Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Opnieuw identificeren bij Aegon

Particulier Klantenservice Opnieuw identificeren bij Aegon

Als klant van Aegon Bank moet je je de komende tijd opnieuw identificeren en een aantal vragen beantwoorden over je rekening. Dit doe je eenvoudig en veilig via de Aegon Identificatie app.

Waarom opnieuw identificeren?

Om (online) bankieren zo veilig mogelijk te houden, vraagt Aegon Bank alle klanten om zich opnieuw te identificeren. Alle banken hebben hier hun manieren voor, Aegon Bank pakt het direct grondig aan. Op deze manier krijgen we een beter beeld van wie onze klanten zijn, hoe ze hun rekeningen gebruiken en waar hun geld vandaan komt. Dit maakt het voor ons makkelijker om afwijkende transacties te herkennen en mogelijke financiële criminaliteit op te sporen.

Wat vragen we van je?

We vragen je om een scan van je paspoort of ID-bewijs te maken en een aantal vragen over je rekening te beantwoorden. Dit doe je allebei eenvoudig via de Aegon Identificatie app.

Waarom via de Aegon Identificatie app?

Het is de eenvoudigste en veiligste manier om dit te doen. De app identificeert je door de NFC-chip in je paspoort of identiteitskaart uit te lezen. Daarnaast is het een beveiligde omgeving waar criminelen niet bij kunnen. Mobiel bankieren wordt sowieso steeds meer de standaard. Op termijn zal het ook bij Aegon vrijwel onmogelijk zijn om te bankieren zonder onze app.

Hoe werkt het opnieuw identificeren?

Dit heb je nodig:

  • je paspoort of identiteitskaart
  • een smartphone (iPhone 7 of hoger met iOS 13 of een smartphone met Android 5.0 of hoger met een NFC-functionaliteit)

Stappenplan

  1. Log in op Mijn Aegon en download de Aegon Identificatie app.
  2. Stel je identiteit opnieuw vast via de Aegon Identificatie app.
  3. Beantwoord een aantal vragen over jouw rekening.
  4. Een laatste check op je contactgegevens en je bent klaar!

Opnieuw identificeren via Mijn Aegon

Geen geschikte smartphone?

Lukt het jou, om welke reden dan ook, niet om je te identificeren via een smartphone? Kijk dan eerst onderaan deze pagina bij onze veelgestelde vragen. Misschien staat het antwoord op jouw vraag hier tussen. Kom je er niet uit? Dan bieden we je de mogelijkheid om je bij jou thuis opnieuw te laten identificeren. We werken hiervoor samen met de AMP Groep. Dit is een bedrijf dat zich specialiseert in persoonlijke identificatie op locatie.

Meld je hiervoor aan via ons webformulier.

Vragen? Of hulp nodig?

Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 070 344 5235.

Onze medewerkers staan voor je klaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur.

 

Je hebt 4 weken de tijd om je opnieuw te identificeren

Het is belangrijk dat je je zo snel mogelijk identificeert en de vragen beantwoordt. Je hebt hiervoor vier weken de tijd. Doe je dit niet? Dan kunnen wij jouw identiteit niet vaststellen en hebben we geen inzicht in het gebruik van jouw rekening. Je kunt dan straks niet meer in je persoonlijke bankomgeving. Op den duur zullen we je rekening(en) moeten beëindigen. Dat willen we natuurlijk liever voorkomen, dus zorg dat je het op tijd doet.

Hoe weet ik dat dit geen phishing is?

Helaas zijn er ook criminelen die met goed gelijkende e-mails proberen ‘uit naam van Aegon Bank’ jouw bankgegevens te ontfutselen. Wees daarom altijd alert als je een e-mail van ons ontvangt. Berichten van ons bevatten in ieder geval een combinatie van onderstaande kenmerken:

  • Wij dreigen nooit met gevolgen als je niet onmiddellijk reageert. We geven echter wel aan hoeveel weken je nog hebt om je te identificeren.
  • Vul altijd zélf de website van Aegon of AMP Groep in de adresbalk van uw browser in voordat je inlogt.
  • Onze medewerkers vragen nooit om jouw inloggegevens.
  • E-mails van Aegon Bank eindigen altijd met @aegon.nl, @service.aegon.nl of @mail.aegon.nl

Zijn mijn gegevens veilig?

Je kunt erop rekenen dat we jouw gegevens zorgvuldig en veilig verwerken. Wij slaan alleen de gegevens op die nodig zijn voor identificatie. Je ziet welke gegevens dit zijn in Mijn Aegon. Ook de Aegon Identificatie app is veilig te gebruiken. We slaan geen gegevens op in de app. Je kunt de app alleen gebruiken als je bent ingelogd op jouw eigen Mijn Aegon-account en met een geldige QR-code. Deze QR-code is een beperkte tijd geldig en kan alleen door jou in Mijn Aegon worden aangemaakt. Wil je meer weten over hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens? Bekijk dan ons privacystatement.