Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Rekeningnummer wijzigen

Hoe geef ik een wijziging van mijn rekeningnummer door?

U kunt de wijziging van uw rekeningnummer aan ons doorgeven
Wij passen uw (tegen)rekening aan. Zo blijft de betaling van bijvoorbeeld uw schadepremie, de premie van uw levensverzekering of uw hypotheekrente -of aflossing goed gaan. Ook als u een pensioenuitkering, lijfrente-uitkering of een ontslagvergoeding-uitkering heeft, zorgen we er voor dat deze uitkering op het juiste rekeningnummer wordt gestort. Of dat een opname van uw Aegon bankrekening op uw juiste tegenrekening komt. 

U leest hoe u uw wijziging doorgeeft op de pagina Rekeningnummer wijzigen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is het rekeningnummer van Aegon?

Het is belangrijk de juiste IBAN te gebruiken
Als u het juiste nummer gebruikt voor de betaling van uw inleg, premie of hypotheekrente, kunnen wij uw betaling snel verwerken. Vermeld bij uw betaling altijd een betalingskenmerk. Dit is uw polis,- hypotheek,- of contractnummer.

U kunt de volgende rekeningnummers gebruiken voor de betaling van uw inleg, premie of hypotheekrente:

  • Levensverzekering
    NL 89 ABNA 0.45.00.01.067 ABNA NL 2A ten name van Aegon Nederland NV
  • Schadeverzekering
    NL 56 ABNA 0.51.15.44.669 ABNA NL 2A ten name van Aegon Nederland NV
  • Hypotheekrente
    NL 63 ABNA 0566 7963 25 ABNA NL 2A ten name van Aegon Hypotheken BV
  • Bouwdepot Hypotheken
    NL63 ABNA 0566 7963 25 ABNA NL 2A ten name van Aegon Hypotheken BV
  • Aegon iDeal betalingen
    NL34 ABNA 0496 3420 61 ABNA NL 2A ten name van Aegon Nederland NV
  • AEGON PPI B.V.
    NL 34 ABNA 0.41.17.98.413 ABNA NL 2A 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon krijgt u eenvoudig inzicht in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?
Er zijn een aantal mogelijke oorzaken en oplossingen voor problemen met het aanmaken van een Mijn Aegon account
Kijk of u met met onderstaande oplossingen het wel lukt om wel een account aan te maken.

1. U kunt geen account aanmaken als u partner, kind of ex-partner bent
Ook als u nabestaandenpensioen ontvangt, kunt u dus geen Mijn Aegon account aanmaken. Mijn Aegon is alleen toegankelijk voor verzekeringnemers en rekeninghouders.
 
2. U kunt u online identificeren via uw bank met iDIN
Lukt dit niet? Kijk dan of een van onderstaande situaties op u van toepassing is.
  • Uw bank staat niet in het rijtje waar u uit kunt kiezen: Nog niet alle banken doen mee met iDIN. Als uw bank er niet tussen staat, kiest u voor identificatie per brief. We sturen u per post een activatiecode toe waarmee u uw account kunt activeren.
  • Uw gegevens komen niet overeen: Controleer uw gegevens en probeer het dan nog eens met de volledige gegevens, zoals deze ook bij uw bank bekend zijn. Als u problemen blijft ervaren, kiest u voor identificatie per brief. We sturen u per post een activatiecode toe waarmee u uw account kunt activeren..
  • U krijgt een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening: iDIN herkent de gegevens niet. U kunt zich identificeren met een gezamenlijke rekening maar gebruikt u dan wel uw eigen inloggegevens. Als het toch niet lukt, kiest voor identificatie per brief. We sturen u per post een activatiecode toe waarmee u uw account kunt activeren.
  3. U krijgt onterecht de foutmelding dat uw huisnummer niet juist is
Dan gebruikt u mogelijk een verouderde browser. Update uw browser en dit probleem is verholpen. 

4. U heeft een account succesvol aangemaakt, maar ervaart foutmeldingen bij het inloggen
Het is mogelijk dat u een foutmelding krijgt bij uw actieve account. U kunt deze foutmeldingen zelf verhelpen. Ga hiervoor naar Inloggen op Mijn Aegon lukt niet, wat nu?
Wilt u meer weten? Kijk dan bij Veel gestelde vragen over Mijn Aegon

Is uw probleem nog niet verholpen? Wij helpen u graag. Geef uw probleem door via blauwe knop 'Feedback' aan de rechterkant van uw scherm. 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.