Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Nu én in de toekomst veilig bankieren

Opnieuw identificeren om veilig te blijven bankieren

Samen met de overheid en alle andere banken in Nederland willen we voorkomen dat onze bankrekeningen worden gebruikt voor financiële criminaliteit. Denk hierbij aan het witwassen van crimineel geld, corruptie of de financiering van terrorisme.

Om onze rol goed uit te voeren, nu en in de toekomst, moeten we nog beter weten wie onze klanten zijn en waar het geld dat ze bij ons onderbrengen vandaan komt. Daarom controleren we de identiteit van onze klanten en onderzoeken we het gebruik van de rekening(en).

Daarom vragen we je om jouw identiteit opnieuw te bevestigen en een aantal vragen over je rekening te beantwoorden om jou als klant nóg beter te leren kennen. Dit doe je via jouw Mijn Aegon-account en de Aegon Identificatie app. Zo krijgen we inzicht wie er precies van onze diensten gebruik maakt en voorkomen we dat deze worden misbruikt. Én houden we bankieren veilig.

Hoe werkt het opnieuw identificeren?

Houd je paspoort of identiteitskaart én een mobiele telefoon bij de hand als je start met identificeren. De app is alleen te downloaden op IPhone 7 of hoger met iOS 13 of op een smartphone met Android 5.0 of hoger.

Stap 1: Log in op Mijn Aegon en download de Aegon Identificatie app

Stap 2: Stel je identiteit opnieuw vast via de Aegon Identificatie app 

Stap 3: Beantwoord een aantal vragen over jouw rekening 

Stap 4: Een laatste check op je contactgegevens en je bent klaar!

 

Zorg ervoor dat je je zo snel mogelijk opnieuw identificeert

Het is belangrijk dat je je zo snel mogelijk identificeert én de vragen beantwoordt. Je hebt 4 weken de tijd hiervoor. Zo zorgen we er samen voor dat we bankieren veilig houden.

Geef je niet op tijd jouw gegevens aan ons door? Of wil je je niet opnieuw identificeren? Dan kunnen wij jouw identiteit niet vaststellen en hebben we geen inzicht in het gebruik van jouw rekening. Dan moeten wij uiteindelijk jouw rekening beëindigen. Dat is natuurlijk iets wat wij liever niet willen.

Zo herkent u e-mails van Aegon Bank

Helaas zijn er ook criminelen die met goed gelijkende e-mails proberen ‘uit naam van Aegon Bank’ uw bankgegevens te ontfutselen. Wees daarom altijd alert als u een e-mail van ons ontvangt.
Onze tips:

  • E-mails van Aegon Bank eindigen altijd met @aegon.nl of @service.aegon.nl of @mail.aegon.nl
  • Vul altijd zélf de website van Aegon in de adresbalk van uw browser in voordat u inlogt
  • Onze medewerkers vragen nooit om uw inloggegevens
Waarom moet ik mijn identiteit opnieuw bevestigen?
Zijn mijn gegevens veilig?
Hoe vraag ik een Mijn Aegon-account aan of regel ik nieuwe inloggegevens?
Hoe werkt de Aegon Identificatie app?

Vragen? Of hulp nodig?

Bel ons via 020 303 1603

We doen er uiteraard alles aan om jou op weg te helpen. Heb je nog vragen over dit onderwerp? Of lukt het opnieuw identificeren niet? Aarzel dan niet en neem direct contact met ons op. Onze medewerkers staan klaar voor je van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur.

 

Start met opnieuw identificeren

Log in op Mijn Aegon en start gelijk met opnieuw identificeren. Zo zorg je ervoor dat je veilig bankiert.

Opnieuw identificeren via Mijn Aegon