Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Service & contact

Top 5 vragen van onze klanten

Ik heb geen jaaroverzicht ontvangen. Kan ik een kopie jaaroverzicht krijgen?

In het verzendschema staat wanneer u uw jaaroverzicht 2016 ontvangt
Veel jaaroverzichten van Aegon zijn online via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app beschikbaar. In het verzendschema ziet u of u uw jaaroverzicht via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app ontvangt, of per post. 

Komt uw jaaroverzicht online beschikbaar? U logt dan voor uw jaaroverzicht in op www.aegon.nl/mijnaegon. U vindt uw jaaroverzicht 2016 bij 'Mijn documenten'. Het kan ook zijn dat er voor uw product geen jaaroverzicht nodig is. Wij maken alleen jaaroverzichten aan voor producten waarvan de gegevens nodig zijn voor belastingaangifte.

Verwacht u wel een jaaroverzicht volgens het verzendschema maar staat deze niet online of heeft u deze niet per post ontvangen? 
Neem dan contact op met onze klantenservice via 088 344 12 34. Heeft u een Arbeidsongeschiktheids-, een Woonlasten- of een Ongevallenverzekering? Dan belt u naar 088 344 0053.

Heeft u nog geen Mijn Aegon? Vraag nu uw account aan

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe ontvang ik het jaaroverzicht van mijn levensverzekering van Aegon?

De fiscale informatie is beschikbaar in Mijn Aegon
Deze informatie hebben wij al aan de Belastingdienst doorgegeven voor uw vooringevulde belastingaangifte.

In Mijn Aegon staat vanaf februari uw jaaroverzicht van het voorgaande kalenderjaar voor u klaar. U krijgt van ons een e-mail wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is in uw account. .

Heeft u aangegeven dat u uw productinformatie niet digitaal wilt ontvangen? Dan sturen wij de beleggingsinformatie uit het jaaroverzicht ook per post.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:

  • Klik op account aanmaken en maak een persoonlijke account aan.
  • U ontvangt een activatiecode per e-mail of brief.
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik mijn levensverzekering stopzetten (afkopen)?

Uw lijfrente of kapitaalverzekering heeft u met een doel afgesloten
Het kan zijn dat uw doel of uw persoonlijke situatie is veranderd. Mogelijk wilt u daarom uw levensverzekering beëindigen. Door uw polis af te kopen, zou u uw doel wellicht niet meer kunnen bereiken. Het is belangrijk dat u de fiscale gevolgen kent als u uw verzekering wilt beëindigen.

U kunt uw lijfrente of kapitaalverzekering stopzetten
Dit brengt fiscale gevolgen met zich mee. Wilt u weten wat de gevolgen zijn van wijzigen of stopzetten? En hoe u dit door kunt geven? Lees dan de informatie bij Uw levensverzekering wijzigen of stopzetten


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?

Komt u niet verder dan stap 1?
Controleert u dan of:

  • Uw gegevens juist heeft ingevuld. Pas waar nodig uw gegevens aan om verder te kunnen gaan.
  • U toegang aanvraagt met een postbus. U kunt geen toegang aanvragen voor Mijn Aegon als het bij ons bekende adres een postbus is. Om alsnog toegang te kunnen aanvragen voor Mijn Aegon, kunt u uw adres wijzigen naar een woonadres. U wijzigt uw adres via onze website.
  • Uw product wel via Mijn Aegon in te zien is. Ontvangt u pensioen via Aegon? Dan kunt u uw pensioen niet inzien via Mijn Aegon. Bent u geen verzekeringnemer of rekeninghouder? Dan kunt u het product ook niet inzien via Mijn Aegon. 

Als wij u om een polis-of rekeningnummer vragen, vult u deze op een bepaalde manier in

  • Bij een levensverzekering: laat u de voorloopletter 'L' of 'K' weg of voegt u een extra '0' (nul) toe op het eind.
  • Bij een hypotheekofferte nummer: laat u de voorloopletter 'H' weg en de '-1' aan het eind van het nummer.

Lukt het niet om een account aan te maken, dan wij helpen u graag
U kunt zelf kijken of u uw probleem kunt verhelpen met Mijn Aegon stappenplan 
Daarnaast kunt ons ook telefonisch bereiken of via de chat. U kunt ook e-mail naar ons sturen.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Om u zo snel mogelijk te helpen, hebben we hieronder de kortste weg naar uw antwoord uitgestippeld.

1. Vind uw antwoord in de veelgestelde vragen

3. Nog niet gevonden?