Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank

De wijze waarop u een bankafschrift kunt downloaden is per bank verschillend. Voor een aantal banken hebben wij een stappenplan voor het downloaden van een afschrift. Komt u er niet helemaal uit of heeft u hulp nodig? Neem dan contact op met uw eigen bank.

Wat moet er zichtbaar zijn op de kopie van een bankafschrift?

Op de kopie van uw bank- of rekeningafschrift moeten de volgende gegevens staan: 

  • De tenaamstelling van de rekening
  • Uw adres
  • Het IBAN-nummer
  • De datum van het afschrift

Daarnaast mag de kopie van uw bank- of rekeningafschrift niet ouder zijn dan drie maanden.

  1. Log in bij KNAB.
  2. Klik op de gewenste betaalrekening
  3. Vervolgens klikt u op ‘Afschriften’ 
  4. Selecteer het afschrift van de gewenste periode
  5. Kies daarna voor openen of opslaan
  1. Log in op uw account bij Rabobank
  2. Klik op uw rekening
  3. Kies bij 'Zelf regelen' voor Download transacties / afschrift'
  4. Klik op het gewenste bankafschrift om te downloaden
  1. Log in op Mijn ING via de website (deze optie werkt niet binnen de ING Mobiel Bankieren App)
  2. Klik links in het menu op 'Service'
  3. Selecteer bij 'Rekening' de juiste betaalrekening
  4. Kies de recente periode
  5. Kies vervolgens bij 'Type' voor PDF
  6. Klik tot slot op 'Downloaden'
  1. Log in via de e.dentifier op ABN AMRO.
  2. Ga naar 'Zelf regelen' en klik op '(Jaar)overzichten downloaden'.
  3. Selecteer de rekeninghouder, het rekeningnummer en kies het soort overzicht dat u wilt downloaden.
  4. Klik op 'meer zoekopties' om de periode te selecteren.
  5. Kies rechts in het scherm het overzicht en klik op 'Download'.
  6. Bewaar de pdf op uw computer en open deze.
  1. Log in op uw account bij de SNS Bank
  2. Bekijk de af- en bijschrijvingen van de gewenste rekening
  3. Selecteer de periode waarvoor u een bankafschrift nodig heeft
  4. Klik op ‘Print/pdf‘
  5. Kies daarna voor ‘Openen‘
  1. Log in bij de ASN Bank
  2. Selecteer de juiste rekening
  3. Klik onder het kopje ‘Betalen‘ op ‘Transactieoverzicht‘
  4. Vervolgens klikt u op ‘Downloaden‘
  5. Kies hier als bestandsformaat de optie PDF
  6. Klik op ‘Start Downloaden‘
  1. Log in op uw account van Regiobank
  2. In het linkermenu ziet u bij het onderdeel ‘Betalen‘ het kopje ‘Sparen‘ of ‘Beleggen‘. Kies hier voor ‘Rekeningafschrift‘
  3. Selecteer de rekening waarvoor u een afschrift wilt
  4. Kies een gewenste periode
  5. Klik op ‘Print/Pdf‘
  1. Log in op uw Bunq app
  2. Bekijk de af- en bijschrijvingen van de gewenste rekening
  3. Klik rechts bovenin op het settings icoon
  4. Kies voor ‘Export statement‘
  5. Selecteer de periode waarvoor u een bankafschrift nodig heeft
  6. Selecteer het formaat ‘PDF‘
  7. Kies rechtsboven voor het download icoon
  8. Vervolgens krijgt u de keuze waar u het document wilt opslaan of naartoe wilt sturen.
  1. Log in bij Triodos Bank.
  2. Selecteer de juiste rekening.
  3. Ga naar ‘Overzichten‘ en klik op 'Afschriften'.
  4. Selecteer het afschrift dat u wilt downloaden.
  5. Klik op het printer-icoontje.
  6. Sla het pdf-bestand op.
  1. Log in op uw account bij Van Lanschot
  2. Ga naar‘ Documenten‘
  3. Kies voor ‘Rekeningafschrift‘
  4. Klik op ‘Exporteren‘ ‘Mutaties‘
  5. Sla het pdf-bestand op