Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgebruikte formulieren

Veelgestelde vragen
Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:


Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

Uw adres wijzigt u via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar de optie Mijn gegevens in het menu links in het scherm. Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze pagina Inloggen Mijn Aegon. Dit account maakt u aan op het bij Aegon bekende adres. 

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven 
Ga hiervoor naar ‘Adreswijziging doorgeven’. Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Zijn uw partner en kinderen ook klant bij Aegon en verhuizen zij mee? Dan kunt u dit ook doorgeven.

Denk bij verhuizing ook aan het wijzigen van uw adres op uw opstal-of inboedelverzekering
Heeft u een verzekering voor uw inboedel of woonhuis via Aegon? Geef wijziging van uw adres direct online aan ons door.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat doe ik als ik niet in de Mijn Aegon app kan inloggen of een foutmelding krijg?
Bij een foutmelding of probleem bij inloggen, herkoppelt u de Mijn Aegon app
Voordat u de Mijn Aegon app kunt herkoppelen, ontkoppelt u het toestel. U kunt uw app ontkoppelen via het menu  in de Mijn Aegon app:
  • Bent u niet ingelogd? Dan kiest u in het menu voor de optie 'Toestel ontkoppelen'. 
  • Bent u wel ingelogd? Kies dan in het menu voor 'Instellingen' en daarna 'Toestel koppelen'.
Om uw toestel opnieuw te koppelen, start u de Mijn Aegon app opnieuw op. Op onze webpagina over het ontkoppelen van uw toestel, vindt u een stap voor stap uitleg met plaatjes.

Als u problemen blijft ervaren met de Mijn Aegon app, horen wij dat graag
Wij lossen het probleem graag voor u op. U kunt ons bellen. Of u kunt een e-mail sturen. Wij vragen u om de antwoorden op volgende vragen aan ons door te geven:
  • Welke versienummer heeft de Mijn Aegon app die u gebruikt? U vindt de versie door op de knop 'Feedback' te drukken in de Mijn Aegon app. Er opent dan een e-mail waarin het versienummer van de app voor u al ingevuld is.
  • Wat voor merk smartphone of tablet gebruikt u?
  • Welk besturingssysteem (bijvoorbeeld iOS of Android) en versie gebruikt u?
  • Gaat het om een probleem met een product? Zo ja, om welk product gaat het?
  • Welke foutmelding krijgt u?
  • Wat was u aan het doen toen het probleem optrad?
  • Op welke datum en tijdstip deed het probleem zich voor?
  • Maakt u verbinding met de app via Wifi of via mobiel internet?
  • Heeft u hetzelfde probleem als u inlogt op Mijn Aegon?
De versie van de Mijn Aegon app, het besturingssysteem en versie van uw toestel, vindt u via de Mijn Aegon app
In het menu van de Mijn Aegon app, drukt u hiervoor op de knop 'Feedback'. Er opent dan een e-mail met daarin het versienummer van de Mijn Aegon app. In de e-mail vindt u na 'OS:'het besturingssysteem en de versie van het toestel.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb geen jaaroverzicht ontvangen. Kan ik een kopie jaaroverzicht krijgen?
In het verzendschema staat wanneer u uw jaaroverzicht 2016 ontvangt
Veel jaaroverzichten van Aegon zijn online via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app beschikbaar. In het verzendschema ziet u of u uw jaaroverzicht via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app ontvangt, of per post. 

Wordt uw jaaroverzicht online beschikbaar?
Meer informatie hierover vindt u in de Veelgestelde vraag Waar vind ik het jaaroverzicht in Mijn Aegon?. Het kan ook zijn dat er voor uw product geen jaaroverzicht nodig is. Wij maken alleen jaaroverzichten aan voor producten waarvan de gegevens nodig zijn voor belastingaangifte.

Verwacht u wel een jaaroverzicht volgens het verzendschema maar staat deze niet online of heeft u deze niet per post ontvangen? 
Neem dan contact op met onze klantenservice via 088 344 12 34. Heeft u een Arbeidsongeschiktheids-, een Woonlasten- of een Ongevallenverzekering? Dan belt u naar 088 344 0053.

Heeft u nog geen Mijn Aegon? Vraag nu uw account aan.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik via automatische incasso betalen?

U wijzigt zelf de betaalwijze via Mijn Aegon voor uw levensverzekering of schadeverzekering
In uw Mijn Aegon account kiest u in het blauwe menu links voor 'Mijn Gegevens'. De optie staat op de pagina 'Mijn Gegevens' bij het kopje 'Betaalgegevens'.

U kunt ook het formulier "Machtiging automatische incasso" gebruiken
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U print het formulier 'Machtiging automatische incasso' en vult deze in. Na ondertekening stuurt u deze per e-mail naar Aegon.

Daarnaast heeft u de mogelijkheid om een brief te sturen
In uw brief noteert u de volgende gegevens:

  • Uw naam, adres en woonplaats
  • Het polisnummer waarvoor u een automatische incasso wilt
  • Het rekeningnummer waar wij de betaling van kunnen afschrijven
  • Uw handtekening

U kunt uw brief inscannen en per e-mail verzenden of per post versturen naar:
Aegon N.V.
Postbus 23001
8900 MB Leeuwarden

Na ontvangst van het formulier of uw brief voeren wij de wijziging uit
De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg dan automatisch van uw juiste rekeningnummer.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.