Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Service & contact

Antwoord op veelgestelde vragen

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven via adreswijziging
Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Als u een account heeft, kunt u uw adreswijziging ook doorgeven via Mijn Aegon. Als u nog geen account heeft voor Mijn Aegon, kunt u deze gemakkelijk aanmaken via www.mijnaegon.nl. Dit account maakt u dan aan op het bij Aegon bekende adres.

U kunt uw adreswijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven met een ondertekend verzoek
U geeft hiervoor de volgende gegevens aan ons:

  • uw naam en voorletters
  • uw oude en nieuwe adres
  • uw geboortedatum
  • uw polis en/of rekeningnummer(s)
  • eventuele meeverhuizers


Dit stuurt u naar:
Aegon Nederland
Postbus 202
2501 CE Den Haag

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb schade aan mijn mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?

Controleer of uw situatie onder uw verzekering bij Aegon valt
De schade is ontstaan:
  • In Nederland. Schade aan uw apparaat valt onder de inboedelverzekering. Bij een inboedelverzekering met basisdekking is de schade aan uw apparaten niet verzekerd.
  • Op vakantie. Schade valt onder uw reisverzekering. 
Voor de Allrisk en Online inboedelverzekering belt u met Aegon Schade Service
Kies voor optie 4. Wij vragen u om een aantal gegevens. Houd daarom de volgende informatie bij de hand:
  • Merk en type toestel
  • Datum van de schade
  • Oorzaak van de schade
  • Aanschafdatum van uw toestel

Wij zorgen ervoor dat uw apparaat bij een hersteller komt. De hersteller probeert uw apparaat te repareren. De Aegon Schade Service vertelt u hier meer over.

Bij de reisverzekering meldt u de schade online
Meld uw schade via de website of via de Mijn Aegon app. Bij de schademelding stuurt u de volgende stukken mee:

  • Boekingsnota
  • Omschrijving hoe de schade is ontstaan
  • Aankoopnota van uw apparaat
  • Herstelofferte van uw apparaat
Een schadebehandelaar beoordeelt de schade.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Vervelend om te horen dat u schade heeft geleden
Meld uw schade via onze website. U hoeft dan geen papieren schadeformulier in te vullen. Bel met Aegon als het gaat om een schade die u met spoed aan Aegon moet melden.

Meer weten over het verloop van het schademeldingsproces?
Bekijk onze schadewijzers voor meer informatie.  Heeft u een vraag over dekking tijdens uw vakantie? Bekijk www.aegon.nl/vakantie voor meer informatie.

Aegon heeft verschillende schadeverzekeringen
Aegon heeft een autoverzekering, inboedelverzekering, woonhuisverzekering, doorlopende reisverzekering, rechtsbijstandverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en ongevallenverzekering.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw levens- of schadeverzekering
U kiest in het blauwe menu links voor 'Mijn Gegevens'. De optie staat op de pagina 'Mijn Gegevens' bij het kopje 'Betaalgegevens'.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u per e-mail of per post naar Aegon
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en mailt het naar fsdeb@aegon.nl. Een goed leesbare foto e-mailen mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd 
De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Om u zo snel mogelijk te helpen, hebben we hieronder de kortste weg naar uw antwoord uitgestippeld.

1. Vind zelf uw antwoord

3. Nog niet gevonden?