De hypotheken van Aegon verhuizen

De hypotheken van Aegon verhuizen in 2025 naar het systeem waarin a.s.r. haar hypotheken administreert. Lees hier wat dit voor jou betekent.

Image
verhuizing hypotheken

Je hypotheek blijft nog een Aegon-hypotheek

Is je Aegon-hypotheek verhuisd? Dan krijg je een brief waarin we je vertellen wat de verhuizing precies voor jou betekent. Ons verhuisteam doet er alles aan om de verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat je je snel thuis voelt.

Maand
Datum van afschrijving

September

29 september 2025

Oktober

30 oktober 2025

November

27 november 2025

December

30 december 2025

Wat verandert er na de verhuizing?

Betaling van je hypotheek

We gaan enkele dagen eerder afschrijven. Nu schrijven we op de eerste werkdag van de nieuwe maand je hypotheekbedrag van de maand ervoor af. Na de verhuizing gebeurt dit 2 werkdagen voor het einde van diezelfde maand. De afschrijving van oktober is dan op donderdag 30 oktober 2025 in plaats van maandag 3 november 2025. Zorg je ervoor dat wij het bedrag een paar dagen eerder kunnen afschrijven? Dan ben je goed voorbereid.

Bekijk hier wanneer we afschrijven

Betaling van je bankspaarrekening

Vanaf oktober betaal je de inleg op je bankspaarrekening niet langer op de eerste werkdag van de maand, maar 2 werkdagen vóór het einde van de maand. Dat ziet er dan zo uit:

  • 1 september: afschrijving bankspaarrekening van de maand september
  • 1 oktober: afschrijving hypotheeklasten van de maand september
  • 30 oktober: afschrijving bankspaarrekening van de maand oktober + hypotheeklasten van de maand oktober

In één keer afschrijven

Betaal je je inleg voor je bankspaarrekening én de hypotheeklasten vanaf hetzelfde rekeningnummer? Dan schrijven wij dit vanaf 30 oktober 2025 in één bedrag af. Gebruik je nu verschillende rekeningnummers? Dan blijft dat zo. In MijnHypotheek zie je na de verhuizing de maandbedragen per leningdeel.

Ons bankrekeningnummer verandert

Na de verhuizing verandert ons bankrekeningnummer. Wij zetten je automatische incasso daarnaartoe om. Je hoeft zelf niets te doen. In onze brief ná de verhuizing lees je meer hierover. 

Vanaf 22 september tijdelijk geen wijzigingen doorgeven

Een nieuwe plek is altijd even wennen. Daarom staat ons verhuisteam klaar om je hypotheek netjes te verhuizen naar het nieuwe systeem. Om alles zorgvuldig te regelen, kun je vanaf 22 september tijdelijk geen wijzigingen insturen. Houd rekening met drie tot vier weken. Daarna kun je zelf weer wijzigingen via MijnHypotheek doorgeven en pakken wij alle verzoeken op.

Nieuwe online omgeving: MijnHypotheek

Je ontvangt een brief per post (in juni of oktober 2025) wanneer deze nieuwe online omgeving voor je klaarstaat. Mijn Aegon wordt dan MijnHypotheek voor je hypotheekzaken. Bekijk in het filmpje hieronder hoe je je MijnHypotheek-account eenvoudig activeert.

 

We stoppen met de herincasso

Vóór de verhuizing voeren we de herincasso uit als wij de hypotheekrente en/of aflossing van de hypotheek niet kunnen incasseren. Dit betekent dat we de bank een paar dagen later de opdracht geven om de termijn alsnog af te schrijven. Ná de verhuizing stoppen we met deze herincasso. Als we dan de hypotheekrente en/of aflossing niet kunnen schrijven, sturen we een betalingsherinnering met het verzoek de termijn alsnog te betalen.

Regel je hypotheekzaken zelf

In juni je verhuisbrief per post gekregen? Bekijk dan hoe je je een account activeert of aanmaakt. Dit doe je via deze link: https://aegon.mijnhypotheekonline.nl  Nog geen brief maar wel een e-mail gekregen? Wacht dan op de verhuisbrief in oktober. 

Activeer je account

Contact

Je kunt zoals je gewend bent contact met ons opnemen via www.aegon.nl/klantenservice. Je kiest zelf de contactmogelijkheid die je prettig vindt.

Veelgestelde vragen - MijnHypotheek

Dat is vervelend. Hopelijk helpen deze tips je op weg.
  • Had je al Mijn Aegon?  Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies 'Wachtwoord vernieuwen' en volg de stappen. Gebruik hierbij het e-mailadres dat in de brief genoemd wordt. Daarna kun je direct inloggen in MijnHypotheek.
  • Had je nog geen Mijn Aegon? Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies voor 'Account maken' en volg de stappen. Je start met je leningnummer dat in je verhuisbrief staat (leningnummer is zonder punten, bijv. 7712345), geboortedatum en voorletters in te vullen.
Als het met bovenstaande tips niet lukt, bel ons dan gerust op telefoonnummer 030-257 95 40. We staan voor je klaar.
 
Geen probleem!
Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl, klik op "E-mailadres of telefoonnummer wijzigen?" en volg de instructies. Vul je leningnummer, geboortedatum en voorletter(s) in en geef een nieuw e-mailadres en/of telefoonnummer op. Je ontvangt dan een e-mail met een link om je account opnieuw in te stellen.
 

Controleer eerst of je al Mijn Aegon account had. In de brief staat het volgende:

  • Mijn Aegon wordt MijnHypotheek: activeer 'm! → Je had al een Mijn Aegon account. Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies 'Wachtwoord vernieuwen' en volg de stappen. Gebruik hierbij het e-mailadres dat in de brief genoemd wordt. Daarna kun je direct inloggen in MijnHypotheek.
  • Mijn Aegon wordt MijnHypotheek: vraag toegang aan! → Je had nog geen Mijn Aegon account. Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies voor 'Account maken' en volg de stappen. Je start met je leningnummer, geboortedatum en voorletters in te vullen.

Volg de instructies die bij het juiste kopje horen om je account te activeren of aan te maken.

Het leningnummer vul je in zonder punten, dus bijvoorbeeld 7712345.
Alle hypotheekdocumenten die je kan inzien via Mijn Aegon verhuizen mee. Deze kun je straks in MijnHypotheek dus ook gewoon bekijken.
Mogelijk zie je niet alle functionaliteiten terug die je gewend was. Dit komt door de verhuizing naar het nieuwe administratiesysteem. Met deze verhuizing zijn er juist ook weer andere functionaliteiten in MijnHypotheek die voorheen niet mogelijk waren. Zo is het bijvoorbeeld in MijnHypotheek mogelijk om een periodieke extra terugbetaling in te stellen. Mis je een specifieke functionaliteit en wil je iets regelen voor je hypotheek? Neem dan via MijnHypotheek contact op via de live chat. De collega’s zijn op werkdagen tot 21:00 uur bereikbaar. We staan voor je klaar.

Veelgestelde vragen - Algemeen

De verandering van het incassomoment is een noodzakelijke stap om je hypotheek te kunnen verhuizen naar het nieuwe administratiesysteem. Het is helaas niet mogelijk om een andere incassodatum te kiezen of om de oude incassodatum te behouden na de verhuizing. Deze wijziging is onvermijdelijk. Wil je toch bezwaar maken? Neem dan binnen zes weken contact op met de klantenservice van Aegon Hypotheken. Dan geven we je graag extra uitleg en staan voor u klaar.
De hypotheken van Aegon blijven juridisch nog onder Aegon Levensverzekering N.V. of Aegon Hypotheken B.V. vallen. Ze gaan in de loop van 2025 alleen over naar een ander administratiesysteem. Dit betekent dat Aegon de aanbieder blijft en de juridische gegevens van Aegon worden vermeld.
 
Nee, je houdt de bestaande hypotheek en de algemene voorwaarden van Aegon die je nu ook al hebt. Vraag je een verhoging of wijziging aan van de hypotheek? Dan gelden de nieuwe algemene voorwaarden voor de hele hypotheek.
Heb je een verhuisbrief gekregen dat je Aegon Overlijdensrisicoverzekering is verhuisd naar het administratiesysteem van a.s.r?
Ga dan naar https://www.asr.nl/contact/levensverzekering. Hier zie je antwoorden op de meest gestelde vragen. Als je het liefst contact wilt, kun je op deze pagina de contactmogelijkheid kiezen die je prettig vindt.

Heb je nog geen verhuisbrief gekregen dat je Aegon Overlijdensrisicoverzekering is verhuisd naar het administratiesysteem van a.s.r?
Kijk dan bij https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice. Hier zie je antwoorden op meest gestelde vragen. Als je het liefst contact wilt, kun je op deze pagina de contactmogelijkheid kiezen die je prettig vindt.
 
Je gekoppelde product zit in een andere verhuisdoos en verhuist niet tegelijkertijd. Je wordt apart geïnformeerd over hoe en wanneer je gekoppelde product wordt verhuisd. En, hoe je deze daarna kan inzien en wijzigingen aan kan vragen. Totdat je product verhuisd is kun je deze blijven bekijken in Mijn Aegon.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dit heeft vaak te maken met de instellingen van je mail, bijvoorbeeld als je Gmail gebruikt. Is de mail hierdoor niet goed leesbaar? Kies dan bovenaan voor ‘Bekijk de online versie’. Dan zie je de juiste tekst zoals wij aan je hebben verstuurd. Sorry voor de verwarring!
De lange URL die je ziet na het klikken op de inlog-link is onderdeel van een beveiligde verbinding tussen jou en MijnHypotheek. In deze URL staan technische gegevens die nodig zijn om je veilig en correct door te sturen naar de juiste omgeving, bijvoorbeeld om je identiteit te bevestigen of om je sessie te starten. Hoewel de URL er misschien ingewikkeld uitziet, klopt het helemaal. Je kunt gewoon verder gaan met inloggen.
 
Het e-mailadres info@smc.aegon.nl is een officieel en betrouwbaar afzendadres van ons. info@smc.aegon.nl gebruiken we om e-mails te versturen naar onze klanten, zoals e-mails over je hypotheek of andere financiële producten. Doordat we dit centrale e-mailadres gebruiken, kunnen we berichten veilig en efficiënt versturen. Je kunt erop vertrouwen dat een e-mail van info@smc.aegon.nl afkomstig is van ons, zolang de inhoud herkenbaar en relevant is voor jouw situatie. Zoals in dit geval de verhuizing van je hypotheek naar een ander systeem.

Tip: Ontvang je een e-mail en twijfel je over de echtheid? Controleer dan of de inhoud aansluit bij je producten bij ons. Of neem contact met ons op.

 
Heb je afspraken gemaakt met je huidige behandelaar? Dan blijven deze staan. Na de verhuizing van je Aegon hypotheek, krijg je van ons bericht over gewijzigde contactgegevens. We houden je op de hoogte.