Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Rekeningnummer wijzigen

Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?
U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw hypotheek, levens- of schadeverzekering
  • Voor levens- of schadeverzekering: U kiest in het blauwe menu links voor Mijn Gegevens. Op de pagina Mijn Gegevens kiest u voor 'wijzig' onder het kopje 'Betaalgegevens'.
  • Voor hypotheek: onder het tabblad ‘Mijn producten’ klikt u op uw hypotheek. Vervolgens kiest u voor ‘Overige wijzigingen’ in het 'Zelf regelen' menu rechts op de pagina. In het omschrijvingsveld geeft u aan dat u het rekeningnummer wilt wijzigen. Vermeld hier ook het nieuwe rekeningnummer (deze optie is niet beschikbaar in de Mijn Aegon app). 

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd. De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. Heeft u ook een actief bouwdepot? Wij vragen u dan om op het machtigingsformulier aan te geven of de tegenrekening hiervan ook aangepast moet worden. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u per e-mail of per post naar Aegon
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en mailt het naar betalingen@aegon.nl. Een goed leesbare foto e-mailen mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

U kunt ook uw rekeningnummer wijzigen waarop uw lijfrente wordt gestort
Hiervoor stuurt u een getekend verzoek. Lees meer bij Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor mijn Garantie Inkomen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is het rekeningnummer van Aegon?

Het is belangrijk de juiste IBAN te gebruiken
Als u het juiste nummer gebruikt voor de betaling van uw inleg, premie of hypotheekrente, kunnen wij uw betaling snel verwerken. Vermeld bij uw betaling altijd een betalingskenmerk. Dit is uw polis,- hypotheek,- of contractnummer.

U kunt de volgende rekeningnummers gebruiken voor de betaling van uw inleg, premie of hypotheekrente:

  • Levensverzekering
    NL 89 ABNA 0.45.00.01.067 ABNA NL 2A ten name van Aegon Nederland NV
  • Schadeverzekering
    NL 56 ABNA 0.51.15.44.669 ABNA NL 2A ten name van Aegon Nederland NV
  • Hypotheekrente
    NL 63 ABNA 0566 7963 25 ABNA NL 2A ten name van Aegon Hypotheken BV
  • Bouwdepot Hypotheken
    NL63 ABNA 0566 7963 25 ABNA NL 2A ten name van Aegon Hypotheken BV
  • Aegon iDeal betalingen
    NL34 ABNA 0496 3420 61 ABNA NL 2A ten name van Aegon Nederland NV
  • AEGON PPI B.V.
    NL 34 ABNA 0.41.17.98.413 ABNA NL 2A 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon kunt u gemakkelijk inzicht krijgen in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?
Er zijn een aantal mogelijke oorzaken en oplossingen voor problemen met het aanmaken van een Mijn Aegon account
U kunt met onderstaande oplossingen proberen om wel een account aan te maken.

1. U kunt alleen een account aanmaken als u verzekeringnemer of rekeninghouder bent
Als u deze rol niet heeft, dan kunt geen account aanmaken. Bijvoorbeeld als u de partner bent van de verzekernemer. Ook wanneer u nabestaanden- of wezenpensioen van Aegon ontvangt, is het niet mogelijk om een account aan te maken.

2. U kunt alleen een account aanmaken met een woonadres
Het is niet mogelijk om met een postbus een account aan te maken. U kunt wel een account aanmaken als u uw adres wijzigt bij Aegon naar een woonadres. Twee dagen na het doorgeven van uw huisadres, activeert u uw account. U wijzigt hier uw adres.​

3. U kunt u online identificeren via uw bank met iDIN
Lukt dit niet? Kijk dan of een van onderstaande situaties op u van toepassing is.
  • Uw bank staat niet in het rijtje waar u uit kunt kiezen: Nog niet alle banken doen mee met iDIN. Als uw bank er niet tussen staat, kiest u voor identificatie per brief. We sturen u per post een code toe. Zodra u de code ontvangt kunt u uw account activeren en gebruik maken van Mijn Aegon.
  • Uw gegevens komen niet overeen: Controleer uw gegevens en probeer het dan nog eens met de volledige gegevens, zoals deze ook bij uw bank bekend zijn. Als u problemen blijft ervaren, kiest u voor identificatie per brief. We sturen u per post een code toe. Zodra u de code ontvangt kunt u uw account activeren en gebruik maken van Mijn Aegon.
  • U krijgt een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening: iDIN herkent de gegevens niet. U kunt zich identificeren met een rekeningnummer op één naam of u kiest voor identificatie per brief. We sturen u per post een code toe. Zodra u de code ontvangt kunt u uw account activeren en gebruik maken van Mijn Aegon.
  4. U krijgt onterecht de foutmelding dat uw huisnummer niet juist is
Dan gebruikt u mogelijk een verouderde browser. Update uw browser en dit probleem is verholpen. 

5. U heeft een account succesvol aangemaakt, maar ervaart foutmeldingen bij het inloggen
Het is mogelijk dat u een foutmelding krijgt bij uw actieve account. U kunt deze foutmeldingen mogelijk zelf verhelpen. Ga hiervoor naar Inloggen op Mijn Aegon lukt niet, wat nu?
Wilt u meer weten? kijk dan bij Veel gestelde vragen over Mijn Aegon

Is uw probleem nog niet verholpen? Wij helpen u graag. Geef uw probleem door via blauwe knop 'Feedback' aan de rechterkant van uw scherm. 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.