen voor het einde van diezelfde maand. De afschrijving van juni is dan op vrijdag 27 juni 2025 in plaats van dinsdag 1 juli 2025. Zorg je ervoor dat wij het bedrag een paar dagen eerder kunnen afschrijven? Dan ben je goed voorbereid.

Bekijk hier wanneer we afschrijven

Ons bankrekeningnummer verandert

Na de verhuizing verandert ons bankrekeningnummer. Wij zetten je automatische incasso daarnaartoe om. Je hoeft zelf niets te doen. In onze brief ná de verhuizing lees je meer hierover.

Nieuwe online omgeving: MijnHypotheek

Je ontvangt een brief per post wanneer deze nieuwe online omgeving voor je klaarstaat. Mijn Aegon wordt dan MijnHypotheek voor je hypotheekzaken. Bekijk in het filmpje hieronder hoe je je MijnHypotheek-account eenvoudig activeert.

 

We stoppen met de herincasso

Vóór de verhuizing voeren we de herincasso uit als wij de hypotheekrente en/of aflossing van de hypotheek niet kunnen incasseren. Dit betekent dat we de bank een paar dagen later de opdracht geven om de termijn alsnog af te schrijven. Ná de verhuizing stoppen we met deze herincasso. Als we dan de hypotheekrente en/of aflossing niet kunnen schrijven, sturen we een betalingsherinnering met het verzoek de termijn alsnog te betalen.

Regel je hypotheekzaken zelf

Heb je je verhuisbrief al gekregen? Bekijk dan hoe je je een account activeert of aanmaakt. Dit doe je via deze link: https://aegon.mijnhypotheekonline.nl 

Activeer je account

Contact

Je kunt zoals je gewend bent contact met ons opnemen via www.aegon.nl/klantenservice. Je kiest zelf de contactmogelijkheid die je prettig vindt.

Veelgestelde vragen

Geen probleem!
Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl, klik op "E-mailadres of telefoonnummer wijzigen?" en volg de instructies. Vul je leningnummer, geboortedatum en voorletter(s) in en geef een nieuw e-mailadres en/of telefoonnummer op. Je ontvangt dan een e-mail met een link om je account opnieuw in te stellen.
 

Controleer eerst of je al Mijn Aegon account had. In de brief staat het volgende:

  • Mijn Aegon wordt MijnHypotheek: activeer 'm! → Je had al een Mijn Aegon account. Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies 'Wachtwoord vernieuwen' en volg de stappen. Gebruik hierbij het e-mailadres dat in de brief genoemd wordt. Daarna kun je direct inloggen in MijnHypotheek.
  • Mijn Aegon wordt MijnHypotheek: vraag toegang aan! → Je had nog geen Mijn Aegon account. Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies voor 'Account maken' en volg de stappen. Je start met je leningnummer, geboortedatum en voorletters in te vullen.

Volg de instructies die bij het juiste kopje horen om je account te activeren of aan te maken.

Het leningnummer vul je in zonder punten, dus bijvoorbeeld 7712345.
Deze verandering is nodig om te kunnen verhuizen. Je hypotheek verhuist naar een ander administratiesysteem. In dit systeem vindt de incasso 2 werkdagen voor het einde van de maand plaats, in plaats van de eerste werkdag van de volgende maand. Dat is dus een aantal dagen eerder dan je gewend bent. We hebben ons uiterste best gedaan - waar dat kan - alles zo te regelen dat je er zo min mogelijk last van hebt. Helaas is het niet mogelijk om het huidige incassomoment gelijk te laten. Ben je het toch niet eens met deze verandering? Neem nadat je ons bericht hebt ontvangen, binnen zes weken contact met ons op. Dat kan via chat (www.aegon.nl/klantenservice) en via 088 344 12 34.
Heb je afspraken gemaakt met je huidige behandelaar? Dan blijven deze staan. Na de verhuizing van je Aegon hypotheek, krijg je van ons bericht over gewijzigde contactgegevens. We houden je op de hoogte.
 
De hypotheken van Aegon blijven juridisch nog onder Aegon Levensverzekering N.V. of Aegon Hypotheken B.V. vallen. Ze gaan in de loop van 2025 alleen over naar een ander administratiesysteem. Dit betekent dat Aegon de aanbieder blijft en de juridische gegevens van Aegon worden vermeld.
 
Nee, je houdt de bestaande hypotheek en de algemene voorwaarden van Aegon die je nu ook al hebt. Vraag je een verhoging of wijziging aan van de hypotheek? Dan gelden de nieuwe algemene voorwaarden voor de hele hypotheek.
Alle hypotheekdocumenten die je kan inzien via Mijn Aegon verhuizen mee. Deze kun je straks in MijnHypotheek dus ook gewoon bekijken.
Je gekoppelde product zit in een andere verhuisdoos en verhuist niet tegelijkertijd. Je wordt apart geïnformeerd over hoe en wanneer je gekoppelde product wordt verhuisd. En, hoe je deze daarna kan inzien en wijzigingen aan kan vragen. Totdat je product verhuisd is kun je deze blijven bekijken in Mijn Aegon.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dit heeft vaak te maken met de instellingen van je mail, bijvoorbeeld als je Gmail gebruikt. Is de mail hierdoor niet goed leesbaar? Kies dan bovenaan voor ‘Bekijk de online versie’. Dan zie je de juiste tekst zoals wij aan je hebben verstuurd. Sorry voor de verwarring!