Wat is jouw woonsituatie?

Of je je nu aan het oriënteren bent op de huizenmarkt of bezig bent met een andere woning of hypotheek: je toekomst gaat veranderen. En dan is het fijn om te weten waar je aan toe bent. Wat je situatie ook is: wij hebben verschillende hypotheekoplossingen. Er is er vast één die aansluit op jouw woonwensen. Heb je meer informatie of hulp nodig? Dan staat er een adviseur voor je klaar.

Heb je al een Aegon-hypotheek? Dan regel je al je hypotheekzaken makkelijk via Mijn Aegon. In dit persoonlijke account vind je je hypotheekgegevens en meer. Wil je extra aflossen, declaraties uit je bouwdepot doen of je rente aanpassen? Dan doe je dat gewoon zelf en wanneer het jou uitkomt. En als je er niet uitkomt dan helpt onze Virtuele Assistent je graag verder. 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Image
Image
Image
Image

Onze hypotheek producten

Meer weten? Ga in gesprek met een hypotheekadviseur. Dat kan telefonisch of via videochat. Zo geregeld én gratis!

Annuïteitenhypotheek

Bij deze hypotheek betaal je elke maand een vast bedrag (zolang de rente gelijk blijft) aan aflossing en rente. Tijdens de looptijd los je de hele lening af.
Lees meer

Lineaire hypotheek

Je lost maandelijks een vast stukje lening af. Daarnaast betaal je een rentebedrag. Omdat je lening daalt, daalt je rentebedrag mee. Zo worden je maandlasten steeds wat lager. Tijdens de looptijd los je de hele lening af.
Lees meer

Bankspaarhypotheek

Naast rente betaal je maandelijks een inleg op je bankspaarrekening. Over dit spaargeld krijg je rente. Op de einddatum los je met het opgebouwde spaargeld je lening af.
Lees meer

Spaarhypotheek

Naast rente betaal je maandelijks een premie voor je spaarverzekering. Over dit spaargeld krijg je rente. Op de einddatum los je met het opgebouwde spaargeld je lening af.
Lees meer

Aflossingsvrije hypotheek

Je betaalt elke maand alleen rente. Als je wilt, kan je tussentijds extra aflossen. Op de einddatum moet je de lening zelf - in één keer - aflossen.
Lees meer

Alles over het betalen van je hypotheek

Image
Man achter zijn laptop

Regel je hypotheekzaken zelf

In Mijn Aegon bekijk je al je hypotheekgegevens. Waar en wanneer jij dat wilt. Zo hoef je nooit meer in mappen met papieren te zoeken. Dat is makkelijk! Ook kan je veel zaken zelf regelen. Zoals extra aflossen en je hypotheekrente aanpassen.

Naar Mijn Aegon
Image
Eten op tafel zetten

Maandlasten en meer

Nieuwe hypotheek? Dan ben je vast benieuwd hoe het zit met de eerste betaling. Maar ook de doorgewinterde hypotheekbezitter vindt hier alles over automatische incasso’s, hoe Mijn Aegon werkt en meer.

Meer informatie over hypotheekbetalingen
Image
Jonge moeder met kind in de keuken

Als het financieel even tegenzit...

Betaalproblemen zijn niets om je voor te schamen. Heb je moeite met het betalen van je hypotheek? Dan helpen wij je graag bij het vinden van een oplossing! Neem contact met ons op: je staat er niet alleen voor!

Hulp bij betalingsproblemen

Veelgestelde vragen

Je vindt jouw jaaroverzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app
Of je jouw jaaroverzicht ook per post ontvangt, staat op onze pagina Jaaroverzicht. Hier lees je ook wanneer het jaaroverzicht beschikbaar is. 

Je vindt het jaaroverzicht onder 'Documenten' 
Deze optie staat in Mijn Aegon. In de Mijn Aegon app klik je op de optie 'Mijn documenten'. Klik op het download-icoon om het jaaroverzicht te openen. In de pdf heb je de mogelijkheid het jaaroverzicht op te slaan of te printen. 

Heb je geen jaaroverzicht ontvangen?
Bekijk onze Veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?.

Meer informatie over het jaaroverzicht vind je op onze pagina Jaaroverzicht.

Hierop staan je hypotheekgegevens van het vorige kalenderjaar
Denk hierbij aan gegevens zoals:

  • je schuld per 1 januari én je schuld per 31 december;
  • de hypotheekrente die wij in dat kalenderjaar van je hebben ontvangen;
  • rentevergoedingen voor een eventueel depot;
  • eventuele aflossingen op de lening;
  • eventuele betaalde omzettingskosten/aflossingskosten;

Heb je je hypotheek afgesloten in 2021 en je eerste betaling in 2022 gedaan?
Dan zie je op je jaaroverzicht alleen de openstaande schuld per 31 december. 

Je mag elk jaar tot 10% van het oorspronkelijk geleende bedrag van elk leningdeel kostenvrij aflossen
Dit is het bedrag dat je kosteloos kunt aflossen en noemen we ook wel je ‘vergoedingsvrije ruimte’. Valt je aflossing binnen je vergoedingsvrije ruimte? Dan hoef je geen aflossingskosten te betalen. Hoeveel je nog kosteloos kunt aflossen vind je terug in Mijn Aegon door onder 'Zelf regelen' te kiezen voor 'Extra aflossen'.

We kennen daarnaast ook een aantal vrijgestelde situaties
Bij deze vrijgestelde situaties hoef je geen aflossingskosten te betalen:
  • Als je aflost op de einddatum van de rentevaste periode van het leningdeel;
  • Bij een aflossing op een leningdeel met variabele rente;
  • Als je aflost omdat je woning is verkocht.

Heb je een aflossingsvrije hypotheek?
Dan mag je de vergoedingsvrije ruimte van alle actieve leningdelen inzetten op je aflossingsvrijehypotheek. 

Lees alle informatie over Extra aflossen op je hypotheek.

Je bouwdepot is bedoeld om de (ver)bouw van je huis mee te betalen
Maar wat mag je nou wél en wat mag je nou niet declareren? Een goede richtlijn is: declareer alleen dat wat je niet mee kunt nemen bij een verhuizing. Daarnaast kun je alleen dingen declareren die vooraf bij je hypotheekaanvraag in de begroting/verbouwingsspecificatie zijn opgenomen. Voorbeelden en meer info vind je op onze pagina 
Declareren uit een bouwdepot.

Goed om te weten: Uit het depot kun je alleen dingen declareren die vooraf bij je hypotheekaanvraag in de begroting/verbouwingsspecificatie zijn opgenomen. 
Ieder jaar moeten wij een aantal gegevens doorgeven aan de Belastingdienst
Dit doen wij aan de hand van uw BSN. Dit zijn wij wettelijk verplicht. De Belastingdienst heeft deze gegevens nodig voor uw belastingaangifte. Wanneer alle gegevens bekend zijn bij de Belastingdienst, kunt u ook gebruik maken van de vooraf ingevulde belastingaangifte. Dit maakt het aangifte doen voor u een stuk gemakkelijker.

Heeft u een Hypotheek?
Zodra uw hypotheek definitief akkoord is bevonden kunt u het BSN aan ons doorgeven in Mijn Aegon. Dit doet u door uw hypotheek(offerte) te selecteren onder 'Productoverzicht' in Mijn Aegon. U komt hierdoor uit op uw 'Hypotheekdashboard'. Hier klikt u in de banner op 'BSN doorgeven'. 

Heeft u een levensverzekering?
Dan hebben wij een kopie van een geldig identiteitsbewijs van u nodig om uw BSN aan uw klantgegevens toe te voegen. Dit mag een paspoort, ID kaart of voorlopig verblijfsdocument zijn. Bij paspoorten die vanaf 2014 worden uitgegeven staat het BSN op de achterkant van de houderpagina. Dat is de harde pagina aan het begin van uw paspoort, waar aan de andere kant uw foto staat. Uw BSN staat onder de tekst: Persoonsnummer/Personal No/Identifiant personnel.

U e-mailt ons de kopie onder vermelding van uw polisnummer via dit webformulier

Wij vinden uw privacy erg belangrijk
Daarom gaan we zorgvuldig met uw gegevens om. Uw BSN gebruiken wij alleen voor de Belastingdienst. Deze informatie wordt niet met anderen gedeeld.

Meer informatie vindt u ook op deze pagina van de belastingdienst: Welke organisaties mogen mijn burgerservicenummer (BSN) gebruiken?.