Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Opnieuw identificeren om veilig te blijven bankieren

Samen met de overheid en alle andere banken in Nederland willen we voorkomen dat onze bankrekeningen worden gebruikt voor financiële criminaliteit. Denk hierbij aan het witwassen van crimineel geld, corruptie of de financiering van terrorisme.

Om onze rol goed uit te voeren, nu en in de toekomst, moeten we nog beter weten wie onze klanten zijn en waar het geld dat ze bij ons onderbrengen vandaan komt. Daarom controleren we de identiteit van onze klanten en onderzoeken we het gebruik van de rekening(en).

We vragen je om jouw identiteit opnieuw te bevestigen en een aantal vragen over je rekening te beantwoorden om jou als klant nóg beter te leren kennen. Dit doe je via jouw Mijn Aegon-account en de Aegon Identificatie app. Zo krijgen we inzicht wie er precies van onze diensten gebruik maakt en voorkomen we dat deze worden misbruikt. Én houden we bankieren veilig.

Hoe werkt het opnieuw identificeren?

Houd je paspoort of identiteitskaart én een mobiele telefoon bij de hand als je start met identificeren. De app is alleen te gebruiken op iPhone 7 of hoger met iOS 13 of op een smartphone met Android 5.0 of hoger met een NFC-functionaliteit.

Stap 1: Log in op Mijn Aegon en download de Aegon Identificatie app

Stap 2: Stel je identiteit opnieuw vast via de Aegon Identificatie app

Stap 3: Beantwoord een aantal vragen over jouw rekening

Stap 4: Een laatste check op je contactgegevens en je bent klaar!

Opnieuw identificeren via Mijn Aegon

Je hebt 4 weken de tijd om je opnieuw te identificeren

Het is belangrijk dat je je zo snel mogelijk identificeert én de vragen beantwoordt. Je hebt 4 weken de tijd hiervoor. Zo zorgen we er samen voor dat we bankieren veilig houden.

Doe je dit niet? Dan kunnen wij jouw identiteit niet vaststellen en hebben we geen inzicht in het gebruik van jouw rekening. Je kunt dan straks niet meer in je persoonlijke bankomgeving. Op den duur zullen we je rekening(en) moeten beëindigen. Dat is natuurlijk iets wat wij liever niet willen.

Lukt het je niet om je opnieuw te identificeren via de Aegon Identificatie app? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Onze medewerkers staan voor je klaar!

Vragen? Of hulp nodig?

Bel ons via 070 344 5235

Onze medewerkers staan voor je klaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur.

 

Geen geschikte smartphone?

Op dit moment kunnen wij je nog geen andere manier van identificeren bieden. De ontwikkeling van een alternatief duurt helaas langer dan verwacht. We willen namelijk zeker weten dat je je alsnog veilig kunt identificeren. Uiteraard doen wij ons best dit zo snel mogelijk geregeld te krijgen.

Terwijl wij hard werken aan een alternatieve manier van identificeren, neem je plaats op ons ‘wachtbankje’. Meld je hiervoor aan via ons webformulier. En wees gerust. Je kunt dan nog steeds je rekening(en) inzien en wij beëindigen je rekening(en) niet. We nemen contact op zodra we je een alternatief kunnen bieden.

Waarom moet ik mijn identiteit opnieuw bevestigen?
Zijn mijn gegevens veilig?
Hoe vraag ik een Mijn Aegon-account aan of regel ik nieuwe inloggegevens?
Hoe werkt de Aegon Identificatie app?

Zo herken je e-mails van Aegon Bank

Helaas zijn er ook criminelen die met goed gelijkende e-mails proberen ‘uit naam van Aegon Bank’ jouw bankgegevens te ontfutselen. Wees daarom altijd alert als je een e-mail van ons ontvangt.
Onze tips:

  • E-mails van Aegon Bank eindigen altijd met @aegon.nl of @service.aegon.nl of @mail.aegon.nl.
  • Vul altijd zélf de website van Aegon in de adresbalk van jouw browser in voordat je inlogt.
  • Onze medewerkers vragen nooit om jouw inloggegevens.