Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Nabestaandendesk

Overlijden melden

Een naaste verliezen is een ingrijpende gebeurtenis. Na een overlijden is het belangrijk dat de financiële zaken goed en eenvoudig worden geregeld. De Aegon Nabestaandendesk helpt u bij het afhandelen van de zaken die de overledene via Aegon heeft. U kunt een overlijden doorgeven via het formulier overlijden melden. Om u zo goed mogelijk te helpen, hebben we in ieder geval de volgende gegevens nodig:

  • Naam en adres van de overleden persoon
  • Geboorte- en overlijdensdatum van de overleden persoon
  • Naam en adres van u of van een andere contactpersoon

 

Via het formulier overlijden melden kunt u documenten meesturen, bijvoorbeeld de akte van overlijden en/of het identiteitsbewijs van de nabestaande(n). Dit kan de behandeling in vele gevallen versnellen. Wij behandelen uw melding binnen 10 werkdagen. U of de andere contactpersoon ontvangt dan een overzicht van alle producten die de overledene bij Aegon had.

Overlijden melden

Belangrijke documenten

Om de zaken bij Aegon te regelen, hebben wij vaak verschillende documenten nodig. Welke? Dat leest u in de brief die u, na het melden, ontvangt. Hieronder ziet u welke documenten dit kunnen zijn.

Lees verder

Geheugensteuntje

In alle drukte en emoties rond het overlijden van een naaste kunnen belangrijke administratieve zaken over het hoofd gezien worden.

Lees verder

Praktische adressen

Op deze pagina vindt u een overzicht met praktische adressen van diverse instanties, die u kunnen helpen om zaken te regelen.

Lees verder

 

Wilt u meer weten over de betekenis van veelgebruikte woorden? Leest u dan de uitleg van veelgebruikte woorden.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een overlijden melden?

Een dierbare verliezen is een ingrijpende gebeurtenis
Wij begrijpen dat het belangrijk is dat de financiële zaken ook juist dan goed en eenvoudig worden geregeld. Dat doen wij graag voor u. Daarom hebben wij de Aegon Nabestaandendesk opgericht.
U kunt een overlijden melden bij deze nabestaandendesk via de link http://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/nabestaandendesk/. U kunt ons natuurlijk ook bellen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wanneer heeft Aegon een Verklaring van Erfrecht nodig?

Bij de uitkering van een levensverzekering is soms verklaring van erfrecht nodig
De uitkering uit een levensverzekering valt niet onder het erfrecht. Deze uitkering komt na overlijden van de verzekerde toe aan de begunstigde(n). Op het polisblad kunt u lezen wie de verzekerde en de begunstigden zijn.

Staat op het polisblad dat de kinderen of de erfgenamen de begunstigden zijn? Dan hebben wij de verklaring van erfrecht nodig waarin de notaris vermeld wie dit zijn. Wij laten altijd weten of we een verklaring van erfrecht nodig hebben. U hoeft dit niet zelf uit te zoeken.

Ook bij de uitkering van een Aegon Bank product is soms een verklaring van erfrecht nodig
Dit is afhankelijk van de persoonlijke situatie van de overledene. Daarom informeren wij u hierover na het melden van overlijden. U hoeft dit niet zelf uit te zoeken.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?