De hypotheken van Aegon verhuizen
De hypotheken van Aegon verhuizen in 2025 naar het systeem waarin a.s.r. haar hypotheken administreert. Lees hier wat dit voor jou betekent.

Je hypotheek blijft nog een Aegon-hypotheek
Is je Aegon-hypotheek verhuisd? Dan krijg je een brief waarin we je vertellen wat de verhuizing precies voor jou betekent. Ons verhuisteam doet er alles aan om de verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat je je snel thuis voelt.
Maand
|
Datum van afschrijving
|
---|---|
September |
29 september 2025 |
Oktober |
30 oktober 2025 |
November |
27 november 2025 |
December |
30 december 2025 |
Wat verandert er na de verhuizing?
Betaling van je hypotheek
We gaan enkele dagen eerder afschrijven. Nu schrijven we op de eerste werkdag van de nieuwe maand je hypotheekbedrag van de maand ervoor af. Na de verhuizing gebeurt dit 2 werkdagen voor het einde van diezelfde maand. De afschrijving van oktober is dan op donderdag 30 oktober 2025 in plaats van maandag 3 november 2025. Zorg je ervoor dat wij het bedrag een paar dagen eerder kunnen afschrijven? Dan ben je goed voorbereid.
Betaling van je bankspaarrekening
Vanaf oktober betaal je de inleg op je bankspaarrekening niet langer op de eerste werkdag van de maand, maar 2 werkdagen vóór het einde van de maand. Dat ziet er dan zo uit:
- 1 september: afschrijving bankspaarrekening van de maand september
- 1 oktober: afschrijving hypotheeklasten van de maand september
- 30 oktober: afschrijving bankspaarrekening van de maand oktober + hypotheeklasten van de maand oktober
In één keer afschrijven
Betaal je je inleg voor je bankspaarrekening én de hypotheeklasten vanaf hetzelfde rekeningnummer? Dan schrijven wij dit vanaf 30 oktober 2025 in één bedrag af. Gebruik je nu verschillende rekeningnummers? Dan blijft dat zo. In MijnHypotheek zie je na de verhuizing de maandbedragen per leningdeel.
Ons bankrekeningnummer verandert
Na de verhuizing verandert ons bankrekeningnummer. Wij zetten je automatische incasso daarnaartoe om. Je hoeft zelf niets te doen. In onze brief ná de verhuizing lees je meer hierover.
Vanaf 22 september tijdelijk geen wijzigingen doorgeven
Een nieuwe plek is altijd even wennen. Daarom staat ons verhuisteam klaar om je hypotheek netjes te verhuizen naar het nieuwe systeem. Om alles zorgvuldig te regelen, kun je vanaf 22 september tijdelijk geen wijzigingen insturen. Houd rekening met drie tot vier weken. Daarna kun je zelf weer wijzigingen via MijnHypotheek doorgeven en pakken wij alle verzoeken op.
Nieuwe online omgeving: MijnHypotheek
Je ontvangt een brief per post (in juni of oktober 2025) wanneer deze nieuwe online omgeving voor je klaarstaat. Mijn Aegon wordt dan MijnHypotheek voor je hypotheekzaken. Bekijk in het filmpje hieronder hoe je je MijnHypotheek-account eenvoudig activeert.
We stoppen met de herincasso
Vóór de verhuizing voeren we de herincasso uit als wij de hypotheekrente en/of aflossing van de hypotheek niet kunnen incasseren. Dit betekent dat we de bank een paar dagen later de opdracht geven om de termijn alsnog af te schrijven. Ná de verhuizing stoppen we met deze herincasso. Als we dan de hypotheekrente en/of aflossing niet kunnen schrijven, sturen we een betalingsherinnering met het verzoek de termijn alsnog te betalen.
Regel je hypotheekzaken zelf
In juni je verhuisbrief per post gekregen? Bekijk dan hoe je je een account activeert of aanmaakt. Dit doe je via deze link: https://aegon.mijnhypotheekonline.nl Nog geen brief maar wel een e-mail gekregen? Wacht dan op de verhuisbrief in oktober.
Contact
Je kunt zoals je gewend bent contact met ons opnemen via www.aegon.nl/klantenservice. Je kiest zelf de contactmogelijkheid die je prettig vindt.
Veelgestelde vragen - MijnHypotheek
- Had je al Mijn Aegon? Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies 'Wachtwoord vernieuwen' en volg de stappen. Gebruik hierbij het e-mailadres dat in de brief genoemd wordt. Daarna kun je direct inloggen in MijnHypotheek.
- Had je nog geen Mijn Aegon? Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies voor 'Account maken' en volg de stappen. Je start met je leningnummer dat in je verhuisbrief staat (leningnummer is zonder punten, bijv. 7712345), geboortedatum en voorletters in te vullen.
Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl, klik op "E-mailadres of telefoonnummer wijzigen?" en volg de instructies. Vul je leningnummer, geboortedatum en voorletter(s) in en geef een nieuw e-mailadres en/of telefoonnummer op. Je ontvangt dan een e-mail met een link om je account opnieuw in te stellen.
Controleer eerst of je al Mijn Aegon account had. In de brief staat het volgende:
- Mijn Aegon wordt MijnHypotheek: activeer 'm! → Je had al een Mijn Aegon account. Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies 'Wachtwoord vernieuwen' en volg de stappen. Gebruik hierbij het e-mailadres dat in de brief genoemd wordt. Daarna kun je direct inloggen in MijnHypotheek.
- Mijn Aegon wordt MijnHypotheek: vraag toegang aan! → Je had nog geen Mijn Aegon account. Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies voor 'Account maken' en volg de stappen. Je start met je leningnummer, geboortedatum en voorletters in te vullen.
Volg de instructies die bij het juiste kopje horen om je account te activeren of aan te maken.
Veelgestelde vragen - Algemeen
Ga dan naar https://www.asr.nl/contact/levensverzekering. Hier zie je antwoorden op de meest gestelde vragen. Als je het liefst contact wilt, kun je op deze pagina de contactmogelijkheid kiezen die je prettig vindt.
Heb je nog geen verhuisbrief gekregen dat je Aegon Overlijdensrisicoverzekering is verhuisd naar het administratiesysteem van a.s.r?
Kijk dan bij https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice. Hier zie je antwoorden op meest gestelde vragen. Als je het liefst contact wilt, kun je op deze pagina de contactmogelijkheid kiezen die je prettig vindt.
Tip: Ontvang je een e-mail en twijfel je over de echtheid? Controleer dan of de inhoud aansluit bij je producten bij ons. Of neem contact met ons op.