Mijn Aegon: dé plek voor al jouw geldzaken

Image
Vrouw bekijkt Mijn Aegon app op tablet

 

Je bent natuurlijk gewend om van alles online te regelen. Dat kan ook bij ons, mét Mijn Aegon. Even snel je saldo checken of de declaraties van je bouwdepot indienen! Met Mijn Aegon kun je dit 24/7. Het is jouw persoonlijke digitale omgeving.

Je geldzaken
  • Je spaarsaldo bekijken.
  • Je geld overboeken.
  • Je bij- en afschrijvingen bekijken.
Je hypotheek
  • De meest actuele informatie over je hypotheek bekijken.
  • De declaraties van je bouwdepot indienen.
  • Je bouwdepotsaldo bekijken.
Je pensioen
  • Al je pensioendocumenten overzichtelijk bij elkaar.
  • Nooit meer wachten op je pensioenpost.
  • Je pensioendocumenten altijd bij de hand.
Je verzekeringen
  • Je verzekering(en) bekijken en/of wijzigen.
  • Direct je bijbehorende polisvoorwaarden en dekking inzien.
  • De status van jouw ingediende schade bekijken.
Download de Mijn Aegon app

De Mijn Aegon app is beschikbaar voor iOS en Android.

Lees de voorwaarden van de Mijn Aegon App
Mijn Aegon-account aanmaken? Dat kan in 3 eenvoudige stappen

Je kunt snel en eenvoudig een Mijn Aegon-account aanmaken. Dit doe je door gebruik te maken van de inlogmethode iDIN. iDIN is ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt net als iDEAL. Je logt in op je internetbankierenomgeving. Jouw veiligheid staat hier voorop.

  • 1
    Je logt één keer via iDIN in bij je bank
    • Wij ontvangen dan jouw naam, adres, geslacht en geboortedatum.
    • Wij krijgen geen andere gegevens van jouw bank en hebben dus geen inzage in je bankgegevens en transacties. En jouw bank krijgt geen inzage in gegevens bij ons.

    Staat je bank niet in de lijst van iDIN?

    Dan heeft jouw bank ervoor gekozen om niet met iDIN te werken. Je kunt dan nog steeds gebruikmaken van Mijn Aegon. Vraag hiervoor een activatiecode aan.

    Meer informatie over iDIN

    Wil je meer weten over iDIN en de veiligheid? Bekijk dan de website van iDIN.

  • 2
    Je persoonlijke gegevens bevestigen

    Vervolgens zoeken we je gegevens op in onze systemen.

    • Hebben we je herkend? Dan ga je meteen door naar stap 3.
    • Hebben we je niet herkend? Dan vragen we je om jouw polis-, hypotheek-, of overeenkomstnummer in te vullen.

    Heb je een adres in het buitenland?

    Dan vragen we je als extra controle om je woonplaats en je polis-, hypotheek-, of overeenkomstnummer in te vullen.

  • 3
    Je gebruikersnaam en wachtwoord kiezen

    Je maakt je eigen gebruikersnaam en wachtwoord aan en dan kun je aan de slag!

Lukt het niet om een Mijn Aegon-account via iDIN aan te maken?

Niet getreurd, je kunt een activatiecode voor Mijn Aegon aanvragen. Je krijgt dan binnen 3 werkdagen per post een brief met de code thuisgestuurd. Zodra je de brief hebt ontvangen, kun je je Mijn Aegon-account activeren.

Activatiecode opvragen

Mijn Aegon app

We hebben ook een app! Met de Mijn Aegon app kun je je geldzaken makkelijk op je smartphone en tablet regelen. Waar en wanneer je maar wilt. Je kunt de app gebruiken nadat je een Mijn Aegon account hebt aangemaakt.

Wat kan ik met de app?
Veiligheid

We ontwikkelen al onze producten en diensten met een scherp oog voor veiligheid en privacy. Wil je weten wat je zelf kunt doen en waarop je kunt letten?

Veilig online zaken doen

Veelgestelde vragen

Kies een veilig wachtwoord met meerdere tekens zodat deze 'sterk' is 
Je wachtwoord is tussen 8 en 256 tekens lang en kies je:

  • tenminste 1 kleine letter,
  • tenminste 1 hoofdletter,
  • tenminste 1 cijfer,
  • tenminste 1 van de volgende speciaal tekens:   !"#$%&'()*+,-./:;<=>?@[\]^_`{|}~
 Gebruik niet meer dan drie op elkaar volgende identieke karakters, zoals aaa of 111. 


Kies een gebruikersnaam tussen de 8 en 50 karakters lang
Je gebruikersnaam mag daarnaast uit 'vreemde tekens' bestaan, met uitzondering van de tekens < / \ , =" ? 
Krijg je een melding dat de door jou gekozen gebruikersnaam al bezet is? Kies dan dan een andere gebruikersnaam.
 

Uw mobiele telefoonnummer gebruiken we als extra check als u zelf iets wilt wijzigen in uw account
Zo voorkomt u misbruik van uw gegevens. Wij gebruiken uw telefoonnummer nooit voor commerciële doeleinden.


 
Alleen als je zelf klant bij ons bent, kun je met jouw gegevens een account aanmaken
Heeft je partner ook een polis of rekening bij ons? Dan kan je partner natuurlijk ook een account aanmaken.

Je past je inloggegevens aan in Mijn Aegon
Als je bent ingelogd, pas je je persoonlijke gegevens en je inloggegevens aan bij Gegevens 
Eenmaal aangepast, kun je deze direct gebruiken.

We laten je het ook weten als je al een lange tijd hetzelfde wachtwoord gebruikt. Dan is het voor de veiligheid handig om je gegevens veranderen.
Je krijgt vanzelf een melding als het zover is!


 

Het is vervelend als je niet verder komt met het aanmaken van een Mijn Aegon account
Deze tips kunnen je op weg helpen:

Ben je zelf de verzekeringnemer of rekeninghouder? 
Als je de bijvoorbeeld de partner van de verzekernemer bent, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als je nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk. 

Heb je nét een nieuw product afgesloten?
Houd er rekening mee dat je dan na twee tot vier dagen een account kunt aanmaken. Dan is je product zichtbaar. 

Krijg je een foutmelding bij identificatie via iDIN? 
  • Kun je je bank niet selecteren? Kies dan voor de optie activatiecode per post.
  • Komen je gegevens van je bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor de optie activatiecode per post.
  • Krijgt je een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening? Dat kan. Dit los je op door je eigen persoonlijke inloggegevens te selecteren en niet per ongeluk die van je partner.

Ben je verhuisd en hebben wij nog niet je huidige adres?
Geef dan eerst je huidige adres aan ons door. Neem contact op met onze Klantenservice.