Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Rekeningnummer wijzigen

Veelgestelde vragen
Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?
U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw levens- of schadeverzekering
U kiest in het blauwe menu links voor Mijn Gegevens. De optie staat op de pagina Mijn Gegevens onder het kopje 'Betaalgegevens'.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. Heeft u ook een actief bouwdepot? Wij vragen u dan om op het machtigingsformulier aan te geven of de tegenrekening hiervan ook aangepast moet worden. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u per e-mail of per post naar Aegon
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en mailt het naar betalingen@aegon.nl. Een goed leesbare foto e-mailen mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd 
De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is het rekeningnummer van Aegon?

Het is belangrijk het juiste rekeningnummer te gebruiken
Als u het juiste nummer gebruikt, kunnen wij uw betaling snel verwerken. Vermeld bij uw betaling altijd een betalingskenmerk. Dit is uw polis,- hypotheek,- of contractnummer.

U kunt de volgende rekeningnummers gebruiken voor de betaling van uw inleg, premie of hypotheekrente:

  • Levensverzekering
    NL 89 ABNA 0.45.00.01.067 ABNA NL 2A
  • Schadeverzekering
    NL 56 ABNA 0.51.15.44.669 ABNA NL 2A
  • Hypotheekrente
    NL 96 ABNA 0.45.00.04.627 ABNA NL 2A
  • AEGON PPI B.V.
    NL 34 ABNA 0.41.17.98.413 ABNA NL 2A
  • AEGON Bank
    Stortingen doet u rechtstreeks op het rekeningnummer (IBAN) van uw eigen rekening bij Aegon Bank.

Twijfelt u welk rekeningnummer u moet gebruiken?
Neem dan contact met ons op. Ons telefoonnummer is (058) 244 68 63.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor mijn Garantie Inkomen?
Om uw rekeningnummer voor de uitbetaling van uw uitkerende lijfrente te wijzigen, hebben wij uw handtekening nodig
Daarnaast vragen wij u ons een kopie bankafschrift van het nieuwe rekeningnummer toe te sturen. Deze mag niet ouder zijn dan 2 maanden. Belangrijk is dat de naam van de begunstigde en het rekeningnummer hierop zichtbaar zijn.

Wij passen uw rekeningnummer binnen 10 werkdagen aan
U krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging.

U kunt uw ondertekende verzoek per e-mail toesturen of per post verzenden naar:

Aegon Levensverzekering N.V.
Postbus 23001
8900 MB Leeuwarden

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:


Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?

Komt u niet verder dan stap 1?
Controleert u dan of:

  • Uw gegevens juist heeft ingevuld. Pas waar nodig uw gegevens aan om verder te kunnen gaan.
  • U toegang aanvraagt met een postbus. U kunt geen toegang aanvragen voor Mijn Aegon als het bij ons bekende adres een postbus is. Om alsnog toegang te kunnen aanvragen voor Mijn Aegon, kunt u uw adres wijzigen naar een woonadres. U wijzigt uw adres via onze website.
  • Uw product wel via Mijn Aegon in te zien is. Ontvangt u pensioen via Aegon? Dan kunt u uw pensioen niet inzien via Mijn Aegon. Bent u geen verzekeringnemer of rekeninghouder? Dan kunt u het product ook niet inzien via Mijn Aegon. 

Als wij u om een polis-of rekeningnummer vragen, vult u deze op een bepaalde manier in

  • Bij een levensverzekering: laat u de voorloopletter 'L' of 'K' weg of voegt u een extra '0' (nul) toe op het eind.
  • Bij een hypotheekofferte nummer: laat u de voorloopletter 'H' weg en de '-1' aan het eind van het nummer.


Lukt het niet om een account aan te maken, dan wij helpen u graag met een stappenplan
U kunt zelf kijken of u uw probleem kunt verhelpen met het Mijn Aegon stappenplan 
 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.