Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Opnieuw identificeren bij Aegon

Particulier Klantenservice Opnieuw identificeren bij Aegon
Wilt u zich opnieuw identificeren om uw Aegon Sparen te behouden?

Door u opnieuw te identificeren kunt u uw rekening tot 1 september 2021 blijven gebruiken omdat Aegon Sparen dan stopt. Op www.aegon.nl/aegon-sparen-stopt leest u waarom en wat dit voor u betekent. Let op! Identificeren blijft ook nodig als u nog andere producten heeft bij Aegon Bank.

Wilt u uw rekening direct opzeggen?

Dan hoeft u zichzelf niet opnieuw te identificeren. Ga hiervoor naar www.aegon.nl/particulier/klantenservice/bankdocumenten-opsturen en kies voor ‘Ik wil mijn bestaande rekening beëindigen’. Kies vervolgens voor ‘Beëindigen Aegon Sparen / Aegon Deposito Sparen’ en volg het verdere proces. Vergeet niet uw tegenrekening te vermelden in het veld ‘Toelichting’.

Als klant van Aegon Bank moet je je de komende tijd opnieuw identificeren en een aantal vragen beantwoorden over je rekening. Dit doe je eenvoudig en veilig via het webformulier op deze site. Kun je ons telefonisch niet bereiken? Neem dan contact op via de chat op deze pagina of stel je vraag via ons webformulier op www.aegon.nl/kyc. Je kunt je vraag stellen in het toelichtingenveld.

Waarom opnieuw identificeren?

Om (online) bankieren zo veilig mogelijk te houden, vraagt Aegon Bank alle klanten om zich opnieuw te identificeren. Alle banken hebben hier hun manieren voor, Aegon Bank pakt het direct grondig aan. Op deze manier krijgen we een beter beeld van wie onze klanten zijn, hoe ze hun rekeningen gebruiken en waar hun geld vandaan komt. Dit maakt het voor ons makkelijker om afwijkende transacties te herkennen en mogelijke financiële criminaliteit op te sporen.

Je hebt 4 weken de tijd om je opnieuw te identificeren

Het is belangrijk dat je je zo snel mogelijk identificeert en de vragen beantwoordt. Je hebt hiervoor vier weken de tijd. Doe je dit niet? Dan kunnen wij jouw identiteit niet vaststellen en hebben we geen inzicht in het gebruik van jouw rekening. Je kunt dan straks niet meer in je persoonlijke bankomgeving. Op den duur zullen we je rekening(en) moeten beëindigen. Dat willen we natuurlijk liever voorkomen, dus zorg dat je het op tijd doet.

Hoe weet ik dat dit geen phishing is?

Helaas zijn er ook criminelen die met goed gelijkende e-mails proberen ‘uit naam van Aegon Bank’ jouw bankgegevens te ontfutselen. Wees daarom altijd alert als je een e-mail van ons ontvangt. Berichten van ons bevatten in ieder geval een combinatie van onderstaande kenmerken:

  • Wij dreigen nooit met gevolgen als je niet onmiddellijk reageert. We geven echter wel aan hoeveel weken je nog hebt om je te identificeren.
  • Vul altijd zélf de website van Aegon of AMP Groep in de adresbalk van uw browser in voordat je inlogt.
  • Onze medewerkers vragen nooit om jouw inloggegevens.
  • E-mails van Aegon Bank eindigen altijd met @aegon.nl, @service.aegon.nl of @mail.aegon.nl

Zijn mijn gegevens veilig?

Je kunt erop rekenen dat we jouw gegevens zorgvuldig en veilig verwerken. Wij slaan alleen de gegevens op die nodig zijn voor identificatie. Je ziet welke gegevens dit zijn in Mijn Aegon. Wil je meer weten over hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens? Bekijk dan ons privacystatement.