Soms zit het financieel even tegen. Wij helpen jou!

Zelf online regelen

Image
Betaalachterstand

Kost het je steeds meer moeite om jouw verzekering of hypotheek elke maand te betalen? Dat kan grote zorgen geven. Het is dan belangrijk om op tijd hulp te zoeken. Hoe moeilijk dat ook is. Je hoeft jouw betaalachterstand niet alleen op te lossen. Wij staan voor je klaar en helpen je graag om samen met jou naar een passende oplossing te zoeken. Er is meer mogelijk dan je denkt.

Image
Betaalachterstand op jouw rekening

Betaalachterstand op jouw verzekering

Kost het je steeds meer moeite om jouw verzekering of hypotheek elke maand te betalen? Dat kan grote zorgen geven. Het is dan belangrijk om op tijd hulp te zoeken. Hoe moeilijk dat ook is. Je hoeft jouw betaalachterstand niet alleen op te lossen. Wij staan voor je klaar en helpen je graag om samen met jou naar een passende oplossing te zoeken. Er is meer mogelijk dan je denkt.

Premieachterstand, wat nu?
Image
Betaalachterstand op jouw hypotheek

Betaalachterstand op jouw hypotheek

Tijdens de looptijd van jouw hypotheek zijn er situaties denkbaar waardoor het lastig wordt om je hypotheek te blijven betalen.

Hypotheekachterstand, wat nu?

Ben je zelfstandig ondernemer?

Geen zorgen over jouw financiën, omdat je precies weet wat er binnenkomt en wat eruit gaat. Een fijn gevoel, maar hoe zorg je daarvoor? Wij geven je graag tips hoe je als ondernemer meer grip krijgt op jouw zakelijke financiën.

Veelgestelde vragen

We helpen jou graag als je het deze periode financieel even niet redt
Het zijn bijzondere tijden voor ons allemaal. Wij kunnen gelukkig blijven doen waar wij goed in zijn: onze klanten financieel goed op weg helpen. Dus verwacht jij deze komende periode dat je het financieel niet voor elkaar kunt boksen? Omdat je bijvoorbeeld je hypotheek niet kunt betalen? Neem dan contact met ons op.

Onze contactgegevens vind je bij 'Hulp als het financieel tegenzit'. Samen bekijken wij jouw persoonlijke situatie en zoeken we naar een passende oplossing.
Als het ons niet lukt om te incasseren, ontvang je van ons acceptgiro’s. Wil je de automatische incasso herstellen? Dan kun je dit gemakkelijk regelen via Mijn Aegon. In Mijn Aegon klik je hiervoor op ‘Gegevens’, daarna op ‘Rekeninggegevens’ en vervolgens op ‘Wijzigen’ achter de verzekering en/of het pakket waarvoor je de automatische incasso wilt herstellen. 
U kunt de volgende rekeningnummers gebruiken voor de betaling van uw inleg, premie of hypotheekrente. Vermeld bij uw betaling altijd een omschrijving. Dit is uw contract-, polis- of hypotheeknummer.
 
ProductRekeningnummerBIC (SWIFT code)
LevensverzekeringNL89 ABNA 0450 0010 67 ten name van Aegon Nederland N.V. (ABN AMRO)ABNANL2A
SchadeverzekeringNL56 ABNA 0511 5446 69 ten name van Aegon Nederland N.V. (ABN AMRO)ABNANL2A
Hypotheek Nota
(Beide nummers zijn juist)
NL63 ABNA 0566 7963 25 ten name van Aegon Hypotheken B.V. (ABN AMRO) 
NL96 ABNA 0450 0046 27 ten name van Aegon Hypotheken B.V. (ABN AMRO)
ABNANL2A
Hypotheken BouwdepotNL63 ABNA 0566 7963 25 ten name van Aegon Hypotheken B.V. (ABN AMRO)ABNANL2A
Heeft u een ander rekeningnummer dan in de tabel van ons ontvangen?
Aegon gebruikt meer rekeningnummers dan hierboven vermeld. Ook dan gebruikt u, afhankelijk van de bank, de bovengenoemde Bank Identifier Code (BIC). 

U kunt ook een betaallink ontvangen met nummer NL34 ABNA 0496 3420 61
Deze gebruikt u voor betalingen via iDeal. 

Wilt u storten op uw Aegon Bank rekening?
Dan stort u op uw eigen IBAN. Stort u vanuit het buitenland? Dan vermeldt u ook het BIC nummer AEGONL2U.
Het duurt maximaal drie dagen voordat wij uw betaling hebben verwerkt 
Uw betalingen kunt u inzien via Mijn Aegon, bij 'Mijn betalingen'.  
 
Ja, hiervoor kun je ons bellen. Wij zijn elke werkdag van 8.30 tot 17.30 bereikbaar op telefoonnummer 058 244 62 09. 
Heb je een hypotheek?
Dan staat de betaaldatum vast. We incasseren op de eerste werkdag van de maand je hypotheeklasten. Dit doen we via automatische incasso. Wel zo makkelijk.

Heb je een levensverzekering?
Dan staat de betaaldatum vast. Je kunt mogelijk wél je betalingstermijn aanpassen. Lijkt je dit wat? Stuur digitaal een verzoek met handtekening waarin je aangeeft wanneer je je premie wilt voldoen. Bijvoorbeeld maandelijks, per kwartaal, per half jaar of per jaar. Wij kijken dan echt mogelijk is. Je krijgt altijd bericht.
 
Heb je een schadeverzekering?
Dan kun je de betaaldatum of betalingstermijn aanpassen. Neem hiervoor contact met ons op. Heb je je verzekering afgesloten via een adviseur? Neem dan contact op met jouw adviseur.