Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Rekeningnummer wijzigen

Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?
U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw levens- of schadeverzekering
U kiest in het blauwe menu links voor Mijn Gegevens. De optie staat op de pagina Mijn Gegevens onder het kopje 'Betaalgegevens'.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. Heeft u ook een actief bouwdepot? Wij vragen u dan om op het machtigingsformulier aan te geven of de tegenrekening hiervan ook aangepast moet worden. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u per e-mail of per post naar Aegon
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en mailt het naar betalingen@aegon.nl. Een goed leesbare foto e-mailen mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd 
De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is het rekeningnummer van Aegon?

Het is belangrijk de juiste IBAN te gebruiken
Als u het juiste nummer gebruikt voor de betaling van uw inleg, premie of hypotheekrente, kunnen wij uw betaling snel verwerken. Vermeld bij uw betaling altijd een betalingskenmerk. Dit is uw polis,- hypotheek,- of contractnummer.

U kunt de volgende rekeningnummers gebruiken voor de betaling van uw inleg, premie of hypotheekrente:

  • Levensverzekering
    NL 89 ABNA 0.45.00.01.067 ABNA NL 2A ten name van Aegon Nederland NV
  • Schadeverzekering
    NL 56 ABNA 0.51.15.44.669 ABNA NL 2A ten name van Aegon Nederland NV
  • Hypotheekrente
    NL 63 ABNA 0566 7963 25 ABNA NL 2A ten name van Aegon Hypotheken BV
  • Bouwdepot Hypotheken
    NL63 ABNA 0566 7963 25 ABNA NL 2A ten name van Aegon Hypotheken BV
  • Beheersdiensten Hypotheken
    NL34 ABNA 0496 3420 61 ABNA NL 2A ten name van Aegon Nederland NV
  • AEGON PPI B.V.
    NL 34 ABNA 0.41.17.98.413 ABNA NL 2A 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:


Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?

Komt u niet verder dan stap 1?
Controleert u dan of:

  • Uw gegevens juist heeft ingevuld. Pas waar nodig uw gegevens aan om verder te kunnen gaan.
  • U toegang aanvraagt met een postbus. U kunt geen toegang aanvragen voor Mijn Aegon als het bij ons bekende adres een postbus is. Om alsnog toegang te kunnen aanvragen voor Mijn Aegon, kunt u uw adres wijzigen naar een woonadres. U wijzigt uw adres via onze website.
  • Uw product wel via Mijn Aegon in te zien is. Ontvangt u pensioen via Aegon? Dan kunt u uw pensioen niet inzien via Mijn Aegon. Bent u geen verzekeringnemer of rekeninghouder? Dan kunt u het product ook niet inzien via Mijn Aegon. 

Als wij u om een polis-of rekeningnummer vragen, vult u deze op een bepaalde manier in

  • Bij een levensverzekering: laat u de voorloopletter 'L' of 'K' weg of voegt u een extra '0' (nul) toe op het eind.
  • Bij een hypotheekofferte nummer: laat u de voorloopletter 'H' weg en de '-1' aan het eind van het nummer.


Lukt het niet om een account aan te maken, dan wij helpen u graag met een stappenplan
U kunt zelf kijken of u uw probleem kunt verhelpen met het Mijn Aegon stappenplan 
 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.