Mijn Aegon stopt per 1 januari 2026

Vanaf 1 januari 2026 kun je Mijn Aegon niet meer gebruiken. Op deze pagina leggen we uit wat dit betekent, hoe je bij je producten komt en wat er verandert. 

Wat betekent dit voor jou?

Aegon en a.s.r. gaan samen verder. Inmiddels zijn bijna al onze producten verhuisd. Daarom stopt Mijn Aegon per 1 januari 2026. Gebruik de links hiernaast om direct bij je product te komen. 

Verzekeringen

Je beheert je verzekeringsproducten via je a.s.r. account. Bij de verhuizing van je product heb je een brief of e-mail ontvangen met uitleg over het aanmaken van je account. Kijk ook op: asr.nl/hallo-klant-van-aegon.  

Heb je een levensverzekering en nog geen brief of e-mail ontvangen? Dan is je product nog niet verhuisd. Je ontvangt uiterlijk december bericht om je a.s.r. account te activeren. 

Hypotheken

Je regelt je hypotheekzaken via MijnHypotheek. Informatie over onze hypotheken en de verhuizing vind je op www.aegon.nl/verhuizing-hypotheek

Pensioenen

Voor informatie over je pensioen kijk je op asr.nl/pensioen/aegon-pensioen of asr.nl/pensioen/cappital. De persoonlijke omgevingen zijn hetzelfde gebleven en vind je hier: Mijn Aegon Pensioen en Mijn Cappital Pensioen.

Veelgestelde vragen

Je verzekering of hypotheek loopt gewoon door. Alleen de manier waarop je deze online beheert verandert.

Bij de verhuizing van je product heb je een brief of e-mail ontvangen met uitleg over het aanmaken van je a.s.r. account. Heb je die niet meer? Ga dan naar asr.nl/hallo-klant-van-aegon voor hulp.

Heb je een levensverzekering en nog geen brief of e-mail ontvangen?  

Dan is je product nog niet verhuisd. Je ontvangt uiterlijk in december 2025 bericht om je a.s.r. account te activeren. 

Geen a.s.r. account nodig voor je pensioen 

Voor je Aegon pensioen en Cappital pensioen blijven de persoonlijke omgevingen voorlopig hetzelfde: Mijn Aegon Pensioen en Mijn Cappital Pensioen. Je hoeft hiervoor geen a.s.r. account aan te maken.  

1. Controleer eerst of je al een Mijn Aegon account had.  

  • Wel een Mijn Aegon account:  
    Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies 'Wachtwoord vernieuwen' en volg de stappen. Gebruik hierbij het e-mailadres dat in de brief genoemd wordt. Daarna kun je direct inloggen in MijnHypotheek. 

  • Geen Mijn Aegon account: 
    Ga naar aegon.mijnhypotheekonline.nl en kies voor 'Account maken' en volg de stappen. Je start met je leningnummer, geboortedatum en voorletters in te vullen. 

2. Volg de instructies die bij het juiste kopje horen om je account te activeren of aan te maken. 

Aegon en a.s.r. gaan samen verder. Inmiddels zijn bijna al onze producten verhuisd. Daarom stopt Mijn Aegon per 1 januari 2026. We hopen dat je je snel thuis voelt bij a.s.r. Lees meer over de verhuizing en a.s.r. op asr.nl/hallo-klant-van-aegon.

Nee, na 1 januari 2026 kun je niet meer inloggen in Mijn Aegon. Wil je je oude documenten bewaren? Download ze vóór 1 januari uit Mijn Aegon.

De app verdwijnt tegelijk met Mijn Aegon. Vanaf 1 januari 2026 kun je de app verwijderen van je telefoon.

Hulp nodig met je bestaande Mijn Aegon-account?

Kan gebeuren! Ga naar Wachtwoord opnieuw instellen of Gebruikersnaam opvragen.
Lukt het niet? Het kan dan zijn dat je e-mailadres en/of mobiele nummer niet is bevestigd. Neem dan contact met ons op. Via de chat krijg je het snelst antwoord.
 

 
Dat klopt. Voor extra veiligheid sturen we bij het inloggen namelijk een code naar je mobiele nummer, maar dat gaat niet als we niet meer het juiste nummer hebben. Op de pagina Telefoonnummer aanpassen lees je wat je het beste kunt doen als je telefoonnummer is gewijzigd.

Rechtsboven op de website zie je Mijn Aegon staan. Via deze knop kun je op drie verschillende manieren inloggen: met iDIN, jouw e-mailadres en wachtwoord of via DigiD.

Goed om te weten: als je via DigiD inlogt, heb je alleen toegang tot je pensioenomgeving. Voor je andere producten, zoals je hypotheek, schadeproducten of jaaroverzicht, log je in met iDIN of je e-mailadres en wachtwoord.


Via iDIN
Als je inlogt via iDIN, dan hoef je niet meer jouw Mijn Aegon wachtwoord te onthouden. Bij wijzigingen hoef je bij het inloggen via iDIN niet nog eens 2FA te gebruiken.
Inloggen iDIN 

Kom je er niet uit? Op de pagina Mijn Aegon-account aanmaken via iDIN vind je meer informatie o.a. met een uitlegvideo.


Met e-mailadres en wachtwoord
Als je inlogt met met jouw e-mailadres en wachtwoord, dan krijg je het verzoek om ‘extra controle’ aan te zetten als tweede factor (2FA). Dit heeft als doel om de inlog op Mijn Aegon extra te beveiligen.
Inloggen Mijn Aegon 

Via DigiD (alleen voor pensioendeelnemers)
Ben je pensioendeelnemer? Dan kun je ook met DigiD inloggen op Mijn Aegon. Als je andere producten wilt inzien, dan kun je apart inloggen.
Inloggen DigiD


 
Het is vervelend als je een probleem ervaart bij in het inloggen in je account
Loop onderstaande punten eens na voor een oplossing. 

Gek of wit scherm?
Een wit scherm na inloggen kan komen door programma's op je eigen apparaat. Bijvoorbeeld door verouderde browser of beveiligde software. Hieronder tips die je op weg kunnen helpen:

- Check je laatste browser-versie, mogelijk is deze verouderd. Lees hier hoe je een nieuwe versie installeert. Vaak verhelpt dit het probleem.
- Log eens in via een ándere browser. Soms lukt het hierdoor wel in Mijn Aegon te komen.
- Of log in via een ánder apparaat, bijvoorbeeld je smartphone. Krijg je, na het inloggen met de sms code, de Mijn Aegon omgeving wél te zien, dan weet je dat het aan je voorgaande apparaat ligt. 
- Probeer in te loggen wanneer je de verschillende software hebt uitgeschakeld. Goed om te weten: sommige software blijft, ook na het afsluiten, draaien op de achtergrond. Soms is hard uitzetten (via task manager) de enige optie. 
 
En verder:

- Controleer of er een blokkade op pop-ups zit. Je browser blokkeert dan het openen van je document. Dit pas je zelf aan in je pop-up instellingen boven in je scherm.
- Verwijder tijdelijke internetbestanden. Deze schoon je op door tegelijk de toetsen CTRL + Shift + Delete in te houden. Je krijgt een pop-up van je browser-instellingen. Hier kun je je browsergegevens wissen.
- Heb je misschien nét een nieuw product afgesloten? Dan duurt het 48 uur voordat dit product zichtbaar is. 
 

Als je bent ingelogd in Mijn Aegon, ga je naar 'Gegevens' en daarna naar 'Inloggegevens'. Daar kun je je wachtwoord meteen aanpassen.

Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je je wachtwoord vergeet. Ga dan naar Wachtwoord opnieuw instellen

 

Wanneer je inlogt, vragen we je om een verificatiecode in te voeren. Deze sturen we naar je mobiele nummer. Als je geen verificatiecode ontvangt, zijn er twee mogelijke oorzaken:
  • We hebben niet het juiste telefoonnummer. Dit kan gebeuren als je een nieuw nummer hebt gekregen en dit nog niet in je account is bijgewerkt. Neem contact met ons op via de livechat, zodat we je hiermee kunnen helpen.
  • Als je telefoonnummer klopt, maar je ontvangt nog steeds geen code, dan gaat er iets mis bij ons. Ook in dat geval kun je contact met ons opnemen via de livechat.

Als je je account niet gebruikt, is deze inactief
Je gegevens blijven beveiligd, ook wanneer je hier geen gebruik meer van maakt. 
Je kunt je producten en documenten wél blijven inzien. Je kunt deze later nog nodig hebben voor bijvoorbeeld belastingaangifte. Ook als je product al is beëindigd.

Gebruik je Mijn Aegon vijf jaar niet? Dan verwijderen wij automatisch je account
Hiervoor hoef je dus niks te doen. Wil je wel graag eerder je account verwijderen? Geef dit aan via het formulier Privacy verzoeken 

Spreek je liever met één van onze medewerkers?

Chat met ons

Iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 chatten met een medewerker. Reactie binnen 1 minuut.

Let op, heb je een hypotheek? Dan kun je chatten via MijnHypotheek van Aegon nadat je je account hebt geactiveerd. Dit kan op werkdagen tot 21:00 uur.

Chat met medewerker Hypotheek via MijnHypotheek Chat met een medewerker

Telefonisch contact

Iedere werkdag tussen 08:30 en 17:30 uur bellen met een medewerker.

Toon het telefoonnummer

We staan voor je klaar op werkdagen van 08:30 tot 17:30 uur. We kunnen je alleen helpen als je zelf klant bij ons bent. Let op:

Hypotheek?

 Je bereikt ons op 030 2579540. 

Levensverzekering?

  • Brief gekregen dat je levensverzekering is verhuisd naar a.s.r.? Dan bereik je ons op 030 278 1000
  • Is je levensverzekering nog niet verhuisd? Dan bereik je ons op 088 344 1234
Usabilla Feedback