Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

U wilt uw hypotheek aanpassen

Veelgestelde vragen

Is rentemiddeling mogelijk bij Aegon Hypotheken?
Rentemiddeling is mogelijk bij Aegon
U kunt ook met uw adviseur tot de conclusie komen dat voor u de beste oplossing is om nu niets te doen. In ieder geval is het belangrijk dat u bewust een keuze maakt. Alle informatie over rentemiddeling leest u op Rentemiddeling: is het iets voor mij?

In Mijn Aegon ziet u wat rentemiddeling voor uw persoonlijke situatie inhoudt
Na het inloggen download u het document met de mogelijkheden voor uw persoonlijke situatie. U vindt dit document door:
  • Stap 1: ga in het linker menu naar 'Mijn producten'
  • Stap 2: scroll naar 'Hypotheek' en selecteer de hypotheek waar u meer informatie over wilt. 
  • Stap 3: klik in het zelf regelen menu op “Rente aanpassen”
  • Stap 4: kies voor de optie “Rente tussentijds aanpassen”
  • Stap 5: klik op download
Er opent nu een PDF bestand, het voorstel is afgestemd op uw persoonlijke situatie. U bespreekt aan de hand van dit document de mogelijkheden voor rentemiddeling met uw adviseur. Uw adviseur kan dit document ook voor u opvragen. 

Voor een verzoek tot rentemiddeling neemt u contact op met uw adviseur
U kunt een onafhankelijke adviseur inschakelen of via een adviseur van Aegon rentemiddeling aan vragen.
  • Een adviseur via Aegon: Wilt u in contact komen met een adviseur van Aegon? Vraag een adviesgesprek aan via ons webformulier Advies nodig?.
  • Een onafhankelijke adviseur: U kunt zelf een adviseur zoeken via onze webpagina Zoek een adviseur.


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik mijn hypotheek omzetten naar een andere hypotheekvorm
U kunt uw hypotheek omzetten naar een andere hypotheekvorm 
Dit is een wijziging op uw bestaande hypotheek. Omdat het hier gaat om een aanvullende dienst, die wij op uw verzoek doorvoeren, brengen wij hiervoor € 150,- in rekening (inclusief BTW). Dit is een wijziging op uw bestaande hypotheek. Omdat het hier gaat om een aanvullende dienst, die wij op uw verzoek doorvoeren, brengen wij € 150,- in rekening (inclusief BTW) voor het uitbrengen van een offerte. 

Een aanvraag regelt u via uw adviseur
Een wijziging op uw hypotheek heeft financiële gevolgen. Uw adviseur helpt u een bewuste keuze te maken. Bij wie kan ik terecht voor advies over mijn hypotheek?  

Hoe gaat het in zijn werk?
  • Na het adviesgesprek dient uw adviseur via ons aanvraagformulier een wijzigingsverzoek in.
  • Na ontvangst van het wijzigingsverzoek ontvangt u via uw adviseur een offerte.
  • In de offerte geven we aan of we nog aanvullende documenten willen ontvangen en wat er verder nodig is om de wijziging door te voeren.
  • De offerte is maximaal 3 maanden geldig. U moet deze ondertekenen.
  • Is aan alle voorwaarden voldaan, dan wordt de gevraagde wijziging doorgevoerd.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik mijn hypotheek wijzigen?
Het is mogelijk om uw hypotheek te wijzigen
U kunt uw hypotheek op veel verschillende manieren wijzigen. Over welke wijziging wilt u meer weten? Een aanvraag regelt u via uw adviseur
Een wijziging op uw hypotheek heeft financiële gevolgen. Uw adviseur helpt u een bewuste keuze te maken. Bij wie kan ik terecht voor advies over mijn hypotheek? 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

De rentevaste periode van mijn hypotheek loopt binnenkort af. Wat moet ik doen?
U hoeft niets te doen. U ontvangt van ons 3 maanden voor het aflopen van de rentevaste periode een digitaal verlengingsvoorstel in uw Mijn Aegon omgeving. Vooraf sturen we u een notificatie per mail. Maakt u geen gebruik van Mijn Aegon? Dan ontvangt u het voorstel per post. In dit voorstel wordt per rentevaste periode aangegeven wat het rentepercentage wordt na verlenging. U kunt meer informatie vinden over verlengen op de pagina Uw rentevaste periode loopt af.

Mijn rentevaste periode loopt nog niet af. Ik wil de rente nu al wijzigen. Kan dat?
Het is mogelijk uw rente nu al om te zetten naar de huidige marktrente. Het kan zijn dat we daarvoor omzettingskosten in rekening brengen. Ook is het mogelijk om uw rente te middelen. Meer informatie over de mogelijkheden vindt u op de pagina 'Uw rente tussentijds aanpassen'. 

Uw adviseur helpt u verder
Een wijziging op uw hypotheek heeft financiële gevolgen. Uw adviseur helpt u een bewuste keuze te maken. Bij wie kan ik terecht voor advies over mijn hypotheek?  

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik mijn hypotheek verhogen?
U kunt uw hypotheek bij Aegon verhogen
Of en hoeveel u extra kan lenen hangt onder meer af van de marktwaarde van uw woning, de hoogte van uw huidige hypotheek en uw inkomen. U kunt bijvoorbeeld uw hypotheek verhogen als u uw woning wilt verbouwen. Hier zijn enkele voorwaarden aan verbonden: 
  • De minimale verhoging is € 5.000,-.
  • Bij een verhoging gelden dezelfde acceptatieregels als voor een nieuwe lening. 
  • Bij de beoordeling kijken we naar de bestaande en de nieuwe lening. 
  • Een onderhandse verhoging op een lening met NHG is alleen mogelijk als deze ook met NHG wordt afgesloten.
  • Bij een verhoging onder NHG levert u een nieuw taxatierapport aan.
  • De verhoging moet passen op basis van uw inkomen en de marktwaarde (na verbouw) van uw woning
  • Het is niet mogelijk een tweede hypotheek bij ons af te sluiten als de eerste bij een andere geldverstrekker is afgesloten.


Het kan zijn dat u langs de notaris moet voor uw verhoging  
Heeft u uw hypotheek hoger ingeschreven dan het bedrag dat u van ons heeft geleend? Of heeft u een deel van uw hypotheek afgelost? Dan heeft u mogelijk ruimte om uw hypotheek onderhands te verhogen. Dit betekent dat u niet naar de notaris hoeft. Het bedrag waarmee u de hypotheek wilt verhogen mag in dit geval niet hoger zijn dan de ruimte die u heeft in de hypotheek. 

Heeft u geen opnameruimte in uw hypotheek dan wordt de verhoging een tweede hypotheek. Deze hypotheek moet ingeschreven worden in het kadaster. Hiervoor moet u langs de notaris. 

Een aanvraag regelt u via uw adviseur
Een wijziging op uw hypotheek heeft financiële gevolgen. Uw adviseur helpt u een bewuste keuze te maken. Bij wie kan ik terecht voor advies over mijn hypotheek?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon krijgt u eenvoudig inzicht in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.