Algemeen
Image
Man bekijkt Mijn Aegon app

Hulp bij Mijn Aegon-account

Heb je nog geen Mijn Aegon-account of problemen met inloggen? Wij helpen je graag verder.

Lees meer
Image
Betaalachterstand

Heb je hulp nodig bij betalingsproblemen?

Soms zit het financieel even tegen. We helpen jou! 

Lees meer

Veelgestelde vragen

Antwoord op de meest gestelde vragen

Dat doe je hier: Maak een Mijn Aegon account aan. Je kunt een account aanmaken via iDIN of via een activatiecode die we binnen drie dagen per brief sturen.


 
Kan gebeuren! Ga naar Wachtwoord opnieuw instellen of Gebruikersnaam opvragen.
Lukt het niet? Het kan dan zijn dat je e-mailadres en/of mobiele nummer niet is bevestigd. Neem dan contact met ons op. Via de chat krijg je het snelst antwoord.
 

 
Je vindt jouw jaaroverzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app
Of je jouw jaaroverzicht ook per post ontvangt, staat op onze pagina Jaaroverzicht. Hier lees je ook wanneer het jaaroverzicht beschikbaar is. 

Je vindt het jaaroverzicht onder 'Documenten' 
Deze optie staat in Mijn Aegon. In de Mijn Aegon app klik je op de optie 'Mijn documenten'. Klik op het download-icoon om het jaaroverzicht te openen. In de pdf heb je de mogelijkheid het jaaroverzicht op te slaan of te printen. 

Heb je geen jaaroverzicht ontvangen?
Bekijk onze Veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?.

Meer informatie over het jaaroverzicht vind je op onze pagina Jaaroverzicht.
Aegon houdt loonheffing en ZVW in op jouw uitkering
Aegon is bij de wet verplicht inhoudingen voor de belasting te doen. De loonheffing die Aegon inhoudt op jouw uitkering is een voorinhouding en maakt Aegon over aan de Belastingdienst. Aegon houdt hierbij geen rekening met andere inkomsten of aftrekposten. Je ziet de inhoudingen terug bij jouw product in Mijn Aegon. 

Je geeft de bedragen die je van Aegon hebt ontvangen op bij de belastingaangifte in Box 1
De Belastingdienst kijkt naar alle opgegeven bedragen in de gehele belastingaangifte. Is er teveel of te weinig belasting ingehouden? Dan verrekent de Belastingdienst dit met je. 

De ZVW bijdrage wordt berekend over een maximaal bedrag aan inkomen
In 2024 is dit 5,32 % over maximaal € 71.628,-. Dit was 5,43% over maximaal 66.956,- in 2023.

Voor de loonheffing is de groene tabel van de belastingdienst van toepassing 
Je vindt het bedrag wat ingehouden wordt aan loonheffing in 'de Groene Tabel'. De groene tabel is van toepassing op loon uit vroegere dienstbetrekking zoals pensioen en lijfrentes.

Wil je de ingehouden loonheffing aanpassen?
Je stuurt ons hiervoor een getekend verzoek via ons webformulier 'Documenten Financial Services opsturen'. Je kan ook in een ondertekende brief het verzoek aan ons doorgeven.
Je geeft in jouw verzoek aan welk percentage loonheffing ingehouden moet worden. Ons adres is:

Aegon Levensverzekeringen N.V.
Antwoordnummer 2240
2501 VC Den Haag

 

Fijn dat je je nieuwe rekeningnummer aan ons door wilt geven
Hoe je dit voor jouw product precies doet, lees je bij Rekeningnummer wijzigen

Je regelt dit gemakkelijk via Mijn Aegon
In Mijn Aegon doe je dit bij 'Persoonlijke gegevens'. Heb je nog geen Mijn Aegon? Maak dan een account aan via onze pagina Account aanmaken. Een account maak je aan op het bij ons bekende adres. Je kunt alleen je eigen adres wijzigen. Gezinsleden of huisgenoten wijzigen zelf hun adres via Mijn Aegon.

Heb je een Aegon Inboedel- en/of Woonhuisverzekering? 
En wil je deze verzekering(en) meeverhuizen naar je nieuwe adres? Dan regel je dit via ons verhuisformulier voor je woonverzekering(en)

 

Wijzig je telefoonnummer binnen Mijn Aegon
Wanneer je een Mijn Aegon account hebt en je telefoonnummer wijzigt, dan kun je dat zelf doen in Mijn Aegon.
 
Geen toegang meer tot Mijn Aegon
Kan je niet meer in Mijn Aegon komen omdat jouw telefoonnummer is gewijzigd? Op de pagina Telefoonnummer aanpassen lees je wat je het beste kunt doen om weer binnen jouw Aegon account in te loggen.
Verzekeren
Image
Aegon Klantenservice

Respect

Het is druk. We begrijpen dat het voor jou vervelend is. We doen er alles aan om je zo goed en snel mogelijk te helpen. Lange wachttijd betekent voor onze collega’s dat ze druk bezig zijn en lange dagen maken. Overweeg gerust waardering uit te spreken voor de hulp die je krijgt, ondanks dat het langer heeft geduurd dan je had verwacht.

Image
Header vooruitdenken wonen

Alles over fijn en veilig wonen

Het leven kan alle kanten op gaan. Daarom kun je met de woonverzekeringen van Aegon óók alle kanten op. Zelfs je slimme keuzes voor straks zijn nu al meeverzekerd. Bijvoorbeeld die warmtepomp, omdat je binnenkort van het gas afgaat. Of nieuwe woonvormen, zoals een tiny house, een appartement dat je deelt met vrienden of een mantelzorgwoning op het erf van je kinderen. 

Lees verder

Veelgestelde vragen

Antwoord op de meest gestelde vragen deze week

Heb je je verzekering afgesloten via een adviseur? Beëindig je verzekering dan via je adviseur. Heb je je verzekering zelf bij ons hebt afgesloten? Beëindig deze dan via Mijn Aegon. Je klikt hiervoor op de verzekering die je wilt beëindigen. Hierna klik je onderaan de pagina bij 'Zelf regelen' op 'Opzeggen verzekering' en doorloopt de aangegeven stappen.  

Goed om te weten:
  • Heb je je verzekering zelf bij ons afgesloten en geen Mijn Aegon account? Of ligt de beëindigingsdatum in het verleden? Bijvoorbeeld omdat je jouw auto of woning al een tijdje geleden hebt verkocht? Dan beëindig je je verzekering via ons webformulier Verzekering opzeggen
  • De opzegtermijn van je verzekering staat op je polisblad. Deze vind je in Mijn Aegon bij je verzekering.







 
Bij je eerste betaling betaal je de premie voor de huidige en eerstvolgende maand. Ook betaal je éénmalig € 6,05 poliskosten. Op de factuur die je van ons per mail ontvangt, staan het bedrag en de periode waarover je betaalt. 
 
Je polisblad kun je inzien en downloaden via Mijn Aegon. In Mijn Aegon klik je hiervoor op je verzekering. Onder het kopje 'Documenten' staat je polisblad. 
Deze vraag je aan via ons webformulier Reisverklaring aanvragen*. Reis je naar meerdere landen? Vraag de verklaring dan aan per land. Je kunt de verklaring alleen bij ons aanvragen als je een Aegon Doorlopende Reisverzekering hebt. En als je daarbij hebt gekozen voor werelddekking en dekking voor geneeskundige kosten. Op je polisblad in Mijn Aegon lees je welke aanvullende dekking(en) je hebt meeverzekerd. Bij de allriskdekking is dit standaard verzekerd.

Voor welke landen kan je een reisverklaring aanvragen?
In principe kun je voor ieder land een verklaring krijgen als een reisorganisatie of overheidsinstantie dit vraagt. Is dit niet het geval, dan heb je de verklaring niet nodig. Een reisverklaring is voor het verkrijgen van een visum alleen verplicht in:
  • Rusland
  • Wit-Rusland
  • Venezuela
  • Cuba  
  • Zuid-Afrika
*Ook statement of insurance, verzekeringsbewijs, buitenlandverklaring of reisverklaring genoemd.
Dit vind je terug in de polisvoorwaarden en op je polisblad. Deze kun je vinden in Mijn Aegon

Goed om te weten: 
  • Bij de basisdekking ben je niet standaard verzekerd voor het annuleren van jouw reis. Op je polisblad lees je welke dekking(en) je hebt meeverzekerd. Annulering is bij de allriskdekking standaard meeverzekerd tot een maximumbedrag.
  • Mocht je tijdens jouw reis onverwachts terugkeren naar Nederland? Neem dan contact op met Aegon Schade Service om dit te melden. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer +31 88 344 00 00. Wij zijn dag en nacht bereikbaar.
Op je polisblad staat of en aan welke beveiligingseis(en) jouw auto moet voldoen
Je polisblad vind je in Mijn Aegon. Binnen vier weken na de ingangs- of wijzigingsdatum van je autoverzekering moet je auto voldoen aan de gestelde beveiligingseis(en).

Heb je nog geen autoverzekering bij Aegon?
Bij het afsluiten van de Aegon Autoverzekering lees je of je auto aan bepaalde beveiligingseisen moet voldoen. Via de pagina Autoverzekering kun je je premie berekenen en de Aegon Autoverzekering afsluiten. 
 
Je kunt direct naar een aangesloten hersteller 
Op vertoon van de Groene kaart (Internationaal verzekeringsbewijs) kun je de ruitschade laten herstellen. Via de pagina Schadehersteller zoeken vind je een aangesloten hersteller bij jou in de buurt.

Goed om te weten: 
  • Bij een WA-verzekering is er geen dekking voor ruitschade.
  • Bij de Aegon Autoverzekering met dekking Allrisk Royaal en bij Auto op Maat met dekking Vrijheid is het ook mogelijk om naar een hersteller te gaan die niet bij ons is aangesloten. 
Ja, zonnepanelen zijn standaard verzekerd met de Aegon Woonhuis- en Opstalverzekering wanneer ze bevestigd zijn aan of geplaatst zijn op je woning of bijgebouw.
Bekijk ook altijd je polisblad en de polisvoorwaarden voor een overzicht van jouw eigen risico’s. Je vindt je polisblad in Mijn Aegon bij je verzekering.

Aegon Inboedelverzekering (Flex)
Bekijk hiervoor onze pagina Eigen risico Aegon Inboedelverzekering (Flex).

Aegon Woonhuisverzekering en Aegon Opstalverzekering Flex 
Bekijk hiervoor onze pagina Eigen risico Aegon Opstal- en Woonhuisverzekering.

Aegon Doorlopende Reisverzekering
Het standaard eigen risico verschilt bij een eerste of tweede schade in één kalenderjaar. Bij de basisdekking heb je bij de eerste schade in een kalenderjaar een eigen risico van € 100,-*. Bij de allriskdekking heb je geen eigen risico bij de eerste schade. Bij een tweede en volgende schade in een kalenderjaar heb je zowel bij de basis- als allriskdekking een standaard eigen risico van € 250,-*. Je betaalt het standaard eigen risico bij een schade die valt onder: bagage en (goederen in) het logiesverblijf, hulpverlening, autohulp en zakenreis (als de aanvullende dekking Zakenreis is meeverzekerd). Er is één uitzondering: bij het vallen om omstoten van je spullen heb je bij de allriskdekking een eigen risico van € 100,-*. Bij de basisdekking ben je hier niet voor verzekerd.

*Dit eigen risico kun je verhogen of afkopen. Het is mogelijk om het eigen risico te verhogen met € 100,-, € 250,- of € 500,-. Je krijgt dan korting op de premie. Koop je het eigen risico af, dan betaal je een toeslag op de premie. Het verhogen of afkopen regel je via je adviseur of Mijn Aegon.

Aegon Aansprakelijkheids- en Ongevallenverzekering
Bij deze verzekeringen heb je geen standaard eigen risico.

Aegon Rechtsbijstandverzekering (Flex)
Als je kiest om een advocaat buiten ARAG in te schakelen, terwijl dit volgens de wet niet verplicht is bij een gerechtelijke of administratieve procedure, vergoeden wij maximaal € 6.000,-. Je betaalt in dit geval vooraf een eigen bijdrage van  250,-.

 
 

Je regelt dit gemakkelijk via Mijn Aegon
In Mijn Aegon doe je dit bij 'Persoonlijke gegevens'. Heb je nog geen Mijn Aegon? Maak dan een account aan via onze pagina Account aanmaken. Een account maak je aan op het bij ons bekende adres. Je kunt alleen je eigen adres wijzigen. Gezinsleden of huisgenoten wijzigen zelf hun adres via Mijn Aegon.

Heb je een Aegon Inboedel- en/of Woonhuisverzekering? 
En wil je deze verzekering(en) meeverhuizen naar je nieuwe adres? Dan regel je dit via ons verhuisformulier voor je woonverzekering(en)

 

Hypotheek
Image
Man achter zijn laptop

Regel je hypotheekzaken zelf

In Mijn Aegon bekijk je al je hypotheekgegevens. Waar en wanneer jij dat wilt. Zo hoef je nooit meer in mappen met papieren te zoeken. Dat is makkelijk! Ook kan je veel zaken zelf regelen. Zoals extra aflossen en je hypotheekrente aanpassen.

Naar Mijn Aegon
Image
Eten op tafel zetten

Maandlasten en meer

Nieuwe hypotheek? Dan ben je vast benieuwd hoe het zit met de eerste betaling. Maar ook de doorgewinterde hypotheekbezitter vindt hier alles over automatische incasso’s, hoe Mijn Aegon werkt en meer.

Meer informatie over hypotheekbetalingen

Veelgestelde vragen

Antwoord op de meest gestelde vragen deze week

Je vindt jouw jaaroverzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app
Of je jouw jaaroverzicht ook per post ontvangt, staat op onze pagina Jaaroverzicht. Hier lees je ook wanneer het jaaroverzicht beschikbaar is. 

Je vindt het jaaroverzicht onder 'Documenten' 
Deze optie staat in Mijn Aegon. In de Mijn Aegon app klik je op de optie 'Mijn documenten'. Klik op het download-icoon om het jaaroverzicht te openen. In de pdf heb je de mogelijkheid het jaaroverzicht op te slaan of te printen. 

Heb je geen jaaroverzicht ontvangen?
Bekijk onze Veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?.

Meer informatie over het jaaroverzicht vind je op onze pagina Jaaroverzicht.
Ieder jaar moeten wij een aantal gegevens doorgeven aan de Belastingdienst
Dit doen wij aan de hand van je BSN. Dit zijn wij wettelijk verplicht. De Belastingdienst heeft deze gegevens nodig voor jouw belastingaangifte. Wanneer alle gegevens bekend zijn bij de Belastingdienst, kun je ook gebruik maken van de vooraf ingevulde belastingaangifte. Dit maakt het aangifte doen voor jou een stuk gemakkelijker.

Heb je een Hypotheek?
Zodra je hypotheek definitief akkoord is bevonden kun je het BSN aan ons doorgeven. Dit vragen wij op via het bindend aanbod dat je adviseur ons getekend retour stuurt. 

Heb je een levensverzekering?
Dan hebben wij een kopie van een geldig identiteitsbewijs van je nodig om jouw BSN aan jouw klantgegevens toe te voegen. Dit mag een paspoort, ID kaart of voorlopig verblijfsdocument zijn. Bij paspoorten die vanaf 2014 worden uitgegeven staat het BSN op de achterkant van de houderpagina. Dat is de harde pagina aan het begin van je paspoort, waar aan de andere kant je foto staat. Je BSN staat onder de tekst: Persoonsnummer/Personal No/Identifiant personnel.

Je e-mailt ons de kopie onder vermelding van jouw polisnummer via dit webformulier

Wij vinden je privacy erg belangrijk
Daarom gaan we zorgvuldig met jouw gegevens om. Je BSN gebruiken wij alleen voor de Belastingdienst. Deze informatie wordt niet met anderen gedeeld.

Meer informatie vind je ook op deze pagina van de belastingdienst: Welke organisaties mogen mijn burgerservicenummer (BSN) gebruiken?.
Je mag elk jaar tot 10% van het oorspronkelijk geleende bedrag van elk leningdeel kostenvrij aflossen
Dit is het bedrag dat je kosteloos kunt aflossen en noemen we ook wel je ‘vergoedingsvrije ruimte’. Valt je aflossing binnen je vergoedingsvrije ruimte? Dan hoef je geen aflossingskosten te betalen. Hoeveel je nog kosteloos kunt aflossen vind je terug in Mijn Aegon door onder 'Zelf regelen' te kiezen voor 'Extra aflossen'.

We kennen daarnaast ook een aantal vrijgestelde situaties
Bij deze vrijgestelde situaties hoef je geen aflossingskosten te betalen:
  • Als je aflost op de einddatum van de rentevaste periode van het leningdeel;
  • Bij een aflossing op een leningdeel met variabele rente;
  • Als je aflost omdat je woning is verkocht.

Wil je aflossen op een aflossingsvrij leningdeel?
Dan mag je de (nog niet gebruikte) vergoedingsvrije ruimte van alle actieve leningdelen samen hiervoor gebruiken.  

Lees alle informatie over Extra aflossen op je hypotheek.

Hierop staan je hypotheekgegevens van het vorige kalenderjaar
Denk hierbij aan gegevens zoals:

  • je schuld per 1 januari én je schuld per 31 december;
  • de hypotheekrente die wij in dat kalenderjaar van je hebben ontvangen;
  • rentevergoedingen voor een eventueel depot;
  • eventuele aflossingen op de lening;
  • eventuele betaalde omzettingskosten/aflossingskosten;

Heb je je hypotheek afgesloten in 2023 en doe je voor het eerst een betaling in 2024?
Dan zie je op je jaaroverzicht alleen de openstaande schuld per 31 december. 

Je bouwdepot gebruik je om de (ver)bouw van je huis te betalen
Dit betekent dat je het kunt gebruiken voor alle materiaal- en loonkosten die met je nieuw- of verbouw te maken hebben. Hier zijn wel regels aan verbonden. Een goede richtlijn is: declareer alleen dat wat je niet kunt mee nemen bij een verhuizing. 


Goed om te weten: je kunt alleen zaken declareren die in de financieringsopzet of taxatie zijn opgenomen. Dit zijn de dingen die je hebt doorgegeven bij het aanvragen van je hypotheek. Wil je andere kosten declareren? Dit doe je door ons een nieuwe verbouwingsspecificatie toe te sturen via Mijn Aegon. Na ontvangst van je verzoek laten we je weten of de bouwplannen goedgekeurd zijn.

Meer informatie over een bouwdepot bij Aegon vind je op onze pagina Declareren uit een bouwdepot.
Pensioen
Image
aow en pensioen hoe zit het?

Ik ben met pensioen

Je krijgt al pensioen van Aegon. En je vraagt je zich misschien af wanneer je jouw pensioen ontvangt. Of hoe het werkt met de belasting.

Mijn pensioen van Aegon
Image
Echtpaar praat over pensioen Aegon

Mijn situatie verandert

Ga je trouwen of scheiden? Of krijg je een nieuwe baan? Bekijk direct wat veranderingen in je leven betekenen voor je pensioen.

Kies uw situatie

Veelgestelde vragen

Antwoord op de meest gestelde vragen deze week

Meestal wel. Stuur uw verzoek uiterlijk zes weken voor uw gewenste pensioendatum
U kunt een verzoek voor vervroeging sturen via ons webformulier Pensioendocumenten opsturen. Vervroeging aanvragen kan tussen negen maanden en zes weken voor uw gewenste pensioendatum. Wij laten u weten of vervroeging in uw pensioenregeling mogelijk is en wat de vervolgstappen zijn. Goed om te weten: Is uw pensioen lager dan € 592,51 per jaar (2024)? Dan is het niet mogelijk om eerder met pensioen te gaan.
U kunt de startdatum van uw pensioenuitkering uitstellen
In de periode vóór uw pensioendatum, krijgt u van ons een brief met informatie over de start van uw pensioenuitkering. Bij deze brief zit een formulier. Met het formulier vraagt u uitstel van deze startdatum aan. Als u wilt uitstellen is het heel belangrijk dat u dit uiterlijk zes weken vóór uw oorspronkelijke pensioendatum aanvraagt. Wij beoordelen dan of uitstel in uw pensioenregeling mogelijk is. U kunt het formulier of een brief met uw wensen uploaden via ons webformulier 'Pensioendocumenten opsturen' in Mijn Aegon. Ga in Mijn Aegon naar 'Mijn Pensioen'. U vindt de link aan de rechterkant onder de kop 'Direct regelen'. 

Als uitstel mogelijk is, sturen wij u een offerte
Deze ontvangen we graag ingevuld en getekend retour.

Uitstel van uw pensioendatum kan handig zijn
In de volgende situaties is het uitstellen van uw pensioendatum handig:
  • U wilt langer doorwerken
  • U heeft meerdere pensioenen met verschillende pensioendata en u wilt alle uitkeringen op één datum laten starten
  • U wilt uw pensioen ontvangen vanaf uw AOW-datum en niet eerder. Bekijk dan ook eens onze webpagina: Hoe zit het met uw pensioen en uw AOW?
In het nieuws lees je nu veel over pensioenfondsen die pensioenen gaan verhogen
Pensioenfondsen als ABP en PME hebben afgelopen jaren de pensioenen niet verhoogd of zelfs gekort. Dit heeft te maken met de dekkingsgraad en de wetgeving hierover die voor pensioenfondsen geldt. Gelukkig is de dekkingsgraad nu zo goed dat pensioenfondsen de pensioenen weer kunnen verhogen.

Aegon is een verzekeraar en de wetgeving over de dekkingsgraad geldt niet voor verzekeraars
Bij een verzekeraar gaat het anders dan bij een pensioenfonds. Je werkgever heeft afspraken over pensioen gemaakt. Ook over verhoging van pensioen (indexatie). Aegon als verzekeraar voert deze afspraken uit. Op je pensioenoverzicht staat of je pensioen afgelopen 3 jaar is verhoogd. En wat de afspraken zijn. Je vindt je pensioenoverzicht in Mijn Aegon.

Gegarandeerde pensioenen bij Aegon 
Nog een verschil met een pensioenfonds is dat gegarandeerde pensioenen bij een verzekeraar niet gekort worden. In tijden dat pensioenfondsen moesten korten, waren onze deelnemers beschermd door onze garanties. 
 

Je krijgt je pensioen uiterlijk op de 25e van de maand op je rekening
Dit geldt voor de meest voorkomende maandbetalingen. In onderstaand overzicht zie je op welke data je pensioen wordt bijgeschreven op je rekeningnummer. Dit gebeurt meestal eind van de middag. 

Staat je pensioen niet op onderstaande datum op je rekening?
Dan ontvang je je maanduitkering uiterlijk de 25e van de maand. De pensioenen worden in de middag bijgeschreven.

Januari24/01/2023
Februari23/02/2023
Maart23/03/2023
April24/04/2023
Mei24/05/2023
Juni22/06/2023
Juli24/07/2023
Augustus24/08/2023
September22/09/2023
Oktober24/10/2023
November23/11/2023
December21/12/2023


Als je in het buitenland woont duurt het langer
Woon je in het buitenland? Dan krijg je je pensioen later dan aangegeven in bovenstaande tabel. Het uitbetalingsproces naar een buitenlandse bank duurt namelijk langer.

De uitkeringstermijn is niet te wijzigen
De werkgever waar je je pensioen opbouwde heeft de uitkeringstermijn bepaald. De uitkeringstermijn staat vast en is niet meer te wijzigen. We kennen de volgende termijnen:
Per maand: zie bovenstaande tabel
Per kwartaal: de betaaldata van maart, juni, september en december
Per half jaar:  de betaaldata van juni en december
Per jaar: de betaaldatum van december

Een pensioenoverzicht laat uw pensioen zien per deelnemernummer
Op uw pensioenoverzicht ziet u per pensioenregeling of werkgever wat u aan pensioen krijgt. Het is het pensioen dat onder één deelnemernummer in onze adminstratie staat.  Het is goed mogelijk dat u meerdere pensioenoverzichten krijgt. Op een pensioenoverzicht staan alleen bruto bedragen.

Een jaaroverzicht geeft een totaal overzicht
Op uw jaaroverzicht staat het totaal aan pensioenuitkeringen dat u het afgelopen jaar van Aegon ontving. Dit is mogelijk pensioen uit meerdere pensioenregelingen van uw werkgever of  uit meerdere dienstverbanden. Op een jaaroverzicht staan de bruto bedragen, de fiscale inhoudingen én de netto bedragen.
Leven
Image
In de voortuin zitten

Je levensverzekering komt vrij

Je kapitaal- of lijfrenteverzekering bereikt de einddatum. Weet je al wat je met de uitkering wilt doen?

Lees meer
Image
Extra voor je pensioen Aegon

Je levensverzekering aanpassen

Tijdens de looptijd van je verzekering kan je situatie veranderen. Je wilt je verzekering dan mogelijk wijzigen of eerder stopzetten.

Lees meer

Veelgestelde vragen

Antwoord op de meest gestelde vragen deze week

a.s.r. heeft een akkoord bereikt met de belangenorganisaties Consumentenclaim, Woekerpolis.nl, Woekerpolisproces, Wakkerpolis en de Consumentenbond over een finale regeling voor klanten met beleggingsverzekeringen van Aegon en a.s.r. en die bij een van deze partijen zijn aangesloten. Aangesloten klanten die akkoord gaan, ontvangen een aanvullende vergoeding via de belangenorganisaties. De komende periode zullen de details hierover worden uitgewerkt.

Lees meer bij www.a.s.r/overeenkomst



 
Aangesloten klanten worden door de belangenorganisaties persoonlijk geïnformeerd. 
Lees meer bij a.s.r/overeenkomst


 
Klanten met een beleggingsverzekering van a.s.r. of Aegon die niet zijn aangesloten bij één van belangenorganisaties, vallen niet onder deze regeling die we met deze belangenorganisaties gesloten hebben. Je kunt je wel aanmelden voor een nieuwsbericht waarmee we je op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen die voor jou van belang zijn. Je gegevens kun je hier invullen.

Lees meer bij a.s.r/overeenkomst
We hebben afgelopen jaren verbeteringen doorgevoerd in onze beleggingsverzekeringen
Kwam jouw verzekering in aanmerking voor een herberekening? Dan heb je een brief gekregen. Deze brief vind je in Mijn Aegon onder Documenten

Persbericht: Finale overeenkomst belangenorganisaties en a.s.r
a.s.r. en de belangenorganisaties hebben een finaal akkoord gesloten voor aangesloten klanten met een beleggingsverzekering van a.s.r. en Aegon. Woensdag 29 november 2023 is dit bekend gemaakt met een persbericht.

Een akkoord nodig van de aangesloten klanten bij de belangenorganisaties
De eerste stap is dat de belangenorganisaties contact opnemen met de aangesloten klanten. Zij leggen in detail uit wat deze overeenkomst betekent. De overeenkomst tussen a.s.r. en de belangenorganisaties wordt finaal zodra 90% van de aangesloten klanten akkoord is. Dit gaat enkele maanden duren.

We kunnen nu nog niet zeggen wat dit voor jouw beleggingsverzekering betekent
Het verschilt ook per situatie.
 
- Ben je aangesloten bij één van de belangenorganisaties? Dan ontvang je informatie van je belangenorganisatie.
- Ben je niet aangesloten bij één van de belangenorganisaties? Laat dan hier je mailadres achter voor de nieuwsbrief beleggingsverzekeringen

Op de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte worden gehouden over de laatste ontwikkelingen rondom beleggingsverzekeringen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief beleggingsverzekeringen
Lees meer bij a.s.r/overeenkomst
Je vindt jouw jaaroverzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app
Of je jouw jaaroverzicht ook per post ontvangt, staat op onze pagina Jaaroverzicht. Hier lees je ook wanneer het jaaroverzicht beschikbaar is. 

Je vindt het jaaroverzicht onder 'Documenten' 
Deze optie staat in Mijn Aegon. In de Mijn Aegon app klik je op de optie 'Mijn documenten'. Klik op het download-icoon om het jaaroverzicht te openen. In de pdf heb je de mogelijkheid het jaaroverzicht op te slaan of te printen. 

Heb je geen jaaroverzicht ontvangen?
Bekijk onze Veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?.

Meer informatie over het jaaroverzicht vind je op onze pagina Jaaroverzicht.

Met beleggingsinformatie brengen we je op de hoogte van de belegde waarde van je verzekering per 31 december 2023 en de kosten en risicopremies die in 2023 zijn verrekend. Ook krijg je voorbeelden van de opbrengst op de einddatum van de verzekering. 

In de fiscale informatie zie je de gegevens die je nodig hebt bij de aangifte inkomstenbelasting 2023 voor je kapitaal- en lijfrenteverzekeringen. Wij zijn wettelijk verplicht de waarde of betaalde premies van verzekeringsproducten aan de Belastingdienst te melden. 

Ongeveer drie maanden voor de einddatum van je lijfrenteverzekering krijg je een brief
Hierin leggen we uit wat de hoogte is van je uitkering, wat je met het bedrag kunt doen en hoe je dit kunt regelen. Voor die tijd hoef je niks te doen. 

Ben je nu al nieuwsgierig?
Wil je nu meer algemene informatie over 'uitkeren of uitstellen' van je opgebouwde bedrag? Kijk dan bij Je lijfrente komt vrij. Wat nu? 
Sparen en Beleggen

Aegon Bank is verhuisd naar Knab

De producten van Aegon Bank zijn verhuisd naar Knab. Heb je producten bij Aegon Bank? Bekijk dan de informatie die beschikbaar is via onderstaande link. Heb je vragen? Dan kun je die stellen aan de service experts van Knab.

Bekijk meer informatie

We helpen je graag verder via één van de volgende opties

 Stel je vraag aan een van onze medewerkers. Vaak kunnen zij je vraag direct beantwoorden. We staan voor je klaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur.

Chat

  • Krijg binnen 1 minuut een reactie
  • Iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur bereikbaar 
  • Niet meer wachten aan de telefoon

 

Chat met medewerker

Telefonisch contact

  • Iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur bereikbaar
Toon het telefoonnummer

E-mail sturen

Wij begrijpen dat je soms een e-mail wilt sturen, maar dat is niet altijd handig.

Lees hier meer over de mogelijkheden

Chat

Op dit moment is de Aegon klantenservice gesloten. Wij staan iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Je kunt wel 24/7 chatten met onze virtuele assistent.

Vraag het onze VA

Telefonisch contact

Op dit moment is de Aegon klantenservice gesloten. Wij staan iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden. Klik op onderstaande knop, dan heb je alvast ons telefoonnummer bij de hand.

 

Noteer het telefoonnummer

E-mail sturen

Wij begrijpen dat je soms een email wil sturen, maar dat is niet altijd handig.

Lees meer over de mogelijkheden

Chat

Op dit moment is de Aegon klantenservice gesloten. Wij staan iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Je kunt wel 24/7 chatten met onze virtuele assistent.

Vraag het onze VA

Telefonisch contact

Op dit moment is de Aegon klantenservice gesloten. Wij staan iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden. Klik op onderstaande knop, dan heb je alvast ons telefoonnummer bij de hand.

 

Noteer het telefoonnummer

E-mail sturen

Wij begrijpen dat je soms een email wil sturen, maar dat is niet altijd handig.

Lees meer over de mogelijkheden

Chat

Op dit moment is de Aegon klantenservice gesloten. Wij staan iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Je kunt wel 24/7 chatten met onze virtuele assistent.

Vraag het onze VA

Telefonisch contact

Op dit moment is de Aegon klantenservice gesloten. Wij staan iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden. Klik op onderstaande knop, dan heb je alvast ons telefoonnummer bij de hand.

 

Noteer het telefoonnummer

Wij begrijpen dat je soms een email wil sturen, maar dat is niet altijd handig.

Lees meer over de mogelijkheden

 

Een e-mail sturen is niet altijd de beste optie

We hebben meestal gegevens van jou nodig om je te kunnen helpen. Als je ons een e-mail stuurt, zijn deze gegevens vaak niet compleet. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar daardoor kunnen we je minder goed en snel helpen.

Maak gebruik van onze webformulieren

Via onze webformulieren stel je je vraag en vul je direct jouw persoonlijke gegevens in. Zo weten wij meteen wie je bent en over welk product jouw vraag gaat. Daarnaast kun je ook documenten toevoegen als dat nodig is. Zo komt jouw vraag terecht bij de juiste afdeling en helpen we jou zo goed mogelijk!

Onze webformulieren vind je hier.

Heb je een algemene vraag over een Aegon product? Vraag het dan aan de Virtuele Assistent. Die vind je via de blauwe knop rechtsonder ‘Hulp nodig’.

 

Direct regelen via Mijn Aegon

Via Mijn Aegon kun je ons ook vragen stellen, documenten toesturen of een wijziging doorgeven. Het voordeel: je hoeft dan niet je gegevens in te vullen, omdat je al ingelogd bent.

  • Bij een hypotheek kun je dit doen onder het kopje Zelf regelen en het linkje Meer zelf regelen.
  • Bij levensverzekeringen kan dat onder het kopje Overige wijzigingen.
  • Bij verzekeringsproducten kan dat onder het kopje Zelf regelen.
  • Bij spaar- en beleggingsproducten kan dat onder het kopje Direct regelen.
  • Bij pensioenproducten kun je dit doen via de link Naar Mijn Aegon en vervolgens onder het kopje Direct regelen.

Bel

088 344 12 34

Let op!

We kunnen je alleen helpen als je zelf klant bij ons bent. Bel je bijvoorbeeld namens je partner of iemand anders, dan mogen we geen informatie doorgeven.

Schade melden?

Meld je schade online voor de snelste schadeafhandeling. Want als je online je schade meldt weet je op werkdagen binnen 24 uur waar je aan toe bent.

Op dit moment is de Aegon klantenservice gesloten.

Wij staan iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden. Je kunt wel alvast ons telefoonnummer noteren.

088 344 12 34

Let op!

We kunnen je alleen helpen als je zelf klant bij ons bent. Bel je bijvoorbeeld namens je partner of iemand anders, dan mogen we geen informatie doorgeven.

Schade melden?

Meld je schade online voor de snelste schadeafhandeling. Want als je online je schade meldt weet je op werkdagen binnen 24 uur waar je aan toe bent.

Image
Klantenservice

Ons team

De collega's van Aegon klantenservice staan van maandag tot en met vrijdag voor je klaar. Ze helpen je via chat en telefoon zodat je zelf kiest hoe je het liefst contact opneemt. Onze collega's mogen in verband met privacyregelgeving alleen de persoon op wiens naam een contract staat helpen.

Aegon bezoeken?

Adressen en routes naar Aegon kantoren.