Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

EHBB: Eerste Hulp Bij Betalingsproblemen

EHBB: Eerste Hulp Bij Betalingsproblemen
Blog Vooruitdenken EHBB: Eerste Hulp Bij Betalingsproblemen
20-01-2021

Betaalproblemen. Je wilt er niet aan denken. De corona-pandemie heeft laten zien dat veel zekerheden ineens kunnen wegvallen. Je hoeft je baan of inkomen overigens niet te verliezen om financieel in de knel te komen. Onverwachte - maar noodzakelijke - uitgaven of een dikke rekening kunnen zomaar voor je neus staan. Als je om wat voor reden dan ook betaalproblemen met je hypotheek krijgt óf verwacht, dan sta je er niet alleen voor. Wij denken met je mee!

‘Even’ iets storneren is een waarschuwing

De grootste maandelijkse lasten zijn waarschijnlijk de kosten van je huis. Mis of storneer (terugboeken van een incasso) je een betaaltermijn? Dan trekken wij vrijwel direct aan de bel. Dat doen we niet omdat we jouw geld zo snel mogelijk willen hebben. Het missen van een hypotheektermijn is namelijk best een ‘ding’. Elke schuld of betaalachterstand begint namelijk met het niet kunnen betalen van die ene rekening of termijn. Daarom nemen we contact met je op. Om te kijken of het goed met je gaat en of we je ergens mee kunnen helpen. Goed om te weten: we kunnen ook helpen vóór er problemen ontstaan.

Voorkomen is beter dan genezen

En zo werkt het met betaalachterstanden ook. De schaamte over geldproblemen is vaak groot. Wat een ander daarvan denkt houdt mensen vaak tegen om contact op te nemen met ons. De angst om op één of andere ‘zwarte lijst’ terecht te komen speelt ook mee. Daarom leggen wij je stap voor stap uit wat er gebeurt als je contact opneemt met onze debiteurenafdeling. Geen bandjes met keuzemenu’s: je krijgt direct een medewerker aan de lijn. En die zwarte lijst? Die bestaat bij ons niet.

TIP: Denk vooruit met Aegon FinSnap!

Wel of niet verhuizen? En hoe sta je ervoor als je inkomen ineens een deuk oploopt? Met FinSnap krijg je in 10 minuten inzicht in jouw financiën. Zo kun je beter beslissingen maken over grote (of kleine) financiële zaken. 

Ontdek Finsnap

EHBB: Eerste Hulp Bij Betalingsproblemen

•    Wanneer kan ik contact opnemen. Of nemen jullie contact met mij op?

Hoe eerder hoe beter. Merk je dat je meer maand aan het einde van je geld hebt? Of dat je na het betalen van je hypotheek met de rest van je kosten in de knoei komt? Bel of mail ons direct! Dan denken we met je mee over een oplossing. Zo proberen we te voorkomen dat je een betaalachterstand oploopt. Mis je een betaling of storneer je een maandtermijn? Dan nemen wij automatisch contact met jou op.

•    Bel of mail ons. We staan voor je klaar

Je bereikt ons op 058-2446839 of op betaalafspraak@aegon.nl als je liever een e-mail wilt sturen. Je kunt ook chatten met een collega. De medewerkers van Debiteurenbeheer zijn speciaal getraind om te luisteren en mee te denken. We hebben geen oordeel en gaan je niet de les lezen. Daar wordt niemand vrolijk van. Wat we wel doen is meekijken naar hoe we jouw situatie kunnen verbeteren. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt. Samen kijken we wat het beste bij jou en je situatie past.

•    Wat je kunt verwachten als je contact opneemt

Je krijgt alle tijd om je situatie uit te leggen. Geen gedoe met elke keer weer een andere medewerker als je contact hebt. Je krijgt je eigen contactpersoon toegewezen die jou verder gaat helpen. Samen kijken jullie naar je (toekomstige) financiële situatie. Maar ook naar wat jij van ons verwacht. Ook fijn om te weten: bij achterstanden voor hypotheektermijnen doen wij geen zaken met incasso-organisaties. Dus geen gehijg in je nek of vervelende belletjes. Maar een menselijk, luisterend oor wat met je meedenkt.

•    Moet ik mijn huis verkopen?

Dat is juist wat we samen gaan proberen te voorkomen. Afhankelijk van de situatie is een betaalafspraak, een beter inzicht in je financiën of het verlagen van je maandlasten vaak voldoende om de boel weer op de rit te krijgen. Hierbij kunnen verschillende afspraken worden gemaakt. Dit zoek je samen met je contactpersoon uit. We hebben ook een budgetcoach die jou kan helpen om je inkomsten en uitgaven in balans te krijgen. En dat zo te houden! Gedwongen verkoop komt gelukkig weinig voor en is de aller-aller-allerlaatste optie als we alle andere mogelijkheden hebben geprobeerd. 

Zelf aan de slag…

Met Aegon FinSnap bereken je je financiële situatie voor nu en later. Je kunt ook kijken hoe fit jouw geldzaken zijn met de GeldFit-test van de Nederlandse Schuldhulproute

Je staat er niet alleen voor

Zoals je ziet zetten we alle zeilen bij om jouw geldzaken weer de goede kant op te laten gaan. Zodat jij lekker in je huis kunt blijven wonen én nog wat geld overhoudt voor andere dingen. Meer weten? Op onze uitgebreide pagina over betaalachterstanden vind je nog veel meer informatie.

Alle informatie nog even handig op een rijtje

•    Debiteurenbeheer: 058-2446839 of betaalafspraak@aegon.nl. Je kunt ook met ons chatten. 

•    Aegon FinSnap om je inkomsten en uitgaven te checken

•    Doe de GeldFit-test van de Nederlandse Schuldhulproute

•    Bekijk al deze informatie en meer op de webpagina over betaalachterstanden
 

Hoe sta jij er financieel voor?

Heb je een droom die je wilt najagen? Of maak je je zorgen om je geldzaken? Wat er ook speelt; het is fijn om je geldzaken op orde te hebben. Voor nu én in de toekomst. Online tool FinSnap helpt je om nú slimme keuzes te maken voor een financieel gezonde toekomst.

Gebruik FinSnap

Lonneke van Oostveen
Lonneke van Oostveen,
Communicatiespecialist Hypotheken
Hypotheekzaken zijn ingewikkeld. Niemand gaat voor de lol een artikel over bereidstellingsprovisie lezen. Dat kan anders! Als communicatiespecialist duik ik met plezier in droge financiële informatie en vertaal dit naar leuke en vooral begrijpelijke teksten. (FYI: het is een provisie voor het verlengen van je offerte)