Hoe kunnen wij jou helpen?
Het leven zit vol verrassingen. Mooie, maar helaas soms ook nare dingen. Met onze verzekeringen ben jij - en eventueel je partner of gezin - goed voorbereid op de financiële gevolgen van een schade. Bijvoorbeeld bij een woningbrand, gestolen spullen of een ongeluk. Op die momenten zijn we er voor je en helpen we je snel én goed. Dat idee geeft vast rust. Dus denk vooruit en laat je niet verrassen. Hier lees je álles over verzekeren: van een schade melden tot aan dekkingen en het afsluiten van verzekeringen.


Onze verzekeringen
Belangrijke informatie voor een goede keuze



Alle verzekeringen die je voor je huis nodig hebt
Je huis verzekeren? Of de spullen in je woning verzekeren? Ontdek welke woonverzekering je nodig hebt. Of je nu huurt of koopt. Bij Aegon zitten de woonverzekeringen samen in één pakket: het Woon- & VrijeTijdpakket.
Goed om te weten

Storm op komst: zoek dekking!
Code geel, oranje of rood? Als er storm op komst is, is het slim om je goed voor te bereiden. We zetten handige tips op een rij om schade te voorkomen. En heb je schade aan je huis? Je leest hier ook hoe het dan zit met je verzekering.

Schutting omgewaaid: ben je dan verzekerd?
Het zal je maar gebeuren: heb je nét een nieuwe schutting geplaatst, raast er een storm over Nederland. Schutting omver. Dekt je verzekering deze schade? En wat moet je dan doen? Wij zetten drie veelgestelde vragen en antwoorden voor je op een rij!
Veel gestelde vragen
Goed om te weten: eventuele schades worden niet vergoed. Wanneer je een autoverzekering met terugwerkende kracht beëindigt, ben je over deze periode niet verzekerd geweest.
Samen met jou kijken wij graag naar de mogelijkheden om jouw woning(en) in deze situatie te verzekeren. Neem hiervoor contact met ons op.
Wanneer je bent ingelogd klik je op de verzekering waarop de schade gemeld is. Bij 'Snel naar' klik je op 'Schades' en daarna op het schadenummer waar je status van wilt weten. Bij 'Status' zie je hoever wij zijn met jouw schademelding. Binnen 14 dagen na het melden van een schade ontvang je van ons een reactie.
Mijn Aegon
Al je gegevens op één veilige, digitale plek. Wil je die veranderen of inzien? Of een schade melden? Ook dát kan via Mijn Aegon.
Onze 24-uursbelofte aan jou
Heb je online een schade ingediend? Op werkdagen ontvang je binnen 24 uur een eerste reactie van ons. Je hoort dan of we je schade herstellen, een bedrag vergoeden (en hoeveel natuurlijk, niet onbelangrijk) of dat je schade helaas niet is verzekerd (en waarom niet). Misschien hebben we nog aanvullende documenten nodig om jouw schade te kunnen beoordelen. Zoals foto's of een nota. Zodra we deze informatie hebben ontvangen, nemen we jouw schademelding verder in behandeling. Binnen 10 werkdagen hoor je dan alsnog of jouw schade wel of niet wordt hersteld en/of vergoed.