Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Service & contact

Top 5 vragen van onze klanten

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:

  • Klik op de blauwe knop account aanmaken en maak een persoonlijke account aan.
  • U ontvangt een activatiecode per e-mail of brief.
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren.

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is het verschil tussen Aegon RenteRekening en Aegon Sparen?

Een Aegon Sparen opent u eenvoudig via www.aegon.nl
Dit doet u via www.aegon.nl/sparen. De Aegon Renterekening wordt niet meer aangeboden. De bestaande Aegon Renterekeningen heffen wij in de loop van 2017 op. Meer informatie hierover vindt u op de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/overige-spaarproducten/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening.

Met Aegon Sparen beheert u uw rekening zelf via Mijn Aegon
Via Mijn Aegon kunt u 24 uur per dag uw rekeninggegevens inzien en geld overboeken naar uw tegenrekening. Daarnaast kunt u uw rekening ook via onze Mijn Aegon app beheren. Hierdoor maken wij minder kosten en kunnen wij u een hogere rente bieden dan voor de Aegon Renterekening.

Bij de Aegon RenteRekening kunt u, naast internetbankieren, ook schriftelijk en telefonisch bankieren. Daarnaast ontvangt u bij de Aegon RenteRekening u rekening- en jaaroverzichten ook per post.

Het openen van een deposito is niet mogelijk bij de Aegon Renterekening
U kunt bij Aegon Sparen uw geld voor een langere tijd vastzetten in een deposito tegen een hogere vaste rente.

Meer informatie over Aegon Sparen en Aegon Deposito Sparen vindt u op https://www.aegon.nl/particulier/sparen.
Informatie over het omzetten van een Aegon Renterekening naar Aegon Sparen vindt u in de Veelgestelde vraag Kan ik mijn Aegon RenteRekening omzetten in Aegon Sparen?.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik mijn levensverzekering stopzetten (afkopen)?

Uw lijfrente of kapitaalverzekering heeft u met een doel afgesloten
Het kan zijn dat uw doel of uw persoonlijke situatie is veranderd. Mogelijk wilt u daarom uw levensverzekering beëindigen. Door uw polis af te kopen, zou u uw doel wellicht niet meer kunnen bereiken. Het is belangrijk dat u de fiscale gevolgen kent als u uw verzekering wilt beëindigen.

U kunt uw lijfrente of kapitaalverzekering stopzetten
Dit brengt fiscale gevolgen met zich mee. Wilt u weten wat de gevolgen zijn van wijzigen of stopzetten? En hoe u dit door kunt geven? Lees dan de informatie bij Uw levensverzekering wijzigen of stopzetten


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik mijn particuliere schadeverzekering opzeggen en wat is de opzegtermijn?

U vindt hier meer informatie over opzeggen 
Als u de verzekering opzegt, ontvangt u ook informatie over de voor u geldende opzegtermijn. U kunt uw verzekering na één jaar, per maand opzeggen. Heeft u toegang tot Mijn Aegon? Dan kunt u uw verzekering ook via Mijn Aegon stopzetten.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoeveel mag ik extra aflossen op mijn hypotheek?

Een extra aflossing op uw hypotheek is mogelijk, maar kan gevolgen voor u hebben
Op onze pagina 'U wilt extra aflossen op uw hypotheek' vindt u alle informatie over een extra aflossing op uw hypotheek. 

U kunt uw extra aflossing online aan ons doorgeven
Dit geeft u door met het formulier Aanmelden extra aflossingen op uw hypotheek. We nemen uw verzoek tot extra af te lossen binnen 10 werkdagen in behandeling. U ontvangt onze reactie via e-mail.

Een adviseur helpt u de gevolgen van uw extra aflossing in beeld te brengen
Laat u goed informeren over de eventuele gevolgen van de extra aflossing. Uw adviseur kan u daarbij helpen. Heeft de extra aflossing eventuele (fiscale) gevolgen voor u dan nemen we telefonisch contact met u op. U kunt een onafhankelijke adviseur inschakelen of via een adviseur van Aegon een hypotheek aanvragen:
  • Een adviseur via Aegon: Wilt u in contact komen met een adviseur van Aegon? Vraag een adviesgesprek aan via ons webformulier.
  • Een onafhankelijke adviseur: U kunt zelf een adviseur zoeken via onze webpagina Zoek een adviseur.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Om u zo snel mogelijk te helpen, hebben we hieronder de kortste weg naar uw antwoord uitgestippeld.

1. Vind uw antwoord in de veelgestelde vragen

3. Nog niet gevonden?